Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ó alumno as ferramentas esenciales para a análise e definición dos problemas públicos, a construcción de escenarios e solucións, a toma de decisions eficiente, o deseño estratéxico de políticas y a elección estratégica de modelos de xestión.
TEMA 1: PROBLEMAS, ACTORES E SOLUCIÓNS
1.1 Definición de problemas
1.2 Actores e problemas
1.2 Axenda pública e decisións públicas
TEMA 2: ANALISE DE PROBLEMAS E ESTRATEXIA
2.1 O pensamento estratéxico
2.2 A análise estratéxica
2.3 Analise de roles
TEMA 3: METODOS E TÉCNICAS DE ANALISE ESTRATÉXICA
3.1 Análise estratéxica e elección racional
3.2 Enfoques cuantitativos: Análise custe/beneficio
3.3 Enfoques cualitativos: DAFO e variantes
TEMA 4: TOMA DE DECISIÓNS
4.1 Racionalidade e toma de decisións
4.2 Modelos de decisión
4.3 Xestión estratéxica.
Bibliografía básica e complementaria
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Albi, E., González Páramo, J.M., y López Casanova, G. (1997): Gestión Pública. Fundamentos, técnicas y casos. Barcelona: Ariel.
Albi E. Onrubia Fernández, J. (2015) Economía de la gestión pública : cuestiones fundamentales: Editorial Universitaria Ramón Areces. Madrid.
Bañón, R. y Carrillo, E. (1997): La nueva Administración Pública. Madrid: Alianza Universidad Textos.
Brugué, Q., y Subirats, J. (1996): Lecturas de Gestión Pública. Madrid: MAP.
Gimbert, Xavier. (2010) Pensar estratégicamente : modelos, conceptos y reflexiones. Deusto.
Kleyn, G. (2009). Streetlights and shadows. MIT Press. Cambridge, Massachusets.
Nieto, A. (1996): La "nueva" organización del desgobierno. Ariel. Barcelona.
Nieto, A. (2012): El desgobierno de lo público. Ariel. Barcelona.
Meny, I, Thoening, J: Las Políticas Públicas, Ariel ciencia Política, Barcelona, 1992.
Ramió, Carles (1999). Teoría de la Organización y Administración Pública. UPF. Editorial Tecnos. Barcelona.
Ramio, Carles (2022) Burocracia inteligente. Guía para transformar la Administración pública. Catarata
Sanchez Rojo, D. (2002). Gestión de Servicios Públicos: estrategias de marketing y calidad. UPF. Editorial Tecnos. Barcelona
Subirats, J. Dente, B. (2014) Decisiones públicas. Ariel Ciencia Política. Barcelona
Subirats, J. Knoepfel P. Larrue, C. Varone, F. Análisis y Gestión de Políticas Públicas. Ariel Ciencia Política. Barcelona 2008.
BIBLIOGRAFÍA AVANZADA
ALLISON G, T: Essence of Decision, Little Brown, Boston, 1971.
ANDERSON, J: Public Policy Making, Nelson, 1975.
ARROW, K, J: Social Choice and Individual Values, Yale University Press, New Haven, 1963.
ATKINSON M, COLEMAN, W. Policy Networks, Policy Communities and the Problem of Governance. Governance. Vol 5. N 2. Abril 1992, p. 154-180.
BECKMAN, N: Policy Analysis in Government, Alternatives to Muddlingh Through, PAR, nª37, 1977.
BELTRAN, M: "El Policy Analysis como instrumento de valoración de la acción pública", Revista de Estudios Políticos, 56, abril-junio, pg.65-75.
BOBROW, B, DRYZECK, J: Policy Analysis by Design, University of Pittsburgh Press, Pittsburgh, 1987.
BRAYBROOKE, D, LINDBLOM, CH: A Strategy of Decision, Free Press, Nueva York, 1963.
CARLEY, M: Rational Techniques in Policy Analysis, Heinemann Educational Books, 1980.
DERY, D : Problem Definition In Policy Analisys, University Press of Kansas, 1984.
DOWDING, K, Model or metaphor?, a Critical review of the policy network Approach, political Studies, XLIII, p.136-158, 1995.
DOWDING, K, KING, D, DUNLEAVY, P MARGETTS, H, Rational Choice and Community Power Structures, Political Studies, XLIII, p.267-277, 1995b
DROR, Y: Public Policymaking Reexamined, Transaction Publishers, Oxford, 1989.
DUNN, W,N: Public Policy Analysis, Prentice Hall, Englewood Cliffs,1981.
DYE T R: Understanding Public Policy, Prentice Hall, Englewood Cliffs,1987.
EZIONI, A: Mixed Scanning, a Third Approach to Decision Making, PAR, 27, 1967.
FRIEDMAN, J: Planificación en el Ambito Público, INAP, Madrid, 1991.
GREGORY, R: Political Rationality or Incrementalism, p.212-235. The Policy Process: a Reader, ed. Michael Hill, Harvester Wheatsheaf, 1993.
HEYFETZ, R, A, SINDER R, Politicat Leadership: Managing the Public´s Problem Solving, The Power of Public Ideas, capítulo 8. Londres, 1992.
HILL, M, HAM, C: The Policy Porcess in the Modern Capitalist State, Harvester wheatsheaft, 1993.
HIRSCHMAN, A, O: Shifting Involvements, Private interests and the Public Action, Princenton Universiiity Press, Princenton, 1983.
HOGWOOD B, W, GUNN, L, A: Policy Analysis for the real World, Oxford University Press, Oxford, 1984.
HOOD, C: Administrative Analysis, Harvester-Wheatsheaf, 1986.
HULL, CH, HJERN, B: Policy Analysis in a Mixed Economy, an Implementation Approach, Poli
Proporcionar ó estudante unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e técnicas de toma de
decisión dominantes. Comprender os elementos centrais do proceso da toma de
decisions públicas. Promover a análise crítica dos procesos decisionais e dos marcos
teóricos e metodolóxicos.
Desarrollar a capacidad de traballo individual e en equipa, aprendiendo a analizar información,
identificar as ideas máis importantes e espresarlas sintéticamente de forma oral e
escrita.
Clases maxistrais e clases prácticas adicadas ao estudo e análise de casos reais de decisións públicas e a analise e estudo teórico da toma de decisións e a analise estratéxica.
Seminarios presenciáis para traballos de investigación en grupo sobre decisións publicas actuáis.
A parte teórica se evaluará nun exame final no que se preguntará ó alumno
sobre os contidos estudados. O exame consistirá no desenrolo de, como mínimo, dous
epígrafes dos que figuran no programa da materia. 40% nota.
Avaliación do traballo de investigación e analise en grupo desenvolvido nos seminarios interactivos. 50% nota
A avaliación se completará coa valoración das prácticas realizadas no seminarios e titorías, a valoración da asistencia e participación nas clases e a entrega voluntaria de comentarios sobre as lecturas recomendadas. 10% nota
Para poder sumar as tres notas, esíxese un mínimo de 2 puntos no examen.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases de encerado 30 horas
Seminarios 10 horas
Traballos Tutelados 5 horas
Titorías 2 horas
Tarefas relacionadas co obxecto de estudo: 3 horas
TOTAL: 50 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo individual do alumno 50 horas
Preparación de traballos e exposicións en grupo 25 horas
Realización de traballos individuais 25 horas
TOTAL: 100 horas
Para o seguimiento da materia, de cara a extraer dela o máximo rendemento académico e proveito orientado á práctica profesional, recoméndase:
a) Acceso aos recursos da USC: tecnolóxicos, bibliográficos, formativos ou de calquera outra índole. Complementando a formación oficial co manexo de recursos adicionais que podan axudar ao estudante no seu proveito intensivo de todas as posibilidades técnicas vistas na aula.
b) Manexo das TIC: tanto a nivel usuario das principales ferramentas ofimáticas, como de presenza e uso das redes sociais e comunidades virtuais.
Antonio Losada Trabada
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815155
- Correo electrónico
- antonio.losada [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | Galego | 0.2 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | 0.2 |
17:00-18:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Galego | 0.2 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Galego | 0.2 |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | 0.2 |
11:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | Galego | 0.2 |
16:00-17:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Galego | 0.2 |
26.05.2025 10:00-12:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | 2.1 |
26.05.2025 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | 2.1 |
10.07.2025 10:00-12:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | 2.1 |
10.07.2025 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | 2.1 |