Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 30 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Departamentos: Departamento externo de 4º Ciclo
Áreas: Área externa de 4º Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O descenso da natalidade, xunto co aumento da esperanza de vida, xerado polos avances científicos e as melloras nos hábitos hixiénicos e dietéticos, están a conlevar un progresivo envellecemento poblacional. Por ende, nos últimos tempos vense percibindo un maior interese polo estudo, tanto do envellecemento, como da calidade de vida das persoas de idade avanzada.
A calidade de vida constitúe un concepto amplo e variable, que vai máis aló do estado de saúde e engloba outros aspectos relacionados co benestar físico, psíquico e social, tales como a economía, a educación, as actividades de ocio ou a satisfacción persoal.
Por medio desta materia intentarase resaltar aqueles aspectos modificables, sobre os que se pode actuar para que as persoas maiores alcanceb unha adecuada calidade de vida.
OBXECTIVOS
• Coñecer os conceptos de saúde, enfermidade, envellecemento, envellecemento activo, calidade de vida, etc.
• Coñecer as diferentes teorías do envellecemento e os grandes síndromes xeriátricos.
• Analizar os principais factores relacionados coa calidade de vida no maior.
• Coñecer estratexias para mellorar a xestión e a utilización do tempo de ocio.
• Coñecer as indicacións da actividade física e deportiva para as persoas de idade avanzada.
• Analizar aspectos relacionados coa sexualidade na terceira idade.
• Profundar sobre os tratamentos non convencionais existentes e as curas termais.
CONTIDOS
TEMA 1: CONCEPTOS BÁSICOS E INTRODUCCIÓN
TEMA 2: O EVELLECEMENTO: CAMBIOS BIOLÓXICOS, SOCIAIS E PSICOEMOCIONAIS
TEMA 3: A CALIDADE DE VIDA E OS SEUS CONDICIONANTES
TEMA 4: ENVELLECEMENTO ACTIVO E MELLORA DA CALIDADE DE VIDA NOS MAIORES
TEMA 5: TRATAMENTOS NON CONVENCIONAIS E CURAS TERMAIS
• Bermejo García, L. (2010). Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores: guía de buenas prácticas. Argentina: Editorial Médica Panamericana.
• Ballesteros Jiménez, S. (2007). Envejecimiento saludable: aspectos biológicos, psicológicos y sociales. Madrid: Universitas; Uned.
• Fernández Ballesteros, R. (2009). Envejecimiento activo: Contribuciones de la Psicología. España: Ediciones Pirámide.
• Rojo-Pérez, F. y Fernández-Mayoralas (2011). Calidad de vida y envejecimiento: la visión de los mayores sobre sus condiciones de vida. (2011). España: Fundación BBVA.
• Stuart-Hamilton, I. (2002). Psicología del envejecimiento. Madrid: Morata.
• Moragas Moragas, R. (2001). La jubilación: una oportunidad vital. Barcelona: Herder.
• Mayán Santos, J.M., Casal Moldes, A., Cuervo Martínez, P. (2002). Actividad física y ocio para personas mayores. Santiago de Compostela: Sega.
• Marcos Becerro, JF.; GalianoOrea, D. (2003) Ejercicio, salud y longevidad. Sevilla: Consejería de Turismo y Deporte.
• Gómez-Cantorna, C. y Fernández-Vázquez, A. (2015). Pacientes de la tercera edad y su sexualidad. Lulú Press, Inc. 3101 Hillsborough Street Raleigh, NC 27607. EE.UU.
Tras cursar esta materia, o alumnado será capaz de identificar aqueles aspectos fundamentais relacionados coa mellora da calidade de vida no maior.
• Clases teóricas con apoio de medios audiovisuais: presentacións interactivas e videos.
• Resolución de problemas relacionados cos contidos teóricos da materia.
• Sesións prácticas relacionados cos contidos teóricos da materia.
• Debates constructivos e cienfíficos.
• Análise de textos ou videos sobre aspectos relacionados coa calidade de vida que sexan de actualidade.
• Visualización de películas ou documentais relacionados cos contidos da materia.
A avaliación da materia realizarase de maneiro continuada ao longo do curso. Para iso terase en conta:
• A presentación de traballos curtos e sinxelos relacionados coa materia: 80% da nota.
• A participación activa na aula: 20% da nota.
• A asistencia a clase.
A materia consta de 3 ECTS. Cada crédito ECTS equivale a 25 horas, das que 16,5 corresponden a traballo autónomo do estudante, polo que o tempo de estudo e traballo persoal asignado é de 49,5 horas
Recoméndase o seguimento mantido da materia, acudir ás clases de xeito regular e o uso dos recursos dispoñibles
Lucia Ordoñez Mayan
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- lucia.ordonez.mayan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a área externa
Cristina Jorge Soto
Coordinador/a- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- cristina.jorge [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Emilio Ruben Pego Perez
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Teléfono
- 881812053
- Correo electrónico
- emilioruben.pego [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
David Rey Bretal
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- davidrey.bretal [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Aida Carballo Fazanes
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- aida.carballo.fazanes [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Martes | |||
---|---|---|---|
16:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 5512 Aula 3.02 Facultade Enfermaría |