Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 14 Clase Expositiva: 4 Clase Interactiva: 24 Total: 42
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Presentación
O programa desta materia vai encamiñado a que o estudante, tras revisar os distintos elementos que compoñen o Sistema Informático (hardware máis software), coñeza as ferramentas que este lles proporciona, tanto as de tipo estándar como as de deseño a medida.
En primeiro lugar, debe coñecer as distintas configuracións de equipos informáticos, os sistemas operativos máis utilizados, as redes locais, os servizos de Internet para a empresa, os programas estándar de xestión, así como as posibilidades de negocio do e-Business e e-Commerce. Prestando especial atención ao manexo das principais ferramentas ofimáticas de produtividade, como as follas de cálculo, e os xestores de bases de datos.
Seguidamente, analízanse modelos, de análises e apoio á apoio a tómaa de decisións nos distintos subsistemas da empresa, mediante o método do caso, con datos reais, prestando especial atención á aplicación da folla de cálculo aos métodos cuantitativos.
A formulación desta materia é eminentemente práctico, de maneira que o alumnado dispoña dunha ampla variedade de exemplos que lle permita alcanzar as competencias transversais e específicas da materia.
A duración da presente materia é de 54 horas de docencia expositiva e interactiva, deixando a parte de actividades para a resolución destas por parte do alumnado, fóra do horario académico
Obxectivos de la materia
Os obxectivos, para o alumnado, perseguidos nesta materia son:
• Adquisición de coñecementos básicos sobre informática.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen sistemas de información na empresa.
• Coñecer os diferentes tipos e posibilidades que ofrecen as aplicacións empresariais na empresa.
• Coñecer fundamentos de Administración electrónica
• Analizar a contorna e elixir a mellor opción en torno ao sistema de información a implantar na empresa
• Manexar con destreza as ferramentas ofimáticas suscitadas.
• Identificar os problemas, analizalos e resolvelos adecuadamente mediante o uso de follas de cálculo e bases de datos.
• Recollida e análise de datos básicos mediante o uso de formularios compartibles.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Introdución á informática de xestión e as bases de datos. Sistemas de información na empresa. Aplicacións Empresariais. Administración Electrónica. Talleres prácticos sobre Follas de cálculo e bases de datos.
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
PRIMEIRA PARTE: O SISTEMA INFORMÁTICO
1. Iniciación ás tecnoloxías da información de xestión.
• Sistemas de información na empresa
• Representación da información no ordenador
• Hardware. Software
• Redes e telecomunicacións. Telecomunicacións
• Internet
2. Bases de datos
• Introdución ás bases de datos
• Sistemas de xestión de bases de datos
• Bases de datos relacionais
• Almacenamento de datos, xestión do coñecemento, xestión documental
3. Sistemas de información (SI) na empresa
• Sistemas de datos, información e información
• Concepto e evolución do SI
• Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC)
• Sistemas de información nas organizacións
• Metodoloxía de implantación dun SI
4. Aplicacións Empresariais
• TIC en Organizacións Empresariais.
• Aplicacións de organización
• Aplicacións de xestión
• Aplicacións de produtividade
• Aplicacións de atención ao cliente/comunicación
• Aplicacións de xestión de seguridade
• Sinatura electrónica
5. Administración
• Que é a administración electrónica
• Marco normativo da
• Administración electrónica A Administración electrónica e da empresa.
• A presentación telemática.
• Sede electrónica.
• Publicacións electrónicas dos Boletíns Oficiais.
• Multicanle.
SEGUNDA PARTE: FERRAMENTAS DE XESTIÓN DE OFICINA
6. Follas de cálculo
• Conceptos básicos
• Edición de datos e fórmulas
• Funcións
• Funcións financeiras
• Gráficos
• Táboas e listas
• Táboas dinámicas
• Análise de datos
7. Xestión de bases de datos
• Conceptos básicos
• Tipos
• Táboas
• Consultas de selección
• Consultas de acción
• Formularios
• Informes
8. Xestión de formularios
• Conceptos básicos
• Creación de formularios
• Manipulación de resultados
Bibliografía básica
• BERNAL GARCÍA, J.J.; SÁNCHEZ GARCÍA, J.F., MARTÍNEZ MARÍA DOLORES, S.M. (2008):“20 herramientas para la toma de decisiones”, Especial Directivos, Madrid.
• CHARTE OJEDA, F. (2010): “Guía Práctica Excel 2010”, Anaya Multimedia, Madrid.
• OZ, EFFY (2001): “Administración de sistemas de información”, Thomson, México.
• Asociación Española de Comercio Electrónico y Marketing Relacional (AECEM): “Libro blanco del comercio electrónico. Guía Práctica de Comercio Electrónico para PYMES”. http://www.libroblanco.adigital.org/docs/AECEM_Libro_Blanco.pdf
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S.J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos”, Ediciones Pirámide, Madrid.
• ESTRATEGIA FINANCIERA (Revista), Editorial CISS - Especial Directivos, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para la Gestión y Administración”. Starbook. Madrid
C10 - Coñecer as diferentes solucións tecnolóxicas adaptadas ás necesidades empresariais TIPO: Coñecemento ou
contidos
C9 - Recoñecer e explicar información relevante para a toma de decisións empresariais TIPO: Coñecemento ou contido
CP5 - Xestionar sistemas de información empresarial para tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e
implementación TIPO: Competencias
CP8 - Desenvolver a análise estratéxica da empresa e do seu contorno para tomar decisións nas diferentes áreas funcionais TIPO:
Competencias
HD2 - Xestiona información de diferentes fontes que permite adquirir novos coñecementos e aplicalos
responder a retos, resolver problemas e tomar decisións TIPO: Habilidades ou habilidades
HD8 - Utiliza ferramentas de cálculo e análise, diferentes tipos de linguaxes e tecnoloxías da información e tecnoloxía.
comunicación (TIC) TIPO: Habilidades ou habilidades
Haberá unha hora de docencia non presencial síncrona e unha hora semanal de titoría non presencial síncrona.
Unha combinación de:
- Presentacións con audio explicando contidos do programa
- Utilización de recursos e fontes bibliográficas, si é posible proporcionadas polo profesorado en formato dixital
- Elaboración de proxectos, estudos de casos e traballos de curso, individualmente ou en grupo, a través de aula virtual
- Utilización de tecnoloxía de streaming para o desenvolvemento de encontros entre o alumnado e encontros de profesorado e alumnado
- Vídeos breves nos que se profundiza nalgún aspecto concreto dos contidos
- Enlaces dixitais que dean aceso a materiais audiovisuais
- Utilización e activación de calquera outro recurso didáctico que permita a aprendizaxe do alumnado en remoto
- Presentación oral de traballos
- Traballo colaborativo a través de debates en foros y chats, así como debates moderados polo/la docente a través de tecnoloxías de Videoconferencia
A hora semanal de docencia non presencial síncrona figura nos horarios oficiais e hai que transmitila pola ferramenta institucional de videoconferencia (MSTeams) para garantir o seu seguimento a distancia. Habilitarase un espazo na facultade para impartir esta docencia non presencial síncrona de forma que na súa transmisión por streaming se utilicen a rede de datos e os recursos tecnolóxicos institucionais. Este mesmo espazo será posto a disposición do alumnado que desexe seguir estas sesións desde as instalacións da universidade, sen que isto afecte ao carácter non presencial desta actividade formativa síncrona. Esta sesión semanal de docencia non presencial síncrona será utilizada polos docentes para realizar aquelas actividades que consideren máis adecuadas para guiar e axudar ao alumnado no seu proceso formativo. Esta sesión de docencia non presencial síncrona non debe entenderse como equivalente, ou substitutiva, das sesións expositivas da modalidade presencial. Todos os recursos e materiais utilizados nestas sesións de docencia síncrona (presentacións, vídeos, esquemas, textos, fontes,....) teñen que poñerse a disposición de todo o alumnado a través da aula virtual.
A hora semanal de titoría non presencial síncrona corresponderá a unha das horas de titoría que todo o profesorado debe publicar ao comezo da súa actividade lectiva. O horario da sesión semanal de titoría non presencial síncrona en cada materia será publicado polo decanato antes do comezo de cada semestre. Estas titorías, individuais ou de grupo pequeno, forman parte da actividade non presencial de docencia telemática e deberán realizarse a través da ferramenta institucional de videoconferencia (MSTeams). Teñen como obxectivo formativo resolver calquera dúbida ou consulta do alumnado, así como proporcionar as orientacións teórico-metodolóxicas que guíen a aprendizaxe autónoma do alumnado.
A Aula Virtual, dispoñible a través do Campus Virtual da USC, será a plataforma fundamental de todo o proceso formativo e a canle a través da cal se establecerá o contacto entre docentes e alumnado. Na Aula Virtual estarán dispoñibles todos os recursos necesarios para o proceso formativo do alumnado, así como as tarefas e actividades prácticas planificadas para a avaliación continua, que deben entregarse na ferramenta establecida na aula virtual da materia.
Compromiso docente de atender adecuadamente as consultas realizadas polo alumnado mediante o envío dun correo de resposta nun prazo non superior ás 48 horas de días lectivos e a súa resolución antes de sete días lectivos, sempre e cando o profesor/a non estea desfrutando dalgún permiso.
Exame de preguntas obxectivas (test)
Exame de desenvolvemento
Traballos
Informes de prácticas
A asistencia ás clases interactivas e expositivas é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatorio a asistencia polo menos ao 95% das sesións (salvo causas moi xustificadas, segundo normativa da USC). As clases prácticas realizaranse ao longo do curso durante as sesións de clases interactivas.
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías, para a resolución das dúbidas respecto diso destes problemas ou de calquera contido da materia.
Para superar a materia, o estudante terá que realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” da USC
Primeira oportunidade: para superar a materia, o estudante deberá asistir ás clases, entregar as actividades propostas, participar en talleres e/ou exposicións orais realizados durante o curso, así como a participación en clases (50% da cualificación final) e aprobar por separado tanto a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da materia consistente na resolución de problemas prácticos (ata un 50% da cualificación final).
As preguntas do exame teórico poderán referirse tanto aos contidos reflectidos nos apuntamentos da materia como aos contidos prácticos traballados polo estudante nas actividades entregadas. Estas probas poderán constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas de casos prácticos.
En todas as probas avaliarase o grao de asimilación das competencias establecidas no programa docente da materia. Non se realizará ningún exame parcial. Para superar a materia terase que demostrar un coñecemento de polo menos o 50% en todos os tipos de avaliación.
Segunda oportunidade: á marxe da avaliación continua, todos os estudantes teñen dereito a asistir ao exame da segunda oportunidade. Mantense a nota, e tamén o seu peso na nota final, conseguida en cada unha das partes durante o curso coa excepción do exame final que deberá repetirse. Con todo, os estudantes poderán entregar en data previa o exame da segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzasen a nota de corte na convocatoria anterior. Para superar a materia terase demostrar un coñecemento de polo menos unl 50% en todos os tipos de avaliación.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
Docencia virtual asíncrona: 48 horas, 0% presencialidad
Titorías virtuais síncronas: 14 horas
Exame: 4 horas, 100% presencialidad
Traballo persoal do alumno: 84 horas
Juan Diego Gutiérrez Gallardo
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- juandiego.gutierrez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
17.01.2025 16:00-20:00 | CLE_01 | Aula Informática 5 |
20.06.2025 16:00-20:00 | CLE_01 | Aula Informática 5 |