Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo da Dirección Financeira é proporcionar os coñecementos relativos ás técnicas de dirección e xestión financeira, baixo unha perspectiva empresarial e dun modo integrador, situando a área financeira en o contexto global da xestión empresarial, e tratando ao mesmo tempo de contrastar investigación científica coa realidade da práctica empresarial. Esta materia complementa os contidos xa traballados en Dirección Financeira I (3er curso), centrándose esta segunda parte en temas relacionados co financiamento empresarial, tanto en canto ás fontes de recursos como á toma de decisións de financiamento, isto é, sobre a composición da estrutura de capital e a política de dividendos.
TEMA 1. INTRODUCCION: A ACTIVIDADE FINANCEIRA NA EMPRESA
TEMA 2. A CONTORNA DAS DECISIÓNS FINANCEIRAS: O SISTEMA FINANCEIRO ESPAÑOL.
TEMA 3. O FINANCIAMENTO EMPRESARIAL A TRAVÉS DE RECURSOS PROPIOS.
TEMA 4. O FINANCIAMENTO EMPRESARIAL A TRAVÉS DE DÉBEDA.
TEMA 5. O CUSTO DE CAPITAL MEDIO PONDERADO
TEMA 6. A POLÍTICA DE ENDEBEDAMENTO E A ESTRUTURA DE CAPITAL ÓPTIMA.
TEMA 7. A POLÍTICA DE DIVIDENDOS
TEMA 8. O FINANCIAMENTO A CURTO PRAZO.
Na guía docente que se deixará ao dispor do alumnado no campus virtual a principio do curso detallaranse os contidos e obxectivos de cada un dos temas.
BÁSICA: O material básico para preparar a materia son os apuntes proporcionados polo profesorado dispoñibles no campus virtual. Parte destes apuntamentos son tomados das monografías de Finanzas Corporativas publicadas en aberto por Juan Mascareñas (http://www.juanmascarenas.eu/monograf.htm).
COMPLEMENTARIA:
BECK, J.; DEMARZO, P. e HARDFORF, J. (2010): Fundamentos de Finanzas Corporativas, Pearson.
BESLEY, S. e BRIGHAM E.F. (2000): Fundamentos de Administración Financiera (12ª edición); McGraw-Hill.
BREALEY, R.; MYERS, S. e ALLEN, A.J. (2020): Principios de Finanzas Corporativas (13ª edición), McGraw Hill-Interamericana de España. A 9ª edición deste texto pódese descargar en formato pdf AQUI
CUERVO, A.; CALVO, A.; RODRÍGUEZ SÁIZ, L. e PARELLO, A. (2018): Manual de Sistema Financiero Español (27ª edición), Ariel Economía.
FERNÁNDEZ, L. (COORD); FERNÁNDEZ, S. E RODRÍGUEZ, A. (2007): La práctica de las finanzas de empresa, Delta Publicacións, Madrid.
LOPEZ LUBIAN, F. (2007): Casos prácticos de Finanzas Corporativas, Thomson.
PINDADO, J. (Coord.) (2011): Dirección Financiera, Paraninfo, Madrid.
PRA, I. e DE LA FUENTE, D. Coord. (2022): Dirección Financiera da Empresa. Un enfoque internacional. McGraw Hill.
ROSARIO DIAZ, J.; SÁNCHEZ CAÑADAS, M. e TRINDADE SEGOVIA, J. (2006): Supuestos prácticos de dirección financiera, Pirámide.
ROSS, S.A.; WESTERFIELD, R.W., JAFFE, J.F. e JORDAN, B.D. (2018): Finanzas Corporativas (11ª edición); Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
VAN HORNE, J.C. e WACHOWICZ, J.M. (2010): Fundamentos de Administración Financiera (13ª edición); Pearson.
BÁSICAS E XERAIS:
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Posuír e comprender os coñecementos que definen á Administración e Dirección de Empresas como disciplina científica, incluíndo as súas teorías, historia, métodos, técnicas e áreas de aplicación, a un nivel que se apoia nas publicacións máis avanzadas e inclúe algúns dos aspectos máis relevantes que están na vangarda do coñecemento neste campo
CG5 - Posuír os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, cun alto grao de autonomía
ESPECÍFICAS
B4 - Selección de proxectos de investimento, modelos de carteira, estrutura de financiamento en canto a medios e políticas, custo do capital e combinación risco-rendibilidade
D5 - Redactar proxectos de xestión global ou de áreas funcionais da empresa
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo
TRANSVERSAIS:
CT1. Análise e síntese
CT3. Comunicación oral e escrita
CT4. Xestión da información
CT5. Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo
CT6. Resolución de problemas
CT7. Toma de decisións
CT9. Autonomía na aprendizaxe
CT13. Sentido ético
CT16. Sensibilidade cara a problemas sociais e ambientais
CT19. Creatividade e capacidade innovadora
Trátase dunha materia troncal de 6 ECTS, distribuídos en 24 horas de clases expositivas e 24 de clases interactivas.
As sesións expositivas teñen como obxetivo a introducción dos aspectos básicos de cada tema proporcionando ao alumno a información adicional precisa que lle permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe.
As sesións interactivas teñen como obxetivo a realización de exercicios prácticos e outras actividades nas que mediranse as competencias evaluables da materia. Sobre estas actividades, cuya avaliación se desenvolve nun apartado posterior, informarase detalladamente na guía docente que se publicará no campus virtual ao comenzo do curso.
Os alumnos recibirán o apoio do campus virtual da USC, a través da páxina do curso no que ofreceranse a programación periódica das clases e o material de apoio coorespondente.
Así mesmo, contaremos coa plataforma Teams para posibles continxencias e, de forma excepcional, algunha sesión telemática. As titorías poderán desenvolverse de forma presencial ou vía telemática.
Sistema de avaliación xeral:
• Avaliación continua (E.C.): 40% da cualificación final. Na aula se proporá a realización de actividades prácticas (ao redor de 4), que cada ano poden adoptar distintos formatos: resolución de caso práctico en excel , traballo de grupo, análise dun texto/vídeo e comentario, conferencia temática, resolución dunha proba test de coñecementos relacionados cunha actividade, etc. A non realización destas actividades non se poderá xustificar por ningunha razón e, por tanto, non se poderán recuperar nin substituír por outras actividades alternativas.
Nesta parte avalíanse as competencias seguintes: CB2, CB3, CB4, CB5, CG5, CT1, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT9, CT13, CT16, CT19, D5, D11
• Exame final: 60% da calificación final. Esta proba será OBLIGATORIA e terá carácter teórico-práctico, pudendo consistir nun test u outras modalidades de cuestións. Calificarase sobre 10 puntos, e se exixe un mínimo de 4 para sumar a nota da A.C.
Nesta parte avalíanse as competencias seguintes:CB1, CB2, CB3, CB5, CG1, CG5, B4, CT1, CT4, CT6, CT7, CT9
A NOTA FINAL calcularase da seguinte maneira:
• No caso de superar o mínimo exisido no exame, a nota ponderarase ao 60% e ao resultado sumarase a nota de A.C.
• No caso de no acadar o mínimo exisido no exame, a nota final da materia será a do exame.
Estes criterios serán aplicables a todos os alumnos matriculados na materia, tanto na primeira como na segunda oportunidade do exame, e en primeira o sucesivas matrículas.
Alumnado repetidor: Os alumnos/as que cursaron a materia e dispongan dunha calificación de A.C. en calquera dos 2 cursos anteriores ao actual, poden manter dita nota. No campus virtual habilitarase un formulario para comunicarlo, dentro do plazo indicado á coordinadora da materia.
Alumnado con dispensa: Os alumnos/as que, por causas recollidas na Instrucción nº1/2017, da Secretaría Xeral da USC, sobre dispensa de asistencia á clase en determinadas circunstancias, soliciten e obteñan a dispensa de asistencia a clase, evaluaranse a través dunha proba única, que se celebrará na data oficial establecida e cuia nota suporá o 100% da calificación final desta materia. Para mais información, siga este ENLACE. No caso de ser aprobada esta solicitude, deberá comunicalo á coordinadora da materia.
Plaxio e uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: En caso de fraude na realización de exercicios ou exames será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de calificacións.
DISTRIBUCIÓN PROPOSTA DAS HORAS:
Clases expositivas: 24 h
Clases interactivas: 24 h
Avaliación (exame e presentacións): 6 h
Titorías (grupales ou individuais): 3 h
Outras actividades: 3 h
TOTAL HORAS TRABALLO PRESENCIAL NA AULA: 60
Estudo autónomo: 60 h
Realización de exercicios e prácticas en folla de calculo e outros traballos: 20 h
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 5 h
Outras tarefas propostas (asistencia a charlas, visitas, etc): 5 h
TOTAL HORAS TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO: 90
- Os contidos desta materia utilizan como ferramenta os conceptos estudados en materias de cursos previos, fundamentalmente: Análise e cálculo financeiro, Contabilidade financeira e Dirección Financeira I, polo que se darán por coñecidos.
- É imprescindible o manexo básico de programas de procesamento de textos, presentacións e folla de cálculo (MS Office 365) para o desenvolvemento do traballo persoal e realización das prácticas.
As clases impartiranse en español.
Mª Loreto Fernandez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811623
- Correo electrónico
- loreto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Luis Sieira Lopez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- joseluis.sieira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Manuel Rieiro Garcia
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- manuel.rieiro.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Luns | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 28 |
18:00-19:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 28 |
Mércores | |||
15:00-16:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 28 |
Venres | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 28 |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula B |
22.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula B |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 09 |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
18.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |