Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Obxectivos da materia
• Dotar o alumno de coñecementos para que sexa capaz de:
• Aplicar o proceso de enfermería para proporcionar e garantir o benestar a calidade
e seguridade ás persoas atendidas
• Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo
reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar
proporcionando os coidados necesarios en cada etapa.
• Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a
adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións.
• Basear as intervencións de enfermería na evidencia científica e nos medios
dispoñibles.
• Desenvolver aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender
estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Contidos:
1. Introdución á enfermería maternal
a. Fenómenos demográficos
b. Anatomía do aparello xenital feminino e masculino
c. O ciclo menstrual
d. Puberdade e climaterio
2. Reprodución humana
a. Bioloxía da reprodución
b. Control da fertilidade
c. Esterilidade e infertilidade
d. Enfermidades de transmisión sexual
3. Embarazo
a. Proceso e diagnóstico de xestación
b. Modificacións anatomofiosiolóxicos da muller embarazada
c. Coidados de saúde materno-fetais no embarazo. Seguimento do embarazo
d. Coidados bucodentais no embarazo
e. Patoloxía xeral obstétrica
4. Parto e puerperio
a. Etapas do parto
b. Tipos de parto e intervencións obstétricas
c. O puerperio, cambios fisiolóxicos e coidados
5. Lactación materna
6. Patoloxía xinecolóxica e de mama
ibliografía básica y complementaria
TOWLE, M.A. Asistencia de enfermería Materno-Neonatal .Pearson Madrid 2010
Perry, Cashion, Lowdermilk. Maternidad y salud de la mujer. Ed. Mosby, 2008
MANUAL DE LACTANCIA MATERNA. De la teoría a la práctica. Ed. Médica Panamericana.Madrid 2008.
Aguilar Cordero, Mª J. Lactancia materna. Elsevier. Madrid 2005.
Cabero Roura LL, Cerquerira MJ. Protocolos de Medicina Materno-Fetal (Perinatología). Ergón, 2000.
Diagnosticos enfermeros: Definiciones y clasificación. 2003-2004. Nanda Internacional. Elsevier. Madrid, 2003
Donat Colomer F. Enfermería Maternal y Ginecológica. Masson. Barcelona 2000.
Kozier B, Erb G, Blais K, Johnson JY, Temple JS.Técnicas en enfermería clínica. 4ª ed Hill. Interamericana, 1999.
Lerry, Cashion, Lowdermilk. Manual Clínico. Maternidad y Salud de la Mujer. Elsevier-Masson 9ª ed. 2008.
Mary Ann Towle. Asistencia en Enfermería Materno-Neonatal. Pearson Educación S.A. 2010.
González Merlo y cols. Obstetricia 6ª edición. Masson 2014.
González Merlo y cols. Ginecología 8ª edición. Masson 2013.
-http://www.index-f.com/index-enfermeria/revista.php
-http://www.sergas.es/muller/docs/es/PMG03.pd
Básicas y xerais:
• CG1 - Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria
técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden,
#de acordo con o estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de
cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas
legais e deontolóxicas aplicables.
• CG2 - Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou
grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, a través de
guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se
diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
• CG3 - Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da
enfermería
• CG7 - Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos
físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes,
asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á
intimidade, a través da confidencialidade e o secreto profesional.
• CG9 - Fomentar estilos de vida saudables, o autocoidado, apoiando o mantemento
de condutas preventivas e terapéuticas.
• CG17 - Realizar os coidados de enfermería baseándose na atención integral de
saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a
continuidade asistencial.
• CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe
necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Transversais:
• CT1 - Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
• CT5 - Capacidade para a resolución de problemas.
• CT14 - Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar
información proveniente de diversas fontes).
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As
titorías poderán realizarse parcialmente de maneira virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: o profesorado explicará os conceptos teórico-prácticos dos
contidos.
DOCENCIA INTERACTIVA: reforzaranse e ampliaranse os contidos da materia
presentados na parte de docencia expositiva mediante discusión de casos clínicos,
elaboración de plans de coidados, técnicas de simulación, entrenamento en técnicas e
procedementos e proxectos de innovación en Aprendizaze-Servizo (Aps). Poderase
contar coa colaboración puntual de profesionais clínicos invitados especialistas en
contidos de interese.
1. O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de faltar por causa de forza maior, xustificarase debidamente. A non asistencia a clases expositivas, seminarios e prácticas, repercutirá na non superación da materia.
2. Aplicarase exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas, pero non nas interactivas.
3. Para aprobar a materia será necesario superar tanto a docencia expositiva como a docencia interactiva. Para poder superar a docencia interactiva é necesario alcanzar, polo menos, o 50% da puntuación de todas as actividades propostas.
4. Valorarase a actitude do estudante, achegas de interese, participación, traballo en equipo, comportamento e respecto cara ao/a profesor/a e resto cara aos compañeiros/ as, así como o cumprimento de horarios.
5. Cando o alumno/a non se presente á proba final escrita considerarase non presentado.
6. Na proba da 2ª oportunidade manterase a avaliación continuada da docencia interactiva.
7. A asistencia aos seminarios e laboratorios é requisito preceptivo para superar a materia.
8. Para que unha falta considérese xustificada debe presentarse ao profesor/a responsable da materia (nun prazo máximo de 1semana dende o día da ausencia) un documento que acredite debidamente a causa da falta. Cando a ausencia se deba a unha actividade programada (por exemplo, unha cita médica) o estudante deberá comunicarllo con antelación suficiente ao profesor/a responsable para tratar de recuperar a falta mediante unha sesión alternativa (por exemplo, con outro grupo de seminario/laboratorio).
9. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
A nota final da materia desagregarase do seguinte modo:
• Exame teórico: O valor ponderado é do 60% e consistirá nunha proba obxectiva
escrita.
• Avaliación continua: o valor ponderado é do 40%. Este valor correspóndese co
sumatorio das cualificacións alcanzadas nas distintas tarefas que se propoñerán
durante o curso. O número de tarefas, o valor de cada unha delas e os criterios de
corrección especificaranse ao longo da docencia con antelación suficiente e serán
visibles a través das plataformas interactivas para a docencia. Os períodos de
entrega para cada tarefa comunicaranse ao longo da actividade académica con
antelación suficiente. Non se recollerá ningunha tarefa que non sexa entregada a
través do medio indicado, dentro do prazo indicado e no formato requirido.
A nota final será a suma das puntuacións obtidas a través da avaliación dos contidos
teóricos (proba escrita) e as puntuacións da avaliación continua, a condición de que se
obtivese un mínimo dun 50% da puntuación total de cada un dos apartados.
Cada ECTS equivale a 25 h, das cales 17 corresponden a traballo autónomo do alumnado
e 8 h a docencia presencial.
Por cada hora de docencia expositiva e interactiva, considérase necesario dedicar ao
estudo 1,5 horas e 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de
bibliografía).
Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos temas.
O estudo diario facilita a aprendizaxe
O estudo dos contidos teóricos será necesario para o desenvolvemento dos seminarios
Procura e elaboración de información complementaria ao exposto na aula
Olga López Racamonde
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- olga.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 6 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 6 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | AULA 6 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | AULA 6 |
24.01.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
16.06.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |