Skip to main content

Máster Universitario en Visión por Computador (Computer Vision)

Modality
In-person
Branch of knowledge
Engineering and Architecture
Ambit of knowledge
Ingeniería informática y de sistemas.
School(s)
Higher Technical Engineering School
Rúa Lope Gómez de Marzoa, s/n, 15782
Santiago de Compostela
881816700 (Conserxaría)
881816701 (Dirección)
etse.secredireccion [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Coordinator
Victor Manuel Brea Sanchez
Contact
victor.brea [at] usc.es

Computer vision is the ability to see on machines, that is, to extract the spatio-temporal structure of images / videos in order to fully interpret scenes. This is a field in which abundant research activity takes place, but it is not just research. Computer vision technologies can contribute to well-being, economic growth, and environmental sustainability at the highest speed and at a lower cost than has ever been done.

Duration: 2 academic years
RUCT code: 4316989
ECTS Number: 90
Seats number: 7

Dean or center director:
JULIA GONZALEZ ALVAREZ
julia.gonzalez [at] usc.es

Title coordinator:
Victor Manuel Brea Sanchez
victor.brea [at] usc.es

Use languages:
English

Coordinator university:
University of Santiago de Compostela

Partaker universities:
University of Santiago de Compostela University of A Coruña University of Vigo University of Porto

Xunta de Galicia title implantation authorization date:
Orde do 16/06/2020 (DOG do 1/07/2020)

BOE publication date:
07/05/2021

Automatic understanding of our visual world has never been so important in applications such as: healthcare, industry 4.0, mobile robotics, infrastructure and service safety, road safety, autonomous vehicles, leisure, advertising and much more. This master's degree offers an interdisciplinary specialization in the general fundamentals of computer vision. The master's degree aims to cover the current gap in the northwest of Spain and Portugal in relation to the formation of this profile, but also aims to attract students from other parts of Spain, Portugal and internationally.

Compulsory: 48
Electives: 9
External internships 3
Master Dissertation: 30
Total: 90

Not contemplated

Internships in companies

  • P4231110
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • Work Placements in Companies for Degrees and Master's Degrees
  •  
  • 3 Credits

Master Dissertation

  • P4231109
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • End of Degree Projects and End of Master's Degree Projects
  •  
  • 30 Credits

El perfil de ingreso recomendado es:
- Formación matemática equivalente como mínimo a un grado en Ingeniería.
- Conocimientos de programación en lenguajes tipo C/C++ o Java, o de prototipado tipo Matlab o Python
- Conocimientos de inglés para la compresión, escritura y habla, mínimo al equivalente al nivel B2 del marco europeo de referencia para lenguas del Consejo de Europa.

Compulsory: 48
Electives: 9
External internships 3
Master Dissertation: 30
Total: 90

O sistema de apoio e orientación dos estudantes comprende as seguintes actividades e servizos, tanto os proporcionados polas universidades a nivel xeral, como os específicos do mestrado:

- Xornada de presentación do máster, por parte dos coordinadores de todas as universidades, que terá lugar o primeiro día lectivo. Nesta xornada presentaranse os obxectivos do mestrado, a súa organización académica, competencias a adquirir e programación de actividades docentes.

- Información sobre os centros, a través das webs institucionais e de guías específicas de información pormenorizada sobre os centros (biblioteca, aulas de docencia, aulas de informática, departamentos, profesorado, etc.). Como xa se fai nas titulaciones actualmente en activo, ofrecerase así mesmo información sobre o plan de estudos do Máster en Visión por Computador (estrutura, materias, Traballo Fin de Máster, recoñecemento de créditos, etc.), a normativa académica pertinente (regulamento interno, Xunta de Centro e comisións, reclamaciones, cambios de grupo, uso de instalacións, etc.), organización docente do curso (horarios, calendario de exames, grupos, etc.), así como programas docentes detallados de todas as materias.

- Listas de distribución de estudantes a través das cales se fai chegar información administrativa puntual sobre determinados procesos.

- Delegación do alumnado.

- Programa de titorías académicas: asignarase a cada estudante un titor académico que lle proporcionará asistencia ao longo do curso. Este apoio será máis intenso no caso daqueles estudantes provenientes de programas de mobilidade (Erasmus, Erasmus Mundus External Cooperation Window, convenios bilaterais).

- Servizo de atención a estudantes con necesidades educativas específicas.

- Servizo de orientación laboral.

Cada estudante recibirá información, a través do correo electrónico, sobre todos estes aspectos; ademais de terá os datos de contacto dos responsábeis do título. Disporase de listas de distribución específicas do alumnado de novo ingreso para difundir información do seu interese que xurda ao longo do curso.

Todos os centros contan cunha delegación de alumnado cuxo obxectivo é a representación dos intereses dos estudantes nos diferentes órganos de goberno a nivel de centro e de universidade, e é considerada polos protocolos dos Sistemas de Garantía de Calidade de cada centro nos termos do órgano canalizador de suxestións e reclamacións e servirá de enlace entre o alumnado e a comisión académica.

Con carácter xeral as universidades dispoñen dos servizos de orientación que se relacionan a continuación, e que asisten ao alumnado durante a súa estancia na universidade.

A Oficina de información Universitaria (OIU) é o servizo que a USC pon a disposición da comunidade universitaria e das persoas alleas á mesma, coa finalidade de canalizar e dar resposta ás demandas informativas sobre a súa organización, funcionamento e actividades.

Con carácter xeral, informa sobre trámites e xestións dos procedementos académicos e de extensión universitaria e colabora na súa difusión, tanto no contorno máis inmediato como organizando ou participando en feiras e eventos de carácter educativo. É un servizo transversal que depende orgánicamente da xerencia e funcionalmente do Vicerrectorado de Comunicación e Coordinación.

When an official degree is suspended, USC guarantees the adequate effective development of the teaching that its students begin until its completion. To this end, the Governing Council approves the criteria related, among others, to:
 
  • The admission of new enrollments in the degree.
  • The gradual abolition of teaching.
  • If the expired degree is replaced by a similar one (modifying the nature of the degree), it sets the conditions that make it easier for students to continue their studies in the new degree and the equivalences between the subjects of one and the other plan.
 

Access

Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.

Admission

La priorización de los candidatos se basará en los siguientes aspectos:

1º) Adecuación de expediente académico y curriculum vitae al perfil académico esperado.
2º) Acreditación de nivel de inglés mínimo B1.
3º) Expediente académico.
4º) Experiencia laboral en el ámbito de la visión por computador (preferentemente) y de las TIC en general.
5º) Otros méritos relacionados con el ámbito de la visión por computador (preferentemente) y de las TIC en general.

Los dos primeros criterios son excluyentes, de modo que los candidatos para los que se establezca la no adecuación en conjunto de expediente académico y curriculum vitae, o no acrediten nivel mínimo de inglés quedarán excluidos. Para el resto, el expediente académico tendrá un peso del 80% del total, la experiencia laboral tendrá un peso del 15% y otros méritos el 5%.

La priorización de los candidatos se basará en los siguientes aspectos:

1º) Adecuación de expediente académico y curriculum vitae al perfil académico esperado.
2º) Acreditación de nivel de inglés mínimo B1.
3º) Expediente académico.
4º) Experiencia laboral en el ámbito de la visión por computador (preferentemente) y de las TIC en general.
5º) Otros méritos relacionados con el ámbito de la visión por computador (preferentemente) y de las TIC en general.

Los dos primeros criterios son excluyentes, de modo que los candidatos para los que se establezca la no adecuación en conjunto de expediente académico y curriculum vitae, o no acrediten nivel mínimo de inglés quedarán excluidos. Para el resto, el expediente académico tendrá un peso del 80% del total, la experiencia laboral tendrá un peso del 15% y otros méritos el 5%.

- Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
- Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
- Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
- Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
- Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

Ability to analyze and synthesize knowledge
- Ability to analyze the needs of a company in the field of computer vision and determine the best technological solution for it.
- Ability to develop systems of computer vision depending on the existing needs and apply the most adequate technological tools
- Critical analysis and rigorous evaluation of technologies and methodology skills.
- Ability to identify unresolved problems and provide innovative solutions.
- Ability to identify theoretical results or new technologies with innovative potential and turn them into utility products for society.
- Autonomous learning Ability for the specialization in one or more fields of study.

- Conocer y aplicar los conceptos, metodologías y tecnologías de procesado de imagen
- Conocer y aplicar técnicas de aprendizaje automático y reconocimiento de patrones aplicadas a visión por computador
- Conocer y aplicar los conceptos, metodologías y tecnologías de análisis de imagen y vídeo
- Concebir, desarrollar y evaluar sistemas complejos de visión por computador
- Analizar y aplicar métodos del estado de la técnica en visión por computador
- Conocer y aplicar los fundamentos de los sistemas de adquisición de imagen y de visión artificial
- Conocer y aplicar los fundamentos de la adquisición de imagen médica y su procesamiento y análisis
- Comunicar y diseminar los resultados y conclusiones de la investigación
- Conocer y aplicar los conceptos, metodologías y tecnologías para el reconocimiento de patrones visuales en escenas reales

- Ejercer la profesión con conciencia clara de su dimensión humana, económica, legal y ética y con un claro compromiso de calidad y mejora continua
- Capacidad de trabajo en equipo, organización y planificación
- Desarrollo del espíritu innovador y emprendedor
- Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria
- Incorporar en el ejercicio profesional criterios de sostenibilidad y compromiso ambiental. Adquirir habilidades en el uso equitativo, responsable y eficiente de los recursos

Mobility

Impulsarase a sinatura de convenios con empresas e centros tecnolóxicos para a realización de Traballos de Fin de Máster co-titorizados por empresa e universidade. O obxectivo é facer unha oferta o máis ampla posible de TFM con esta orientación profesional e innovadora. Varias empresas e institucións xa colaboraron na definición deste plan de estudos e manifestado o seu interese en ofertar proxectos para TFM.

Tamén se ofertarán propostas para TFM e Prácticas Externas para seren realizadas en Centros de Investigación (CITIUS, CTIC, atlanTTIC, INESC TEC), aos que están adscritos moitos dos docentes dos departamentos que impulsan o mestrado. Estes TFM terán unha maior orientación investigadora.

A ETSE-USC, a FIC-UDC, a EET-Uvigo, e a FEUP-Ou.Porto contan cun grande número de convenios de prácticas externas con empresas e centros de investigación que permiten garantir unha oferta suficiente de prácticas para a demanda dos estudantes deste título de máster. Os convenios son aprobados polo consello de goberno das respectivas universidades e o seu seguimiento corresponde á comisión académica de cada título. Os estudantes no primeiro ano de matrícula, tanto a tempo completo como a tempo parcial, non poderán realizar as prácticas até o segundo cuadrimestre. En anos sucesivos, os estudantes poderán realizalas en calquera dos cuadrimestres. Ademais, a comisión académica do mestrado definirá normativas para a adxudicación das prácticas, o seu seguimiento, o informe final dos titores externos, e elaboración da memoria de prácticas, atendendo ás normativas vixentes en cada Universidade.

Se promoverá que as prácticas externas sirvan como adaptación do alumnado ao novo contorno de traballo, e como preámbulo para a realización do TFM, que por esixencias da normativa portuguesa debe ter unha carga mínima de 30 ECTS

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Internships

As prácticas externas deben proporcionar ao estudante un contacto directo coa realidade laboral. Aínda que os créditos son limitados, procurarase que os estudantes se integren en proxectos en marcha, non só para aprender os fluxos e dinámicas de traballo en equipo no ámbito da visión por computador, senón tamén tratar de achegar nalgún lugar do proxecto os coñecementos adquiridos no mestrado até a data

As prácticas consensuaranse coas empresas e cos centros de investigación ofertantes (que teñan asinado un convenio de colaboración), de tal xeito que se cumpra o requisito de os proxectos en que se integren axudaren a completar a súa formación nalgunhas das materias obrigatorias ou optativas cursadas e que lles permitan ter un contacto directo coa realidade do mercado.

O Traballo Fin de Máster é un exercicio orixinal que debe ser realizado individualmente e que consiste nun proxecto integral de natureza investigadora ou de aplicación innovadora que sintetice as competencias adquiridas no mestrado. Para a sua superación será defendido perante un tribunal formado por profesorado do título. Cada estudante terá polo menos un profesor ou unha profesora para a función de titorización durante o proceso e que velará pola calidade do traballo. A oferta de Traballos Fin de Máster realizarase ao comezo de cada curso académico. A oferta poderá incluír traballos ofertados por empresas e centros de investigación colaboradores, e traballos ofertados por profesores de departamentos con docencia no mestrado. A oferta de Traballos Fin de Máster debe ser suficiente para todos os estudantes matriculados da materia.

The teaching staff, whose members belong to singular research centers (CiTIUS, CITIC, AtlanTIC and INESC TEC) of the four universities, developes relevant activities in teaching, research and knowledge transfer in various areas of computer vision and artificial intelligence. Its spertise includes: segmentation, classification and tracking of objects; inspection and monitoring of industrial processes; robotic vision; smart cameras; medical image analysis; biometric verification; driving support; photogrammetry with UAVs; recognition of gestures and behaviors in videos; document analysis; person-machine interfaces, or virtual and augmented reality.

The contents of this page were updated on 05.22.2024.