Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Física de Partículas, Economía Aplicada
Áreas: Área externa M.U en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable, Física Atómica, Molecular e Nuclear, Economía Aplicada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Ao final do estudo desta materia, o alumno deberá adquirir coñecementos globais sobre as novos paradigmas da sustentabilidade no marco dun sistema fortemente globalizado.
Entender a transversalidade tanto do proceso de desenvolvemento sustentable como da situación global pola que está a pasar a sociedade actual.
O alumno reforzaría o seu coñecemento dos modelos de xestión integral sustentable así como as axendas de acción promovidas pola comunidade internacional (foros da Terra e do Clima, Nacións Unidas para desenvólvoo e outras).
- Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable.
- Cambios na gobernabilidade enerxética internacional.
- Repercusións da reestruturación produtivo-tecnolóxica no sector enerxético.
- Axenda de acción.
-Sistemas de Indicadores para deseño y evaluación
-Ferramentas de Modelado para optimización de Axendas estratéxicas no eido do Desenvolvemento Sustentable.
Bermejo, R. (2001): Economía sostenible. Principios, conceptos e instrumentos. Bilbao: Bakeaz
Daly, H. E. e Cobb,Jr, J.B. (1993): Para el bien común. Reorientando la economía hacia la comunidad, el ambiente y un futuro sostenible. México: Fondo de Cultura Económica.
Klein, N. (2015): Esto lo cambia todo. El capitalismo contra el clima. Barcelona: Paidós
Martínez Alier, J., Roca Jusmet, J. (2013): Economía ecológica y política ambiental. México: Fondo de Cultura Económica
Max-Neef, M.A. (1994): Desarrollo a escala humana. Conceptos, aplicaciones y algunas reflexiones. Montevideo-Barcelona: Editorial Editorial Nordan-Comunidad – Icaria Editorial.
BÁSICAS E XERAIS
CG08 - Coñecer os factores sociais, xurídicos e económicos que interveñen na implantación das enerxías renovables no marco da sustentabilidade
CG07 - Coñecer a lexislación básica a nivel nacional e autonómico relacionada co campo das enerxías renovables, e ser capaz de acceder ás bases bibliográficas dispoñibles e ter capacidade para interpretalas
CG05 - Capacidade para realizar estudos de sustentabilidade, e coñecer e deseñar as operacións unitarias aplicables no campo da arquitectura ambiental e do urbanismo sustentable.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
TRANSVERSAIS
CT02 - Analizar, razoar críticamente, pensar con creatividade e comunicar as súas ideas defendéndoas e discutíndoas asertiva e estruturadamente
CT03 - Capacidade para traballar e tomar decisións en contornas de presión nas que está sometidos a escaseza de tempo, presións internas e externas, e limitación de recursos en xeral demostrando capacidade de liderado
CT13 - Capacidade para analizar as demandas, necesidades e expectativas do mercado
CT14 - Capacidade para analizar, organizar, xestionar e aplicar un proxecto técnico-científico tendo en conta as limitacións de persoal, económicas, legais, etc
ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, xestión e planificación enerxética sustentable a través da valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamento e aplicar este tipo de procedemento en casos sinxelos.
CE07 - Ser capaz de identificar e discriminar os modelos actuais de transición enerxética e xestionar de forma sustentable o modelo seleccionado usando as mellores tecnoloxías dispoñibles
Desenvolvemento do programa teórico en clases presenciais nas que se combinan clases expositivas, seminarios-coloquio, resolución de problemas e traballo de laboratorio tanto individual como en grupo. En paralelo, poderanse celebrar seminarios durante as titorías, noutras sesións co profesor e outras actividades formativas que poidan xurdir.
A parte teórica desenvólvese coa axuda de diferentes soportes audiovisuais que xeran unha proposta de contido atractiva e facilitan a súa comprensión. Durante o desenvolvemento da axenda poderanse utilizar programas informáticos e Internet.
Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán guiadas polo persoal académico en titorías presenciais ou que se poidan realizar a través dos medios virtuais da USC.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer comunicación. profesor-alumno fluente.
A nota final será o resultado da avaliación de:
Proba final do tipo de exame (40%).
Realización de traballos e / ou actividades (50%). Valorarase específicamente as habilidades na busca de material para o desenvolvemento dos temas, a capacidade de síntese na elaboración de traballos e o dominio dos temas. Entre as actividades deseñadas nos seminarios e nas clases maxistrais, inclúense clases prácticas obrigatorias nos laboratorios dos Grupos de Investigación.
Titoría individualizada (10%).
Poderanse realizar diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos / prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes
Os obxectivos e as competencias xerais conséguense co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Os obxectivos e competencias avalíanse a través do exame e os traballos escritos que deban entregar, así como mediante as presentacións temáticas, resumes e comentarios previstos.
Sesións de seminario interactivo, titorías individuais e de grupo, a preparación do exame final serán elementos a través dos que o alumnado contribúa a mostrar a adquisición das competencias específicas. Avaliaranse mediante exame final.
As competencias transversais conséguense e avalíanse co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
De forma xeral, poderanse realizar diferentes probas para verificación obtención coñecementos téoricos/prácticos e adquisición de habilidades e actitudes.
Clases maxistrais 9 h
Docencia interactiva. Seminarios 12 h
Titoría en grupo 3 h
Traballo persoal do alumno e outras actividades 51 h
Xoan Ramon Doldan Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811569
- Correo electrónico
- xoan.doldan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ma Angeles Lopez Aguera
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Atómica, Molecular e Nuclear
- Teléfono
- 881813974
- Correo electrónico
- a.lopez.aguera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 130 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
19.05.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
03.07.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |