Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Trabajo del Alumno/a ECTS: 85 Horas de Tutorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Lenguas de uso Castellano, Gallego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado a las titulaciones, Historia
Áreas: Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Siglos XVI-XVIII..., Historia Moderna
Centro Facultad de Geografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Estudio de los fundamentos teóricos y de las bases materiales de la organización social en su reglamentación jurídica, de su funcionalidad y de su jerarquización interna.
Análisis de los fenómenos de desviación social, violencia y delincuencia.
Análisis de conflictos relacionados con los poderes y los problemas territoriales
Análisis de los factores socioeconómicos de los conflictos sociales.
Análisis de modelos de conflicto social rural y urbano
Reconstrucción de los mecanismos de control y de disciplinamiento social.
Presentación académiica de resultados científicos sobre las materias de la asignatura
ORDEN SOCIAL, CONFLICTO Y DELITO
2.-CONTROL Y DISCIPLINAMIENTO SOCIAL
3.-PLURALIDAD DE PODERES, CONFLICTOS Y
CONSENSOS EN LA MONARQUÍA
4.-MODALIDADES DE CONFLICTO URBANO
5.-FORMAS DE CONFLICTIVIDAD RURAL
De estas unidades temáticas, el prof. Pegerto SAAVEDRA es responsable de la núm. 5 ("Formas de conflictividaderural"). De la núm. 3 se encarga la profa. de laUC Susana TRUCHUELO, de la 4 los profs. José M. LÓPEZ GARCÍA e José ANTOLÍN NIETO (UAM), y de las unidades 1 y 2 el prf. Tomás A. MANTECÓN MOVELLÁN, de la UC, que es elresponsable de laa materia y el autor de la Guía de la misma, de la esta programación es una adaptación
ntoine, A./Michon, C. (dirs.): Les societes au 17e slecle. Anqleterre. Espaqne, France, Rennes, 2005.
Crimen y castiqo, dossier de la revista Historia Social, n° 6, invierno, 1990, oo. 47-141. Fortea, J.I.!Gelabert, J.E./Mantec6n, TA (eds.): Furor et rabies. Violencia, conflicto y marginaci6n en la Edad Moderna,
Santa nder, 2002. Fortea, J.I.!Gelabert, J.E. (eds.): Ciudades en conflicto (siqlos XVI-XVIII), Valladolid, 2008. Mantec6n, TA: Esparia en tiempos de lIustraci6n. Los desafios dei slqto XVIII. Madrid: Alianza, 2013. Roodenburg, H./Spierenburg, P. (eds.): Social control in Europe. 1500-1800, Columbus: The Ohio State University Press,
2004 ..
Spierenburg, P.: A history of murder. Personal violence in Europe from the Middle Ages to the Present, Cambridge: CUP,
2008.
Alloza, A.: La vara quebrada de la justicia. Un estudio hist6rico sobre la delincuencia madrilefia entre los siglos XVI Y XVIII, Madrid, 2000.
Gelabert, J.E.: Castilla convulsa, 1631-1652, Madrid, 2001.
Iglesias Estepa, R.: Crimen, criminales y reos. La delincuencia y su represi6n en la antigua provincia de Santiago entre 1700 y 1834, Santiago de Compostela, 2008.
Kagan, R.L.: Pleitos y pleiteantes en Castilla, 1500-1700, Valladolid, 1991.
L6pez Garcia, J.M.: EI motin contra Esquilache: crisis y protesta popular en el Madrid dei siglo XVIII, Madrid,2006.
Lorenzo Cadarso, P.L.: Los conflictos populares en Castilla (slqlos XVI-XVII), Madrid, 1996. Mantec6n, TA: Conflictividad V disciPlinamiento social en la Cantabria rural dei Antlquo Santander, 1997.
Mantec6n, TA (ed.): Baitin V la historia de la cultura popular, Cuarenta arios de debate, Santander, 2008.
Munita, JA (ed.): Conflicto, violencia V criminalidad en Europa V Arnerica, Bilbao, 2004. Saavedra, P.: La vida cotidiana en la Galicia dei Antiaue Barcelona, 1994.
Sanchez Aquirreolea, D.: EI bandolero V la frontera. Un caso significativo: Navarra, siglos XVI-XVIII, Pamplona, 2006.
Truchuelo, S.: Guipüzcoa y el poder real en la Alta Edad Moderna, San Sebastiän, 2004.
W.AA.: Conflictos y represiones en el Antiguo Regimen, Valencia, 2000
Competencias xgnéricas:
-Dominar las tradiciones historiográficas yl os recursos metodológicos y conceptuales para eñl estudio de la Edad Moderna en sus distintos ámbitos.
-Conseguir un conocimiento avanzado de los principales recursos bibliográficos de las diferentes áreas temáticas.
-Tener capacidad para organizar, archivar y planificar material documental manuscrito e impreso y bibligráfico, con el que trabajan habitualmente los historiadores modernistas.
-Adquirir un coñecemento crítico de la relación entre los acontecemientos y procesos actuales y el pasado.
-Aplicar adecuadamente la metolodogía científica propia da Historia en la realización de trabajos bibliográficos y en los basados en la elaboración de fuentes.
-Aplicar las nuevas tecnologías a la investigación histórica.
-Ser capaz de comentar, anotar y editar textos y documentos.
Competencias específicas:
Coñecer e comprender, a nivel avanzado, os sistemas e estructuras sociais, económicas, institucionais e culturais que configuran os territorios da Monarquía de España.
-Coñecer os principais debates sobre a organización da sociedade do Antigo Réxime e valorar as súas características específicas.
-En relación co punto anterior, coñecer as principais correntes históricas que se ocuparon e ocupan da Historia Social, en especial das centradas nos procesos de cambio, conflito, control e disciplinamento social.
-Aplicar, a nivel avanzado, teorías, métodos e técnicas para o estudo dos diversos temas que abarca o estudo da sociedade do Antigo Réxime.
-Analizar e interpretar, a nivel avanzado, documentos históricos relacionados coas diversos unidades temáticas
Nas clases expositivas preténdese ofrecer ao alumnado información sobre a organización da sociedade do Antigo Réxime, para que poda entender a súa articulación específica desde perspectivas variadas, en particular a económica,a xurídico-política e a cultural, e para que sexa capaz de entender os procesos de disciplinamento e cambio social e os variados conflitos que teñen lugar tanto no mundo urbano como rural.
As clases prácticas permitirán, mediante lecturas bibliografías, consulta de determinadas fontes e discusións cos profesores, a adquisición de habilidades e posta a punto dos coñecementos adquiridos a través do traballo persoal do alumno, que deberá así achegarse ao proceso de construción do coñecemento histórico.
O alumnado poderá facer uso, como complemento, da aula virtual da asignatura.
En todo caso clases expositivas e traballos prácticos non son independentes desde o punto de vista metodolóxico e dos mecanismos de avaliación: a docencia semipresencial e metodoloxía docente, articulada en leccións teóricas, realización de análises ou recensións, traballos prácticos orientados polo profesor , seminarios en aula ou a través de foros on-line e as titorías individuales e de grupo presenciales e on-line afectan á metodoloxía e criterios de avaliación
de avaliación realizaráse fundamentalmente mediante a o seguimento e valoración de traballos prácticos realizados polos alumno para cada un dos cinco temas, que terán o mesmo peso na cualificacón final (un 20 por cen cada un deles). Os traballos escritos que se soliciten deben incorporar elementos que forman parte de toda a materia impartida, incluíndo os seminarios e debates presenciales o por foros on-line.
As horas de traballo autónomo correspóndense coas que o alumno debe deber empregar nas actividades relacionadas coa elaboración do traballo. Aqueles alumnos que non consigan unha nota igual ou superior a cinco (5) de promedio nas diveras unidades temáticas poderán recuperar a materia de acordo co calendario académico
Por cada 3 horas de teoría de cada unidade temática, o alumno deberá facer 1 hora de prácticas en aula, 0,5 de titorías, e 20 de traballo autónomo. No conxunto das cinco unidades temáticas que ten a asignatura, o total de horas presenciais é de 25 (teoría, titorías e actividades de seguimento e avaliación) e o de actividades non presenciais de 100
Recoméndase a lectura da bibliografía básica e complementaria que figura na programación, pero tamén da máis específica que se propoña para cada unidade temática. En relación con isto resulta fundamental o dominio de linguas como o inglés ou o francés.
Dado que se trata dunha materia optativa tamén se agarda dos alumnos un evidente interés á hora de participar en debates e discusións, sexan presenciais ou on-line, e a de tomar tomar contacto cos procesos de construción do coñecemento histórico mediante o achegamento ás algunhas fontes documentais.
Isidro Dubert García
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812617
- Correo electrónico
- isidro.dubert [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidad
Miércoles | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Gallego | Seminario de Historia del Arte |