Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.5 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Transmitir unha comprensión precisa e actualizada do sistema inmunitario, facendo fincapé nos principios organizadores da inmunidade.
- Identificar as células e moléculas específicas, que son compoñentes esenciais do sistema inmunitario, así como as funcións que realizan na defensa do hóspede fronte á infección.
- Aplicar os principios da inmunidade á comprensión das enfermidades humanas: defensa contra infeccións e enfermidades debidas a unha resposta inmune anormal.
- Ensinar técnicas básicas dun laboratorio de inmunoloxía.
Programa temático:
Tema 1. Introdución á Inmunoloxía
Tema 2. Células e tecidos do sistema inmunitario
Tema 3. Citocinas
Tema 4. Inmunidade innata
Tema 5. Anticorpos: estrutura e función
Tema 6. Bases xenéticas da diversidade de anticorpos
Tema 7. Estrutura do receptor de células B (BCR) e transdución de sinais
Tema 8. O complexo maior de histocompatibilidade
Tema 9. Bases xenéticas da diversidade do receptor de linfocitos T
Tema 10. Estrutura do receptor de células T (TCR) e transdución de sinais
Tema 11. Procesamento e presentación de antíxenos a linfocitos T
Tema 12. Desenvolvemento dos linfocitos T
Tema 13. Activación dos linfocitos T e mecanismos efectores
Tema 14. Desenvolvemento dos linfocitos B
Tema 15. Activación de linfocitos B e síntese de anticorpos
Tema 16. Regulación da resposta inmune
Tema 17. Inmunidade fronte aos microorganismos
Tema 18. Inmunodeficiencias conxénitas e adquiridas
Tema 19. Hipersensibilidade e alerxias
Tema 20. Autoinmunidade
Tema 21. Inmunoloxía dos transplantes
Tema 22. Inmunoloxía tumoral
Programa de clase interactivo:
As clases expositivas completaranse con 3 horas de clases interactivas, divididas en dúas sesións de 1 e 2 horas, respectivamente. Neles os alumnos debaterán e resolverán cuestións e problemas relacionados coa materia. Este material, nalgúns casos, estará dispoñible na páxina web do curso, e noutros será facilitado polo profesor na clase interactiva correspondente.
Programa de clases prácticas:
As clases prácticas de laboratorio realizaranse en 4 sesións de 3 horas cada unha, e ao remate das mesmas unha proba escrita.
Práctica 1. Reaccións de aglutinación
Práctica 2. Recoñecemento de órganos, tecidos e células do sistema inmunitario
Práctica 3. Reaccións de inmunoprecipitación
Práctica 4. Reaccións de fixación do complemento
Básica.
• Abbas, AK, Litchtman, AH y Pillai, S. Inmunología celular y molecular. 109ª Edición. Ed. Elsevier (2022).
• Murphy, K, Travers, P, y Walport, M. Inmunobiología de Janeway. 7ª Edición. Ed. MC Graw-Hill Interamericana (2010).
• Delves, P, Martin S, Burton D, Roitt, I. Inmunología. Fundamentos. 12ª Edición. Editorial Médica Panamericana (2014).
Complementaria.
• Abbas AK, Litchtman, AH y Pillai S. Inmunología básica. Funciones y trastornos del sistema inmunitario. 6ª Edición. Ed. Elsevier (2020).
• Regueiro González, J.R., López Larrea, C., González Rodríguez, S. y Martínez Naves, E. Inmunología. Biología y patología del sistema inmune. 5ª Edición. Editorial Médica Panamericana (2021).
• Punt, J, Strandford, SA, Jones, PP y Owen JA. Kuby. Inmunología. 8ª Edición. Editorial McGraw-Hill (2020).
Competencias xerais.
• (10) Deseñar, aplicar e avaliar reactivos, métodos e técnicas de análise clínica, coñecendo os fundamentos básicos da análise clínica e as características e contidos dos ditames de diagnóstico de laboratorio.
Habilidades específicas.
• (MF02) Coñecer e comprender os fundamentos básicos da análise clínica e as características e contidos das opinións de diagnóstico de laboratorio.
• (MF12) Coñecer e comprender a estrutura e función do corpo humano, así como os mecanismos xerais da enfermidade, as alteracións moleculares, estruturais e funcionais, a expresión sindrómica e as ferramentas terapéuticas para restaurar a saúde.
Competencias transversais.
• CS01-Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
• CS03-Capacidade para aprender.
• CI03-Coñecementos xerais básicos.
• CI09-Resolución de problemas.
A) Clases expositivas en grupo grande: lección impartida polo profesor na que se expoñen os contidos teóricos da materia. O profesor poderá contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, o alumnado non terá que utilizalos na clase. A plataforma virtual da USC apoiará e complementará a docencia teórica.
B) Clases interactivas en grupo reducido (Seminarios): clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas ou exercicios. O alumno participará activamente nestas clases de diferentes xeitos, tales como entregando traballos e exercicios ao profesor (algúns dos que se propoñan en boletíns que o profesor pon a disposición do alumnado con suficiente antelación) e resolvendo exercicios na aula, incluíndo outros. posibilidades. Inclúense probas de avaliación se é necesario. A participación nestes seminarios é obrigatoria para obter a puntuación correspondente á avaliación continua.
C) Clases prácticas de laboratorio: aquí inclúense as clases que se desenvolven nun laboratorio práctico. Para estas prácticas o alumno disporá dun manual de prácticas de laboratorio. Tras unha explicación por parte do profesor, o alumno realizará individualmente ou en pequenos grupos os experimentos e cálculos necesarios para acadar os obxectivos da práctica, recollendo no manual de laboratorio o desenvolvemento da práctica e os cálculos e resultados obtidos. A participación nestas prácticas é obrigatoria, así como a realización da proba escrita ao remate das mesmas.
D) Titorías en encerado en grupo moi reducido: Titorías programadas polo profesor. Propóñense actividades para avaliar o nivel de aprendizaxe e comprensión da materia, aclarar dúbidas sobre a teoría ou prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas.
E) Plataforma virtual da USC: empregarase como soporte e complemento da docencia teórico-práctica e como elemento importante de comunicación co alumno. Nela poranse a disposición do alumnado recursos teóricos e prácticos, necesarios para o estudo da materia.
1. A avaliación nas dúas oportunidades do curso académico constará de tres partes: parte teórica, parte práctica e parte correspondente ás clases interactivas.
2. O exame teórico suporá o 80% da nota final (máximo de 8 puntos). O exame será de tipo mixto, con preguntas tipo test para cubrir todas as partes fundamentais da materia, e con preguntas breves e específicas, que permitan valorar o desenvolvemento do razoamento e a asimilación da materia. É necesario que a nota obtida neste exame supere o 45% (3,6) do máximo (8) correspondente a dito apartado para valorar o resto dos apartados. A nota do exame teórico só se manterá durante o curso seguinte en caso de suspenso da materia.
3. A avaliación das prácticas suporá un 10% (máximo 1 punto) da nota final. Para esta avaliación terase en conta o traballo desenvolvido polo alumno no laboratorio xunto coa comprensión por parte do alumno do protocolo experimental e dos resultados experimentais obtidos, que se realizará mediante unha proba escrita que constará de preguntas curtas. O alumno non poderá superar a materia de Inmunoloxía se non realiza as prácticas de laboratorio e a correspondente proba escrita ao remate das mesmas. A cualificación das prácticas só se manterá durante os dous cursos académicos seguintes no caso de non superar a materia.
4. A avaliación das clases interactivas/continuas suporá un 10% (máximo 1 punto) da nota final. Establecerase tendo en conta: participación activa do alumno nas clases, realización dos traballos e actividades propostos, notas correspondentes a probas escritas sobre apartados concretos que se poidan realizar, etc. Realizarase ao longo do curso, pero fundamentalmente nas clases interactivas. A cualificación das clases interactivas manterase durante o curso académico seguinte no caso de non superar a materia. Se o alumno repetidor quere asistir ás clases interactivas, deberá manifestalo por escrito ao profesor ao comezo do cuadrimestre.
5. Na segunda oportunidade do curso realizarase unicamente o exame teórico, mantendo a nota correspondente ás prácticas e a avaliación das clases interactivas/continuas. A nota máxima sobre a que se cualificará esta parte do exame e a mínima esixida serán as descritas na primeira convocatoria.
6. O alumno deberá obter cinco puntos sobre un total de dez para superar a materia.
7. A avaliación da aprendizaxe realizarase do seguinte xeito:
• Coa proba de teoría avaliarase a adquisición de coñecementos xerais básicos e a capacidade de aprender (CI03, CS03), así como coñecer e comprender a estrutura e función do corpo humano (MF12) e o deseño, aplicación e avaliación. de reactivos, métodos e técnicas de análise clínica (10).
• Co exame práctico, avaliarase a capacidade de aplicar os coñecementos á práctica (CS01), o coñecemento e a comprensión dos fundamentos básicos da análise clínica (MF02) e o desenvolvemento, aplicación e avaliación de reactivos, métodos e técnicas probas clínicas. (10).
• Nas clases interactivas avaliarase a capacidade de aplicar os coñecementos teóricos á práctica mediante a resolución de problemas (CI09).
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA (HORARIO)
Clases expositivas en gran grupo: 23.
Clases interactivas en grupo pequeno: 3.
Titorías en grupo moi reducido: 2.
Prácticas de laboratorio: 15.
Exames e revisión: 2.
Total de horas de traballo presencial na aula ou no laboratorio: 45
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO (HORAS)
Estudo autónomo individual ou grupal: 46.
Resolución de exercicios ou outros traballos: 20.
Elaboración do traballo de laboratorio e elaboración da memoria de prácticas: 1.5.
Total horas de traballo persoal do alumno: 67,5
O alumno debe evitar o simple esforzo de memoria, xa que non é adecuado nin suficiente, enfocando o estudo a lograr a comprensión, razoamento e relación dos contidos da materia.
No que se refire ás clases interactivas, a participación activa nelas permitirá ao alumno comprender mellor moitos dos aspectos explicados nas clases teóricas, o que facilitará o estudo para o exame final.
Recoméndase que os alumnos acudan á revisión dos exames, onde o profesor poderá dicirlles cales foron os seus erros e como superalos, así como en que partes da materia deben facer un maior esforzo para recuperarse.
Así mesmo, é de gran axuda que o alumno intente resolver todas as cuestións que se lle propuxeron ao longo do curso, así como as novas que aparezan na bibliografía recomendada, e que asista ás titorías para resolver dúbidas coa axuda do profesorado. profesor.
Asimismo, es de gran ayuda que el alumno trate de resolver todas las cuestiones que se hayan propuesto durante el curso, así como de otras nuevas que figuran en la bibliografía recomendada, y que acuda a las tutorías para resolver las dudas con ayuda del profesor.
Rubén Varela Calviño
Coordinador/a- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881814933
- Correo electrónico
- ruben.varela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Iria Maria Gomez Touriño
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- iria.gomez.tourino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Juan Jose Nieto Fontarigo
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881816936
- Correo electrónico
- juanjose.nieto.fontarigo [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Alba Cortes Coego
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- alba.cortes.coego [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Martin Kotrulev
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- m.kotrulev [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
André Pérez Potti
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- andre.perez [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo C /CLE_03 | Castelán | 5035 Aula 9. Facultade de Dereito |
17:00-18:00 | Grupo A /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 11. Facultade de Dereito |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula 9. Facultade de Dereito |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo C /CLE_03 | Castelán | 5035 Aula 9. Facultade de Dereito |
17:00-18:00 | Grupo A /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 11. Facultade de Dereito |
18:00-19:00 | Grupo B /CLE_02 | Castelán | 5035 Aula 9. Facultade de Dereito |