Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Identificar os distintos grupos de medicamentos, os principios da súa autorización, uso e indicación e os seus mecanismos de acción.
- Utilizar medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos e/ou efectos asociados derivados da súa administración e consumo.
- Administrar con seguridade fármacos e outras terapias
Bloque I: Principios xerais
Introdución á farmacoloxía. Conceptos xerais
Farmacocinética: absorción, distribución, biotransformación e eliminación dos fármacos
Mecanismo de acción dos fármacos
Reaccións adversas dos medicamentos e interaccións farmacolóxicas
Fontes de información sobre medicamentos (1ª parte)
Fontes de información sobre medicamentos (2ª parte)
Vías de administración de medicamentos
Farmacoterapia en las distintas etapas d la vida
Administración de medicamentos. Dosificación e cálculo da dose prescrita
Prescripción enfermera
Medicamentos peligrosos
Bloque II: Farmacoloxía do Sistema Nervioso Autónomo
Fármacos adrenérxicos e bloqueantes adrenérxicos
Fármacos colinérxicos e anticolinérxicos
Fármacos anestésicos locais
Bloque III: Farmacoloxía da dolor e a inflamación
AINES e fármacos analxésicos opioides.
Bloque IV: Farmacoloxía do Sistema Nervioso Central
Fármacos ansiolíticos e hipnóticos
Fármacos antidepresivos. Fármacos antipsicóticos.
Fármacos antiepilépticos.
Fármacos antiparkinsonianos
Anestesia xeral
Bloque V: Farmacoloxía do Sistema Cardiovascular
Fármacos utilizados no tratamento da insuficiencia cardíaca e das arritmias.
Fármacos antianginosos e hipolipemiantes.
Fármacos antihipertensivos.
Bloque VI: Farmacoloxía do Sistema Hematopoiético:
Sistema hematopoyético y tratamiento de la anemia.Fármacos utilizados nos trastornos da coagulación sanguínea
Bloque VII: Farmacoloxía do Aparato Respiratorio
Fármacos antitusígenos, mucolíticos e expectorantes. Terapéutica antiasmática
Bloque VIII: Farmacoloxía do Aparato Dixestivo
Fármacos utilizados nas enfermidades do aparato dixestivo: patoloxía da motilidade e da secreción dixestiva
Bloque IX: Farmacoloxía do Sistema Endocrino
Fármacos reguladores da glicemia
Fármacos glucocorticoides. Hormonas tiroideas
Hormonas sexuais. Control farmacolóxico da fertilidade
Bloque X: Terapéutica antiinfecciosa
Bloque XI: Antineoplásicos e inmunosupresores
Bibliografía básica e complementaria
FARMACOLOGÍA. Rang y Dale. 9ª Ed. Ed. Elsevier, 2020.
FARMACOLOGÍA HUMANA. J. Flórez. Ed Elsevier Masson, 2014
BIBLIOGRAFÍA DISPONIBLE EN PÁGINAS WEB DE ORGANISMOS NACIONALES E INTERNACIONALES, SOCIEDADES CIENTÍFICAS:
Ao acceder as páxinas existen disponibles normas, protocolos clínicos, investigación, procedementos, etc. relacionados coa farmacoloxía ea farmacoterapia:
-Sociedad Española de Farmacología-Revista de la Sociedad Española de farmacología: http://www.socesfar.es/index.php/revista.
-Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios: https://www.aemps.gob.es/home.htm.
-Vademecum: https://www.vademecum.es/
- FDA: https://www.fda.gov/.
-Federación Europea de Sociedades de farmacología:http://www.ephar.org/home.html
ESPECIFICAS
CE14A - (ANECA) Capacidad para administrar con seguridad fármacos y otras terapias.
CE16A - Capacidad para responder a las necesidades personales durante el ciclo vital y las experiencias de salud o enfermedad. Por
ej.: dolor, elecciones vitales, invalidez o en el proceso de muerte inminente.
CE3 - Conocer los diferentes grupos de fármacos, los principios de su autorización, uso e indicación, y los mecanismos de acción
de los mismos.
CE4 - Utilización de los medicamentos, evaluando los beneficios esperados y los riesgos asociados y/o efectos derivados de su
administración y consumo.
CG1 - Ser capaz, en el ámbito de la enfermería, de prestar una atención sanitaria técnica y profesional adecuada a las necesidades
de salud de las personas que atienden, de acuerdo con el estado de desarrollo de los conocimientos científicos de cada momento y
con los niveles de calidad y seguridad que se establecen en las normas legales y deontológicas aplicables.
CG6 - Basar las intervenciones de la enfermería en la evidencia científica y en los medios disponibles.
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las
competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de
su área de estudio
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio)
para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no
especializado
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores
con un alto grado de autonomía
5.5.1.5.2 TRANSVERSALES
CT1 - Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica.
CT5 - Capacidad para la resolución de problemas.
CT7 - Capacidad de análisis y síntesis.
CT8 - Preocupación por la calidad.
CT9 - Capacidad para la toma de decisiones
CT11 - Habilidades interpersonales
CT13 - Habilidad para trabajar de manera autónoma.
CT14 - Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes).
CT16 - Habilidades de investigación
CT17 - Habilidades básicas de manejo de ordenadores.
A docencia desenvolverase en clases expositivas dos contidos teóricos do programa, e clases prácticas e discusión de casos clínicos cunha orientación bibliográfica nas que o alumno desenvolverá, analizará e expoñerá contidos da materia e adquirirá as competencias desta.
Ver o apartado de Observacións para plan de continxenia
Tanto na discusión dos casos clínicos como nas prácticas é obrigatoria a participación dos alumnos, é polo tanto necesaria a preparación previa dos contidos do programa que se desenvolverán neles.
Realizarase a avaliación: de expositivas e de seminarios mediante examen:
*Expositivas 60% calificación final.
*Seminarios 20% calificación final.
Realizarase a avaliación dos aboratorios por actividades plantexadas nos mismos.
*Laboratorios 20% calificación final.
Para a valoración da asistencia a clase, aplicarase o disposto na Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao espazo europeo de educación superior (Acordo do Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010).
No caso de que o alumnado non supere a docencia expositiva e si a correspondente a docencia interactiva a calificación desta útima gardarase durante un curso académico.
Si por circunstancias excepcionais (enfirmidade, etc.), faltase a algun dos seminarios/laboratorios e paricipado nas activiades vinculadas a estos, tras a entrega da correspondente xustificación da circunstancia e o seú análise o profesorado poderá establecer algunha alterantiva para a realización das actividades correspondentes.
36 horas de estudo individual.
36 horas para a realización de traballos, lecturas e busca bibliográfica
18 horas de traballo persoal para a elaboración dos traballos e memorias de prácticas
Total de traballo autónomo: 90 horas
Recoméndase ao alumno facer uso das titorías fóra do horario lectivo para poder axudalo a planificar o seu traballo, suxeríndolle metodoloxía e bibliografía e avaliar de xeito individual a progresión dos coñecementos adquiridos
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS NA CLASE
- De acordo co artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei Organización do Sistema Universitario, en clases expositivas e interactivas o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores, etc.) non será permitido agás cando o autorice expresamente o profesorado.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para más información consultar https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
Para obter maís información visitar o enlace https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa de privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
Francisco Javier Núñez Penas
- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- franciscojavier.nunez.penas [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Inés Rivas Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- i.rivas.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
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16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 5 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | AULA 5 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIL_02 | Galego | AULA 5 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Galego | AULA 5 |
Mércores | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 5 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | ESCOLA DE ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1 -A |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | ESCOLA DE ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1 -A |
10.01.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 5 |
13.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 5 |