Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 8 Clase Interactiva: 13 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
Áreas: Área externa M.U en Xenómica e Xenética, Produción Animal
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer a metodoloxía e a tecnoloxía empregada nos estudios de inmunoloxía e xenómica de organismos acuáticos e animais domésticos.
Coñecer as principais aplicacións da xenómica en veterinaria
Emprego do peixe cebra como modelo de estudio
Incrementar o coñecemento e manexo de transcriptomas
1. Sistema inmune innato e específico.
2. Inmunoloxía e patoloxía en acuicultura e en animais domésticos
3. Transcriptómica da inflamación
4. Transcriptómica fronte a patóxenos en acuicultura
5. Estudios xenómicos e transcriptómicos en peixe cebra e en animais domésticos
• TEMAS
TEMA 1: Resposta inmune de peixes e moluscos
TEMA 2: Estudios transcriptómicos fronte a patóxenos en acuicultura
TEMA 3: Estudios xenómicos e transcriptómicos en peixe cebra
TEMA 4: Inmunoloxía e inmunopatoloxía en animales domésticos
TEMA 5: Tecnoloxías aplicadas na xenómica de axentes infecciosos dos animais domésticos
TEMA 6: Aplicacións da xenómica na produción e sanidade dos animais domésticos:
- Análises filoxenéticos en sanidade animal
- Mellora xenética e resistencia a enfermidades
- Alteracións xenéticas e consanguinidade
TEMA 7: Bases de datos xenómicos e súa aplicación
Bibliografía básica:
- De Filippis, I; McKee M.L. 2013. Molecular typing in bacterial infections. Ed Springer, pgs. 1-482.
- Fariñas F., Pedreira J., Diéguez FJ. 2016. Inmunología y enfermedades infecciosas en vacuno. Ed. Servet ed.-Grupo Asís Biomedia S.L. pgs: 1-148.
- Murcia PR., Palmarini M., Belák S. 2016. Potential applications of pathogen genomics. Rev. Sci. Tech., 35: 1-309.
- Zadocks RN., Schukken YH. 2006. Use of molecular epidemiology in veterinary practice. Vet Clin Food Anim., 22: 226-261.
Bibliografía complementaria:
- Bahbahani H., Hanotte O. 2015. Genetic resistance: tolerance to vector-borne diseases and the prospects and challenges of genomics. Rev Sci Tech., 34: 185-197.
- Berry DP., Crowley JJ. 2013. Cell Biology Symposium. Genetics of feed efficiency in dairy and beef cattle. J Anim Sci., 91: 1594-1613.
- Berry DP., Wall E., Pryce E. 2014. Genetics and genomics of reproductive performance in dairy and beef cattle.Animal, 8: 105-121.
- Cieploch A., Rutkowska K., Oprzadek J. et al. 2017. Genetic disorders in beef cattle: a review. Genes Genom., 39: 461-471.
- Diéguez FJ., Eiras C., Sanjuán ML: y cols. 2008. Variabilidad genética del virus de la diarrea vírica bovina (BVDV) en Galicia. Producción Animal, 239: 4-7.
- Diéguez FJ., Cerviño M. 2016. Evolución histórica de la variabilidad genética del virus de la diarrea vírica bovina (BVDV) en España. Boletín de Anembe, 114: 27-31.
- Factor C., Yus E., Eiras C. et al. 2016. Genetic diversity of bovine viral diarrhea virus from the Galicia region of Spain.Vet Rec Open; 3.doi:10.1136/vetreco-2016-000196
- Heringstad B., Egger-Danner C., Charfeddline N. et al. 2017. Invited review: Genetics and claw health: opportunities to enhance claw health by genetic selection. J Dairy Sci., 101: 1-21.
- Oward JT., Pryce JE., Baes C. et al. 2017. Invited review: Inbreeding in the genomics era: Inbreeding, inbreeding depression, and management of genomic variability. J Dairy Sci., 100: 6009-6024.
- Klein J. 2009. Understanding the molecular epidemiology of foot-and-mouth-disease virus. Infect Genet Evol., 9: 153-161.
- Mallard BA.,Emam M., Paibomesai M. et al. 2015. Genetic selection of cattle for improved immunity and health.Jpn J Vet Res., 63: 37-44.
- Martin P., BarkemaHW., Brito LF., et al. 2017. Symposium review: Novel strategies to genetically improve mastitis resistence in dairy cattle. J Dairy Sci., 101: 2724-2736.
- Miglor F., Fleming A., Malchiodi F. et al. 2017. A 100-year review: Identification and genetic selection of economically important traits in dairy cattle. J Dairy Sci., 100: 10251-10271.
- Mishra N., Rajukmar K. 2014. Identification and molecular characterization of novel and divergent HoBi-likepestivirus from naturally infected cattle in India. Vet Microbiol., 174: 239-246.
- Prajapati BM., Gupta JP., Pandey DP., et al. 2017. Molecular markers for resistance against infectious diseases of economic importance. Vet World, EISSN: 2231-0916: 112-120. Open Access.
- Pryce JE., Parker Gaddis KL.,Koech A. et al. 2016. Invited review: Oportunities for genetic improvement of metabolic diseases. J Dairy Sci., 99: 6855-6873.
- Taylor JF., Schnabel RD., Sutovsky P. 2018. Review: Genomics of bull fertility. Animal, 1-12. doi: 10.1017/S1751731118000599.
- Washburn SP., Mullen KA. 2014. Invited review: Genetic considerations for various pasture-based dairy systems. J Dairy Sci., 97: 5923-5938.
- Weller JI., Ezra E., Ron M. 2017. Invited review: A perspective on the future of genomic selection in dairy cattle.J DairySci., 100: 8633-8644.
Competencias Básicas:
CB6 - Ter e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinalas na desenvolvemento e/o aplicación de ideas, a menuido nun contexto de investigación.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse a complexidade de formular xuízos a partir de unha información que, sendo incompleta o limitada, inclúa reflexiones sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas a aplicación de seus coñecementos e xuízos.
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que les permitan continuar estudiando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade de organización e planificación do estudio e a experimentación nas áreas de coñecementos implicadas.
CG04 - Creatividade para xerar novas ideas e aplicaralas na súa estudio actual e posterior.
CG05 - Capacidade de superación ante a frustración e en situacións de estrés.
Competencias Específicas:
CE01 - Comprender a relación entre a Xenómica e a Xenética e a saúde humana, animal e vexetal, necesaria para o desenvolvemento das diversas funcións dun profesional orientado ao avance da saúde.
CE06 - Saber manexar as fontes de información relacionadas cona Xenómica (e outras ómicas), a Xenética, seus tecnoloxías e os aspectos de seguridade relativos as mesmas, incluíndo a produción animal e vexetal.
Competencias Transversais:
CT01 – Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional con o obxectivo de alcanzar unha sociedade más xusta e igualitaria
CT02 - Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega
CT03 - Sostenibilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos
CT04 - Capacidade para el aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañeirismos, incluíndo o ámbito internacional.
CT05 - Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento.
CT06 - Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Leccións –explicación (presencial mente y/o a través de contidos no aula virtual).
Lectura de análises de textos proporcionados por o/a profesor/a, preséncianmete e/o en aula virtual.
Talleres/ Seminarios presencialas ou en aula virtual.
Aprendizaxe colaborativo (traballos grupais e/ou participación en foros de debate presencial ou virtual).
Actividades mediante TIC (equipos informáticos).
Desenvolvemento de traballos académicos e defensa presencial.
Titorías personalizadas presenciais e online.
Traballo autónomo do alumnado no presencial.
• Proba escrita: Avaliarase mediante unha proba escrita a adquisición dos principais conceptos teóricos por parte do alumnado (50% da calificación na materia)
• Proba práctica: Mediante un exame avaliarase os coñecementos adquiridos cola docencia práctica (20% da calificación na materia)
• Avaliación continua: Avaliárase de maneira continua tanto a actitude do alumnado nas clases teóricas e prácticas como a calidade e claridade de exposición dos traballos presentados (30% da calificación da materia)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 7
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 7
Interactivas de Seminario: 5
Titorías personalizadas: 3
Exame: 2
Horas de traballo do alumnado: 51
- Intentar adaptarse no posible as indicacións sobre como estudiar os conceptos da materia segunda se indique en súa momento.
- Ten en conta os distintos pesos e importancia conos que vaise a valorar os diferentes aspectos e actividades a desenvolver por o alumno, intentado obter un mínimo de calificación en cada uno de elos.
- De cara aos exames escritos, ler con detemento os enunciados de cada pregunta, en especial as de tipo test, indicar soluciones lóxicas e realistas desde o punto de vista práctico nos casos prácticos.
- Buscar sempre a conexión entre os coñecementos teóricos explicados e comentados nas clases teóricas e nos debates correspondentes, e a aplicación práctica dos mesmos ao desenvolver as diferentes actividades interactivas.
- Comprender a importancia dos aspectos desenvolvidos nas diferentes sesións interactivas (laboratorio, seminarios, participación activa) de cara a súa aplicación ao desenvolver os casos prácticos, os informes, etc.
- Entender o interese e poñer todo o empeño en lograr a adaptación ao traballo en grupo. Gran parte da labor do profesional veterinario en sanidade animal realizase desde a integración en grupos de diversas especializacións e interdisciplinarios de traballo, por lo que é fundamental o adaptarse a esta dinámica de traballo (saber debater ideas con respecto aos demais, aportacións de interese, planificar labores diferentes que compleméntense entre si, etc.)
- Participar de forma activa en todas as sesións teórico-prácticas e nas diferentes actividades a desenvolver durante o curso académico, aportando comentarios ou ideas de interese.
- Utilizar de maneira eficaz tanto as titorías presenciais como todas e cada unha das ferramentas de contidos e de comunicación postas a disposición do alumnado a través da Web da materia.
Francisco Javier Dieguez Casalta
Coordinador/a- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Produción Animal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ramiro Antonio Fouz Dopacio
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Produción Animal
- Correo electrónico
- ramiro.fouz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU