Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 18 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O alumnado:
-Comprende desde unha perspectiva ontológica e epistemológica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermería, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes
-Aplica o proceso de enfermería para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade ás persoas atendidas
-Coñece e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermería
-Dirixe, avalía e presta os coidados integrais de enfermería, ao individuo, a familia e a comunidade
-Coñece as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases.
-Identifica as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
-Analiza os datos recolleitos na valoración, prioriza os problemas do paciente adulto, establece e executa o plan de coidados e realiza a súa avaliación.
-Realiza as técnicas e procedementos de coidados de enfermería, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
-Selecciona as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
-Ten unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
-Basea as intervencións de enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles
-Desenvolve aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
MÓDULO I – METODOLOXÍA EN ENFERMERÍA. PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMERÍA
-Pensamento crítico e práctica de Enfermería. Metodoloxía científica no proceso de coidar: Proceso de Atención de Enfermería e plan de coidados
-Plan de coidados: Etapa de valoración
-Plan de coidados: Etapa de diagnóstico. Taxonomía NANDA
-Plan de coidados: Etapa de planificación. Taxonomía NOC. Taxonomía NIC
-Plan de coidados: Etapa de execución
-Plan de coidados: Etapa de avaliación
MÓDULO II – NECESIDADES HUMANAS E COIDADOS BÁSICOS
-Osixenación
-Alimentación e nutrición
-Hidratación
-Eliminación urinaria
-Eliminación intestinal
-Mobilidade. Posturas
-Descanso e sono
-Termorregulación
-Hixiene e integridade da pel. Protección
-Seguridade
-Comunicación. Autoestima. Lecer. Crenzas e valores
-Aprendizaxe
En cada un dos temas deste módulo II trataranse os seguintes contidos:
-Factores que inflúen na satisfacción da necesidade.
-Patróns normais de satisfacción.
-Alteracións da necesidade e manifestacións.
-Valoración da necesidade.
-Diagnósticos de Enfermería.
-Coidados básicos de Enfermería
BÁSICA
-Aplicación del Proceso de Enfermería. Alfaro-Lefevre, R. Ed. Elsevier. 2007.
-NANDA. Diagnósticos enfermeros: definiciones y clasificación, 2018-2020. Ed. Elsevier. 2019.
-Clasificación de resultados de Enfermería (NOC). Moorhead, S. et al. Ed Elsevier. 2019.
-Clasificación de intervenciones de Enfermería (NIC). Butcher, HK. et al. Ed. Elsevier. 2019.
-Vínculos de NOC y NIC a NANDA-I y diagnósticos médicos. Johnson M, et al. Ed Elsevier. 2012.
-Fundamentos de Enfermería. Berman A, Snyder S. Ed. Pearson. 2013.
-Fundamentos de Enfermería. Potter P, Perry A, Stockert P. Ed. Elsevier. 2019.
-Procedimientos de Enfermería Clínica. Renton S, et al. Ed. Elsevier. 2021.
Catálogo de recursos electrónicos da biblioteca da USC, incluíndo a aplicación NNN Consult (Elsevier)
COMPLEMENTARIA
Páxinas web especializadas, bases de datos e revistas científicas.
Pubmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/
Google Académico: https://scholar.google.es/schhp?hl=es
Cinahl: https://www.ebscohost.com/nursing/products/cinahl-databases/cinahl-comp…
Asociación española de Nomenclatura, Taxonomía e Diagnósticos de Enfermería: https://www.aentde.com/
COMPETENCIAS BÁSICAS
-CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
-CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
-CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
COMPETENCIAS XERAIS
-CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
-CG2. Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, a través de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
-CG3. Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermería.
-CG5. Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas
-CG6. Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles, preventivas e terapéuticas.
-CG8. Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e o consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, acorde coa forma en que viven o seu proceso de saúde – enfermidade.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
-CT1.Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
-CT5.Capacidade para a resolución de problemas.
-CT6.Coñecementos básicos da profesión.
-CT7.Capacidade de análise e síntese.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
-CE12. Comprender desde unha perspectiva ontológica e epistemológica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermería, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os plans de coidados correspondentes.
-CE13.Aplicar o proceso de enfermería para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade ás persoas atendidas.
-CE14.Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermería.
-CE15.Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermería, ao individuo, a familia e a comunidade.
-CE17.Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. Analizar os datos recolleitos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermería, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
DOCENCIA EXPOSITIVA (30 horas)
O/A docente explicará os contidos con apoio de recursos dixitais.
DOCENCIA INTERACTIVA (18 horas)
Levaranse a cabo nove sesións de seminarios de dúas horas de duración cada unha.
Os seminarios están destinados a reforzar e ampliar os contidos da docencia expositiva mediante a participación activa e traballo autónomo do estudante, fomentando a adquisición de competencias transversais.
Incluirán a discusión de casos clínicos, a realización de actividades relacionadas con identificación de necesidades e os coidados básicos de Enfermería, a aplicación do Proceso de Atención de Enfermería e a elaboración de plans de coidados.
Utilizaranse as ferramentas proporcionadas pola USC para o seguimento da materia e a comunicación co alumnado.
A avaliación realizarase de forma continua e global mediante os seguintes criterios e ferramentas:
DOCENCIA EXPOSITIVA: avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos da materia por medio de probas obxectivas. Terá un valor na nota final do 70%.
DOCENCIA INTERACTIVA: valorarase a actitude, participación, capacidade de traballo en equipo, comportamento, calidade e adecuación das tarefas presentadas durante os seminarios. Terá un valor na nota final do 30%.
CONSIDERACIÓNS XERAIS
-O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta será xustificada en tempo e forma ao docente correspondente. A non asistencia a clases expositivas ou a seminarios repercutirá na non superación da materia.
-Para aprobar a materia será necesario alcanzar un mínimo de 3,5 puntos na avaliación da docencia expositiva e un mínimo de 1,5 puntos na avaliación da docencia interactiva. En caso de non alcanzar dita puntuación en cada unha das partes, non se superaría a materia.
-Aplicarase exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas, pero non nas interactivas.
-Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
A materia consta de 6 ECTS.
Cada crédito ECTS equivale a 25 horas, das que 16,5 corresponden a traballo autónomo do estudante, polo que o tempo de estudo e traballo persoal asignado é de 99 horas.
-Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos contidos.
-Procura e elaboración de información complementaria.
-Uso das titorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
-Constancia no estudo e seguimento da materia, para mellorar o proceso de aprendizaxe, favorecendo unha mellor comprensión e asimilación de conceptos.
É obrigatorio o uso das ferramentas institucionais de comunicación (correo electrónico da USC, campus virtual, etc.).
Raquel Rodriguez Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Aida Carballo Fazanes
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- aida.carballo.fazanes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.01 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.01 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.01 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.01 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.01 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
19.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
19.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
19.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
19.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
26.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
26.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |
26.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.02 |
26.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.02 |