Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 76.5 Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Saber ler e interpretar os informes financeiros da empresa.
• Comprender o impacto da elección das distintas prácticas contables nos resultados e na situación financeira.
• Ser capaz de aplicar as ferramentas e a metodoloxía para a análise da empresa a través da información financeira.
• Coñecer e comprender o papel da información financeira como mecanismo de avaliación e control.
• Avaliar a posición da empresa na contorna e o efecto das decisións da dirección sobre a situación económico-financeira futura.
BLOQUE 1.-Os ESTADOS CONTABLES.
1. A información contable: necesidade e esixencias
2. O Balance
3. A Conta de Resultados
4. A Memoria
5. O Estado de cambios no Patrimonio Neto
6. O Estado de Fluxos de efectivo
BLOQUE 2. FASES PREVIAS. ANÁLISE DA CONTORNA. INTRODUCIÓN
1. Necesidade de realizar o pre-análise
2. Análise da estratexia do negocio
3. Análise contable
BLOQUE 3: ANÁLISE ECONÓMICA-FINANCEIRO
1. Introdución: Obxectivos e Ferramentas da análise de estados financeiros.
2. Análise da situación financeira
3. Análise de resultados e rendibilidades
4. A análise como base da previsión
- Amat, O.(2008): Análisis integral de empresas. Ed Bresca-profit.
- Archel Domench, P. Lizarraga Dallo, F e Sánchez Alegría,S (2022): Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación. Ed. Pirámide. 4ª Ed.
- González Pascual, J. (2016): Análisis de la empresa a través de su información económica-Financiera. Ed Pirámide 5ªEd.
- Palepu, P.G. Healy, P.M, Bernard, V e Peek, E. (2007): Business analysis and valuation. IFRS edition. Ed Thomsom.
- Stickney,C; Brown, P.R e Wahlen, J.M (2006): Financial Reporting, Financial statement Analysis and Valuation: A strategic prespective. Ed South Western Publishing.
COMPETENCIAS BÁSICAS
CB04- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades;
COMPETENCIAS XERAIS
CG03- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos á realidade empresarial.
CG06- Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de dirección de empresas -de carácter xenérico ou específico- e propostas de solución.
CG09- Capacidade para identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas coa xestión empresarial.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT01- Sentido ético da dirección e xestión empresarial.
CT03- Capacidade de análise e síntese.
CT06- Capacidade para integrarse e traballar en equipos de composición diversa.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DA TITULACIÓN
CE07- Capacidade para realizar a xestión económica-financeira dunha empresa.
CE08- Coñecemento e comprensión do papel da información contable como mecanismo para a avaliación e o control.
As sesións expositivas utilizaranse para introducir os contidos dos temas que conforman o programa, salientando os aspectos especialmente relevantes e as relacións entre os diferentes contidos, estimulando a participación do alumnado. Estas sesións poderán contar coa presenza de profesionais expertos na materia e/ou profesorado convidado doutras universidades.
Nas sesións interactivas trátase de que o alumnado aplique os conceptos teóricos, traballe en equipo e desenvolva a capacidade de comunicación, en particular, a de presentación e argumentación. Para iso analizaranse as contas anuais obtidas nas bases de datos: SABI, CNMV, Rexistro Mercantil, etc., co obxectivo de extraer, analizar e avaliar a realidade empresarial.
Esta materia conta con Aula Virtual. O material para a preparación da materia ou as referencias ao mesmo estarán dispoñibles para os estudantes na páxina web do curso, que tamén será usada como un medio adicional de comunicación cos alumnos. Así mesmo, na aula virtual o alumnado dispoñerá dunha guía docente da materia onde se tratará máis en detalle aspectos relativos á organización das clases, estudo e avaliación desta materia. Toda esta información presentarase ao alumnado o primeiro día de clase.
A avaliación da materia levará a cabo a través de dúas actuacións:
1. Avaliación continua (50%) que poderá ser presencial e/ou a través do Campus Virtual.
A avaliación continua terá en conta a participación nas clases, así como todas as actividades desenvolvidas polos estudantes. Na guía docente anual da materia fixarase o peso concreto de cada unha das actividades, sendo o requisito mínimo de asistencia a clase do 80% para que estas actividades sexan avaliadas.
Posibles aspectos para avaliar:
• Participación activa e continua nas actividades realizadas en clase.
• Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes de forma individual ou en grupo ao longo do cuadrimestre.
• Cualificación das probas realizadas ao longo do curso.
• Propostas de traballos individuais ou en grupo
O desenvolvemento da avaliación a través dos instrumentos anteriores realizarase nas datas fixadas no calendario nos horarios de clase establecidos.
Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB04, CG03, CG06, CG09, CTO1, CTO3, CTO6, CEO7 e CE08.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
2. Exame final teórico- práctico (50%): avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos adquiridos, así como a súa aplicación aos casos prácticos.
Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB04, CG03, CG06, CG09, CT03, CE07 e CE08.
A cualificación final será a nota agregada da puntuación obtida en avaliación continua máis a obtida no exame final. En todo caso será necesario alcanzar unha puntuación igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
O sistema de avaliación será o mesmo en ambas as oportunidades de exame e para todos os alumnos.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia é de 4,5 créditos e cada crédito equivale a 25 horas.
PRESENCIAIS: 45 horas
Clases expositivas de aula en grupo: 13,5 horas
Clases interactivas de seminario en grupo: 18,0 horas
Titorías en grupo moi reducido: 9,0 horas
Avaliación na aula: 4,5 horas
NON PRESENCIAIS: 67,5 horas
Estudo autónomo individual ou en grupo: 27,5 horas
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 10,0 horas
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 20,0 horas
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 10 horas
É recomendable dispoñer de coñecementos básicos de Contabilidade. Recoméndase a lectura coidadosa do material indicado para a preparación de cada clase, así como a solución anticipada dos exercicios e/ou cuestións que serán obxecto de discusión ou solución na aula.
O idioma en que se imparte a materia é o español.
Maria Milagros Vivel Bua
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811621
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 13 |
11:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 13 |
21.05.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 13 |
21.05.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |
07.07.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 13 |
07.07.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |