Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
OBXECTIVOS RELACIONADOS COS NOVOS COÑECEMENTOS.
• Acadar unha comprensión global da economía no seu contexto socio-político e coñecer os fundamentos básicos da economía.
• Asimilar as categorías básicas da análise económica e aplicar a metodoloxía económica como instrumento de análise estratéxica.
• Facerse cunha competencia práctica elemental no cálculo e resolución de problemas económicos.
OBXECTIVOS RELACIONADOS CO DOMINIO DE CERTAS FERRAMENTES DE APRENDIZAXE OU DE FORMACIÓN (XENERICAS)
Adquisición de ferramentas para:
• Capacidade de análise e síntese.
• Argumentación lóxica e definición de estratexias alternativas.
• Actualizar, autoxestionar e afondar no coñecemento.
• Aplicación práctica das solucións ós problemas.
• Diferenciación entre análise positiva e análise normativa.
• Comprensión de temas da realidade social.
• Aplicar a metodoloxía económica a calquera situación do comportamento humano como ferramenta estratéxica, en especial no sistema xurídico
OBXECTIVOS VINCULADOS A VALORES OU ACTITUDES IMPORTANTES EN FUNCION DA MATERIA OU DO SEU SENTIDO NO PLAN DE ESTUDIOS.
• Pensamento crítico.
• Comprensión de textos económicos.
• Capacidade para comprender os aspectos económicos dos debates de actualidade.
• Comprensión dos efectos das eleccións adoptadas na economía.
• Adquisición de coñecementos teóricos e prácticos no ámbito económico.
• Capacidade para identificar información e datos relevantes para empregalos nun informe de carácter económico.
• Capacidade de planificación, avaliación da eficacia e eficiencia das opcións dispoñibles, e deseño de estratexias conducentes á busca de solucións os problemas analizados.
Introdución
Sistemas económicos.
O mercado: oferta, demanda, prezos e equilibrio
Teoría do consumo e da produción.
Teoría da distribución.
Funcionamiento dos mercados: tipoloxía.
Fallos de mercado
Magnitudes macroeconómicas básicas.
Papel da Economía Pública.
ALBI, E. Et al. (2022): Economía Pública I y II, Ed. Ariel, Barcelona. (disponibles en versión eBook)
TORRES LÓPEZ, J. (2011): Introducción a la Economía, Ediciones Pirámide, Madrid.
Governeur, J. (2011), La economía capitalista, Ediciones Maia, Madrid
Krugman, Wells, Graddy (2015), Fundamentos de Economía, Barcelona, Editorial Reverte, 3ª edición
MANKIW, G. (2016), Principios de economía, McGraw-Hill, Madrid, última edición.
SAMUELSON, P. A. e NORDHAUS, W. D. (2006), Economía, McGraw-Hill, Madrid, 18ª edición.
STIGLITZ, J.E. (1993), Economía, Ariel, Barcelona.
Básicas:
• Capacidade de análise e síntese.
• Argumentación lóxica e definición de estratexias alternativas.
• Actualizar, autoxestionar e afondar no coñecemento.
• Aplicación práctica das solucións ós problemas.
• Comprensión de temas da realidade social.
• Pensamento crítico.
Específicas:
• Comprensión de textos económicos.
• Capacidade para comprender os aspectos económicos dos debates de actualidade.
• Comprensión dos efectos das eleccións adoptadas na economía.
• Adquisición de coñecementos teóricos e prácticos no ámbito económico.
• Capacidade para identificar información e datos relevantes para empregalos nun informe de carácter económico.
• Capacidade de planificación, avaliación da eficacia e eficiencia das opcións dispoñibles, e deseño de estratexias conducentes á busca de solucións os problemas analizados.
Organización temporal: Impartiranse 9 horas de aulas expositivas e 12 de interactivas onde se explicarán os contidos teóricos, presentando e resolvendo os problemas concernentes a estas.
Método de Explicación: A clase expositiva compaxinarase co traballo que o alumno irá realizando nas xornadas de docencia interactiva , integrando así teoría e práctica.
Por ser unha materia de complemento, a aprendizaxe continuará ao longo de todo o curso.
A avaliación que se leva a cabo pretende tomar en consideración:
• A valoración do proceso formativo seguido polo alumno.
• Valoración dos coñecementos teóricos adquiridos.
• Valoración da capacidade para aplicar tales coñecementos.
• Tendo en conta a metodoloxía da ensinanza descrita no apartado anterior a avaliación combina a actividade interactiva e expositiva do alumnado. Unha parte desta depende dos resultados que acade ao realizar os tes de avaliación continua, os traballos, as discusións e intervencións que se produzan, así coma tamén o exame final.
• A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguemento indicarase na guía docente da materia, que estará publicada na aula virtual ao comenzo do curso. A proba final será presencial no esceario 1, presencial ou telemática dacordo coas directrices que establezan o Decanato e a Reitoría no esceario 2 e telemáticas no esceario 3. Nos supostos de probas telemáticas, si se detectan realizacións fraudelentas de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na Normativa de Avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia está deseñada para que o alumnado concentre o seu traballo no tempo das aulas presenciais (21 horas) , e que deberá complementar para a súa comprensión con estudo persoal, que dependerá da súa capacidade e disposición.
O longo do seu proceso formativo o alumnado deberá:
• Asistir a clase.
• Manter ao dia o estudio da asignatura e chegar ó coñecemento teórico dos conceptos básicos.
• Preparar e tomar parte dos debates organizados na clase.
• Ter acceso a un manual para comprobar e ampliar as notas que puideran tomarse en clase.
• Consultar ó profesor as dúbidas que se teñan presenciamente (na propia aula ou no horario de titorías do profesor) .
O grado de competencia /destrezas / habilidades necesario para superar esta asignatura debe presupoñerse para calquera alumno que está cursando estudios universitarios.
Requírese capacidade lóxica de razonamento, comprensión léxica e un nivel elemental de matemáticas que debe ter calquera alumno con estudios.
Resulta recomendable o interese pola actualidade (lectura de prensa, seguemento por radio e TV) en canto moitos exemplos e problemas que se presentarán na asignatura serán obtivos da mesma, polo que o coñecemento polo alumno permite unha mellor comprensión dos aspectos presentados.
Maria Cadaval Sampedro
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811664
- Correo electrónico
- maria.cadaval [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 09 |
Martes | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 09 |
Mércores | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 09 |
Xoves | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 09 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 09 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula 09 |
23.10.2024 11:00-13:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
27.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |