Ir o contido principal

Grao en Historia da Arte (2ª edición)

Modalidade
Presencial
Rama de coñecemento
Artes e Humanidades
Ámbito de coñecemento
Historia del arte y de la expresión artística, y bellas artes.
Centro(s)
Facultade de Xeografía e Historia
Praza da Universidade, 1, 15703
Santiago de Compostela
881812585 (Conserxaría)
881812592 (Decanato)
xeohistoria.decanato [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela

A Historia da Arte é unha disciplina científica e humanística que ten como obxectivo principal a análise da produción artística, dos seus procesos de creación e recepción, así como a súa contribución social dentro da Historia da Cultura. Nos últimos anos, experimentou notables avances disciplinares en campos afíns como a Historia da Música, Historia do Cine e do Audiovisual, Historia, Literatura, Filosofía ou Xeografía, así como noutros campos como o Patrimonio Cultural, a Museoloxía, os estudos de Xénero, o ámbito do Audiovisual e a publicidade.
A Historia da Arte constitúe unha parte esencial na formación dos científicos e profesionais inscritos en todas aquelas disciplinas vinculadas co coñecemento do home e da súa condición de ser cultural.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 1500224
Número de ECTS: 240
Número prazas: 90

Decano/a ou director/a do centro:
ANTONIO MIGUEZ MACHO
antonio.miguez [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Montserrat Capelan Fernandez
montserrat.capelan [at] usc.es

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 15/07/2024 (DOG 24/07/2024)

Data de publicación no BOE:
17/12/2024

Data da última acreditación:
09/07/2024

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico I

  • G5012101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico II

  • G5012102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Linguaxe e discurso musical

  • G5012103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Linguaxe e discurso cinematográfico e audiovisual

  • G5012104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte I

  • G5012105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte II

  • G5012106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Linguaxe e discurso visual

  • G5012107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Teorías da arte e da imaxe I

  • G5012121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Métodos e técnicas para o estudo do proceso artístico

  • G5012122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia dos materiais e das técnicas artísticas

  • G5012124
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico III

  • G5012201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico IV

  • G5012202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da música

  • G5012203
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia do cine

  • G5012204
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte III

  • G5012205
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte IV

  • G5012206
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte V

  • G5012207
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e globalización

  • G5012221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Teorías da arte e da imaxe II

  • G5012222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Patrimonio cultural

  • G5012223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Música transatlántica: música en España e Hispanoamérica

  • G5012321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e elocuencia no mundo antigo

  • G5012322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tradición clásica

  • G5012323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tradición cristiá

  • G5012324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Imaxes e espazos na cidade medieval

  • G5012325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e humanismo en Europa e América

  • G5012326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e reformas en Europa e América

  • G5012327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Salvagarda e tutela do patrimonio

  • G5012341
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Orixes da cultura material e visual no Mediterráneo antigo

  • G5012342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cidade e arquitectura contemporánea

  • G5012343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Prácticas académicas externas

  • G5012344
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 12 créditos

Cultura audiovisual e performatividade

  • G5012421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Categorías estéticas

  • G5012422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Formas de escribir a historia da arte

  • G5012423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Fontes e ferramentas para a historia da arte. O novo paradigma das Humanidades Dixitais

  • G5012424
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Vertentes profesionais. Xestión do patrimonio. Mercado da arte

  • G5012425
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Neovangardas transatlánticas: arte e globalización

  • G5012426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Traballo fin de grao

  • G5012427
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Estética e pensamento musical

  • G5012441
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Historia da fotografía

  • G5012442
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Estéticas da vida cotiá: moda, decoración e deseño

  • G5012443
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Museoloxía e museografía

  • G5012444
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte islámica e comercio global

  • G5012445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Libros, luxo e festa nas cortes tardomedievais

  • G5012446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Festa e arte efémera na Idade Moderna

  • G5012447
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Modernidade e vangarda: artes plásticas e cultura visual entre 1848 e 1945

  • G5012448
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Crítica de arte e historia das exposicións

  • G5012449
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

O plan de estudos organizarase en catro cursos de 60 ECTS cada un, o que resulta en 240 ECTS que debe cursar o alumnado en total para completar o Grao.
• Formación básica: 84
• Obrigatorias: 114
• Optativas: 36
• Traballo fin de Grao: 6
o Total: 240

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico I

  • G5012101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico II

  • G5012102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico III

  • G5012201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia aplicada ao desenvolvemento artístico IV

  • G5012202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xeografía e globalización

  • G5012221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte I

  • G5012105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte II

  • G5012106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte III

  • G5012205
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte IV

  • G5012206
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Historia da arte V

  • G5012207
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Arte e elocuencia no mundo antigo

  • G5012322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tradición clásica

  • G5012323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Tradición cristiá

  • G5012324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Imaxes e espazos na cidade medieval

  • G5012325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e humanismo en Europa e América

  • G5012326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte e reformas en Europa e América

  • G5012327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Orixes da cultura material e visual no Mediterráneo antigo

  • G5012342
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Cidade e arquitectura contemporánea

  • G5012343
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Neovangardas transatlánticas: arte e globalización

  • G5012426
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  •  
  • 6 créditos

Arte islámica e comercio global

  • G5012445
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Libros, luxo e festa nas cortes tardomedievais

  • G5012446
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Festa e arte efémera na Idade Moderna

  • G5012447
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Modernidade e vangarda: artes plásticas e cultura visual entre 1848 e 1945

  • G5012448
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

Crítica de arte e historia das exposicións

  • G5012449
  •  
  • Optativo
  •  
  •  
  • 6 créditos

O plan de estudos distribúese nos seguintes módulos:
• Historia e Xeografía.
• Música.
• Historia do Cinema e outras artes Audiovisuais.
• Coñecementos sistemáticos e teóricos do feito artístico.
• Coñecementos básicos e aplicados do feito artístico.
• Patrimonio Cultural
• Coñecementos da Historia da arte Xeral.
• Prácticas académicas externas.
• Traballo Fin de Grao.
Os 240 créditos distribúense en 4 cursos de 60 créditos divididos en 2 semestres.
En 3º e 4º repártese a oferta de optativas. En concreto no segundo semestre de 3º contémplase a realización optativa de Prácticas Académicas Externas.
O 4º curso está configurado por materias obrigatorias e optativas e os 6 créditos do Traballo Fin de Grao obrigatorio.

Aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, para o ingreso no grao en Historia da arte recoméndase que a formación do alumno sexa de perfil humanístico.
Como capacidades desexables do futuro estudante do grao suxírense:
· Sensibilidade estética.
· Percepción do devir histórico.
· Capacidade de razoamento lóxico.
· Gusto pola lectura, a música, o cinema e a contemplación das obras de arte.
· Capacidade de relación de feitos históricos e artísticos co seu contexto actual.

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos: libre cun máximo de 75 créditos.

A Facultade de Xeografía e Historia da USC conta cun Plan de Acción Titorial para as titulacións do centro ao abeiro do que se organizan actividades, unhas colectivas e outras máis personalizadas, dirixidas a orientar ao estudantado en diferentes aspectos da súa vida académica e do seu futuro profesional.
https://www.usc.gal/es/centro/facultad-geografia-historia/plan-accion-t…

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

As probas de acceso ás tres universidades galegas (Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade (ABAU) e para persoas maiores de 25 e 45 anos) están organizadas pola Comisión Interuniversitaria de Galicia (CIUG). Para solicitar praza, o alumnado debe cumprir algúns dos seguintes requisitos de acceso establecidos no artigo 3 do RD 412/2014:
• Ter un título de bacharelato ou equivalente e superar a proba de acceso á universidade.
• Cumprir os requisitos esixidos para o acceso á universidade nos sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de outros Estados cos que España teña subscrito acordos internacionais nesta materia.
• Ter superada a proba de acceso á universidade para maiores de 25 anos, para maiores de 40 anos con experiencia laboral ou profesional ou a proba para maiores de 45 anos.
• Posuír un título de técnico superior de formación profesional, ensino de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos equivalentes.
• Ter un título universitario oficial de grao, máster ou un título dos correspondentes á anterior ordenación do ensino universitario (diplomado universitario, arquitecto técnico, licenciado, arquitecto, enxeñeiro) ou títulos equivalentes.
• Ter cursados estudos universitarios parciais estranxeiros ou españois, ou que, ó finalizar os estudos universitarios estranxeiros, non teñan obtido a súa homologación en España e queiran continuar estudos nunha universidade española. Neste suposto, será requisito indispensable que a universidade correspondente recoñeza a lo menos 30 créditos ECTS.
• Estar en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións educativas anteriores á Lei Orgánica 8/2013, non incluídas nos apartados anteriores.

De maneira xeral existen as seguintes vías de acceso á Universidade:
• Proba de acceso á universidade (ABAU): Unha vez terminado o bacharelato, para poder acceder a un grao universitario débese superar a Avaliación de Bacharelato para o acceso á Universidade.
https://ciug.gal/gal/abau
• Acceso desde a Formación Profesional: Se se dispón dun título oficial de técnico superior de formación profesional, de técnico superior de artes plásticas e deseño ou de técnico deportivo superior, ou títulos, diplomas ou estudos declarados equivalentes ou homologados no sistema educativo español, pódese acceder a estudar unha titulación de grao na universidade. As solicitudes ordenaranse segundo a nota media do título de técnico superior realizado sobre un máximo de 10. Se se desexa mellorar a nota de admisión aos estudos de grao, pódese facer a proba da parte voluntaria da ABAU.
https://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/servizos/oiu/desca…
• Proba de acceso para maiores de 25 anos: Poden facer esta proba as persoas que sexan maiores de 25 anos de idade no ano en que se celebre a proba e que non teñan ningunha titulación académica que dea acceso á universidade por outra vía.
• Maiores de 45 anos: Os maiores de 45 anos de idade poden estudar titulacións oficiais de grao despois de superar unha proba de acceso adaptada.
• Acceso maiores de 40: mediante validación da experiencia laboral.
O acceso de maiores de 40 anos ao Grao en Historia da arte mediante validación da experiencia profesional que se deseñou realizarase considerando os perfís profesionais idóneos e a entrevista de carácter persoal. O nivel de cualificación profesional esixido ao solicitante será o correspondente ás cualificacións profesionais das familias profesionais e niveis do Catálogo Nacional de Cualificacións Profesionais (CNCP), elaborado polo Instituto Nacional das Cualificacións (INCUAL).
Por parte da Universidade de Santiago estableceuse a seguinte relación de familias profesionais e niveis con acceso ao grao en Historia da arte:
Relación de familiar profesionais e niveis con acceso ao grao
- Hostalería e Turismo: Nivel 2
- Comunicación Imaxe e Son: Nivel 2.
- Servizos Socioculturais e á Comunidade: Nivel 2.
- Artes Gráficas: Nivel 2.
- Administración e Xestión: Nivel 2.

En termos académicos e científicos, coa renovación do grao que agora se propón téntanse alcanzar catro obxectivos:
a) Incorporar á historia da arte, a música e o cinema que xa contaban con ampla tradición nos estudos existentes ata a data na Universidade de Santiago novos contidos como a fotografía, o audiovisual, o dixital, as estéticas da vida cotiá, as manifestacións vinculadas coa cultura material e coa historia do deseño e a moda, de acordo coas tendencias internacionais que, ao amparo duns estudos visuais e culturais máis horizontais, tentan superar a exclusiva orientación da Historia da arte do século pasado cara aos discursos temporais e estilísticos, aos contidos dos Museos de Belas Artes e a arte e a arquitectura máis institucionais e académicas.
b) Abrir o grao a un mundo global aproveitando a situación estratéxica de Galicia no Atlántico coa súa orientación cara a América, pero tamén a de España cara ao Mediterráneo.
c) Mellorar o conxunto de coñecementos sistemáticos e básicos fomentando os saberes transversais e equiparándoo ao do resto dos estudos de Historia da arte do Estado Español e doutros países europeos. Trátase de ofertar unha formación teórico-crítica sólida cunha integración do local nun relato internacional un pouco menos eurocéntrico.
d) Insistir en aspectos referidos ás prácticas e ao mundo profesional.

Comp 01 - Demostrar curiosidade intelectual e espírito crítico para a aprendizaxe.
Comp 02 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos a situacións prácticas e reais.
Comp 03 - Conciencia e capacidade para reflexionar sobre cuestións éticas e de responsabilidade social.
Comp 04 - Capacidade para comunicar ideas, metodoloxías e problemas sobre a disciplina de forma clara e precisa, tanto en modo oral como escrito.
Comp 05 - Capacidade para recoñecer problemas, definir un plan de traballo e organizar fases para a súa resolución, incluída a avaliación do resultado.
Comp 06 - Capacidade para planificar e levar a termo proxectos de aprendizaxe individuais ou en grupo.
Comp 07 - Capacidade para consolidar hábitos de traballo individuais e en equipo que fomenten o autoaprendizaje e a crítica.
Comp 08 - Conciencia e capacidade para reflexionar sobre as novas correntes de pensamento, avances disciplinares e procesos de innovación.
Comp 09 - Capacidade de recoñecer auditivamente os diferentes estilos musicais ao longo da Historia. Analizar racionalmente os seus diferentes elementos.
Comp 10 - Capacidade para recoñecer as distintas manifestacións das artes audiovisuais contemporáneas e dos seus procesos de mutación e hibridación.
Comp 11 - Capacidade para distinguir os diferentes modelos de representación audiovisual, as súas intencións e funcións.
Comp 12 - Capacidade para dominar os mecanismos de análises para interpretar, interrelacionar e descodificar os distintos tipos de imaxes.
Comp 13 - Capacidade para desenvolver o espírito analítico e crítico do alumnado e a súa sensibilidade para ver, ler e escoitar a obra cinematográfica e audiovisual.
Comp 14 - Capacidade para identificar a especificidade das expresións cinematográfica e audiovisual dentro do conxunto das manifestacións artísticas contemporáneas.
Comp 15 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos á análise das obras fotográficas.

H_D 01 - Habilidade para comunicarse efectivamente, tanto de forma oral como escrita, na lingua nativa e nunha ou máis linguas estranxeiras.
H_D 02 - Habilidades para deseñar, planificar e levar a cabo traballos académicos.
H_D 03 - Habilidades para o traballo en equipo.
H_D 04 - Habilidades para colaborar en proxectos interdisciplinares.
H_D 05 - Habilidades para a adquisición, avaliación e utilización de información orientada á análise e estudo das obras de arte.
H_D 06 - Habilidade para utilizar os métodos de análises e investigación da disciplina e recoñecer as súas limitacións á hora de valorar os resultados de proxectos de investigación.
H_D 07 - Habilidade para a avaliación crítica das obras de arte e pezas audiovisuais nos seus procesos e medios de difusión (exposicións, museos, concertos, proxeccións, realidade virtual).
H_D 08 - Habilidade para a utilización de novas tecnoloxías e ferramentas de comunicación TI.
H_D 09 - Habilidade para aplicar os coñecementos á resolución de problemas prácticos ben definidos.
H_D 10 - Aplicar iniciativa e criterios para a resolución de problemas e toma de decisións no ámbito profesional.
H_D 11 - Habilidade para producir resultados innovadores, imaxinativos e artísticos nos campos de estudo e de traballo da disciplina.
H_D 12 - Habilidades para identificar os distintos estilos e xéneros musicais no contexto da obra dos diferentes compositores.
H_D 13 - Habilidade para a avaliación crítica das obras musicais nos seus procesos e medios de difusión (concertos, teatros, etc).
H_D 14 - Habilidades para a adquisición, avaliación e utilización de información á análise de obras musicais.
H_D 15 - Habilidades para a adquisición, avaliación e utilización de información orientada á análise e estudo dos filmes.
H_D 16 - Habilidade para apreciar os valores estéticos e extraer deles información sobre a cultura que xerou a obra cinematográfica.

Con_cont 01 - Identificar os principios e métodos do pensamento crítico e científico.
Con_cont 02 - Reunir e tomar como referente os principios e valores democráticos máis relacionados co ámbito de coñecemento.
Con_cont 03 - Identificar os conceptos e metodoloxías fundamentais da disciplina.
Con_cont 04 - Explicar a historia, tradición e natureza específica do ámbito da disciplina e o seu lugar na sociedade.
Con_cont 05 - Identificar as principais correntes artísticas e os seus contextos históricos e culturais.
Con_cont 06 - Explicar a relación entre as artes e a sociedade na que se desenvolven.
Con_cont 07 - Reunir datos sobre a diversidade artística e a súa capacidade de adaptación a contextos e situacións culturais diferentes.
Con_cont 08 - Describir as técnicas, materiais e medios utilizados nas obras artísticas e audiovisuais.
Con_cont 09 - Describir os procesos de produción e recepción da arte e as obras audiovisuais ao longo da historia.
Con_cont 10 - Determinar o papel dos museos, galerías e outras institucións culturais na promoción e conservación da arte.
Con_cont 11 - Explicar o papel das diversas manifestacións artísticas no mundo contemporáneo.
Con_cont 12 - Demostrar unha comprensión crítica dos principios, teorías, métodos e problemas da área de coñecemento.
Con_cont 13 - Identificar os conceptos e metodoloxías fundamentais da historia da música.
Con_cont 14 - Identificar as principais correntes, estilos e xéneros musicais e os seus contextos históricos e culturais.
Con_cont 15 - Explicar a relación entre a música e a sociedade na que se desenvolven.
Con_cont 16 - Describir as técnicas, materiais e medios utilizados nas obras musicais.
Con_cont 17 - Reunir datos para responder con propiedade ás preguntas: que elementos constitúen a linguaxe e o discurso musical?
Con_cont 18 - Describir os procesos de produción e recepción da música.
Con_cont 19 - Identificar o coordenadas espazo-temporais para o desenvolvemento da Historia do Cinema.
Con_cont 20 - Identificar as principais correntes artísticas ao longo da historia do medio cinematográfico, cos seus distintos contextos produtivos e as súas especificidades lingüísticas.
Con_cont 21 - Explicar a relación entre o cinema e as demais artes.
Con_cont 22 - Identificar a diversidade artística do cinema e a súa capacidade de reflectir contextos e situacións culturais diferentes.
Con_cont 23 - Determinar o papel das filmotecas, museos e outras institucións culturais, xunto cos arquivos dos mass media, na promoción e conservación do cinema e outros medios audiovisuais.
Con_cont 24 - Describir as principais linguaxes audiovisuais e os seus contextos históricos e culturais.
Con_cont 25 - Describir as diversas manifestacións da produción audiovisual contemporánea.
Con_cont 26 - Describir os actuais procesos de mutación e hibridación no panorama audiovisual.
Con_cont 27 - Describir os procesos de produción e recepción das obras audiovisuais nas últimas décadas.
Con_cont 28 - Explicar a relación entre a fotografía e a(s) sociedade(es) na(s) que se desenvolve.
Con_cont 29 - Explicar a vinculación da fotografía coas demais artes.
Con_cont 30 - Describir os procesos ideolóxicos, culturais e relixiosos asociados coa festa e a arte efémero.

Mobilidade

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
https://www.usc.gal/gl/servizos/area/internacional
Realízanse sesión informativas específicas para o alumnado da Facultado dedicadas aos programas de mobilidade coincidentes coas convocatorias: unha sesión informativa sobre o programa Erasmus coa presenza do Responsable Académico de Mobilidade e a Xestora do Centro no mes de decembro, e outra específica sobre o programa SICUE no mes de febreiro. En canto aos/as estudantes de acollida, organízase unha sesión de recepción no mes de outubro, Welcome Day, na que se lles informa e orienta sobre o centro e os estudos, á vez que se lles pon en contacto cos coordinadores académicos, que actuarán como titores, e o persoal do Centro implicado na súa atención.

Prácticas

Son optativas e ofértanse no segundo semestre de 3º e poderase obter ata un máximo de 12 créditos por recoñecemento académico de prácticas externas e/ou acreditación de competencias.
As prácticas están orientadas a situar ao alumnado en escenarios profesionais reais, que favorecen a adquisición de coñecementos e posta en práctica das habilidades e destrezas necesarias para a súa futura inserción laboral. Búscanse contextos profesionais para que o alumnado observe, analice, reflexione e aprenda a tomar decisións e actuar. Permiten ademais achegarse ao mundo profesional desde diferentes dimensións e o desenvolvemento, nun contexto espazo‐temporal concreto, das competencias profesionais fundamentais na titulación.
As PAE contan con titorización persoal tanto polo titor profesional como polo titor académico.

• Docencia.
• Turismo cultural.
• Protección/promoción patrimonial.
• Museoloxía.
• Galerías/Mercado arte.
• Xestión cultural.

O TFG supón a realización por parte de cada estudante e de forma individual dun proxecto, memoria ou estudo orixinal baixo a supervisión dun ou máis titores académicos no que se integren e desenvolvan os contidos formativos recibidos, capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante os estudos do Grao.

Profesorado
Francesco Aresti
Margarita Barral Martinez
Mª Dolores Barral Rivadulla
Mariña Bermudez Beloso
Helena Besteiro Freire
Montserrat Capelan Fernandez
Sara Carreño López
Maria Carrion Longarela
Marta Cendon Fernandez
Xose Ramon Cisneros Perez
Miriam Elena Cortés López
Serena Cuomo
Maria De Fatima Diez Platas
Simon Richard Doubleday
Jose Angel Fernandez Canosa
Begoña Fernandez Rodriguez
Maria Dolores Fraga Sampedro
Francisco Javier Garbayo Montabes
Paula González Castro
Carme Lopez Calderon
Federico Antonio Lopez Silvestre
Isidora Cristine Martins Fontoura De Carvalho
Nara Mendez Lopez
Xose Nogueira Otero
Alejandro Otero Varela
Fernando Pérez Rodríguez
Ana Perez Varela
Francisco Prado Vilar
Sergio Rodriguez Gutierrez
Rosa Maria Rodriguez Porto
Maria Rodriguez Senra
Mª Del Rocio Sanchez Ameijeiras
Jesus Angel Sanchez Garcia
David Santomil Mosquera
Luis Del Campanar Santos Muñoz
Hortensio Sobrado Correa
Mº Mar Sobral Bernal
Ana Maria Suarez Piñeiro
Ilduara Vicente Franqueira
Manuel Villanueva Acuña
Xose Ivan Villarmea Alvarez
Os contidos desta páxina actualizáronse o 30.07.2024.