Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Edafoloxía e Química Agrícola, Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Edafoloxía e Química Agrícola, Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introducir aos estudantes nas metodoloxías de desenvolvemento e emprego de modelos sobre ciclos de nutrintes e consumo de auga en formacións forestais.
Resultados esperados da aprendizaxe
Adquirir formación sobre os procesos e modelos de ciclos de nutrintes, carbono a auga que teñen lugar nos sistemas produtivos e naturais. Esas ferramentas permitirán avaliar a sostibilidade dos diferentes tipos de xestión, así como os beneficios ambientais destes sistemas.
A Memoria de título contempla para esta materia os seguintes contidos: Modelos para a xestión nutricional e ciclos de nutrientes en bosques. Reposición de nutrientes mediante procesos naturais e fertilización. Balance de auga, nutrientes e carbono. Beneficios ambientais. Modelos de captura de carbono en bosques.
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
Programa teórico:
-Tema 1. Introducción e nutrientes esenciais. 1 h
-Tema 2. Procesos fundamentais en ciclos de nutrientes. 1 h
-Tema 3. O ciclo da auga. O ciclo do carbono. 2 h
-Tema 4. Ciclos de macronutrientes. 1 h
-Tema 5. Estado nutricional: diagnóstico visual. 2 h
-Tema 7. Fertilizantes de uso forestal. 1 h
-Tema 9. Xestión nutricional de plantacións. 1 h
-Tema 11. Titorías. Modelos de fixación de carbono. 3 h
Programa práctico:
-Tema 6. Estado nutricional: diagnóstico foliar e ensaios de fertilización. 3 h
-Tema 8. Fertilización forestal aplicada. 2 h
-Tema 10. Interactivo. Modelos de proceso e consumo de auga. 4 h
-Tema 12. Interactivo. Visita a parcelas de ensaios de aplicación de cinzas e fertilizantes. 3 h
Básica
-Fisher, R.F., Binkley, D., 2000. Ecology and management of forest soils. Wiley, 489 pp.
Complementaria
-Dell, B., Malajczuk, N., Xu, D., Grove, T. S., 2001. Nutrient disorders in plantation eucalypts, 2nd edn. ACIAR Monograph No.74. Australian Centre for International Agricultural Research, Canberra, Australia, 188 pp.
-Attiwill, PM, Adams, MA., Nutrition of Eucalypts, CSIRO PUblishing
-Bonneau, M., 1995. La fertilization des forêts dans les pays tempérés. ENGREF, Nancy, 367 pp
-Will, GM., Nutrient deficiencies and fertilizer use in New Zealand exotic forests. FRI Bulletin 97. Rotorua, 53 pp.
-Bará, S., Fertilización forestal, Xunta de Galicia
- Barker, Allen V., Pilbeam, David J. 2007. Handbook of plant nutrition. CRC Press, 613 pp.
Nesta materia o alumno adquirirá ou practicará unha serie de competencias xenéricas e específicas propias da enxeñería de montes. Dentro do cadro de competencias deseñado para a titulación, traballaranse as seguintes:
Competencias básicas, xerais e transversais:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade para a orixinalidade no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CG2 - Capacidade para deseñar, dirixir, elaborar, implementar e interpretar proxectos e plans de actuación integrais no medio natural.
CT7 - Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT10 - Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11 - Utilización de información en lingua estranxeira.
Competencias específicas:
CE48 - Adquirir formación sobre os procesos e modelos de ciclo de nutrintes, carbono e auga que teñen lugar nos sistemas produtivos e naturais. Estas ferramentas permitirán avaliar a sostibilidade dos diferentes tipos de xestión, así como os beneficios ambientais destes sistemas.
A docencia incluirá tanto actividades presenciais, expositivas (9 h) ou interactivas (12 h), como de laboratorio ou prácticas de campo.
Na docencia expositiva incluiranse resumos e análises xenerais do estado da arte en temas clave, orientando ó alumno para o acceso a información complementaria no seu traballo persoal. Nas clases interactivas discutiranse os traballos desenvolvidos polos alumnos e desenvolveranse prácticas de laboratorio e unha visita de campo a parcelas de ensaio. A asistencia ás clases considérase necesaria para a superación da materia.
As metodoloxías concretas a aplicar serán:
-Leccións maxistrais participativas. Traballaranse as competencias: CE48, CT11, CB6
-Prácticas de campo. Traballaranse as competencias: CE48, CB9
-Utilización da aula virtual. Traballaranse as competencias: CE48, CT10
-Realización de presentacións mediante ordenador. Traballaranse as competencias: CE48, CT11, CT7, CB9
-Resolución de problemas. Traballaranse as competencias: CE48, CG2
-Titorías individualizadas. Traballaranse as competencias: CE48, CB10
O traballo non presencial realizado polo alumno debe consistir no estudio da materia (preparación de temas e preparación de probas de avaliación), consulta de material adicional e recopilacións bibliográficas (incluíndo referencias en inglés), resolución de exercicios, traballo con follas de cálculo e modelos de simulación (traballo posterior sobre as prácticas) e preparación do traballo de curso.
Avaliación: mediante unha combinación dos seguintes aspectos:
Asistencia a clases expositivas e interactivas (indispensable). Peso do 20%.
Probas escritas: 40%. Competencias cubertas: CG2, CT10, CT11, CE48
Entrega de exercicios e traballos propostos: 20%. Competencias: CB6, CB10, CG2, CE48
Presentación de traballos: 20%. Competencias: CB6, CB9, CB10, CT7, CT10, CT11 e CE48.
O tempo adicado á realización de probas escritas será de 3 h
Para a superación da materia en oportunidade extraordinaria de recuperación as condiciones serían idénticas, requeríndose a superación tanto da proba escrita como da parte de avaliación continua (exercicios, traballos e asistencia a clase). No caso de alumnado repetidor, poderá manterse a cualificación da avaliación continua conseguida en cursos anteriores. No el caso del alumnado con dispensa de asistencia, deberá realizar as prácticas obligatorias, incluindo a viaxe, polo que a dispensa só será aplicable ás clases expositivas.
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto no "Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión de cualificacións" (artigo 16 da Resolución do 15/06/2011 da USC, DOG do 21/07/2011).
O correspondente á asignación de 3 créditos ECTS á materia, o que suporía 48 h. Unha distribución posible sería: 2 horas de traballo en grupo, 18 h de lectura e preparación de temas, 5 h de realización de exercicios, 8 h de preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas, 5 h de elaboración de traballos de curso e 10 h de preparación de probas de avaliación, xunto con 3 h de realización de ditas probas.
Asistencia a clases e uso do horario de titorías do profesorado.
Roque Rodríguez Soalleiro
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- roque.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Josefa Fernandez Sanjurjo
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Teléfono
- 982823141
- Correo electrónico
- mf.sanjurjo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Esperanza Alvarez Rodriguez
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Correo electrónico
- esperanza.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Pablo Souza Alonso
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Correo electrónico
- pablo.souza [at] usc.es
- Categoría
- Posdoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 (Aulario 2) |
10:00-11:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán, Galego | Aula 5 (Aulario 2) |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 (Aulario 2) |
10:00-11:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego, Castelán | Aula 5 (Aulario 2) |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 (Aulario 2) |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego, Castelán | Aula 5 (Aulario 2) |
14.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario I (Pav.III) |
04.07.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario I (Pav.III) |