Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Dotar ao alumnado das técnicas estatísticas indispensables na experimentación en Ciencias da Saúde en xeral, e en Enfermería en particular. Capacitándoo para a análise de datos e para o razoamento estatístico. Aprender o manexo de software estatístico para a resolución de problemas estatísticos.
ESTATÍSTICA (18 horas lectivas, 10 horas de seminario e 8 horas prácticas)
Tema 1. Estatística descritiva.
1.1 Conceptos xerais.
1.2 Distribucións de frecuencias.
1.3 Representacións gráficas.
1.4 Medidas características: posición, dispersión e forma.
1.5 Descrición bidimensional. A recta de regresión.
Tema 2. Probabilidade.
2.1 Conceptos básicos de probabilidade.
2.2 Probabilidade condicional e independencia.
Tema 3. Variables aleatorias.
3.1 Concepto de variable aleatoria.
3.2 Variables aleatorias discretas.
3.3 Variable aleatoria continua.
Tema 4. Introdución á inferencia estatística.
4.1 Introdución á inferencia estatística.
4.2 Métodos de mostraxe.
4.3 Distribucións da mostra en poboacións normais.
4.4 Estimación de parámetros: estimación puntual e estimación por intervalos.
Tema 5. Hipóteses contrastadas.
5.1 Introdución ás probas de hipóteses.
5.2 Procedemento de contraste.
5.3 Contrastes nunha e dúas poboacións.
5.4 Contrastes no modelo de regresión lineal simple.
5.5 Contrastes de independencia e normalidade.
Prácticas na aula de informática (6 horas)
Práctica 1. Introdución ao SPSS. Estatística descritiva e dependencia de variables.
Práctica 2. Contraste de hipóteses.
Práctica 3. Epidat introdución 4.2.
Práctica 4. Introdución R
Estarán dispoñibles no campus virtual os materiais de estudo da materia, nos cales estarán desenvolvidos os contidos teóricos, exemplos ilustrativos, boletíns de exercicios para os seminarios e guións das prácticas de ordenador.
BÁSICA
Crujeiras, R.M. e Faraldo, P. (2010): "Manual de estadística básica para ciencias de la salud", Unidixital
Rius Díaz, F. e Wärnerberg Wärnerberg, Julia (2014): Bioestadística. Paraninfo.
COMPLEMENTARIA
Alonso-Pena, M.; Bolón, D.; Ameijeiras-Alonso, J.; Saavedra-Nieves, A.; Saavedra-Nieves, P. (2023). "Manual de R para prácticas de Bioestadística", Universidade de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela.
Martínez González, M.A.; Sánchez Villegas, A.; Toledo Atucha , E.; Faulin Fajardo, J. (2020): "Bioestadística amigable", Elsevier.
Montanero Fernández, J.; Minuesa Abril, C. (2018): "Estadística básica para Ciencias de la salud". Dispoñible en:
http://matematicas.unex.es/~jmf/Archivos/Manual%20de%20Bioestadística.p… [Consulta: 12 de maio de 2024]
Milton J.S. (2007) Estatística para Bioloxía e Ciencias da Saúde. Interamericana- McGraw- Hill (3ª edición).
Rosner, B. (2011) “ Fundamentals of Bioestatistics”. Wadsworth Publishing Company. Duxbury Press (5ª edición).
Verzani, J. (2002): "simpleR. Using R for Introductory Statistics". Dispoñible en:
https://cran.r-project.org/doc/contrib/Verzani-SimpleR.pdf [Consulta: 12 de maio de 2024]
Dentro desta materia, tratarase de contribuír a que o alumnado alcance as competencias recollidas na memoria do título de Grao en Enfermería de USC:
Básicas:
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xenerais:
CG3. Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermería.
CG6. Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
CG14. Establecer mecanismos de avaliación, considerando os aspectos científicos–técnicos e os de calidade.
Transversais:
CT1. Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
CT5. Capacidade para a resolución de problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT14. Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
CT16. Habilidades de investigación.
CT17. Habilidades básicas de manexo de computadores.
Específicas:
CE6.Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
Nas sesións de docencia expositiva, explicarase os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Tamén se resolverán algúns problemas tipo, de maneira que o alumnado poida traballar sobre os boletíns de exercicios que se lle facilitarán. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado dispoñerá do material docente complementario. As clases interactivas de laboratorio levasen a cabo na aula de informática onde se introducirá ao alumnado no manexo do Paquetes estatísticos. Nesta sesión tamén se traballará sobre os casos clínicos compartidos con outras materias do curso. Para o seguimento das clases prácticas, facilitarase ao alumnado o guion das mesmas. A outra parte da docencia interactiva realizarase na aula de clase e estará encamiñada á resolución de problemas
As titorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado.
Avaliación continua (20%): a avaliación continua inclúe varias probas ao longo do curso, incluíndo a resolución e entrega de casos prácticos propostos polo profesorado. Para a avaliación será necesario asistir como mínimo ao 75% das sesións interactivas. Esta titulación consérvase entre convocatorias do mesmo curso académico.
Curso Virtual de Formación en Competencias Informativas en Enfermaría (10%).
Exame final (70%): o exame final constará de varias preguntas teórico-prácticas sobre os contidos da materia, que poderán incluír a interpretación dos resultados obtidos co paquete estatístico empregado na docencia interactiva.
O peso da avaliación continua na oportunidade extraordinaria de recuperación (probas de xullo) será o mesmo (30%).
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ou recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións”.
Nesta materia o alumnado dispón de 36 horas de docencia presencial (18 horas de docencia expositiva e 18 horas de docencia interactiva). Por cada hora de docencia expositiva, considérase necesario dedicar ao estudo ao redor de 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
En relación á docencia interactiva, por cada hora considérase necesaria unha hora para a revisión da clase. Ademais, o alumnado debe ter en conta que é necesario practicar a resolución de problemas (a partir dos boletíns ou da bibliografía recomendada).
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é imprescindible para o seguimento e superación da materia. O alumnado deberá realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión bibliográfica e exercicios prácticos) para superar a materia.
O Alumnado disporá dos materiais da materia no Campus Virtual (Moodle). Nestes materiais están os contidos (teóricos e prácticos) da materia.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- #De acordo con o artigo 9.2.a de o Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei de Organización do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non se permitirá o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores etc.)/ etc.) salvo autorización expresa da facultade.
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Promoverase a entrega de traballos en formato dixital. Se se solicita algún traballo impreso da materia, xa sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite fundas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, utilizar grampas en lugar de espirais.
- Impresión por ambas as caras en calidade "aforro de tinta".
- Non utilizar páxinas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar arquivos adxuntos que non teñan unha referencia directa aos temas tratados nos traballos.
Para máis información visite a ligazón
https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
#De acordo con os criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase utilizar unha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián da aula como nos traballos académicos solicitados. Información respecto diso pódese obter na seguinte ligazón:
https://assets.usc.gal/sites/default/files/paragraphs/more_info_service…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, como o
recoñecemento e consideración das situacións particulares das estudantes, a promoción dun clima de interaccións igualitarias, a organización igualitaria de grupos sempre que sexa posible, a exhibición de contribucións científicas. e técnicas das mulleres na materia e dos propios estudantes, e a introdución do xénero como categoría de análise do traballo dos estudantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguiranse as normas de privacidade e protección de datos persoais dispoñibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html.
José Manuel Ramiro Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 4 |
21:00-22:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | AULA 4 |
14.01.2026 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
17.06.2026 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |