Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
O alumno que supere o curso con éxito será capaz de:
• Coñecer as técnicas básicas de procesamento e xeración da linguaxe natural.
• Coñecer as metodoloxías e técnicas básicas para o deseño, implantación e validación dun sistema conversacional interactivo.
• Coñecer as tecnoloxías dispoñibles para a implantación de axentes conversacionais.
• Aplicar técnicas de deseño para o procesamento e xeración da linguaxe natural.
• Aplicar as tecnoloxías dispoñibles para a implantación de axentes conversacionais.
• Aplicar as metodoloxías dispoñibles para a avaliación dos axentes conversacionais.
• Ser capaz de deseñar, implementar e validar sistemas de procesamento e xeración da linguaxe natural, no contexto de sistemas de diálogo en robótica.
• Ser capaz de deseñar un axente conversacional básico e integralo nun sistema robótico.
• Ser capaz de utilizar as principais tecnoloxías dispoñibles para a implantación de axentes conversacionais
Sistemas interactivos adaptativos.
Interacción multimodal e multidispositivo.
Interacción baseada en linguaxe: (1) procesamento e xeración de linguaxe natural; (2) procesamento e xeración de linguaxe xestual ou simbólico.
Axentes conversacionales ( Softbots)
Trátase dunha materia cun importante compoñente práctica, a través das prácticas os alumnos ilustraranse de maneira experimental os conceptos dos temas teóricos. Empregaranse as librerías software adecuadas para este tipo de aprendizaxes.
Por outra banda as prácticas reforzaránse con importantes traballos nos que o alumno deberá poñer en xogo contidos vistos nas clases de teoría ou profundizar en aspectos complementarios.
Bibliografía básica
Conversational AI: Dialogue Systems, Conversational Agents, and Chatbots (Synthesis Lectures on Human Language Technologies). Michael Mctear. Morgan & Claypool publishers.2020
The conversational Interface: Talking to Smart Devices. Michael McTear, Zoraida Callejas, David Griol. Springer. 2016
Bibliografía complementaria
Hands-on Chatbots and Conversational UI Development: Build chatbots and voice user interfaces with Chatfuel, Dialogflow, Microsoft Bot Framework, Twilio, and Alexa Skills. Srini Janarthanam. Packt. 2017
Chatbots & Dialogue Systems, chapter 24. Speech and Language Processing. Daniel Jurafsky & James H. Martin. Copyright © 2021. All rights reserved. Draft of December 29, 2021 [https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/24.pdftanford.edu)]
Básicas:
- CB2: Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
- CB3: Que os estudantes teñan a capacidade de reunirse e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
- CB4: Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións un público tanto especializado como non especializado.
- CB5: Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Generales:
- CG01: Coñecemento das materias básicas e tecnoloxías, que capaciten para a aprendizaxe e desenvolvemento de novos métodos e tecnoloxías, así como as que lles doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
- CG02: Capacidade de resolución de problemas no campo da enxeñería robótica con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
- CG03: Capacidade de utilizar ferramentas informáticas para o modelado, a simulación e o deseño de aplicacións de enxeñería.
Específicas:
CE23:
Capacidade de deseñar robots e sistemas intelixentes orientados á interacción con persoas, e adaptados a contornas domésticas e urbanas.
CE16: Utilizar e implementar métodos de recoñecemento de patróns e de aprendizaxe computacional na análise de datos sensoriais e para a toma de decisións en sistemas robóticos.
Transversales:
- CT1: Capacidade de análise e síntese.
- CT2: Capacidade para o razoamento e a argumentación.
- CT3: Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
- CT4: Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
- CT5: Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
- CT6: Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
- CT7: Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
- CT8: Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
- CT9: Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
- CT10: Utilización de información bibliográfica e da internet.
- CT11: Utilización de información en lingua estranxeira.
- CT12: Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
Os contidos da materia impartiranse tanto en clases expositivas de teoría como en clases interactivas de prácticas. Ambos os tipos de clases iranse alternando ao longo do semestre, de tal modo que as prácticas afianzarán os conceptos mostrados en teoría.
As clases de teoría expositivas desenvolveranse na aula por parte do profesorado, apoiado por medios electrónicos (presentacións electrónicas, vídeos, documentos técnicos complementarios...) dispoñibles no Campus Virtual da USC. Estas clases seguirán os contidos pormenorizados da materia que aparezan reflectidos na programación docente anual. As presentacións maxistrais do profesor combinaranse coa proposta de exercicios para afianzar os conceptos presentados. Estes exercicios serán resoltos polos alumnos (en clase ou en casa) para despois ser corrixidos en clase dunha maneira participativa.
A docencia das prácticas, realizadas en grupos reducidos de 20 alumnos e de carácter interactivo, serán actividades complementarias ás clases teóricas expositivas. Serán desenvoltas en laboratorios de robótica e en clases de informática baixo a supervisión do profesorado. Os alumnos seguirán de maneira autónoma os guións das prácticas específicas dispoñibles no Campus Virtual da USC. Estas actividades permitirán ao alumnado a comprensión dos conceptos teóricos mediante a súa posta en práctica e permitiranlles a adquisición das destrezas asociadas a esta materia.
Así mesmo, nas titorías atenderase ao alumnado para discutir, comentar, aclarar ou resolver cuestións concretas en relación coas súas tarefas dentro da materia (recompilación de información, preparación de probas de avaliación, prácticas, traballos...). Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou a plataforma Microsoft Teams.
A avaliación levará a cabo de dúas formas: (1) Avaliación continua a través da posible valoración de prácticas no laboratorio, traballos que fomenten a creatividade do alumno, motivación, etc., e que permitan que profunden nalgúns dos contidos da materia, así como algún pequeno cuestionario (2) Por outra banda, haberá un pequeno test de coñecementos que representará o 25% do total da materia, mentres que o 75% restante represéntano os traballos e prácticas expostas.
Debido a este tipo de avaliación continua, a asistencia a prácticas será obrigatoria salvo causa xustificada. Non poderán superar a materia aqueles alumnos que non asistan como mínimo ao 80% das prácticas. A non asistencia ás prácticas impedirá a superación da materia tanto na oportunidade ordinaria do semestre, como na oportunidade de recuperación.
O alumno recibirá a cualificación de " non presentado" cando non asista á porcentaxe mínima de prácticas, e entregue un conxunto de prácticas/traballos marcados polo profesor.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión dás cualificacións”
A asistencia tanto ás clases teóricas como prácticas será obrigatoria. Para aqueles alumnos que teñan dispensa, o sistema de avaliación será o mesmo non terán obrigación de asistir ás clases teóricas, pero mantense a obrigación de asistencia ás prácticas de laboratorio.
Avaliación de segunda oportunidade: Os alumnos poderán entregar en data previa o exame da segunda oportunidade, aquelas actividades que lle expoña o profesor, correspondentes a aquelas que non superasen na convocatoria anterior. Poderá haber unha defensa de traballos co profesor. Por outra banda, haberá un cuestionario de segunda oportunidade, en consonancia co que sucede na primeira oportunidade e cuxo peso na cualificación final é o mesmo.
As competencias propias da materia así como as competencias xerais teñen contidos específicos na materia que se introducen, como se indicou, tanto nas clases expositivas como nas interactivas. Posteriormente o alumnado desenvolverá estas competencias nos traballos e coa realización dos traballos prácticos nos que tamén traballará as competencias transversais en especial no que se refire á capacidade de análise e síntese ( CT1), Capacidade para o razoamento e a argumentación ( CT2), capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica ( CT3), capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva ( CT4) e capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos ( CT12). As competencias específicas serán obxecto de avaliación tanto nos traballos prácticos que o alumno desenvolva durante a materia como no cuestionario de coñecementos.
A materia ten unha carga de traballo de 6 ECTS dividida da seguinte forma:
- 1. Traballo na aula (60 horas presenciais)
- 1.1. Clases expositivas teóricas (en grupo grande): 24 horas
- 1.2. Prácticas (con pequenos grupos): 24 horas
- 1.3. Titorías de grupo: 3 horas
- 1.4. Titorías individualizadas: 4 horas
- 1.5. Actividades de avaliación: 5 horas
- 2. Traballo persoal do alumnado (90 horas non presenciais)
- 2.1. Lectura, revisión de temas e exercicios de teoría: 24 horas
- 2.2. Preparación de exercicios e informes de prácticas: 48 horas
- 2.3. Preparación de titorías de grupo: 3 horas
- 2.4. Preparación de titorías individualizadas: 10 horas
- 2.5. Preparación de probas de avaliación: 5 horas
No hay
No hay