Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 16 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Física Aplicada, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
Esta materia aborda as aplicacións e caracterización dos nanomateriales desde o punto de vista das súas propiedades mecánicas. Entre os seus obxectivos atópanse o de dar a coñecer os fundamentos do dispositivos micro- e nano-electromecánicos e comprender as razóns polas que as propiedades mecánicas dos nanomateriales son diferentes das dos materiais macroscópicos. Tamén se darán a coñecer e practicaranse algúns métodos para ensaiar as propiedades mecánicas dos nanomateriales. En paralelo, todas estas características mecánicas dos nanomateriales relacionaranse coas súas aplicacións.
Programa de clases expositivas (10 h)
Tema 1.- Principios de operación, técnicas de fabricación e sistemas de integración para MEMS e NEMS. Aplicación de MEMS/ NEMS en novos dispositivos.
Tema 2.- Propiedades mecánicas dos nanomateriales ( nanopartículas, nanofibras e nanotubos) e materiais nanoestructurados.
Tema 3.- Métodos caracterización mecánica. Microscopio de forza atómica, nanoindentación, ensaios de tracción, compresión, flexión, torsión, resonancia, adhesión, tenacidade e fractura. Triboloxía e Nanotribología
Tema 4.- Aplicacións estruturais de nanomateriales. Materiais nano-compostos, nano-estruturados, aplicacións tribológicas.
Programa de clases interactivas (10 h)
Nos seminarios e clases prácticas de lousa os alumnos discutirán e resolverán cuestións e problemas relacionados coa materia. Como preparación dos seminarios, os profesores da materia proporcionarán aos alumnos artigos de investigación ou informes técnicos que aborden estudos de casos específicos da materia, estes traballos discutiranse nos seminarios. Nas clases de prácticas de lousa resolveranse problemas que apliquen os coñecementos teóricos presentados nas clases expositivas.
Programa de clases prácticas (6 h)
Práctica 1. Micro-indentación con durómetro Vickers (3 h)
Práctica 2. Ensaios de tracción, compresión, flexión e fatiga cun sistema de ensaios electrodinámico de alta precisión (2 h)
Práctica 3. Ensaios de fricción e desgaste. Caracterización de superficies con perfilometría 3D (1 h)
Bibliografía básica
Nanomaterials. Mechanics and Mechanisms. K.T. Ramesh. Springer US. 2009.
Springer Handbook of Nanotechnology. 4ª ed. B. Bhushan. Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg. 2017.
Mechanical properties of materials. Pelleg, J. Springer Netherlands.2013.
Foundations of nanomechanics: from solid-state theory to device applications. Cleland, A. N. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. 2013.
Bibliografía complementaria
Literatura científica actual, artigos de revisión e casos específicos de interese para o estudo, proporcionada polo profesorado da materia.
Básicas:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Xenerais:
CG2: Saber aplicar os coñecementos á resolución de problemas no ámbito multidisciplinar da investigación e a innovación relacionada con nanociencia e nanotecnoloxía.
CG3: Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e aproximacións metodolóxicas adecuadas para o deseño e a avaliación de materiais nanoestructurados.
Transversais:
CT1: Saber expor un proxecto de investigación de forma autónoma.
CT2: Saber desenvolver traballos de colaboración en equipos multidisciplinares.
CT3: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación ( TICs) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
CT4: Ter capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en nanociencia e nanotecnoloxía.
CT5: Saber aplicar os principios recolleitos en The European Charter & Code for Researchers.
Específicas:
CE01 - Coñecer a terminoloxía propia da Nanociencia e a Nanotecnoloxía.
CE02 – Interrelacionar a estrutura química, a arquitectura ou ordenamento do material nanoestructurado coas súas propiedades químicas, físicas e biolóxicas.
CE05 - Avaliar as relacións e diferenzas entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano
CE06 - Coñecer as principais técnicas de caracterización de materiais nanoestructurados.
CE08 - Coñecer as principais aplicacións dos nanomateriales nos diversos campos de coñecemento como a física, química, enxeñería, a biomedicina, biotecnoloxía, ou arte, entre outros.
Clases teóricas con participación dos alumnos.
Discusión de casos prácticos en seminarios con apoio de métodos informáticos e pizarra.
Aprendizaxe baseada en problemas
Asistencia a conferencias ou mesas redondas
A avaliación consistirá en:
-Exame escrito sobre contidos básicos da materia (70% da cualificación). O exame da materia, que se realizará na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de resposta curta e resolución de problemas.
-Participación activa nos seminarios e clases prácticas (30% da cualificación). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación levaráse a cabo tamén mediante a entrega de informes de prácticaas e de un traballo escrito.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
"Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
As horas de actividades formativas presenciais son 26. As horas de traballo persoal do alumno estímanse en 49.
O alumno debe evitar o simple esforzo memorístico e orientar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá ao estudante unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recolleito na Normativa para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Josefa Fernandez Perez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814046
- Correo electrónico
- josefa.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade