Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 18.5 Clase Interactiva: 6.5 Total: 25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Traballo Fin de Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte, Xeografía, Electrónica e Computación, Historia
Áreas: Historia da Arte, Música, Análise Xeográfica Rexional, Xeografía Física, Xeografía Humana, Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores, Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial, Arqueoloxía, Ciencias e Técnicas Historiográficas, Historia Antiga, Historia Contemporánea, Historia de América, Historia Medieval, Historia Moderna, Prehistoria
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Traballos Fin de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Promover o desenvolvemento integrado dos coñecementos teóricos e metodolóxicos adquiridos na titulación, coa composición por parte do alumnado de casos prácticos e desenvolvemento de proxectos.
-Avaliar as competencias xerais e específicas adquiridas durante a realización da titulación.
-Avaliar a capacidade do alumnado para desenvolver o seu propio proxecto, contido e/ou reflexión orixinais que se basee nun contorno metodolóxico teórico ou práctico dixital e sobre contidos do patrimonio cultural.
-Avaliar a capacidade de xerar e presentar discursos e proxectos propios, críticos e orixinais do alumnado, na proposta, desenvolvemento e exposición de cuestións relacionadas cos contidos da titulación.
Deseño, elaboración e presentación do Traballo Fin de Máster, que implica, polo menos, os seguintes procesos:
-Reflexión, identificación de cuestións e formulación de obxectivos específicos arredor dun obxecto.
-Estruturar o proceso de investigación, produción ou desenvolvemento do discurso e/ou contidos, aínda coa flexibilidade do propio desenvolvemento práctico.
-Desenvolvemento da investigación teórica, reflexión crítica ou xeración práctica de modelos.
-Elaboración dun traballo completo e detallado do proceso.
-Exposición e defensa pública dos contidos resultantes.
A bibliografía de que se trate determinarase en función do traballo proposto, da súa temática, obxecto e obxectivos.
COMPETENCIAS
CB2. Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo;
CB3. Que o alumnado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que será en gran parte autodirixido ou autónomo.
CG1. Construír, xestionar e difundir o patrimonio dixital e o tratamento dixital do patrimonio en todas as súas acepcións
CG2. Aplicar os coñecementos na implantación de proxectos patrimoniais na contorna dixital.
CG3. Utilizar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas necesarias para a adquisición, tratamento, xestión e difusión do patrimonio cultural dixital.
CG4. Integrar habilidades comunicativas orientadas ao marketing cultural en contornos emprendedores.
CG5. Traballar en equipos interdisciplinares en áreas empresariais, de mercado e institucionais da xestión cultural.
CG6. Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural, combinando coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
CT1. Adaptar o uso e transferencia de coñecementos ás novas situacións derivadas do cambio tecnolóxico.
CT2. Abordar activamente a resolución de problemas no ámbito social e de mercado.
CT3. Adquirir un compromiso ético coas diversas formas de comunicación en contornos dixitais.
CT4. Comprender os valores da igualdade, a sustentabilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital.
HABILIDADES
Ser capaz de establecer relacións para producir coñecemento no ámbito da intelixencia dixital
Ser capaz de aplicar os coñecementos para resolver problemas
Ser capaz de establecer relacións e interactuar cos enfoques de diversas disciplinas
Ser capaz de identificar fontes de información, recoller e analizar datos e elaborar sínteses en relación con elas.
Ser capaz de elixir e presentar os resultados de proxectos de todo tipo relacionados coa xestión do patrimonio dixital
Ser capaz de manexar ferramentas tecnolóxicas e informáticas aplicadas á dixitalización do patrimonio
Ser capaz de planificar e xestionar o desenvolvemento temporal dun proxecto de xestión patrimonial
Ser capaz de traballar en equipo cunha actitude colaborativa e interdisciplinar
COÑECEMENTO:
Concepto e fundamento histórico do patrimonio
Coñecemento sobre a difusión e os usos públicos da historia e do patrimonio
Coñecemento dos aspectos legais (normativa, lexislación) e outros documentos instrumentais para a protección do patrimonio cultural.
Coñecemento das entidades do patrimonio dixital, modelización e xestión da información patrimonial
Coñecemento sobre a creación e xestión de proxectos patrimoniais no ámbito dixital
Coñecementos teórico-prácticos sobre a conservación do patrimonio
Coñecementos sobre a virtualización do patrimonio cultural: infografía, realidade aumentada, visualización 3D, xeolocalización, fotointerpretación
Coñecementos de cartografía dixital/sistemas de información xeográfica
Coñecemento de produtos e apps interactivos aplicados á divulgación e á educación patrimonial
Coñecementos de comunicación cultural e comercialización do patrimonio cultural.
O desenvolvemento dependerá do caso particular de cada alumno en función do traballo proposto, da súa temática, obxecto e obxectivos. Cada estudante contará cun titor académico concertado nos prazos obrigatorios marcados pola titulación, que guiará ao alumno no proceso. En todo caso, destacan como metodoloxías de uso habitual algunhas das seguintes:
-Proposición e resolución de problemas/casos prácticos de acordo co titor.
-Realización de programas informáticos, experimentos e outros traballos.
-Resolución de problemas por parte de cada alumno e presentación dos resultados.
-Seminarios, presentación de casos prácticos, casos de éxito (caso de negocio) impartidos por profesionais dos sectores TIC e Audiovisual preferentemente, con cuxos clusters se establecen convenios de colaboración.
A avaliación do alumno estará composta por:
-Realización de prácticas e entrega de informe, memoria ou traballo (70% da nota final)
-Exposición oral e defensa dos traballos (30% da nota final)
O desenvolvemento do TFM terá unha carga de 15 créditos ECTS, que se traducen en 375 horas de traballo do alumnado.
Sen recomendación específica para o desenvolvemento do traballo.
Para defender o Traballo Fin de Máster será necesario ter superados os créditos obrigatorios e optativos establecidos no programa de grao. Exceptúanse, de existir, aqueles casos particulares e excepcionais nos que a Comisión Académica acordase un recoñecemento explícito de competencias, coa súa equivalencia en créditos.