Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Posibilitar a comprensión dos e das estudantes sobre o enfoque da mercadotecnia política. Os/As estudantes coñecerán as diferentes visións da mercadotecnia e da súa aplicación aos procesos políticos, os instrumentos e técnicas que forman parte da estratexia da mercadotecnia política.
O enfoque da mercadotecnia política: orixe e desenvolvemento
Concepto e elementos da mercadotecnia política: Investigación e valoración da contorna; elaboración do produto político e plan de comunicación.
Análise de estratexias e de campañas políticas: o concepto e a formulación de estratexias. Actividades de campañas políticas e electorais.
Publicidade e comunicación política.
ALLINGTON, N., MORGAN, P. Y O`SHAUGHNESSY, N. (1999), “How marketing changed the world” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
ARCEO VACAS, J.L. (dir.) (1993) Campañas electorales y “publicidad política” en España (1976-1991), Barcelona, Escuela Superior de Relaciones Públicas-Promociones y Publicaciones Universitarias, Colección Comunicación y Relaciones Públicas.
ATKIN, C. Y HELAD, G. (1976), “Effects of political advertising”, Public Opinión Quarterly, 40, 216-228.
BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
BUTLER, D. Y KAVANAGH, D. (1997), The British General Election of 1997, London, Macmillan Press, Ltd.
COLEMAN, S. (2000), Televised Election Debates. International Perspectives, London, Macmillan Press Ltd.
CREWE, I, GOSSCHALK, B. Y BARTLE, J. (Eds.) (1998), Why Labour won the General Election of 1997, London, Frank Cass.
DOWNS, A. (1957), An economic theory of democracy, New York, Harper & Row.
ERIK ASARD Y LANCE BENNET, W. (1997), Democracy and the Marketplace of Ideas, Cambridge, Cambridge University Press.
GRABER, D., McQUAIL, D. Y NORRIS, P. (1998), “Introduction: Political Communication in a Democracy” en GRABER, D., McQUAIL, D. Y NORRIS, P. (1998), The Politics of News. The News of Politcs, Washington, CQ Press, pp. 1-16.
GRABER, D., McQUAIL, D. Y NORRIS, P. (1998), The Politics of News. The News of Politcs, Washington, CQ Press.
HINICH, M.J. Y MUNGER, M.C. (1997), Ideology and the theory of political choice, Ann Arbor, University of Michigan Press.
HOFSTETTER, C.R & ZUKIN, C. (1979) TV network news and advertising in the Nixon and McGovern campaings, Journalism Quarterly, 56, 106-115, 152.
INGLEHART, R. (1991), El cambio cultural en las sociedades industriales avanzadas, Madrid, CIS.
JOHSON, D. (1997), “Political Communication in the information age”. Seminar, Wissenchafts-zentrum-Berlin, Berlin.
JOSLYN, R.A. (1986), “Political advertising and meaning of elections”, en KAID, L.L. NIMMO, D. & SANDRES, K.R. (eds.) New perspectives on political advertising, pp. 139-184, Carbondale: Southern Illinois Press.
KAID, L.L & JOHNSTON, A. (19919, “Negative versus Positive television advertising in presidential campaigns, 1960-1988, Journal of Communication, 41, 53-64.
KAID, L.L. (1976), “Measures of political advertising”, Journal of Advertising Research, 16 (5), 49-53.
KAID, L.L. (1991a) “The effects of television broadcasts on perceptions of political candidates in the United States and France”, en KAID, L.L, GERSTLÉ, J. & SANDERS, K.R. (eds.), Mediated politics in two cultures: Presidential campaigning in the United States and France, pp. 247-260, New York: Praeger.
KAID, L.L. (1991b) “Ethical dimensions of political advertising”, en DENTON, R. (ed.), Ethical dimensions of political communication, pp. 145-169, New York: Praeger.
KAID, L.L. (1994) “Political advertising in the 1992 campaign”, en DENTON, R.E. (ed.), The 1992 presidential campaign, pp. 111-127, Westport, CT: Praeger.
KAID, L.L. (1998) “Videostyle and the effects of the 1996 presidential campaign advertising”, en DENTON, R.E. (ed.), The 1996 presidential campaign: A communication perspective, pp. 143-159, Westport, CT: Praeger.
KAID, L.L. Y HOLTZ-BACHA, C. (1995), “ A Comparative Perspective on Political Adversiting” en KAID, L.L. Y HOLTZ-BACHA, C. (Ed.) (1995), Political Advertising in Western Democracies, Thousand Oaks, Sage Publications, pp.8-18.
KAID, L.L. Y HOLTZ-BACHA, C. (Ed.) (1995), Political Advertising in Western Democracies, Thousand Oaks, Sage Publications.
KAID, LYNDA LEE, (1999), “Political Advertising. A Summary of Research Findings” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
KAVANAGH, D. (1990), Politics & Personalities, London, Macmillan Press Ltd.
KAVANAGH, D. (1995), Election Campaigning. The new marketing of Politics, Oxford, Blackwell Publishers Ltd.
KELLEY, S. (1956), Proffesional Public relations and political power, Baltimore MD, Johns Hopkins University Press.
KEPPLINGER, H.M., (1996), “ Toward a System Theory of Political Communication” en PALETZ, D.L. (Ed.) (1996), Political Communication Research, Norwood, New Jersey, Ablex Publishing Corporation, pp. 3-25.
KERN, M. (1989) 30-second politics: Political advertising in the eighties, New York: Praeger.
KOTLER, P. & KOTLER, N. (1999)“Political Marketing: Generating Effective Candidates, Campaigns, and Causes” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
KOTLER, P. (1975), “Overview of political candidate marketing”, Advances in Consumer Research, 2, 761-769.
KOTLER, P. Y LEVY, S.J. (1969), “ Broadening the concept of marketing” en Journal of Marketing, 33 (1), pp.10-15.
KOTLER, P. Y ROBERTO, E.L. (1992), Marketing social, Madrid, Díaz de Santos Ediciones.
KOTLER, P. Y ZALTMAN, G. (1971), “Social Marketing: An Approach to Planned Social Change” en Journal of Marketing, 35 (July 1971), pp. 3-12.
LAZARSFELD, P., BERELSON, B. Y GAUDET, H. (1944), The people’s choice, New York, Columbia University Press.
LUNTZ, F. (1988), Candidates, Consultants and campaigns: The style and substance of American electioneering, Oxford, UK, Blackwell.
MANHEIM, J. (1997), “Strategische Kommunikation und eine Strategie für die Kommunikationsforschung”, Publizistik, no. 1: 42, 62-72.
MAZZOLENI, G. (1987), “Media Logic and Party Logic in Campaign Coverage: The Italian General Election 1983”, European Journal of Communication: 85.
McGERR, M.E. (1986), The decline of popular politics: The American North, 1865-1928, New York, Oxford University Press.
McGINNIS, J. (1969), The selling of the President, New York, Trident.
NIMMO, D. (1999), “The Permanent Campaign: Marketing as a Governing Tool” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
NORRIS, P. (1997), “The battle for the campaign Agenda” en KING, A. (Ed.) (1997), Britain at the Polls, 1997, Chatman, NJ Chatman House.
NORRIS, P. (2000), “Political Communications and Democratic Politics” en BARTLE, J. Y GRIFFITHS, D. (Eds.) (2000), Political Communication Transformed: Fom Morrison to Mandelson, Basingstoke, Macmillan.
NORRIS, P., CURTICE, J., SANDERS, D., SCAMMELL, M. Y SEMETKO, HOLLI A. (1999), On message. Communicating the campaign, London, Sage Publications.
O`SHAUGHNESSY, N. (1999), “ Political marketing and political propaganda” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
O’SHAUGHNESSY, N.J. (1990), The phenomenon of political marketing, London, Macmillan.
PALDA, K (1973), “Does advertising influence votes? An analysis of the 1966 and 1970 Quebec elections”, Canadian Journal of Political Science, 6, 636-655.
PALETZ, D.L. (1998), “The Media and Public Policy” en GRABER, D., McQUAIL, D. Y NORRIS, P. (1998), The Politics of News. The News of Politcs, Washington, CQ Press, pp. 218-237.
PALETZ, D.L. (Ed.) (1996), Political Communication Research, Norwood, New Jersey, Ablex Publishing Corporation.
PARAMIO, L. (2000), “Democracia y Ciudadanía en el tiempo de los medios audiovisuales”, Leviatán, 81, 19-34.
PATTERSON, T. Y MCCLURE, R. (1976), The myth of television power in national politics, New York, Putnam.
PAYNE, J.G MARLIER, J. & BAUKUS, R.A. (1989), “Polispots in the 1988 presidential primaries”, American Behavioral Scientisit, 32, 365-381.
PEELE, G. (1982), “Campaign Consultants”, Electoral Studies, 1, 355-362.
PERLOFF, M. RICHARD (1999), “ Elite, Popular and Merchandised Politics. Historical Origins of Presidential Campaign Marketing” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc., pp. 19-40.
PERLOFF, R.M. (1993), The Dinamycs of Persuasion, Hillsdale, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
PFETSCH, B. (1998), “Government News Managament” en GRABER, D., McQUAIL, D. Y NORRIS, P. (1998), The Politics of News. The News of Politcs, Washington, CQ Press, pp.70-93.
PLASSER, F. SCHEUCHER, CH. & SENFT, CH. (1999), “Is There a European Style of political Marketing? A Survey of Political Managers and Consultants” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
SABATO, L. (1981), The rise of political consultants: New ways of winning elections. New York, Basic Books.
SAMPEDRO BLANCO, V. (2000), Opinión pública y democracia deliberativa. Medios, sondeos y urnas, Madrid, ISTMO.
SCHUMPETER, J. (1943), Capitalism, Socialism and democracy, London, Urwin.
SCHWEIGER, G. & ADAMI, M. (1999), “The Nonverbal Image of Politicians and Political Parties” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
SHAMA, A. (1976), “The marketing of political candidates”, Journal of the Academy of Marketing Sciences, 4, 764-777.
SHAMA, A. (1974), “Political Marketing: A study of voter decision-making process and candidate marketing strategy”, Annual Proceedings of the American Marketing Association, 4, 381-385.
SWANSON, D.L. Y MANCINI, P. (1996), Politics, Media and Modern Democracy: an International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences, Westport, Conn Praeger.
WEST, D. (1993), Air wars: Television advertising in election campaigns, 1952-1992, Washintong D.C: Congressional Quarterly Press.
WHITE, T. (1962), The making of the President 1960, London, Cape.
WRING, D. (1999), “The Marketing Colonization of Political Campaigning” en BRUCE I. NEWMAN (Ed.) (1999), Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks, Sage Publications, Inc.
Formar ao alumnado na metodoloxía e realización de estudos de mercado que permitan avaliar a realidade económica, social e política.
Profundar nas técnicas cuantitativas e cualitativas como instrumentos para a análise e posterior proposta de estratexias, plans de actuación ou campañas en diversos ámbitos, tanto da Administración pública como da empresa privada.
Coñecer as diferentes ferramentas e tendencias no campo da mercadotecnia política
O desenvolvemento das clases teóricas permitirá ao alumnado adquirir os coñecementos básicos, completándoos con lecturas recomendadas polo profesor.
As clases prácticas, nas que a participación e implicación do alumno/a é o obxectivo fundamental, supoñen a resolución de casos e exercicios prácticos: elaboración de enquisas, realización de grupos de discusión, traballo de documentación para a planificación de estratexias políticas, campañas, etc.
Seguimento e asesoramento ao alumnado para a realización dos traballos de investigación finais, así como a exposición na aula e o debate sobre cada un dos traballos.
O sistema de avaliación da aprendizaxe nesta materia será o seguinte:
- Realización de traballos individuais e grupais ao longo do curso que serán tidos en conta para a avaliación final e a realización da proba final (o alumnado debe ter entregado polo menos o 80% dos traballos requeridos para a realización do exame final) (ata o 40%).
- A realización dunha proba final (ata o 60%).
A asistencia ás clases así como a participación serán tidas en conta na avaliación final do alumnado.
Así mismo os docentes poden organizar talleres ou seminarios para un maior coñecemento das cuestións relacionadas coa materia.
O sistema de avaliación será o mesmo en convocatoria ordinaria e extraordinaria.
Estudo individual do alumno/a 25
Preparación de traballos e exposicións en grupo 15
Realización de traballos individuais 15
Outras tarefas
Total 55
- Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
- Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade.
- Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de
avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Maria Nieves Lagares Diez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815182
- Correo electrónico
- mnieves.lagares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Rivera Otero
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815159
- Correo electrónico
- josemanuel.rivera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Pereira Lopez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- maria.pereira.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Diego Mo Groba
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815156
- Correo electrónico
- diego.mo.groba [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Gemma Vicente Iglesias
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- gemma.vicente.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | 1.3 |
Martes | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLIL_02 | Galego | 1.3 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.3 |
09.01.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |
16.06.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |