Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A Materia está destinada a subministrar aos alumnos/as o estado da arte nos estudios actuais sobre nacionalismos e indixenismos, no ámbitos das ciencias sociais, así como das discusión en teoría política en derredor dos deseños institucionais e políticas de acomodación.
En especial procurarse relacionar as achegas nas ciencias sociais co debate teórico normativo.
Como competencia e resultados mais salientables:
- coñecemento dos modelos explicativos e normativos de máis relevo
- mellora de vocabularios e argumentación
- mellora da capacidade crítica dos fenómenos nacionalistas e indixenistas
- política comparada
- profundización no ámbito filosófico político ao fío das identidades colectivas
1.- Modelos primordialistas de explicación dos nacionalismos e movementos étnicos
2.- Modelos constructivistas e relacionais
3.- Obstáculos epistemolóxicos máis frecuentes: a) nacionalismo étnico/cívico e b) concepto prepolítico de etnia e nación.
4.- Factores fundamentais de nation building: 1- Precondicións étnicas e económicas; 2 - Estrutura de oportunidade política;3 - Mobilización política, organización e repertorios de acción, 4- Discurso
5.- Acomodación e regulación da multinacionalidade e a multietnicidade. Autodeterminación, Confederación e Federalismo plurinacional.
Máiz, R. FEDERALISMO E NACIONALISMO Madrid: S. XXI obra fundamental para o seguimento do curso
Hroch, M. European Nations. Explaining their formation London: Verso
Brubaker, R. Reframing Nationalism New York: CUP
Laitin, D. Nations States and Violence New York: Oxford U. Press
Hale, H. The Foundation of Ethnic Politics New York: CUP
Chandra, K. Constructivist Theories of Ethnic Politics New York: Oxford U. Press
Thom, M. Republics, Nations and Tribes London: Verso
Smith, A. D. Nacioanlismo y Modernidad Madrid: Akal
Kymlicka, W. Multicultural Citizenship Oxfor: Oxfor U. Press
Máiz, R. Nación y Literatura en América Latina Buenos Aires : Prometeo
5.5.1.5.1 BÁSICAS E XENERAIS
CG2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos que adquiran para identificar, formular e resolver problemas do noso tempo.
CG1 - Que os estudantes adquiran capacidades e coñecementos para a análise crítica en relación a achegas investigadoras en ciencias sociais e teoría política.
CG3 - Que os estudantes sexan capaces de transmitir coñecementos, ideas orixinais e solucións creativas.
CG4 - Que os estudantes estean capacitados para unha dinámica de reflexión con actitude proactiva e creativa na procura de solucións.
CG5 - Que os estudantes teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptibles de ser abordados e resoltos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
5.5.1.5.2 TRANSVERSAIS
CT1 - Utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación.
CT2 - Manexar e analizar criticamente fontes de documentación científica, bibliográfica e dixital.
CT3 - Valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas
CT4 - Promover o respecto aos dereitos humanos e á diversidade cultural e das persoas, así como desenvolver valores contra as desigualdades de xénero.
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE1 - Coñecer e comprender os principais conceptos e argumentos explicativos e normativos dos estudos contemporáneos sobre nacionalismos e movementos étnicos (indixenistas).
CE2 - Desenvolver destrezas que permitan trasladar os coñecementos adquiridos ao ámbito da investigación.
CE3 - Adquirir habilidades para a transmisión e ensino de contidos filosóficos e científico-sociais relacionados cos ámbitos de referencia: multinacionalismo, secesión, Federalismo, autonomía indíxena etc.
CE4 - Saber aplicar os coñecementos adquiridos na resolución de novos problemas.
CE5 - Ser capaz de: analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, formular xuízos, e deliberar conforme a criterios precisos e sistemáticos.
CE6 - Saber expresarse oralmente e por escrito, comunicar, debater e deliberar.
Escenario 1 (“normalidade adaptada”)
Os contidos impartiranse en sesións maxistrais e clases interactivas. Tamén, se poderán realizar traballos individuais tutorados.
Refórzase o relevo das actividades complementarias: Cine
Suxestións:
1.- La Hija de Ryan David Lean
2.- El delator Jon Ford
3.- Larga es la noche C. Reed
4.-Michael Collins Neil Jordan
5.- El Viento que agita la cebada Ken Loach
6.- En el nombre del Padre Neil Sheridan
7.- En el Nomnbre del Hijo T. George
8.- Agenda Oculta Ken Loach
9.- El juego de lágrimas Neil Jordan
10.- 50 Hombres muertos K. Skogland
11.- El boxeador T. Sheridan
12.- Hunger Steve McQueen
13.- El Largo Viernes Santo J. McKenzie
14.- La sombra del diablo Alan Pakula
15.- Titanic R. Michell
16.- Shadow Dancer J. Marsh
17.- Domingo sangriento P. Greengras
Refórzase o relevo das Actividades complementarias: Novela.
Suxestións:
Pequeña Isla A. Levy
La Marcha Radetzky Joseph Roth
La Gran Trilogía Von Rezzori
El Mundo de Ayer S. Zweig
Trilogía Transilvana Miklós Banffy
Idilio en el exilio S. Morgenstern
La Muerte de Virgilio H. Broch
El Hombres in atributos Robert Musil
Auto de Fe Elías Canetti
Un Puente sobre el Drina Ivo Andrich
El Mundo es ancho y ajeno Ciro Alegría
Los ríos profundos J.M. Arguedas
Oficio de Tinieblas Rosario Castellanos
Redoble por Rancas M. Scorza
Residente Privilexiada María Casares
Escenario 1 Avaliación continua: por traballo continuado no seguimento da materia; incluídos controis de coñecemento, asistencia e participación activa e informada en actividades presenciais.
Traballo final obligatorio.
50 HORAS
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDAD
Clases expositivas: corresponde fundamentalmente á impartición de clases maxistrais
10 100
Clases interactivas: sesións de análises de textos, casos prácticos, tarefas e exercicios; guías e/ou resumos de lecturas obrigatorias; controis de coñecemento; fomentarase o debate a partir do estudo de casos, o comentario de obras literarias e filmes relacionadas co tema.
10 100
Titorías: de atención individualizada
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Ramon Maiz Suarez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815153
- Correo electrónico
- ramon.maiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Emérito LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario Butler (108) |
Xoves | |||
17:30-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario Butler (108) |
19.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Nussbaum (109) |
19.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Nussbaum (109) |
20.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Nussbaum (109) |
20.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Nussbaum (109) |