Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Contribuír á comprensión do sistema de información contable desde unha perspectiva interdisciplinar. Recoñecer o papel da Contabilidade de custos como unha ferramenta para a posta en práctica e control da estratexia e a xestión empresarial.
- Aplicar a información de custos a distintas situacións/escenarios de toma de decisións e concienciar o alumno da idea de custos diferentes para situacións/decisións/propósitos diferentes.
- Aprender a elaborar e presentar informes que sirvan de base para a resolución de problemas e a toma de decisións. Á súa vez, isto supón:
* Coñecer e manexar as distintas fontes de datos (financeiros e non financeiros) ás que un contable de custos pode recorrer para elaborar un informe.
* Coñecer os distintos tipos de fichas/ modelos nos que se poden recoller os datos necesarios para elaborar un informe.
* Coñecer e manexar os principais tipos de informes que se poden elaborar dependendo do obxectivo perseguido, do tipo de problema a resolver ou decisión a adoptar e dos usuarios a quen se dirixa.
- Coñecer as implicacións da descentralización e delegación de autoridade para a Contabilidade de custos e o seu papel como instrumento de control.
- Contribuír á comprensión do ciclo información-comunicación válida e fiable. Capacitar o alumno para captar e informar oportunamente sobre os cambios.
(1) A contabilidade interna e as súas relacións coa filosofía de xestión empresarial e outros sistemas de información contable.
(2) O estudo do custo como xerador de decisións. Custos parciais.
(3) Análise custo-volume-beneficio.
(4) Asignación de custos en produción múltiple: custos conxuntos e subprodutos.
(5) Información para a planificación e o control.
(6) Contabilidade por áreas de responsabilidade. Prezos de transferencia.
(7) Transparencia informativa. Procedementos para o seu control.
Material depositado na fotocopiadora dá Facultade e dispoñible non Campus Virtual (transparencias utilizadas polos profesores como guión en clases e boletíns que conteñen exercicios relativos a cada tema).
Bibliografía Básica:
AIBAR GUZMÁN, B. y AIBAR GUZMÁN, C. (2022): Contabilidad de Costes y Gestión: Teoría y Práctica. Editorial Garceta.
BLANCO DOPICO, M. I. (1994): Contabilidad de costes. Análisis y control, Pirámide, Madrid.
BLANCO DOPICO, M. I.; AIBAR GUZMÁN, B. y RÍOS BLANCO, S.L. (2001): Contabilidad de costes. Cuestiones, supuestos prácticos resueltos y propuestos, Prentice Hall, Madrid.
BUENDÍA CARRILLO, D y GARCÍA MECA, E. (coordinadores) (2016): Casos prácticos de contabilidad de gestión. Pirámide, Madrid.
HORGREN, C.T.; DATAR, S.M. y RAJAN, M. V. (2012): Contabilidad de costos. Un enfoque gerencial (14ª edición), Pearson, México.
SERRA SALVARDOR, V. (2003): Contabilidad de costes. Cálculo, análisis y control, Tirant lo Blanch, Valencia.
Bibliografía Complementaria:
AECA: serie Principios de Contabilidad de Gestión.
ELDENBURG, l y WOLCOTT, S. (2005): Cost Management: Measuring, Monitoring, and Motivating Performance. Wiley
ESCOBAR, T. y CORTIJO, V. (2012): Fundamentos de Contabilidad de Gestión, Pearson, Madrid.
GARRISON, R.; NOREEN, E. y BREWER, P. (2007): Contabilidad administrativa. McGraw-Hill. (edición en castellano de Managerial Accounting)
REQUENA RODRÍGUEZ, J. M. y VERA RÍOS, S. (2009): Contabilidad interna (Contabilidad de costes y de gestión). Cálculo, análisis y control de costes y resultados para la toma de decisiones (3ª edición). Ariel Economía, Barcelona. Madrid.
SÁEZ TORRECILLA, A.; GUITIÉRREZ DÍAZ, G. y FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, A. (2009): Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, McGraw-Hill.
SCHNEIDER, E. (1972): Contabilidad industrial, Aguilar, Madrid
WEYGANDT, J.J.; KIESO, D.E. y KIMMEL, P.D. (2008): Managerial Accounting (4ª edición).Wiley.
COMPETENCIAS BASICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG4 - Saber comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e técnicas de representación de relacións e presentación de datos que se empregan na disciplina.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1- Análise e síntese
CT4 - Xestión da información
CT6 - Resolución de problemas.
CT7 - Toma de decisións
CT8 - Razoamento crítico
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo.
A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial, aínda que as titorías poderán realizarse tanto de forma presencial como virtual (mediante mensaxes ás profesoras polo correo electrónico institucional). Dada a situación da materia no último curso da titulación, préstase especial atención á participación activa do estudante no seu proceso de aprendizaxe.
Ao longo do curso incidirase especialmente na resolución de problemas a través da aplicación dos coñecementos subministrados a distintos casos e problemas coa finalidade de que os alumnos aprendan a: identificar e resolver problemas non estruturados; buscar solucións creativas; integrar os coñecementos adquiridos e realizar análises críticas. Para lograr estes obxectivos, os alumnos dispoñerán coa debida antelación dos exercicios que se resolverán nas sesións de aula así como de solucións de exercicios e problemas "tipo" e de bibliografía de apoio á que acudir en caso de dúbidas.
Nas sesións expositivas (grupo grande) dedicadas a clases teórico - prácticas realizarase a exposición teórica dos contidos básicos de cada tema seguindo unha lóxica que permite aumentar progresivamente os coñecementos dos alumnos. Tras a exposición dos fundamentos teóricos do tema (ou, ás veces, de forma simultánea), realizarase a aplicación destes a "supostos" da realidade, cun dobre obxectivo: por un lado, ilustrar as explicacións teóricas e facilitar a comprensión e asimilación por parte dos alumnos dos coñecementos impartidos e, por outro lado, favorecer o achegamento do estudante ao ámbito empresarial real.
Nas sesións interactivas (grupos pequenos) formularanse aos alumnos cuestións teóricas a analizar e discutir ou exercicios curtos a resolver e presentar en clase coa finalidade de lograr unha maior implicación e a participación activa dos alumnos en clase.
Estas actividades compleméntanse co traballo persoal que o alumno deberá dedicar a cada unha delas.
Todo o material de apoio á docencia atópase na aula virtual da materia. Esta materia conta cunha Guía Docente na Aula Virtual na que se inclúe información detallada sobre: programa, profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico. PESO: 60%. Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB2, CB3, CB5, CG3, CG4, CT1, CT6, CT8
INSTRUMENTO: Avaliación continua. Participación en clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas de carácter presencial . PESO: 40%. Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CG4, CT1, CT4, CT6, CT7, CT8, D11
NOTAS XERALES:
O sistema de avaliación é o mesmo en ambas oportunidades de exame (decembro/xaneiro e xuño/xullo) e para todos os alumnos.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Traballo presencial na aula:
Sesións expositivas: 18 horas
Sesións interactivas: 18 horas
Titorías (grupos reducidos): 4 horas
Horas non presenciais (traballo persoal do alumno: 67,5 horas (incluídas as dedicadas á preparación do exame final)
Horas de avaliación: ata 5 (exames oficiais)
Total volume de traballo: 112,5 horas (4,5 créditos ECTS)
Considérase recomendable que, previo ao inicio do curso, o alumno repase as nocións básicas de Contabilidade de Custos adquiridas previamente.
Antes de comezar o estudo de cada tema, recoméndase que o alumno realice a lectura do material correspondente ao mesmo que se lle entregará previamente (na fotocopiadora da Facultade e no Campus Virtual) así como dalgunhas lecturas recomendadas especificamente polas profesoras por considerarse particularmente ilustrativas dos aspectos que serán obxecto de análise. Con iso preténdese dinamizar o ensino e favorecer a asimilación dos conceptos por parte dos alumnos.
Despois da análise de cada tema en clase, recoméndase que o alumno resolva as cuestións de análise e os exercicios prácticos propostos polas profesoras, co fin de comprobar o grao en que comprendeu e asimilado os conceptos, e detectar as posibles dúbidas ou aspectos mal comprendidos e resolver os problemas que se formulen antes de seguir avanzando na materia.
Recoméndase participar nas discusións, debates e, en xeral, no desenvolvemento das clases e aproveitar dende o comezo do curso as titorías
Farase uso do Campus Virtual para facilitar o material de clase aos alumnos.
O idioma no que se imparte a materia é o español.
Este programa analizarase na guía docente que se entregará aos alumnos ao principio do curso.
Cristina Aibar Guzman
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811609
- Correo electrónico
- cristina.aibar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Beatriz Aibar Guzman
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811612
- Correo electrónico
- beatriz.aibar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 30 |
16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 30 |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 30 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 30 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 07 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 08 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 08 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 08 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 08 |
04.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 08 |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
15.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |