Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 30 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia presenta unha introdución á computación e á programación en MATLAB en computadores tipo PC baixo o Sistema Operativo Windows con aplicación a problemas propios da Enxeñaría Química. Ademais, servirá como base para que o alumno poida solucionar problemas en cursos posteriores usando “toolboxes” de Matlab específicas da Enxeñaría Química.
É a primeira introdución do estudante no eido da informática e, en concreto, nos fundamentos da programación. Polo tanto, un primeiro obxectivo da materia é que o futuro enxeñeiro químico coñeza os fundamentos dos sistemas informáticos, facendo especial énfase nos compoñentes que son máis habituais no ámbito das aplicacións químicas na industria.
Os obxectivos relacionados co desenvolvemento de destrezas de programación ocupan unha parte fundamental da materia. En concreto, preténdese que o estudante desenvolva fluidez na especificación, deseño, programación e proba de aplicacións informáticas para a enxeñería química.
Contidos teóricos (20 horas):
---------------------------------------------------------------------------------
Introdución ao desenvolvemento de programas: Estruturas de datos e algoritmos. Linguaxes de programación, compiladores e intérpretes. Tipos de datos e expresións básicas. Estruturas algorítmicas de control. Programación modular. Entrada/saída.
Preténdese dar unha visión xeral do uso da informática para resolver problemas. Farase unha breve introdución aos sistemas informáticos pero profundarase no desenvolvemento de algoritmos e estruturas de control en xeral, para logo aplicarse especificamente en Matlab.
Bloque I. Introdución ao desenvolvemento de programas
Bloque II. Linguaxes de programación: Matlab
1. Constantes e variables. Tipos básicos
2. Expresións básicas.
3. Estruturas de selección.
4. Estruturas repetitivas.
5. Agrupacións de variables.
6. Programación modular: funcións.
7. Entrada/Saída.
Contidos prácticos (30 horas):
-------------------------------------------------------------------------
Sesión 1: Introdución ao entorno Matlab: Tipos de datos e Variables.
Sesións 2: Expresións en Matlab
Sesión 3-4: Funcións de Matlab.
Sesión 5: Estruturas de selección.
Sesión 6-7: Estruturas de iteración.
Sesión 8: Resolución de sistemas de ecuacións lineais.
Sesión 9: Funcións y Funcións anónimas.
Sesión 10: Integración simbólica e numérica.
Sesión 11-13: Variables de entrada/saída e agrupación.
Sesión 14: Exercicio de programación completa
Sesión 15:Exame
Bibliografía básica:
- GILAT, Amos, 2006. MATLAB: una introducción con ejemplos prácticos. Barcelona: Reverté. ISBN: 978-84-291-5035-3. Dispoñible na Biblioteca ETSE: A300 35, e A300 35 A-D.
Este texto resulta básico para a materia pois aborda os fundamentos da computación dende a perspectiva do futuro enxeñeiro.
Bibliografía complementaria:
- PALM, William J., 2005. Introduction to MATLAB 7 for engineers. Boston: McGraw-Hill. ISBN: 0-07-123262-1. Dispoñible na Biblioteca ETSE: A012 30
- ETTER, Delores M., 1993. Engineering problem solving with MATLAB. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.: Dispoñible na Biblioteca ETSE: A012 76 USO EN SALA. Dispoñible na Biblioteca de Fisica: C00 112
- HANSELMAN, Duane C., LITTLEFIELD, Bruce, 2005. Mastering MATLAB 7. International Edition. Upper Saddle River (New Jersey): Pearson/Prentice Hall. ISBN: 0-13-185714-2. Dispoñible na Biblioteca ETSE: A012 22 B
Distribúense ademais as transparencias utilizadas na clase para a explicación da materia.
Coñecementos:
Con02: Coñecementos básicos do uso e programación de ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicacións en enxeñaría.
Con18: Coñecementos en materias básicas e tecnolóxicas, que lles capacita para aprender novos métodos e teorías, e lles proporciona versatilidade para adaptarse a novas situacións.
Competencias:
Comp08: Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e para comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e habilidades no ámbito da Enxeñaría Química.
Habilidades:
H/D05: Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
H/D07: Aprendizaxe autónoma.
H/D09: Competencias informáticas.
A teoría baséase en dúas clases semanais dunha hora, que inclúen explicacións dos temas e 7 problemas/casos prácticos.
O programa de prácticas organízase regularmente en sesións de dúas horas. En cada sesión, os temas explicados nas clases teóricas aplícanse na práctica o máis inmediatamente posible.
Contémplase unha primeira sesión de prácticas introdutorias para acceder ás Aulas de Informática da USC e á ferramenta didáctica non presencial na que se desenvolven todos os contidos prácticos da materia. Esta ferramenta úsase para apoiar algúns contidos teóricos e todos os contidos, guións e problemas prácticos, xunto coas súas solucións.
Esta materia está plenamente integrada coas materias "Matemáticas" e "Fundamentos dos Procesos Químicos", actuando como soporte tanto para a aprendizaxe de contornos informáticos para o desenvolvemento das prácticas das devanditas materias.
Nas sesións da aula de informática empregarase Matlab.
Nas clases maxistrais desenvolveranse os contidos xerais básicos e haberá seminarios para resolver os problemas que xurdan en Matlab.
Os coñecementos Con02, Con18 teñen contidos asociados á parte teórica e práctica da materia e avalíanse expresamente nas probas realizadas ao longo do curso.
Das competencias Comp08 trabállase fundamentalmente a creatividade e o razoamento crítico, avaliando as diferentes posibilidades de resolución de problemas tanto na teoría como na práctica.
As competencias H/D05, H/D07 e H/D09 trabállanse fundamentalmente en canto á capacidade de planificar o tempo para a aprendizaxe autónoma, a capacidade de aplicar os coñecementos na resolución de problemas mediante entregas que se teñen que facer nas clases prácticas.
A avaliación consta de 2 partes: Teoría e Práctica, que deberán superarse de forma independente:
- Teoría (4 puntos da nota final): Preguntas con opcións e exercicios a desenvolver. A proba avaliará os coñecementos Con02 e Con18, así como as habilidades Comp18.
- Prácticas (6 puntos da nota final): avaliarase mediante exercicios prácticos que se resolverán e entregarán durante o curso e mediante unha proba. A proba permitirá avaliar as competencias (Comp18) e habilidades adquiridas (H/D05,H/D07,H/D09)
As cualificacións dos traballos e actividades serán públicas antes do exame de oportunidade ordinario.
RESIT (xullo):
-Parte teórica: os 4 puntos da teoría avaliaranse mediante un exame escrito que abarcará toda a materia.
-Parte práctica: os 6 puntos da parte práctica obteranse a través dos exercicios e dunha proba avaliada durante o curso, non se avalía nesta ocasión.
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na Normativa para a avaliación do rendemento académico de dous alumnos e a revisión das cualificacións.
En aplicación da normativa da ETSE en materia de plaxio (aprobada pola ETSE Xunta o 19/12/2019), a copia total ou parcial de calquera exercicio práctico ou teórico suporá o suspenso nas dúas ocasións da materia, cunha nota de 0. .0 nos dous casos.
Para o estudo da materia, recoméndase realizar a totalidade dos exercicios dos boletíns de problemas e de prácticas, tanto os que se resolvan nas propias sesións de prácticas coma os que queden propostos.
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías para a resolución das dúbidas respecto destes problemas ou de calquera contido da materia. Isto é especialmente importante co modelo de avaliación continua das prácticas, xa que uns contidos van asentándose sobre os anteriores, o que fai moi conveniente ter asimilados os temas anteriores antes de intentar comprender os novos.
Jesus Maria Rodriguez Presedo
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Teléfono
- 881816433
- Correo electrónico
- jesus.presedo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Eduardo Manuel Sánchez Vila
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Teléfono
- 881816466
- Correo electrónico
- eduardo.sanchez.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Nelly Condori Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Correo electrónico
- n.condori.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática I2 |
Martes | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02_inglés | Inglés | Aula A9 |
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula de Informática I2 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02_inglés | Inglés | Aula A4 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | Aula de Informática I2 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLIL_04_inglés | Inglés | Aula de Informática I2 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A1 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A1 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A1 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_04_inglés | Aula A1 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A1 |
17.01.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLE_02_inglés | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLE_02_inglés | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A1 |
26.06.2025 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_04_inglés | Aula A1 |