Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Despois do estudo desta materia o alumnado debería ser capaz de:
- Coñecer e comprender a idea de Contabilidad como sistema de información
- Coñecer e comprender os conceptos económicos básicos utilizados na xestión empresarial (patrimonio, resultado, ingresos, gastos, activo, etc.)
- Identificar os feitos contables así como aprender a rexistralos seguindo o método contable
- Comprender o ciclo contable da empresa e as bases de presentación da información de síntese básica: Balance e Conta de Perdas e Ganancias.
- Comprender a utilidade da análise dos estados contables para a dirección e outros usuarios da información contable.
A contabilidade e o seu contorno
O patrimonio e a renta empresarial. Estados financeiros periódicos
O método contable
O ciclo contable
Aspectos básicos da normalización contable
O activo non corrente
As existencias
Efectivo e contas a cobrar
Recursos alleos
O patrimonio neto
O resultado: gastos e ingresos
LARRAN JORGE, M. (2009): Fundamentos de contabilidad financiera. Teoría y práctica. Ediciones Pirámide.
ALCARRIA JAIME, J. J. (2012). Introducción a la contabilidad. Publicacions de la Universitat Jaume I. Disponible en http://dx.doi.org/10.6035/Sapientia66
ALCARRIA JAIME, J. J. (2009). Contabilidad financiera I. Publicacions de la Universitat Jaume I. Disponible en http://hdl.handle.net/10234/24002
LEXISLACIÓN:
- Texto refundido coas modificacións introducidas por: o Real Decreto 1159/2010, do 17 de setembro, o Real Decreto 602/2016, do 2 de decembro e o Real Decreto 1/2021, do 12 de xaneiro, en vigor para os exercicios iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2021.
https://www.icac.gob.es/sites/default/files/2021-03/Texto%20refundido%2…
Bibliografía complementaria no campus virtual
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangardia do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
CG5 - Posuír os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, cun alto grado de autonomía.
TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese
CT6 - Resolución de problemas.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe
CT10 - Traballo en equipo
ESPECÍFICAS
A6 - Elementos básicos de Contabilidade
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido
Dada as características da materia, préstase especial atención ás actividades presenciais. A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de forma virtual.
As sesións na aula teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumnado a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
Tras as exposicións de cada un dos temas, expomos diferentes actividades e exercicios prácticos, que haberán de resolverse de forma individual e/ou en grupos reducidos.
Os materiais didácticos utilizados no desenvolvemento da materia, así como todo o material de apoio á docencia atópase na aula virtual da materia.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumnado alcanzar os obxectivos da materia.
A continuación, sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, diferenciando os criterios e os instrumentos para a súa determinación, así como o peso que terán na cualificación final:
Avaliación: Avaliación continua + proba final (obrigatoria)
Proba final: exame (PF)
PESO: Valor 70% ( ata 7 puntos)
Para poder superar o exame será necesario obter 2.8 puntos dos 7 posibles.
Avaliación continua (AC).
PESO: 30% (ata 3 puntos)
Aspectos a avaliar:
- Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
- Participación activa nas clases
- Actividades de avaliación obrigatorias sen puntuación. Non realizalas nos prazos indicados conlevan a nota 0 na AC
- Probas de avaliación, a condición de que alcancen unha puntuación mínima. A relación destas probas publicarase na guía docente da materia.
Nota final: Cumprindo los mínimos, a nota final é PF+AC
Mínimo para superar la materia: 5 puntos na nota final e 4 puntos sobre 10 ( ou 2,8 sobre 7) na PF.
*** Este sistema de avaliación é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todo o alumnado, sexan de primeira matrícula ou repetidores.***
Dispensa de asistencia
O alumnado que acredite de forma oficial que lles foi concedida dispensa de asistencia a clase realizarase un exame cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumnado con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10.
Realización fraudulenta de actividades
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación (DOGA 21-07-2011).
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS:
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG5, CT1, CT6, CT9, CT10, A6 e D6.
Exame final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG5, CT1, CT6, CT9, A6 e D6.
Total horas de traballo presencial na aula 60
Total horas de traballo persoal do alumnado 90
- Asistencia ás clases expositivas así como á docencia interactiva
- Consulta de dúbida en titorías
- Consulta dos manuais recomendados e das lecturas complementarias
- Realización dos supostos prácticos alternativos ós desenvolvidos nas aulas
- Estudo continuo da materia, dada a estreita relación entre os seus contidos
Jose Fernando Barros Fornos
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811630
- Correo electrónico
- fernando.barros [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Oscar Suarez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- ext-11608
- Correo electrónico
- oscar.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Garrido Ruso
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- mariagarrido.ruso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Sugey De Jesus Lopez Perez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- sugeydejesus.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
18:30-20:00 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula B |
Mércores | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula C |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula B |
Venres | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula C |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula B |
15:30-17:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_5 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_7 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4b | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6b | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4a | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6a | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula 09 |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6b | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4a | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6a | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_5 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_7 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4b | Aula A |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_5 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_7 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4b | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6b | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4a | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6a | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
09.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula B |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4b | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6b | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4a | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6a | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_5 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_7 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula 07 |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6a | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_5 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_7 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4b | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_6b | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
02.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4a | Aula C |