Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Antiga
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obtención, polo alumnado, dun bo coñecemento das culturas e procesos históricos da Antigüidade, con especial referencia á evolución cronolóxica e política das culturas antigas do Próximo Oriente, Grecia e Roma e ás distintas formas de organización económica, política e social que coñeceron as devanditas sociedades, así como á análise das interrelacións entre a arte e o desenvolvemento histórico-social das sociedades antigas e as liñas xerais da cultura nelas desenvolvida.
Tema 1: O Próximo Oriente asiático. Sumer e Akkad. O poema de Gilgamesh. O período paleobabilónico e Hammurabi. Os hititas. Fenicia e Israel. Os imperios asirio e persa.
Tema 2: O Exipto faraónico.
Tema 3: Grecia: Idade do Bronce e época escura. A cuestión homérica.
Tema 4: O arcaísmo grego. A lírica, O mundo colonial. Esparta e Atenas. Filósofos presocráticos
Tema 5: A Época Clásica. Pentecontecia e guerra do Peloponeso. Democracia ateniense
Tema 6:. Cultura en época clásica. Traxedia e comedia. Filosofía: Sócrates, Platón e os sofistas.
Tema 7: Alexandre Magno e o Mundo Helenístico. Aristóteles. Estoicos, cínicos, epicúreos.
Tema 8. A fundación de Roma: lenda, arqueoloxía, historia.
Tema 9. A república romana. A constitución política. O teatro: Plauto.
Tema 10: A Tardía República. A helenización de Roma. Cicerón.
Tema 11: Augusto e o poder das imaxes A propaganda: Virxilio, Horacio, Ovidio. O poder imperial. Séneca e Plinio o Xoven. A segunda sofistica
Tema 12 A tardorromanidad. Reformas de Diocleciano. Constantino e os seus sucesores. Xuliano o Apóstata. Cultura e mentalidade. Eusebio de Cesarea e a teoloxía política cristiá. Agustín de Hipona.
Manuais básicos de consulta:
Gómez Espelosín, F. J. Introducción a la Grecia antigua. 2ª Ed. Madrid: Alianza Ed., 2014.
López Barja, P. e F. J. Lomas Salmonte. Historia de Roma. Madrid: Akal, 2004.
Sanmartín, J. e Serrano, J.M. Historia Antigua del Próximo Oriente. Madrid: Akal, 1998.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Brewer, D. Historia de la civilización egipcia. Barcelona: Crítica, 2007.
Brown, P. El mundo de la Antigüedad tardía. Madrid: Taurus, 1989.
Bryce, T. El reino de los hititas. Cátedra, Madrid, 2001.
Carlier, P., Homero, Akal, Madrid, 2005.
Chadwick, J., El mundo micénico, Alianza Editorial, Madrid, 1985.
Crawford, M. La República romana. Taurus, Madrid, 1981.
Dandamaev, M. A. & Lukonin, V. G. Cultura y economía del Irán Antiguo, AUSA, Sabadell, 1990.
Dickinson, O., La Edad del Bronce egea, Akal, Madrid, 2000.
Domínguez Monedero, J., La polis y la expansión colonial griega, Madrid, 1991.
Fantar, M. H. Los fenicios en el Mediterráneo. Icaria, Barcelona, 1999.
Finkelstein I. e Silberman, N.A. La Biblia desenterrada: Una nueva visión arqueológica del antiguo Israel y de los orígenes de sus textos sagrados. Madrid, Siglo XXI, 2007.
Finley, M.I. El mundo de Odiseo. Madrid: F.C.E., 1982.
Garnsey, P. y R. R. Saller. El Imperio romano. Economía, sociedad, cultura. Crítica, Barcelona 1990.
Harris, W. V. Guerra e imperialismo en la Roma republicana 327-70 a.C. Siglo XXI, Madrid, 1989.
Leduc, C. e Lissarrague, F. Historia de las mujeres. 1. La Antigüedad. Madrid: Taurus,1991.
Lévêque, P. El mundo helenístico, Paidós, Barcelona, 2005.
Martínez-Pinna, J. Los orígenes de Roma. Síntesis, Madrid, 1999.
Montero, S., G. Bravo y J. Martínez Pinna. El Imperio romano, Visor, Madrid, 1991.
Murray, O., La Grecia Arcaica. Taurus, Madrid, 1981.
Pascual González, J. Grecia en el siglo IV a.C. Del imperialismo espartano a la muerte de Filipo de Macedonia. Síntesis, Madrid, 1997.
Pina Polo, F. La crisis de la República, Síntesis, Madrid, 1999.
Plácido, D., La sociedad ateniense, Crítica, Barcelona, 1997.
Postgate, N. La Mesopotamia arcaica. Madrid: Akal, 1999.
Shipley, G. El mundo griego después de Alejandro, 323-30 a.C. Crítica, Barcelona 2001.
Signes Codoñer, J. Escritura y literatura en la Grecia arcaica, Madrid, Akal, 2004.
Torelli, M. Historia de los etruscos. Crítica, Barcelona, 1996.
Will, E., Mossé, C. e Goukowsky, P. El mundo griego y el oriente.II El siglo IV y la época helenística. Madrid: Akal, 1998.
ESPECÍFICAS:
1.- Coñecer os fundamentos básicos das sociedades e culturas antigas
2.- Analisar e interpretar os procesos vividos polas sociedades antigas e as súas manifestacións culturais
3.- Desenvolver unha conciencia crítica con relación ás sociedades e culturas antigas.
XERAIS:
1.- Coñecer e analisar a estrutura diacrónica da Historia.
2.- Usar, ordenar e interpretar as fontes históricas.
3.- Coñecer e desenvolver habilidades no uso dos instrumentos de compilación da información (catálogos bibliográficos, repertorios electrónicos, etc.)
4.- Coñecer e usar métodos e técnicas doutras ciencias humanas.
TRANSVERSAIS:
1.- Aplicar o pensamento analítico, crítico, lóxico e creativo, demostrando dotes de innovación.
2.- Recoñecer o carácter interdisciplinar dos estudos en ciencias sociais
3.- Traballar individualmente e en equipo de forma responsable.
4.- Comunicar información e ideas en público de forma clara e efectivo.
DOCENCIA PRESENCIAL: nas aulas asignadas polo decanato.
Co obxecto de facilitar e racionalizar a impartición da asignatura utilizaranse as seguintes técnicas:
- Clase expositivas nas que se fará a explicación dos contidos teóricos. Trátase dunha actividade presencial na aula. 32 horas por grupo.
- Clase interactiva na que as actividades serán prácticas e relacionadas cos contidos teóricos da materia. 16 horas por grupo.
- Tutorización personalizada. 3 horas por grupo.
A cualificación final da materia componse d eles seguintes apartados:
1) Exame final que avaliará o aprendido nas clases expositivas: 60% da cualificación final. Para superar a materia, será necesario alcanzar un mínimo de 4/10 nesta proba escrita.
2) Clases interactivas: 40% da cualificación final. O seguimento farase pola participación nas clases, así como o material (traballos, p. ex.) que estean obrigados a presentar. o alumnos A ausencia xustificada das clases non eximirá da realización dos traballos, presentación de material, etc.
Segunda oportunidade. O profesor poderá dar a opción de repetir os traballos non aprobados da parte interactiva.
En canto a aqueles alumnos aos que se lles concedeu dispensa de asistencia, a cualificación que obteñan no exame final (proba escrita) suporá o 100% da cualificación. .
De acordo coa MGHA, a distribución de horas dedicadas polo estudante à cadeira son:
Traballo presencial:
Actividades en grupo completo, isto é, de exposición teórica 30 horas
Actividades en grupo reducido, isto é, de práticas 15 horas
Tutorias en grupo moi reducido, isto é, de tutorias personalizada 3 horas
Evaluación 3 horas
Traballo persoal:
Estudo 40 horas
Redacción de traballos 30 horas
Preparación de actividades en grupo reducido 30 horas
TOTAL 150 horas
Dado que tanto a ensinanza como a avaliación presupoñen un desenvolvimento eminentemente presencial, recomenda-se que as aulas non coincidan con nengunha outra actividade da/o estudante, for academica ou extra-academica.
Hai un par de hábitos de conduta que tradicionalmente se daban por supostos e que, actualmente, parece que hai que especificar:
1) Durante as clases non se pode ter o teléfono a man, e, aínda menos, estar tuiteando, intercambiando #SMS ou usar calquera tipo de mensaxería. O mesmo cabe dicir dos computadores. O obxecto da asistencia a clase é atender o que alí se expón e sacar proveito das actividades que nela realízanse, non a mera presenza corporal.
2) Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o dito na "Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións".
Ademais:
3) As notas finais daranse polo programa de notas por #sms da #USC, non persoalmente nin por correo electrónico. Por tanto, o estudante deberá estar dado de alta nese programa.
Jose Angel Fernandez Canosa
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812560
- Correo electrónico
- anxo.canosa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pedro Manuel Lopez Barja De Quiroga
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812559
- Correo electrónico
- pedro.barjadequiroga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Hector Paleo Paz
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Correo electrónico
- hector.paleo.paz [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Martes | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo/CLE_02 | Castelán | Aula 13 |
Mércores | |||
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 05 |
Xoves | |||
15:00-17:00 | Grupo/CLE_02 | Castelán | Aula 13 |
Venres | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 05 |
11.01.2024 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
11.01.2024 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |
21.06.2024 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |