Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 17 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
Esta materia aborda o interese da nanociencia e a nanotecnoloxía no desenvolvemento da nanoterapia física e de produtos sanitarios con prestacións avanzadas. A nanoterapia física busca axuntar as técnicas de diagnóstico e de terapia física aplicando radionúclidos, luz, electricidade ou magnetismo, entre outras, coas capacidades de acceso aos tecidos que teñen os nanotransportadores. En paralelo, a incorporación de nanoestructuras e o deseño de materiais nanoestructurados poden mellorar e ampliar considerablemente as prestacións dos produtos sanitarios de implantación (sondas, catéteres, stents, implantes cocleares, lentes de contacto,…).
Programa de clases expositivas (10 h)
Tema 1.- Radioterapia vectorizada
Tema 2.-Nanoterapia fotodinámica.
Tema 3.-Nanorerapias térmicas: fototermia, magnetotermia., ultrasons.
Tema 4.-Productos sanitarios nanoestruturados. Nanotecnoloxías aplicadas a productos sanitarios utilizados en cardioloxía, neuroloxía e ciruxía.
Tema 5.-Productos de combinación fármaco-producto sanitario sensibles a estímulos.
Programa de clases interactivas (6 h)
Nos seminarios e nas clases prácticas de pizarra os alumnos discutirán e resolverán cuestións e problemas relacionados coa materia. Este material, nalgúns casos, estará dispoñible na páxina web da asignatura e noutros será proporcionado polo profesor na clase interactiva correspondente. Tamén se inclúen presentacións orais de temas previamente preparados, seguidas de debate con participación de estudiantes e profesores.
Programa de clases prácticas (6 h)
Práctica 1. Preparación e caracterización de nanosistemas útiles en nanoterapia física (3 h)
Prácticas 2. Recubrimento de productos sanitarios con sistemas nanoestructurados capa-a-capa (3 h)
Bibliografía básica
- Wolbarst AB: “Physics of Radiology”. Medical Physics Publishing. 2005
- Ultrasonics : fundamentals, technology, applications. Ensminger, Dale. New York : Marcel Dekker, cop.1988
- Introduction to biophotonics / Paras N. Prasad. Hoboken (New Jersey) : John Wiley & Sons, cop. 2003
- Nanotechnologies in medical devices. R.E. Geertsma y col.. RIVM Report 2015-0149. National Institute for Public Health and the Environment. Ministry of Health, Welfare and Soprt, The Netherlands, 2015.
Bibliografía complementaria
-Literatura científica actual (artículos tipo review e tutoriais) proporcionada polo profesorado da asignatura centrada nas técnicas e nanoestruturas específicas.
Básicas:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo;
CB9: Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e motivos finais que as apoian– a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca;
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Xerais:
CG2: saber aplicar o coñecemento á resolución de problemas no campo multidisciplinar da investigación e a innovación relacionados coa nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG3: Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e enfoques metodolóxicos adecuados para o deseño e avaliación de materiais nanoestruturados.
CG5: Ter coñecementos e habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinarios e cun alto compoñente de transferencia de coñecemento.
CG7: Ser capaz de usar nanomateriais con seguridade, respectando a normativa vixente en materia de prevención de riscos laborais e tratamento de residuos.
Transversais:
CT2: Saber desenvolver un traballo colaborativo en equipos multidisciplinarios.
CT4: Ter a capacidade de xestionar a investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en nanociencia e nanotecnoloxía.
Específicas:
CE02 - Relacionar a estrutura, arquitectura e disposición químicas do material nanoestruturado coas súas propiedades químicas, físicas e biolóxicas.
CE04 - Coñecer as principais técnicas para preparar nanomateriais a pequena e gran escala.
CE07 - Coñecer as interaccións dos materiais nanoestruturados cos seres vivos e co ambiente.
CE08 - Coñecer as principais aplicacións dos nanomateriais en diversos campos de coñecemento como física, química, enxeñaría, biomedicina, biotecnoloxía ou arte, entre outros.
CE10- Comprender as etapas de deseño e caracterización de sistemas nanoestruturados para a liberación de substancias activas e / ou encapsulamento / confinamento de biomarcadores ou substancias nocivas, avaliación da súa eficacia e seguridade.
a) Clases expositivas en grupo grande (expositivas).
Expoñeranse de forma deductiva os contidos teóricos de cada tema con apoio de medios audiovisuais, utilizando a lousa e o material dispoñible na aula virtual como instrumento de aclaración.
b) Clases de pizarra en grupo reducido (interactivas de seminario).
Clases fundamentalmente prácticas na que se procederá á discusión de casos e exercicios prácticos, postos ao dispor do alumnado con suficiente antelación a través da aula virtual, ademais da presentación oral e debate de temas previamente propostos e preparados, e asistencia a conferencias e/ou mesas redondas
O obxectivo é que o alumnado aplique os coñecementos teóricos adquiridos á resolución de problemas prácticos, o que lle vai a axudar a asimilar os contidos desta materia. É fundamental aquí a participación do alumnado. Ademais, levarán a cabo a aclaración de dúbidas sobre aspectos teóricos e prácticos que o alumno poida ter ao resolver os casos e exercicios, así como a supervisión, presentación, exposición, debate ou comentarios de traballos propostos ou de calquera outra actividade exposta, realizadas tanto de forma individual como en grupo. Esta actividade por parte do alumnado incluirase na súa avaliación.
c) Titorías
Están orientadas á resolución de dúbidas e dificultades concretas de carácter teórico, conceptual e/ou práctico, prestando unha atención individualizada á alumna ou ao alumno que o necesite, de forma tanto presencial como telemáticamente e sempre que o alumno solicíteo con anticipación.
A avaliación consistirá en:
- Exame escrito sobre contidos básicos da materia (50% da cualificación). O exame da materia, que se realizará na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de resposta curta e resolución de problemas. A puntuación máxima será de 5 puntos. Requírese unha cualificación mínima de 2 puntos nesta parte para que se computen as cualificacións dos outros dous ítems que se valoran.
- Participación activa nos seminarios e clases prácticas (30% da cualificación). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación levará a cabo mediante a resolución de cuestións e problemas expostos en clase, a presentación de traballos e a intervención nos debates que poidan xurdir. A puntuación máxima será de 3 puntos.
- Presentacións orais (20% da cualificación). Avaliarase a claridade expositiva e a capacidade para responder as preguntas que se expoñan. A puntuación máxima será de 2 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
As horas de actividades formativas presenciais son 30. As horas de traballo persoal do alumno estímanse en 45.
O alumno debe evitar o simple esforzo memorístico e orientar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá ao estudante unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.
Contingency plan for a possible change of scenario
Objectives: no changes
Contents: no changes
Bibliographic material: no changes
Competencies: no changes
Methodology:
5) Methodology
Scenario 2
No modifications or type of teaching are expected, the traditional enrollment parameters are maintained. If distance measures would not allow all the students of the subject to attend the lectures, and there are no larger additional teaching rooms available to support the physical presence all the students, then some of these measures would be arbitrated:
-Retransmit in streaming the lecture for part of the students who would follow it in this way within another teaching space of the faculty. Turns would be established so that all students would follow the lectures under the same conditions.
-Retransmit in streaming the lecture for part of the students who would follow it in this way at home. Turns would be established so that all students will follow the lectures under the same conditions.
Prioritize at the time of scheduling the subject matter activities in person with the assessment tests. Due to an unavoidable rotation of students, the evaluation exams will consume an unaffordable number of hours, the corresponding teaching would be delivered online.
Tutorials may be in person or online, they will require a prior appointment.
Scenario 3
Teaching will be online and lectures will be given in a synchronous way in the official class schedule. It could be that, due to unexpected causes, some lectures are developed asynchronously or that they will be communicated to the students in advance.
Tutorials will be telematic and will require a prior appointment
6) Assessment system:
Scenario 2:
No changes
Scenario 3:
Carrying out activities in non-contact hours: 60%
Completion of online questionnaires: 30%
Attendance and participation in synchronous or asynchronous classes: 10%
7) Study time and personal work:
No changes
8) Recommendations for the study of the subject
No changes