Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 16 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Física de Partículas
Áreas: Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía, Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
Esta materia aborda as metodoloxías de preparación e caracterización de nanomateriais e películas delgadas con prestacións e propiedades avanzadas co obxectivo de diseñalos e obtelos para que posúan propiedades "á carta" para poder emplealos na aplicación desexada. O obxectivo da asignatura é proporcionar aos estudantes unha visión práctica e experimental das metdoloxías de obtención de nanomateriais e películas dispoñibles na actualidade, así como das técnicas de caracterizació das propiedades e estrutura da materia a nivel micro e nano. Cada tema introducirase cubrindo os conceptos fundamentais detrás das técnicas de preparación e caracterización experimentais e analíticas usadas nos laboratorios. Os alumnos familiarizaranse con un número importante de técnicas preparativas e de análisis de nanomateriais, ademais de aprender a analizar e interpretar os datos obtidos. Tamén aprenderán as fortalezas e debilidades dos diferentes procesos e técnicas experimentais.
Resultados do aprendizaxe:
- Coñecer as principais técnicas de fabricación, modificación e caracterización de nanomateriales e nanoestructuras 0-D, 1-D, 2-D e 3-D.
- Saber identificar as técnicas adecuadas para a preparación, modificación superficial e caracterización de diferentes tipos de nanoestructuras.
- Coñecer as técnicas de preparación e caracterización de nanoestructuras e saber avaliar os resultados obtidos para interrelacionar as súas propiedades físico-químicas co comportamento e
- Conceptos básicos e formación sobre equipos específicos de laboratorio (Tecnoloxía desalas brancas, Control de subministración de gases reactivos e inertes, Tecnoloxía sen carga, ...
- Técnicas de fabricación de nanomateriales 0-D, 1-D, 2-D e 3-D: química húmida, PVD, CVD, impresión 3-D, procesos láser, etc.
- Métodos de modificación superficial e ensamblado.
- Técnicas de caracterización de nanomateriales (morfoloxía, composición e estrutura): microscopías electrónicas e de proximidade, espectroscopías, nanoindentación.
- Fundamentals of Vacuum Technology, Leybold Oerlicon, Köln, 2007
- Nanofabrication, Principle, Capabilities and Limits. Second Edition, Z. Cui, Springer, 2016.
- Materials Characterization Techniques. S. Zhang, L. Li, A. Kumar, CRC Press, 2008.
- Nanocharacterisation, Kirkland, A.I., Hutchison, J.L., RSC, Cambridge, 2007
- Nanomaterials, Singh, S. C, Hoboken J. John Wiley & Sons, 2012
- Nanomaterials : an introduction to synthesis, properties and application, D. Vollath, Wiley-VCH, 2013
Bibliografía complementaria
- Literatura científica actual (artículos tipo review y tutorials) proporcionada por el profesorado de la asignatura centrada en las técnicas y nanoestructuras específicas.
Básicas:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo;
Xerais:
CG2: saber aplicar o coñecemento á resolución de problemas no campo multidisciplinar da investigación e a innovación relacionados coa nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG3: Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e enfoques metodolóxicos adecuados para o deseño e avaliación de materiais nanoestruturados.
CG5: Ter coñecementos e habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinarios e cun alto compoñente de transferencia de coñecemento.
CG7: Ser capaz de usar nanomateriais con seguridade, respectando a normativa vixente en materia de prevención de riscos laborais e tratamento de residuos.
CG8: Saber aplicar os coñecementos e as capacidades adquiridas para a planificación e a xestión integrada de proxectos.
CG10: Adquirir a formación necesaria para poder integrarse en futuros estudios de doutoramento en Nanociencia e Nanotecnoloxía, ou en ámbitos relacionados.
Transversais:
CT1: Saber plantexar un proxecto de investigación sinxelo de forma autónoma en lingua española e inglesa.
CT2: Saber desenvolver un traballo colaborativo en equipos multidisciplinarios.
CT5. Saber aplicar os principios recollidos en The European Charter & Code for Researchers
Específicas:
CE01 - Coñecer a terminoloxía propia da Nanociencia e a Nanotecnoloxía
CE02 - Relacionar a estrutura, arquitectura e disposición químicas do material nanoestruturado coas súas propiedades químicas, físicas e biolóxicas.
CE03 - Adquirir os coñecementos conceptuais e prácticos sobre os procesos de auto-ensamblado e auto-organización en sistemas macromoleculares que sexan necesarios para o deseño de novos nanomateriais e nanoestruturas.
CE04 - Coñecer as principais técnicas para preparar nanomateriais a pequena e gran escala.
CE05 -Avaliar as relacións e diferencias entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano
CE06 - Coñecer as principaiss técnicas de caracterización de materiais nanoestruturados.
a) Clases expositivas en grupo grande (expositivas).
Expoñeranse de forma deductiva os contidos teóricos de cada tema con apoio de medios audiovisuais, utilizando a lousa e o material dispoñible na aula virtual como instrumento de aclaración.
b) Clases de laboratorio, onde os estudiates familiarizaranse co emprego e manexo de equipos para a preparación e caracterización de nanomateriais, poñendo en práctica o aprendido nas clases expositivas.
c) Titorías
Están orientadas á resolución de dúbidas e dificultades concretas de carácter teórico, conceptual e/ou práctico, prestando unha atención individualizada á alumna ou ao alumno que o necesite, de forma tanto presencial como telemáticamente e sempre que o alumno solicíteo con anticipación.
Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio con entrega de informes sobre as experiencias prácticas (ca. 60%); e presentacións orais con traballo escrito de temas previamente preparados (ca. 40%). A este respecto, evaluarase a claridade expositiva e a capacidade para responder ás preguntas que se plantexen.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
A cualificación de Non presentado só se otorgará no caso de que o alumno non presente ningunha activiidade da materia e de acordo coas disposicións da normativa de permanencia nas titulacións de grao e posgrao vixente na USC.
Segunda oportunidade
Realizarase un exame final presencial, na data oficial programada. Este exame estará composto por preguntas tipo test e/ou de resposta curta e/ou presentacións de informes previamente elaborados co fin de avaliar os coñecementos adquiridos, tanto a súa comprensión como a asimilación reproductiva dos mesmos.
Presenciais
Clases presenciais teóricas: 15 h
Titorías programadas: 1 h
Clases prácticas de laboratorio ou de informática: 14 h
SUBTOTAL 30 h
No presenciais
Preparación de probas e traballos dirixidos: 14 h
Estudo e traballo persoal do alumno: 26 h
Búsquedas bibliográficas e utilización de bases de datos: 5 h
SUBTOTAL 45 h
O alumno debe evitar o simple esforzo memorístico e orientar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá ao estudante unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.