Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 14 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía, Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Fisioloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
- Entender a importancia das vías de administración, biodistribución, e excreción de materiais nanoestruturados
- Coñecer os mecanismos de resposta activa dos organismos complexos fronte a materiais estraños.
- Obter unha visión integral das interaccións organismo- materiais nanoestruturados.
Tema 1. Introdución á Bionanotecnoloxía. Definición de bionanotecnoloxía, áreas das ciencia implicadas, áreas de aplicación.
Tema 2. ADME. Vías de administración. Absorción: Penetración na célula, transferencia célula a célula, translocación. Distribución: circulación sanguínea e linfática, vasos fenestrados (tumores sólidos). Metabolización. Eliminación: Biodegradables; non biodegradables; vía dixestiva, urinaria, respiratoria.
Seminario 1. Modelos xenéticos de caracterización (alteración vías, xenes)
Seminario 2. Técnicas diagnóstico in vitro: Dot Blot e Elisa
Seminario 3. Técnicas de diagnóstico por imaxe
Tema 3. Resposta do organismo a nanomateriales. Sistema inmunitario. Células e factores humorales. Recoñecemento do sistema inmunitario a nanomateriales: Receptores e vías de internalización. Consecuencias da Activación do SE. Consecuencias da Inhibición do SE. Respostas inmunitarias implicadas: Fagocitosis; Quimiotaxis; Activación celular; Produción de especies reactivas de osíxeno; Activación de complemento; Produción de citocinas; Produción de anticorpos; Respostas de hipersensibilidad. Reaccións infusionales; Activación de basófilos; Alteración en migración celular; Citotoxicidad; Indución de Tolerancia. Deseño de técnicas para estudar interacción SE- nanomateriales
Seminario 4. Técnicas de análise celular: Citometría de fluxo, microscopía
Tema 4. Aplicacións terapéuticas
Seminario 5. HTS
Seminario 6. Modelos animais
Seminario 7. Efectos adversos
PRÁCTICAS DE LABORATORIO
1. DotBlot
2. ELISA
3. Inmunocromatografía lateral con nanos de ouro
4. Fagocitosis
- Medical Pharmacology at a Glance. Michael J. Neal. John Wiley & Sons Inc; Edición 8th, 2016.
- Fisiología Médica - 3ª edición, Walter F. Boron, Emile L. Boulpaep. Elsevier, 2017.
- The Handbook of Nanomedicine, Kewal K. Jain. Humana Press, 2012.
- Tratado General de Biofarmacia y Farmacocinética. Vol. I y II. Domenech J., Martínez J. y Peraire C. Síntesis. Madrid 2013.
Básicas:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo;
CB8: Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB9: Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades;
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
Xenerais:
CG2: Saber aplicar os coñecementos á resolución de problemas no ámbito multidisciplinar da investigación e a innovación relacionada con nanociencia e nanotecnoloxía.
CG4: Ter capacidade para comprender a regulamentación e as responsabilidades sociais que se derivan da investigación, o desenvolvemento e a innovación na área da nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG5: Dispoñer de coñecementos e habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinares e cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
CG6: Ter capacidade de liderado, creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
CG8: Saber aplicar os coñecementos e as capacidades adquiridas para a planificación e a xestión integrada de proxectos.
CG9: Ter capacidade de comunicación oral e escrita e de interacción científica con profesionais doutras áreas de coñecemento.
Transversais:
CT1: Saber expor un proxecto de investigación sinxelo de forma autónoma en lingua española e inglesa.
CT2: Saber desenvolver traballos de colaboración en equipos multidisciplinares.
CT3: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación ( TICs) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
CT4: Ter capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en nanociencia e nanotecnoloxía.
CT5: Saber aplicar os principios recolleitos en The European Charter & Code for Researchers.
Específicas:
CE07 - Coñecer as interaccións dos materiais nanoestructurados cos seres vivos e o medio ambiente.
- Clases teóricas con participación dos alumnos.
- Discusión de casos prácticos en seminarios con apoio de métodos informáticos e pizarra.
- Aprendizaxe baseada en problemas
- Presentacións orais de temas previamente preparados, seguidas de debate con participación de estudantes e profesores.
- Asistencia a conferencias ou mesas redondas
- Prácticas en laboratorio. As prácticas terán lugar na Universidade de Vigo e os alumnos deberán desprazarse polos seus propios medios.
A avaliación consistirá en:
- Exame escrito sobre contidos básicos da materia (50% da cualificación). O exame da materia, que se realizará na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de resposta curta e resolución de problemas. A puntuación máxima será de 5 puntos. Requírese unha cualificación mínima de 2 puntos nesta parte para que se computen as cualificacións dos outros dous ítems que se valoran.
- Participación activa nos seminarios e clases prácticas (30% da cualificación). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación levará a cabo mediante a resolución de cuestións e problemas expostos en clase, a presentación de traballos e a intervención nos debates que poidan xurdir. A puntuación máxima será de 3 puntos.
- Presentacións orais (20% da cualificación). Avaliarase a claridade expositiva e a capacidade para responder as preguntas que se expoñan. A puntuación máxima será de 2 puntos.
As horas de actividades formativas presenciais son 30. As horas de traballo persoal do alumno estímanse en 45.
O alumno debe evitar o simple esforzo memorístico e orientar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá ao estudante unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.