Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Este curso aborda a problemática da xestión da información na empresa desde un punto de vista global e especialmente vinculado á tecnoloxía.
O alumnado deberá desenvolver un proxecto de xestión completo, definindo o problema, deseñando e empregando a solución elixida nun sistema real, e enfrontándose a diferentes alternativas e retos que aprenderá a superar, e que o trasladará ás situacións futuras que se presenten nos seus exercicios profesionais.
Proponse unha aprendizaxe orientada a proxectos, onde comezará plantexando un reto a acadar, a partir do cal a materia achegará os recursos necesarios para a súa consecución.
As competencias adquiridas en sistemas integrados de xestión servirán tamén de apoio ao resto de materias onde a problemática da xestión da información formará parte activa dos desenvolvementos en cada unha delas.
Obxectivos da materia
Os obxectivos, para o alumnado, que se perseguen nesta unidade didáctica son:
• Familiarizarse co vocabulario e os conceptos básicos do mundo da xestión e a súa vertente tecnolóxica.
• Coñecer e saber utilizar diferentes ferramentas e recursos informáticos para as distintas áreas de xestión.
• Recoñecer a importancia da planificación para acadar os obxectivos desexados.
• Coñecer a importancia da calidade dos datos
• Resolve problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade
• Descubrir novas tendencias relacionadas cos sistemas de xestión
Estes contidos desenvolveranse segundo o seguinte temario:
PARTE 1: INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE XESTIÓN
1 Concepto de sistemas de xestión. ERP.
2 Contribución á empresa
3 Evolución histórica
4 Os sistemas e o seu contorno
5 Procesos de negocio
6 Conceptos ERP
7 Módulos básicos dun sistema ERP
8 Estruturas dos sistemas integrados de xestión
9 Integracións con outros sistemas
10 Mercado ERP
11 Tipos de ERP
PARTE 2: IMPLEMENTACIÓN DUN ERP
1 Implantación dun ERP
1.1 Recollida de información
1.2 Viabilidade
1.3 Obxectivo, ámbito, contorno
1.4 Especificación de requisitos
1.5 Avaliación e selección de software
1.6 Fases
1.7 Metodoloxías
2 Etapas dos sistemas de información. xestión de Proxectos
PARTE 3: INTRODUCIÓN AO USO DOS SISTEMAS ERP EMPRESARIAIS E OS SEUS MÓDULOS
1 Finanzas
2 CRM - Vendas
3 SRM. Compras
4 MRP
5 Proxectos
6 Subministros. Cadea de subministración
7 Apoio á xestión . BI.
8 Recursos Humanos
9 Outros
PARTE 4: INTRODUCIÓN Á PROGRAMACIÓN dun ERP con Odoo
1. Módulos
2. Modelos de datos
3. Vistas
4. Informes
Bibliografía básica
• LUIS F. DIAZ DOMINGUEZ : SISTEMAS DE GESTION INTEGRADA PARA LAS EMPRESAS (ERP). . UNIVERSIDAD DE ALCALA DE HENARES
• Alvaro Gomez Vieites , Carlos Suarez Rey : Sistemas de Información. Herramientas prácticas para la gestión empresarial. 4ª Edición
• Medina Garrido, J. y Arjonilla, S. (2013): La gestión de los sistemas de información en la
• empresa. (3ra ed.). España: Editorial Pirámide.
• Greg Moss (2019) : “Learn Odoo: A beginner's guide to designing, configuring, and customizing business applications”, Packt Publishing
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S.J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos”, Ediciones Pirámide, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para la Gestión y Administración”. Starbook. Madrid
• JJ Yadav, Sandeep Shukla, Rahul Mohta, Yogesh Kasat (2020):Implementing Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations Apps: Learn best practices, architecture, tools, techniques, and more
BÁSICAS E XENERAIS
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e
tecnolóxico
CG7 - Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión
empresarial
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da
educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén
algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as
competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da
súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo)
para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non
especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores
cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT6 - Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
ESPECÍFICAS
CE16 - Entender os sistemas de información empresarial, tomando en consideración as súas tres dimensións específicas
(informacional, tecnolóxica e organizativa) e tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implantación
CE17 - Propor e codirigir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos
ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da
criptografía, intelixencia artificial e big data
CE3 - Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e
aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas
A metodoloxía docente seguida nesta materia é a seguinte:
• Os contidos da materia impartiranse, fundamentalmente de xeito presencial, nas clases expositivas e nas clases interactivas. As unidades teóricas e prácticas impartiranse alternativamente ao longo do cuadrimestre co fin de potenciar os conceptos impartidos nelas.
• É necesaria a realización de todas as actividades propostas, así como a asistencia a todas as clases (expositivas e interactivas) para superar a materia.
• Os recursos necesarios para esta materia son os seguintes:
a Ter un ordenador persoal
b Acceso do alumnado á bibliografía na Biblioteca ou en Internet.
c OpenOffice ou LibreOffice para a elaboración da documentación das prácticas.
d Acceso ao campus virtual da USC
e Acceso a Ms Teams
Clases expositivas e interactivas: As clases consistirán na explicación dos apartados do programa coa axuda dunha presentación electrónica.
Tamén haberá exercicios no encerado, facendo participar ao alumnado a desenvolver e configurar a súa propia ferramenta de xestión, interactuando co profesorado para resolvelos. Todo o contido dixital (as diapositivas da presentación en formato PDF) estará a disposición dos estudantes no Campus Virtual.
As clases presenciais desenvolveranse fundamentalmente nunha aula de informática, na que se facilitará un ordenador para cada alumno. Cando a docencia se imparta por medios virtuais, para levala a cabo empregarase a ferramenta Ms Teams. A metodoloxía de aprendizaxe en prácticas consiste fundamentalmente na resolución por parte do alumno das actividades propostas, individualmente ou en grupo, coa axuda do profesorado.
Actividades: Ao longo do cuadrimestre o alumno deberá resolver problemas prácticos adecuados aos contidos desenvolvidos ata o momento.
A resolución e entrega destas actividades considérase imprescindible para acadar un resultado satisfactorio nesta materia.
Titorías: As titorías servirán para resolver dúbidas do alumnado sobre os contidos da materia, resolución de problemas teóricos e exercicios prácticos propostos no anexo de actividades. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través do correo electrónico, campus virtual ou plataforma Ms Teams, e son fundamentais para conseguir unha aprendizaxe eficaz da materia.
Curso Virtual: Esta materia contará cun curso virtual desenvolvido na plataforma Campus Virtual da USC, utilizando tamén a ferramenta colaborativa Ms Teams. Nestes, dotarase ao alumnado de todo o material necesario en formato dixital, ademais de diferentes ferramentas de comunicación de apoio, tanto de docencia virtual como de titorías, que inclúen videoconferencia, chat, correo electrónico, foros...
A asistencia ás clases interactivas e expositivas é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatoria a asistencia como mínimo ao 95% das sesións (salvo por motivos moi xustificados, segundo a normativa da USC). As clases prácticas impartiranse ao longo do curso durante as clases interactivas.
Recoméndase encarecidamente a utilización de titorías, tanto presenciais como virtuais, para resolver dúbidas sobre estes problemas ou sobre calquera contido da materia.
Para superar a materia, o alumno deberá realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na USC "Normas de avaliación do rendemento académico de dous alumnos e revisión de cualificacións" da USC.
Primeira oportunidade:
Para aprobar a materia o alumno deberá:
- Ter asistido ás clases,
- Ter entregado as actividades propostas (30% da nota final),
- Participación en obradoiros e/ou exposicións orais realizadas durante o curso, así como participación nas clases (30% da nota final)
- Aprobar por separado tanto a parte teórica, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da materia consistentes na resolución de problemas prácticos ou sobre un temario. Implantación de ERP habilitada para tal fin (40% da nota final).
As preguntas do exame teórico poderán referirse tanto aos contidos reflectidos nas notas da materia como aos contidos prácticos traballados polo alumno nas actividades impartidas. Estas probas poden consistir en preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas prácticos.
En todas as probas avaliarase o grao de asimilación das competencias establecidas na programación docente da materia. Non haberá exame parcial. Para aprobar a materia haberá que demostrar un coñecemento superior ao 40% en todo tipo de avaliación.
Segunda oportunidade:
Ademais da avaliación continua, todos os estudantes teñen dereito a asistir ao exame de segunda oportunidade. Mantense a nota, e tamén o seu peso na nota final, obtida en cada unha das partes (asistencia a clase, entrega de actividades e a cualificación da parte teórica, así como da parte práctica) durante o curso. Non obstante, o alumnado poderá presentar previamente o exame de segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzaran a nota de corte na convocatoria anterior. Para superar a materia, o alumnado deberá demostrar un coñecemento superior ao 40% en todo tipo de avaliación.
MODALIDADE PRESENCIAL
Competencias
Exercicios prácticos/obradoiros/exposicións orais/participación nas clases
CT4, CT5, CT6, CT10, CT11, CE6, CE7, CE8, CE12, CE13, CE14
Traballos (individuais ou en grupo)
CT4, CT5, CT6, CT10, CT11, CE6, CE7, CE8, CE12, CE13, CE14
Exame
CT4, CT5, CT6, CT10, CT11, CE6, CE7, CE8, CE12, CE13, CE14
Dispensa:
Os alumnos que non asistan a ningunha das actividades de ensino programadas por conciliación laboral ou familiar deberán cumprir coas disposicións
da Instrución 1/2017 da Secretaría Xeral. Nestes casos, para aprobar esta materia, é obrigatorio a realización e entrega das actividades propostas, así como superar a proba de tipo Test e o exame de tipo práctico
Tempo de estudo e traballo persoal
A materia ten unha carga de traballo fixa de 4,5 ECTS. Estes datos dan lugar a unha carga de traballo para o material entre 112,5 (4,5x25) horas e 130 (4,5x30) horas.
Na guía da materia pódese ver un estudo máis detallado sobre o tempo de estudo e traballo persoal necesario para superar a materia. A recomendación xeral sería empregar entre 10 e 12 horas (incluídas 4 horas de clase) á semana
Traballo presencial na aula
• Docencia expositiva: 14 horas.
• Docencia interactiva/ de seminario/ laboratorio: 22 horas.
• Titorías en grupo (con grupos reducidos): 2 horas.
• Actividades de avaliación: 3 horas.
TOTAL 41 horas
Traballo persoal do alumno
• Estudo grupal ou individual 18 horas.
• Resolución de casos prácticos: 38 horas.
• Preparación dos traballos do curso 2 horas.
• Preparación deprobas de avaliación : 13,5 horas.
TOTAL 71,5 horas
Dado que se emprega unha metodoloxía baseada na avaliación continua, é necesario un traballo continuo cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coas prácticas, xa que algúns contidos están baseados nos anteriores, o que fai moi cómodo ter asimilado os temas anteriores antes de intentar comprender os novos. É o único xeito de poder superar as diferentes actividades de avaliación que se propoñen.
Para o estudo da materia recoméndase a realización de todos os exercicios e actividades, tanto os que se resolvan nas propias sesións interactivas, como os que se propoñan.
Santiago Argueso Armesto
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- santiago.argueso.armesto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
14.01.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
14.01.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |
13.06.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
13.06.2025 09:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |