Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Interactiva: 0.6 Total: 2.6
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticas Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A realización dun período de prácticas externas en institucións, axencias ou empresas do sector do márketing político e institucional e a comunicación política ten varios obxectivos. Por unha banda, tenta servir de ponte ao alumnado entre a experiencia vital dun estudante e a do desempeño dun posto de traballo. Por outra banda, serve de campo de experiencia para a aplicación dos coñecementos adquiridos e para observar na realidade como se desenvolve a aplicación dos devanditos coñecementos por profesionais de maior experiencia. O alumnado ten un titor/a en a Universidade ao cal pode acudir para calquera cuestión ou dúbida de calquera problema que se expoña. O titor/para está en contacto cos responsables da empresa na que o alumno/para desenvolve o seu período de prácticas.
Á finalización do devandito período, a empresa emite un informe de avaliación do desempeño do alumno, ao mesmo tempo que o alumno ten que escribir un informe sobre a súa actividade durante as prácticas.
A finalidade última é que o alumnado pode realizar unhas prácticas acreditadas en empresas ou institucións, para intensificar o enfoque práctico e profesional do programa, e para desenvolver adecuadamente os coñecementos e habilidades expostas.
É importante salientar que os contidos de cada práctica son potencialmente tan diversos como os contidos do propio máster, debido á gran diversidade de convenios con entidades, empresas e institucións nas que se poderán realizar a prácticas.
Entre las competencias a desarrollar en la materia se distingue, además de las competencias básicas, entre competencias generales, las transversales y las específicas:
Competencias generales:
CG1. Dominar las tecnologías y técnicas que le permitan obtener información y analizar situaciones, evaluar su relevancia y disponer de los recursos para hacerles frente.
CG2. Tratar situaciones complejas, críticas e impredecibles de forma sistemática y creativa, con juicio crítico, con información incompleta, asumiendo riesgos, tomando decisiones y comunicándolas a cualquier tipo de audiencia.
CG3. Desempeñar diferentes roles dentro de un equipo.
CG4. Reconocer la necesidad del cambio y tener la habilidad necesaria para gestionarlo.
CG5. Actuar de forma autónoma en un marco de libertad responsable.
CG6. Aportar valor a la organización mediante su creatividad y participación.
CG8. Gestionar la influencia de los cambios técnicos y tecnológicos derivados de la expansión de los medios de comunicación digitales.
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
Competencias Transversales
CT1 - Capacidad de trabajo en equipo y liderazgo, en entornos cooperativos, pluridisciplinares o de alto nivel competitivo.
CT2. Capacidad analítica y de síntesis.
CT3. Capacidad para el aprendizaje y la integración en el trabajo en equipos multidisciplinares, la cooperación y el compañerismo,
CT4. Habilidad para el manejo de Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC).
CT5. Capacidad de gestión de información, resolución de problemas y toma de decisiones.
Competencias Específicas:
CE3 - Capacidad para comprender y conocer en profundidad los aspectos internos y externos de la dirección estratégica de organizaciones e instituciones políticas, incluidas la gestión y el liderazgo de equipos multidisciplinares, las dinámicas políticas internas y su relación con un entorno político cambiante.
CE1 - Capacidad de gestionar el marketing político de organizaciones e instituciones, y de ejecutar campañas de comunicación política.
CE2 - Capacidad para aplicar los conocimientos adquiridos en la toma de decisiones y en la resolución de conflictos de carácter político, y en el seguimiento de estos, tanto en el nivel estratégico como en el operativo o en el táctico.
CE4 - Capacidad para utilizar las tecnologías más avanzadas en la gestión del márketing, la comunicación y la consultoría política orientada a los gobiernos y a las campañas en el entorno digital desde una perspectiva estratégica, así como para diseñar proyectos de marketing viral, interactivo, SEM-SEO, etc.
CE6 - Capacidad para utilizar tecnologías, métodos y técnicas avanzadas de investigación social y política en el ámbito del marketing y la comunicación políticos, en organizaciones públicas y privadas.
CE7 - Capacidad para diseñar planes de comunicación ligados a la construcción de determinados productos políticos, implementarlos y evaluarlos.
CE8 - Capacidad de pensar estratégicamente los procesos de comunicación, que permita definir problemas, diagnosticar y estructurar objetivos de análisis y de acción, así como su puesta en marcha y su evaluación.
CE9 - Capacidad de diseñar y gestionar el marketing, la consultoría y la comunicación en situaciones de crisis a nivel estratégico, operativo y táctico.
CE10 - Capacidad para dirigir la organización y producción de eventos y acontecimientos dentro de una estrategia de marketing.
CE11 - Capacidad de entender, pensar y desarrollar la comunicación con los ciudadanos online, así como de analizar las repercusiones sociales y políticas de su impacto.
CE12 - Capacidad para elaborar todo tipo de informes propios del ámbito de la consultoría política.
CE13 - Capacidad de gestionar las relaciones con los clientes del consultor político, tanto del ámbito público como del ámbito privado.
CE14 - Capacidad para elaborar presentaciones de alto nivel como parte del asesoramiento proporcionado por el consultor político.
CE15 - Capacidad para desarrollar las técnicas de segmentación superreducida (microtargeting) en el ámbito del marketing político y la comunicación.
CE16 - Capacidad para manejar los nuevos entornos digitales y sus posibilidades de cara a la formación de candidatos, el diseño de campañas y la construcción del producto político.
Resultados
- Capacidad para enfrentarse a la práctica real del marketing, la consultoría y la comunicación política a distintos niveles, así como para aplicar los conocimientos teóricos y prácticos a la práctica profesional relacionada con este ámbito.
- Conocimiento de la realidad de las salidas laborales de la titulación.
- Adquisición de experiencia profesional en un centro de trabajo.
- Refuerzo de los conocimientos adquiridos, particularmente los conceptos, modelos y enfoques teóricos, así como de afrontar situaciones y problemas
reales de marketing, consultoría y comunicación política
Entre as competencias para desenvolver na materia distínguese, ademais das competencias básicas, entre competencias xerais, as transversais e as específicas:
Competencias xerais:
CG1. Dominar as tecnoloxías e técnicas que lle permitan obter información e analizar situacións, avaliar a súa relevancia e dispoñer dos recursos para facerlles fronte.
CG2. Tratar situacións complexas, críticas e impredicibles de forma sistemática e creativa, con xuízo crítico, con información incompleta, asumindo riscos, tomando decisións e comunicándoas a calquera tipo de audiencia.
CG3. Desempeñar diferentes roles dentro dun equipo.
CG4. Recoñecer a necesidade do cambio e ter a habilidade necesaria para xestionalo.
CG5. Actuar de forma autónoma nun marco de liberdade responsable.
CG6. Achegar valor á organización mediante a súa creatividade e participación.
CG8. Xestionar a influencia dos cambios técnicos e tecnolóxicos derivados da expansión dos medios de comunicación dixitais. CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
Competencias Transversais:
CT1 - Capacidade de traballo en equipo e liderado, en contornas cooperativas, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.
CT2. Capacidade analítica e de síntese.
CT3. Capacidade para a aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañeirismo,
CT4. Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
CT5. Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Competencias Específicas:
CE3 - Capacidade para comprender e coñecer en profundidade os aspectos internos e externos da dirección estratéxica de organizacións e institucións políticas, incluídas a xestión e o liderado de equipos multidisciplinares, as dinámicas políticas internas e a súa relación cunha contorna política cambiante.
CE1 - Capacidade de xestionar o márketing político de organizacións e institucións, e de executar campañas de comunicación política.
CE2 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na toma de decisións e na resolución de conflitos de carácter político, e no seguimento destes, tanto no nivel estratéxico como no operativo ou no táctico.
CE4 - Capacidade para utilizar as tecnoloxías máis avanzadas na xestión do márketing, a comunicación e a consultoría política orientada aos gobernos e ás campañas na contorna dixital desde unha perspectiva estratéxica, así como para deseñar proxectos de márketing viral, interactivo, SEM-SEO etc.
CE6 - Capacidade para utilizar tecnoloxías, métodos e técnicas avanzadas de investigación social e política no ámbito do márketing e a comunicación políticos, en organizacións públicas e privadas.
CE7 - Capacidade para deseñar plans de comunicación ligados á construción de determinados produtos políticos, implementalos e avalialos.
CE8 - Capacidade de pensar estratexicamente os procesos de comunicación, que permita definir problemas, diagnosticar e estruturar obxectivos de análises e de acción, así como a súa posta en marcha e a súa avaliación.
CE9 - Capacidade de deseñar e xestionar o márketing, a consultoría e a comunicación en situacións de crises a nivel estratéxico, operativo e táctico.
CE10 - Capacidade para dirixir a organización e produción de eventos e acontecementos dentro dunha estratexia de márketing.
CE11 - Capacidade de entender, pensar e desenvolver a comunicación cos cidadáns en liña, así como de analizar as repercusións sociais e políticas do seu impacto.
CE12 - Capacidade para elaborar todo tipo de informes propios do ámbito da consultoría política.
CE13 - Capacidade de xestionar as relacións cos clientes do consultor político, tanto do ámbito público como do ámbito privado.
CE14 - Capacidade para elaborar presentacións de alto nivel como parte do asesoramento proporcionado polo consultor político.
CE15 - Capacidade para desenvolver as técnicas de segmentación superreducida (microtargeting) no ámbito do márketing político e a comunicación.
CE16 - Capacidade para manexar as novas contornas dixitais e as súas posibilidades para a formación de candidatos, o deseño de campañas e a construción do produto político.
Resultados:
- Capacidade para enfrontarse á práctica real do márketing, a consultoría e a comunicación política a distintos niveis, así como para aplicar os coñecementos teóricos e prácticos á práctica profesional relacionada con este ámbito.
- Coñecemento da realidade das saídas laborais da titulación.
- Adquisición de experiencia profesional nun centro de traballo.
- Reforzo dos coñecementos adquiridos, particularmente os conceptos, modelos e enfoques teóricos, así como de afrontar situacións e problemas reais de márketing, consultoría e comunicación política.
50%: Valoración das prácticas avaliadas polo profesor-titor académico
25%: Desempeño do alumno avaliado pola empresa de acollida
25%: Informe realizado polo alumno
145 horas de prácticas
5 horas de elaboración da memoria