Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer as bases teóricas e principios prácticos dos coidados de enfermería dos nenos nas distintas etapas do seu desenvolvemento, dende a concepción ata a adolescencia.
Adquirir os coñecementos básicos para a prevención, detección e coidados de enfermería das enfermedades pediátricas máis prevalentes.
Ser capaces de recoñecer as necesidades de coidados dos niños sans e enfermos, de recoñecer as sinais de alerta de patoloxía bio-psico-social e de realizar medidas de educación sanitaria dirixidas ós nenos e as súas familias.
Módulos e temas
1. O neno san
1.1. Recén nacido e neno normal
1.2. Prevención da patoloxía do adulto dende a infancia. O programa do neno san
2. Desenvolvemento normal e patolóxico
2.1. Crecemento e desenrolo físico
2.2. Desenvolvemento psicomotor. Sinais de alarma
3. Patoloxía prenatal
3.1. Trastornos xenéticos
3.2. Infeccións antenatais e tóxicos durante o embarazo
4. Coidados do recén nacido normal e patolóxico
4.1. Prematuridade e postmadurez
4.2. Malformacións conxénitas
4.3. Principais trastornos neonatais
5. Alimentación dende o nacemento ata a adolescencia
5.1. Lactancia materna
5.2. Alimentación do lactante
5.3. Alimentación do neno preescolar e escolar
5.4. Alimentación na adolescencia
6. Coidados nas infeccions pediátricas
6.1. Inmunoprevención. Calendario vacinal
6.2. O neno con febre. Convulsións febris
6.3. Enfermedades exantemáticas
6.4. Sepse e meninxite
6.5. Infeccions respiratorias
6.6. Gastroenterite aguda. Deshidratación
6.7. Infección urinaria. Trastornos urolóxicos
6.8. Outras infeccions e parasitoses
7. Urxencias e emerxencias pediátricas
7.1. Prevención de accidentes
7.2. Valoración da gravedade e clasificación en Pediatría
7.3. Parada cardiorrespiratoria e reanimación cardiopulmonar
7.4. Principais urxencias pediátricas
7.5. Dor en pediatría. Analxesia e sedación
8. Enfermería en Pediatría psicosocial
8.1. Maltrato infantil. Prevención e detección
8.2. O neno e o seu entorno: familia, escola e sociedade
8.3. Aspectos éticos da atención ó neno e a súa familia
8.4. Saúde mental infanto-xuvenil
9. Outros trastornos prevalentes na infancia
9.1. Patoloxía dixestiva
9.2. Patoloxía respiratoria e ORL
9.3. O neno con cáncer ou trastornos hematolóxicos
9.4. Trastornos neurolóxicos
9.5. Miscelánea
Tratado de Enfermería de la Infancia y Adolescencia. Marta Diaz Gómez y col. Mcgraw.Hill-interamericana España 2006
Tratado de Pediatría. Nelson. 21ª edición 2020
Tratado de Pediatría. M Cruz. 11ª Edición AEP. 2014.
Manuales Clínicos Neonatología . 5ª edic. 2006.
Manual de la Lactancia Materna de la teoría a la práctica. Panamericana. A.E.P. 2008
Asistencia de enfermería Materno-Neonatal. Towle, Mary Ann. Madrid Prentice Hall D.L XXIII 580p.2010
Enfermería Pediátrica. Asistencia Infantil.Jane WBall;Ruth Bindler. Prentice Hall Ed Pearson 2010
Asistencia de Enfermería materno- neonatal. Mary Ann Towle Ed Pearson 2010
Fundamentos de la Enfermería del Niño y del Adolescente. Madrid ed Enfo Parafuden 2007
Tratado de Enfermería del Niño y Adolescente. Cuidados Pediátricos. Mª José Aguilar Cordero 2ª edici 2012
Tratado de Pediatría Extrahospitalaria. José del Pozo Machucha. Ergon 2011.
Manual del curso europeo de reanimación cardiopulmonar básica y avanzada pediátrica. Guías del ERC 2010. European Resuscitation Council 2011.
Manual de inmunizaciones en línea de la AEP. Asociación Española de Pediatría, 2023.
- Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato.
- Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemiento e desenrrolo.
- Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identifica as súas manifestacións.
- Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermería e as complicacións que poidan presentarse.
- Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermería, establecendo unh relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores.
- Seleccionar as intervencións dirixidas ó neno san e ó enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento.
- Ser capaz de proporcionar educación para a saúde ós pais ou coidadores primarios.
- Capacidade para poñer en práctica principios de saúde e seguridade, incluidos a movilización e manexo do paciente, control de infeccions, primeiros auxilios básicos e procedementos de emerxencia (utilizando as habilidades).
Clases expositivas.
Seminarios de preparación, presentación e discusión de casos de temas do programa realizados en grupos.
Simulación clínica básica y avanzada.
Laboratorio de reanimación cardiopulmonar intermedia pediátrica.
Presentación e discusión interactiva de casos clínicos.
Traballo personal (individual e en grupo) do alumno.
A avaliación realizarase mediante probas obxectivas que valorarán a adquisición de coñecementos e competencias.
Ditas probas poderán serán de diversos tipos (traballos individuais e en grupo, probas escritas, participación en seminarios, simulacións, etc), además da proba teórica final.
Avaliación de coñecementos teórico-prácticos.
Constará dun examen tipo test de respostas múltiples (70 preguntas con 4 opciones, unha delas correcta). Por cada 3 erros descontarase unha pregunta. Dito examen representará o 70% da nota final.
Avaliación da docencia interactiva (seminarios e laboratorios).
Vaise realizar de forma continuada, valorando a participación activa e a súa calidade, sendo a puntuación mínima 0 e a máxima 30 puntos. Dita evaluación representará o 30% da nota final.
Para superar a materia será preciso obtener alomenos 40 puntos no exame test e 18 puntos na evaluación de docencia interactiva.
A non superación de materia supón a repetición de todo o programa docente e avaliacións.
Tempo de estudos e traballo
Horas na aula: 18h
Horas seminarios: 15h
Laboratorios: 3h
Avaliación: 2 horas
Persoal do estudante: 70H.
É desexable que, ademais da literatura recomendada, o alumnado coñeza a existencia de páxinas web relacionadas coa Enfermaría Pediátrica, como son as seguintes:
Asociación Española de Enfermería para a Infancia (aeei)
Asociación Nacional de Enfermeiras Neonatais (ANECIPN)
Federación das parteiras de España (http://www.federacion-matronas.org)
Asociación Española de Pediatría (http://www.aeped.es)
Sociedade Española de Medicina do Adolescente (www.adolescenciasema.org http://)
Sociedade de Enfermeiros pediátricos (http://www.pedsnurses.org
É desexable que, ademais da literatura recomendada, o alumnado coñeza a existencia de páxinas web relacionadas coa Enfermaría Pediátrica, como son as seguintes:
Asociación Española de Enfermería para a Infancia (aeei)
Asociación Nacional de Enfermeiras Neonatais (ANECIPN)
Federación das parteiras de España (http://www.federacion-matronas.org)
Asociación Española de Pediatría (http://www.aeped.es)
Sociedade Española de Medicina do Adolescente (www.adolescenciasema.org http://)
Sociedade de Enfermeiros pediátricos (http://www.pedsnurses.org
Paz López Eimil
- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- paz.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Olga López Racamonde
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- olga.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | AULA 6 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | AULA 6 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán, Galego | AULA 6 |
20:00-21:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Galego, Castelán | AULA 6 |
16.05.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
23.06.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |