Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Proporcionar ao alumnado as técnicas estatísticas esenciais na experimentación en Ciencias da Saúde en xeral, e en Enfermaría en particular. Adestrarte para a análise de datos e o razoamento estatístico. Coñecer o uso de software estatístico para resolver problemas estatísticos.
ESTATÍSTICA (18 horas lectivas, 10 horas de seminario e 8 horas prácticas)
Tema 1. Estatística descritiva.
1.1 Conceptos xerais.
1.2 Distribucións de frecuencias.
1.3 Representacións gráficas.
1.4 Medidas características: posición, dispersión e forma.
1.5 Descrición bidimensional. A recta de regresión.
Tema 2. Probabilidade.
2.1 Conceptos básicos de probabilidade.
2.2 Probabilidade condicional e independencia.
Tema 3. Variables aleatorias.
3.1 Concepto de variable aleatoria.
3.2 Variables aleatorias discretas.
3.3 Variable aleatoria continua.
Tema 4. Introdución á inferencia estatística.
4.1 Introdución á inferencia estatística.
4.2 Métodos de mostraxe.
4.3 Distribucións da mostra en poboacións normais.
4.4 Estimación de parámetros: estimación puntual e estimación por intervalos.
Tema 5. Hipóteses contrastadas.
5.1 Introdución ás probas de hipóteses.
5.2 Procedemento de contraste.
5.3 Contrastes nunha e dúas poboacións.
5.4 Contrastes no modelo de regresión lineal simple.
5.5 Contrastes de independencia e normalidade.
Prácticas na aula de informática (6 horas)
Práctica 1. Introdución ao SPSS. Estatística descritiva e dependencia de variables.
Práctica 2. Contraste de hipóteses.
Práctica 3. Epidat introdución 4.2.
Práctica 4. Introdución R
O profesorado distribuirá, a través do curso virtual, materiais adaptados ao contido do programa. Son suficientes para seguir o asunto en calquera escenario.
BÁSICOS
Crujeiras Casais, R.M. e Faraldo Roca, P. (2010) Manual de Estadística Básica para Ciencias da Saúde. Unidixital.
Martínez González, Sánchez Villegas, Toledo Atucha & Faulin Fajardo (2019) Friendly Biostatistics, Edition 4. Elsevier.
Rius Díaz, F. e Wärnerberg Wärnerberg, Julia (2014): Biostatistics. Auditorio.
COMPLEMENTARIA
Cao Abad, R. e outros (2001) Introdución á Estatística e as súas aplicacións. Edicións Pyramid.
Quesada, V. e outros (1996) Statistics for Biology and Health Sciences. Interamericana-McGraw-Hill (3ª edición).
Rosner, B. (2000) “Fundamentos da Bioestadística”. Wadsworth Publishing Company. Duxbury Press (5ª edición).
Dentro desta materia tratarase de que o alumnado alcance as competencias recollidas na memoria do Grao en Enfermaría da USC:
Básico:
CB1. Que o alumnado demostrou posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes de á vangarda da súa área de estudo.
CB2. Que o alumnado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúe as competencias que adoitan demostrarse mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
CB4. Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xeral:
CG3. Coñecer e aplicar os fundamentos e os principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
CG6. Basear as intervencións de enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
CG14. Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
Transversal:
CT1. Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
CT5. Capacidade para resolver problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT14. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
CT16. Habilidades de investigación.
CT17. Habilidades básicas de xestión informática.
Específico:
CE6.Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
Nas sesións lectivas expositivas explicaranse os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiados en presentacións multimedia. Tamén se resolverán algúns problemas de tipo, para que o alumnado traballe os boletíns de exercicios que se lle proporcionarán. En canto ao material de seguimento da materia, ademais da bibliografía recomendada, o alumnado disporá de material didáctico complementario. As clases interactivas de laboratorio impartiranse na aula onde se introducirá ao alumnado no uso dos paquetes estatísticos. Nesta sesión tamén se traballarán casos clínicos compartidos con outras materias do curso. Para o seguimento das clases prácticas facilitarase ao alumnado o guión das mesmas. A outra parte da docencia interactiva desenvolverase na aula e estará dirixida á resolución de problemas.
As titorías están dirixidas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado.
Avaliación continua (20%): a avaliación continua inclúe varias probas ao longo do curso, incluíndo a resolución e entrega de casos prácticos propostos polo profesorado. Para a avaliación será necesario asistir como mínimo ao 75% das sesións interactivas. Esta titulación consérvase entre convocatorias do mesmo curso académico.
Curso Virtual de Formación en Competencias Informativas en Enfermaría (10%).
Exame final (70%): o exame final constará de varias preguntas teórico-prácticas sobre os contidos da materia, que poderán incluír a interpretación dos resultados obtidos co paquete estatístico empregado na docencia interactiva.
O peso da avaliación continua na oportunidade extraordinaria de recuperación (probas de xullo) será o mesmo (30%).
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ou recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións”.
Nesta materia o alumnado dispón de 36 horas de docencia presencial (18 horas de docencia expositiva e 18 horas de docencia interactiva). Por cada hora de docencia expositiva, considérase necesario dedicar ao estudo ao redor de 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
En relación á docencia interactiva, por cada hora considérase necesaria unha hora para a revisión da clase. Ademais, o alumnado debe ter en conta que é necesario practicar a resolución de problemas (a partir dos boletíns ou da bibliografía recomendada).
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é imprescindible para o seguimento e superación da materia. O alumnado deberá realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión bibliográfica e exercicios prácticos) para superar a materia.
Os estudantes disporán dos materiais da materia no Campus Virtual (Moodle). Nestes materiais están os contidos (teóricos e prácticos) da materia.
José Manuel Ramiro Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 4 |
13.01.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
23.06.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |