-
Créditos ECTS
Créditos ECTS: 3Horas ECTS Criterios/Memorias
Traballo do Alumno/a ECTS: 51
Horas de Titorías: 3
Clase Expositiva: 9
Clase Interactiva: 12
Total: 75Linguas de uso
Castelán, GalegoTipo:
Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021Departamentos:
Psicoloxía Clínica e PsicobioloxíaÁreas:
PsicobioloxíaCentro
Facultade de BioloxíaConvocatoria:
Segundo semestreDocencia:
Con docenciaMatrícula:
Matriculable | 1ro curso (Si) -
Obxectivos da materia
Xeral: Aproximar ao alumno ás estratexias, métodos e técnicas de investigación da Neurociencia Cognitiva (NC) no estudo dos procesos psíquicos normais e patolóxicos.
Específico: Afondar nalgúns avances da investigación aplicada en Neurociencia Cognitiva.Liñas de investigación aplicada en Neurociencia Cognitiva/Psicofisioloxía desenvolvidas polos docentes.
1- Avaliación neurocognitiva do avellentamento normal e patolóxico.
2- Psicofisioloxía e neuropsicología do alcoholismo e do risco ao alcoholismo.
3- Avances na investigación en Neurociencia Cognitiva.- Andreassi, J.L. (2006). Psychophysiology: Human behavior and physiological response, 5th ed. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Assoc.
- Banich, T. e Compton, R.J. (2018). Cognitive Neuroscience, 4th Ed. Cambridge University Press. [Ref. Biblioteca: PS6-1755]
- Bear, M.F., Connors, B. e Paradiso, M. (2016). Neurociencia. La exploración del cerebro, 4ª Ed. Wolters Kluwer, Lippincott Williams & Wilkins. (orixinal en inglés: 2015). [Ref. Biblioteca: PS6-1943].
- Breedlove, S.M. e Watson, N.V. (2022). Behavioral Neuroscience, Int 9th Ed. Oxford University Press. [Ref. Biblioteca: PS6-1971]
- Cabeza, R., Nyberg, L. & Park, D. (2005). Cognitive Neuroscience of Aging. Linking Cognitive and Cerebral Aging. New York: Oxford University Press.
- Cacioppo, J.T., Tassinary, L.G. & Berntson, G.G. (Eds.) (2007). Handbook of Psychophysiology, 3rd ed. Cambridge, UK: Cambridge Univ Press.
- Carlson, N.R. e Birkett, M.A. (2018). Fisiología de la conducta, 12ª Ed. Pearson Educación (orixinal en inglés: 2017). [Ref. Biblioteca: PS6-1534]
- Carretié Arangüena, L. (2021). Anatomía de la Mente. Emoción, cognición y cerebro, 3ª Ed. Pirámide. [Ref. Biblioteca: PS6-1743, libro-e:https://prelo.usc.es/Record/Xebook1-9482]
- Gage, N.M. e Baars, B. (2018). Fundamentals of Cognitive Neuroscience: A Beginner’s Guide, 2nd Ed. Academic Press. [Ref. Biblioteca: PS6-1935]
- Gazzaniga, M.S. (2004) The New Cognitive Neurosciences III. Cambridge (Massachusetts): MIT Press.
- Maestú Unturbe, F., Ríos Lago, M. e Cabestrero Alonso, R. (2008). Neuroimagen. Técnicas y procesos cognitivos. Elsevier-Masson. [Ref. Biblioteca: PS6-1683]
- Purves, D., Cabeza, R., Huettel, S.A., LaBar, K.S., Platt, M.L. e Woldorff, M.G. (2013). Principles of Cognitive Neuroscience, 2nd Ed. Sinauer Ass., Inc. [Ref. Biblioteca: PS6-1701]
- Redolar, D. (2014). Neurociencia cognitiva. Editorial Médica Panamericana. [Ref. Biblioteca: PS8-1651]
- Ward, J. (2020). The student's guide to Cognitive Neuroscience, 4th Ed. Psychology Press. [Ref. Biblioteca: PS8-1635]
Proporcionaranse ao alumno publicacións científicas recentes sobre as temáticas da materia
Revistas relacionadas coas temáticas da materia:
- Addiction - Internacional J. of Psychophysiology
- Age and Ageing - J. Clin. and Exper. Neuropsychology - Alzheimer's and Dementia
- Alcoholism: Clin. Exp. Res. - J. of Cognitive Neuroscience - J. of Alzheimer Disease
- Biological Psychology - J. of Psychophysiology
- Biological Psychiatry - J. of Neurosciences
- Cognitive, Affect. and Beh. Neurosc. - J. of Studies on Alcohol and Drugs
- Cognitive and Behavioral Neurology - Neurobiology of Aging
- Gognitive Brain Research - Neuroimage
- Drug and Alcohol Dependence - Neuropsychology; Neuropsychologia
- Experimental Aging Research - Psychology of Aging
- Human Brain Mapping - Psychophysiology - Frontiers in Human Neuroscience - Frontiers in Aging Neuroscience- Adquirir capacidade para realizar revisións críticas da literatura en Neurociencia Cognitiva.
- Coñecer e saber acceder ás principais fontes documentais especializadas en Neurociencia Cognitiva.
- Adquirir habilidades para a elaboración dun informe de investigación.
- Adquirir habilidades para o deseño dun proxecto de investigación en neurociencia cognitiva.Clases presenciais (sesións expositivas, seminarios de posta en común e sesións de debate) e actividades dirixidas (búsquedas bibliográficas, revisións críticas, elaboración de informes, deseño dun proxecto de investigación)
Realizarase unha avaliación continua na que se terá en conta:
- A participación activa nas clases teóricas e nos debates.
- A elaboración razoada, con presentación pública, dun traballo de síntese bibliográfica ou dun proxecto de investigación aplicada no ámbito da neurociencia cognitiva.O tempo total de estudo e traballo do/a estudante para superar esta materia é de 100 horas, todas de carácter teórico. Un 30 % das horas serán presenciais e o resto será traballo dos estudantes, ben individual ou ben organizado en grupos.
Clases: 30 horas presenciais, 65 horas de traballo persoal total
Titorias: 5 horasTer formación de nivel de grao nas bases biolóxicas do comportamento humano (Fundamentos Biolóxicos da Conduta, Neurociencia condutual/Psicoloxía Fisiolóxica, Neurociencia Cognitiva/Psicofisioloxía, Neuropsicoloxía).
En canto ao posgrao, é recomendable que se matricule nas outras materias adscritas a área de Psicobioloxía.
Esta materia versa sobre investigación aplicada en Neurociencia cognitiva baseándose para afrontala nas distintas liñas de investigación que se levan a cabo na área de Psicobioloxía da USC, tando desde o ámbito da Psicofisioloxía como desde o da Neuropsicoloxía. Céntrase en temáticas como o avellentamento, as adiccións e algunhas patoloxías cerebrais poñendo de manifiesto a importancia do abordaxe multidisciplicar dos temas de estudio.
A aprendizaje dos contidos e destrezas propias desta materia deben capacitar a/ao estudante para realizar propostas de traballos de investigación no contexto da Neurociencia cognitiva.Idioma: as clases expositivas e prácticas se imparten en galego ou castelan.
Aos efectos que corresponda, o coordinador da materia no presente curso é o profesor Fernando Cadaveira Mahía.
Titorías:
Realizaranse de forma virtual a través do correo electrónico dos profesores e de forma presencial (previa cita) no despacho de cada profesor (Pabillón A, 2º andar, despachos 60 e 63), co seguinte horario:
- Prof. F. Cadaveira: Martes, mércores e xoves: 12-14h
- Prof. F. Díaz: Luns: 17-20h; Mércores: 9-10,30h; 18:30-20h.
NOTA: Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
-
Fernando Cadaveira Mahía
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Psicobioloxía
- Teléfono
- 881813797
- Correo electrónico
- fernando.cadaveira@usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jesus Cespon Gonzalez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Psicobioloxía
- Teléfono
- 881813732
- Correo electrónico
- jesus.cespon@usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
-
1º semestre - Do 24 ao 30 de marzo Mércores 16:00-20:00 Grupo /CLE_01 Galego, Castelán X_Facultade de Psicoloxía Exames 11.06.2025 17:00-19:00 Grupo /CLE_01 X_Facultade de Psicoloxía