Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Identificar os cambios asociados ao proceso de envellecemento e o seu impacto na saúde. Identifica as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de estilo de vida asociadas ao proceso de envellecemento
- Diferenciar os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores. Elixir intervencións dirixidas a tratar ou previr problemas de
saúde.
- Recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde: mala saúde, sufrimento, discapacidade da persoa (avaliación e diagnóstico).
- Aplicar a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código europeo de ética e deontoloxía da
Enfermería.
- Aplicar os coidados, garantindo o dereito á dignidade, á intimidade, á intimidade, á confidencialidade e á capacidade de decisión do paciente e da familia. Individualizar a atención tendo en conta a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e os valores.
I.-MÓDULO BÁSICO DE XERONTOLOXÍA:
Tema 1. Bases conceptuais
Tema 2. Envellecemento das poboacións (E)
Tema 3. Demografía da vellez (E)
Tema 4. Avaliación xerontolóxica (E)
Tema 5. Avaliación cognitiva (E)
Tema 6. Avaliación psicoafectiva (E)
Tema 7: Valoración social (E)
II.-MÓDULO II. XERIATRÍA
BLOQUE 1.
Tema 1.-Cambios anatómico-funcionais no envellecemento. Repercusións na saúde.(E)
Tema 2. Farmacoloxía en persoas maiores (E,S)
BLOQUE 1: Síndromes xeriátricos:
Tema 1.-Deterioro cognitivo/Demencia/Síndrome de Confusión Aguda (E;S)
Tema 2.-Infeccións (E,S)
Tema 3. Úlceras por presión (E,S)
Tema 4.-Caídas, Síndrome postcaída, Síndrome de inmovilización (E,S)
Tema 5.-Incontinencia urinaria (E,S)
Tema 6.-Anciáns fráxiles (E,S)
E: Expositivo; S: Seminarios: Casos cínicos. Simulación de casos.
Libros:
Misericordia García Hernández Rosa Martínez Sellarés, Enfermería y envejecimiento. Editorial: Elsevier, Junio 2012.
Núñez-Iglesias MJ, Novío S, Freire-Garabal M. Farmacología y Yatrogenia. Valoración e intervención en gerotonlogía y geriatría. En: Millán Calendi JC, edi tor. Gerontología y Geriatría. Valoración e intervención. 1ª edición. Madrid: Editorial Panamericana; 2010. p. 483-505 (I.S.B.N.: 978-84-9835-266-5).
Patricia A. Williams (2020). Enfermería Geriátrica. Elsevier
García Hernández, M y Martínez Sellarés, R (2012) Enfermería y envejecimiento. Elsevier
Páginas web de sociedades científicas:
Sociedad Española de Geratría y Gerontología. Disponible en: http://www.segg.es/
Guias, Documentos e protocolos:
Guias
Consenso SEGG-SENPE " Valoración nutricional en el anciano”
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Fractura de cadera. SEGG y SECOT
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: EPOC. SEGG y SEPAR
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Neumonías. SEGG y SEPAR
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Enfermedad ácido-péptica. SEGG y AEG
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Infecciones urinarias. SEGG y SEIMC
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Depresión y ansiedad. SEGG y SESPG
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Osteoporosis. SEGG y SER
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Artrosis
Guía de buena práctica clínica en Geriatría: Enfermedad de Parkinson. SEGG y SEN
Anciano y COVID-19 https://www.segg.es/publicaciones/biblioteca-online-segg
Coronavirus: the geriatric emergency of 2020. Joint document of the Section on Geriatric Cardiology of the Spanish Society of Cardiology and the Spanish Society of Geriatrics and Gerontologyhttps://www.revespcardiol.org/en-coronavirus-geriatric-emergency-2020-j…
WHO. Ageing and Health: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/ageing-and-health
Documentos:
100 recomendaciones básicas para la mejora continua del diseño y funcionamiento del servicio de atención a domicilio
100 recomendaciones básicas de calidad y mejora continuada para los servicios de centros de día de atención a personas mayores
100 recomendaciones básicas para fomentar la calidad en residencias de personas mayores
CE20 - Coñecer os cambios asociados ao proceso de envellecemento e o seu impacto na saúde. Identificar as modificacións
estruturais, funcionais, psicolóxicos e de estilo de vida asociados ao proceso de envellecemento.
CE21 - Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores. Seleccionar intervencións do coidador
dirixidas a tratar ou previr problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio ao
persoa anciá.
CE23 - Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código
Ética e Deontoloxía da Enfermaría Europea. Prestar atención, garantindo o dereito á dignidade, á intimidade, á intimidade,
confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e da familia. Individualizar a atención tendo en conta a idade, o sexo,
diferenzas culturais, grupos étnicos, crenzas e valores.
CE8A - (ANECA) Capacidade para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde deficiente, sufrimento,
discapacidade da persoa (avaliación e diagnóstico)
CE7 - Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e
enfermidade en diferentes etapas do ciclo vital.
Usarase:
sesión maxistral
Aprendizaxe baseada en problemas
Aprendizaxe colaborativa
Estudos de casos
Foros de debate
Gamificación
simulación
E,S: utilización de novas tecnoloxías que incorporen imaxes clínicas, probas diagnósticas e simulacións informáticas ou con maniquíes e pacientes simulados estandarizados.
Utilizaranse casos clínicos estandarizados segundo as competencias da materia.
Para aprobar a materia é necesario superar as partes correspondentes á docencia expositiva e interactiva.
Para a avaliación da asistencia ás clases aplicarase o disposto na Normativa de asistencia á docencia adaptada ao Espazo Europeo de Educación Superior (Acordo do Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010).
Exame final 60% Proba final presencial dos contidos correspondentes ás ensinanzas expositivas e seminarios.
Revisión e resolución de casos, realización de traballos 20%
No caso de aprobar a parte interactiva (seminarios) e non a parte expositiva correspondente, a parte superada de seminarios e/ou poderase gardar durante o curso seguinte.
Se por circunstancias excepcionais (enfermidade, etc.) faltase a algún dos seminarios e participase nas actividades vinculadas a eles, logo de achegar a correspondente xustificación da circunstancia e a súa análise, o profesorado poderá establecer unha alternativa para a súa realización.
Horas:
Estudo individual: 72
Lecturas recomendadas, casos prácticos, preparación do traballo: 40.5
Establecer conexiones entre la información teórica recibida en las clases teóricas y las observaciones e intervenciones realizadas en los seminarios.
Solicitar colaboración y/o ayuda del profesor a través de tutorías.
Técnica de estudio basada en el razonamiento en la búsqueda de la aplicabilidad práctica de los contenidos teóric
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- De acuerdo con el artículo 9.2.a del Estatuto del Estudiante de la USC y el artículo 36 de la Ley de Organización del Sistema Universitario, en las clases expositivas e interactivas no se permitirá el uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móviles, tabletas, ordenadores, etc.)
salvo autorización expresa de la facultad.
RESPONSABILIDAD AMBIENTAL
Se promoverá la entrega de trabajos en formato digital. Si se solicita algún trabajo impreso de la asignatura, ya sea individual o grupal, se tendrán en cuenta las siguientes indicaciones:
- Evite fundas de plástico u otros envoltorios externos innecesarios.
- Siempre que sea posible, utilizar grapas en lugar de espirales.
- Impresión por ambas caras en calidad "ahorro de tinta".
- No utilizar páginas en blanco como separadores de capítulos o partes.
- Evitar archivos adjuntos que no tengan una referencia directa a los temas tratados en los trabajos.
Para más información visite el enlace https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE GÉNERO
De acuerdo con los criterios de igualdad de género en el ámbito universitario, se recomienda utilizar un lenguaje no sexista tanto en el trabajo cotidiano del aula como en los trabajos académicos solicitados. Información al respecto se puede obtener en el siguiente enlace:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
También se utilizarán otras medidas para aplicar el enfoque de género en la docencia, como el reconocimiento y consideración de las situaciones particulares de las estudiantes, la promoción de un clima de interacciones igualitarias, la organización igualitaria de grupos siempre que sea posible, la exhibición de contribuciones científicas. y técnicas de las mujeres en la asignatura y de los propios estudiantes, y la introducción del género como categoría de análisis del trabajo de los estudiantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALES
Se seguirán las normas de privacidad y protección de datos personales disponibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812070
- Correo electrónico
- mjesus.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Marcos Pazos Couselo
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- marcos.pazos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | R.N.S.-Aula Magna |
30.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | R.N.S.-Aula Magna |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | R.N.S.-Aula Magna |
11.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | R.N.S.-Aula Magna |