Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obxectivos do curso
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2. Coñecer os diferentes modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
3. Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4. Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas ás enfermidades
e trastornos específicos dos mesmos.
5. Dominar os tipos de comunicación e relación.
6. Comprender e valorar os aspectos psicosociais da profesión
Contidos da materia
• Módulo I:
Inclúe as distintas correntes e escolas no ámbito da psicoloxía así como aspectos que conforman o esquema xeral da conduta humana.
• Módulo II
Procesos psicolóxicos básicos.
• Módulo III
Coñecementos psicolóxicos aplicados á práctica profesional.
• Módulo IV
Plantea o estudo do comportamento social e trata temas relacionados co desenvolvemento da profesión e os problemas inherentes.
Alzer Riley, J.B
. (2021) Comunicación en enfermería. 9ª ed. E. Barcelona: Elsevier
Arturo Merayo Pérez, E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente . Barcelona: Elsevier.
Francisco García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
Juan Sevillá Gascó, C. P. (2019). Tratamiento psicológico de los trastornos de alimentación. Madrid: Ediciones Pirámide.
Losada, M. L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Panamericana.
Millán, J. M. (2013). Gestión e intervención psicológica en emergencias y catástrofes. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ortiz-Tallo, M. (2019). Psicopatología clínica adaptado al DSM-V. Madrid: Ediciones Pirámide.
Párraga Sánchez, J. M. (2020) Ciencias psicosociales para profesionales sanitarios de hoy y de mañana: manual de habilidades sociales para unos cuidados más humanos. Ed:José Manuel Párraga Sánchez.Torraza Piemonte, Italia. Amazon Italia Logística
Ramírez, M. I. (2019). Un villano llamado estrés Cómo impacta en nuestra salud. Madrid: Ediciones Pirámide.
Sanderson, C. (2015). Health Psychology. New York: Wiley.
Teijlingen, ER. (2020) Psicología y sociología aplicadas a la medicina: Texto y atlas en color/ Edwin Van Teijlingen, Gerald Humphris, Catherine Calderwood. Barcelona. Ed: Elsevier
Vazquez, I. A. (2017). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Ed. Pirámide.
Competencias específicas da materia
(ORDE CIN/2134/2008 e Libro Branco da ANECA sobre o Grao en Enfermaría)
1. Identificar as respostas psicosociais das persoas ante diferentes situacións de saúde (en particular, enfermidade e sufrimento), seleccionando as accións adecuadas para prestar axuda nelas. Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e a familia segundo a situación da persoa, o problema de saúde e o seu estadio de desenvolvemento.
2.Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación eficaz cos pacientes, as familias e os colectivos sociais, así como a expresión das súas inquietudes e intereses.
3. Capacidade de comunicación eficaz (incluído o uso de tecnoloxías): con pacientes, familias e grupos sociais, incluídos aqueles con dificultades de comunicación.
4. Capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores expresen as súas preocupacións e intereses, e poder responder adecuadamente. Por exemplo, a nivel emocional, social, psicolóxico, espiritual ou físico
Resultados adquiridos polo alumnado
Inclúe os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
Comprende os diferentes modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
Valora as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas a enfermidades e trastornos específicos das mesmas.
Dominar os tipos de comunicación e relación.
Comprende e valora os aspectos psicosociais da profesión
- Clases teóricas presenciais (expositivas)
Presentación por parte do profesor, apoiada en medios audiovisuais, da materia centrándose principalmente naqueles conceptos que favorezan e faciliten a súa posterior asimilación.
Ensinando
interactivas Clases interactivas presenciais.
Realízase unha clase expositiva, apoiada en medios audiovisuais -películas, documentais, técnicas de dinámica de grupo- Xogando, Rumor Clinic, Brainstorming, etc., que remata con debates, charlas, etc.
Actividades técnicas de dinámica de grupo
: xogo de rol, clínica de rumores, chuvia de ideas, etc. Proxección documental.
Debates, coloquios, etc.
A.- Exame teórico.
O valor ponderado é do 70%. Avaliación mediante proba obxectiva, que poderá incluír a resolución dun ou varios casos prácticos ou casos clínicos.
Catro. Cinco%:
Proba de tipo. Catro opcións de resposta con só unha verdadeira. Descontaranse as respostas incorrectas.
Verdadeiro Falso. Descontaranse as respostas incorrectas.
Preguntas curtas. Desenvolvemento dos coñecementos teóricos.
25%:
Tema de desenvolvemento. Un ou máis supostos prácticos (planificación, desenvolvemento, avaliación ou execución)
B- Traballo
5% comentario crítico sobre unha lectura proposta
C.- Realización de seminarios.
O desenvolvemento das actividades programadas e fixadas nelas valorarase en función do desenvolvemento da docencia durante a impartición da materia.
Valor ponderado: 25 % Que, se é o caso, pódese desglosar en:
10% de resolución de casos prácticos
5% Asistencia e participación en seminarios
10% Elaboración dun traballo elixido polo alumno entre varios ofrecidos polo profesor. As tarefas temáticas pódense vincular a proxectos SL.
NOTA FINAL:
A asistencia a ensinanzas expositivas e interactivas é condición imprescindible para poder superar a materia. A nota final será a suma das puntuacións obtidas mediante a avaliación dos contidos teóricos (tipo proba + suposto práctico) e as puntuacións da avaliación dos contidos interactivos, sempre que se obteña un mínimo do 40 %. puntuación de cada un dos apartados e subapartados avaliados.
Estudo individual: 45 horas
Elaboración de traballos: 24 horas
Lecturas recomendadas, actividades da biblioteca ou similares: 21 horas
Total de horas de traballo persoal do alumno: 90 horas
Recomendacións para o estudo da materia
- Participar activamente na dinámica das clases teóricas.
- Realizar e entregar os traballos previstos ao longo do curso nos prazos establecidos.
- Participar activamente nas clases prácticas
- Dedicar dende o inicio do curso, de forma ininterrompida, un tempo semanal á preparación da materia, tanto nos seus aspectos teóricos e prácticos como nos traballos que hai que realizar para ela.
Celia Novo Teijeiro
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- celia.novo [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
17:00-18:00 | CLIS_02 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
18:00-19:00 | CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
19:00-20:00 | CLIS_02 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
20:00-21:00 | CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
Xoves | |||
15:00-16:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | AULA 4 |
16:00-17:00 | CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
19.05.2025 20:00-22:00 | CLE_01 | AULA 4 |
07.07.2025 20:00-22:00 | CLE_01 | AULA 4 |