Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
Áreas: Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Preténdese que o alumno adquira un coñecemento axeitado sobre a organización anatómica dos mamíferos domésticos utilizando un enfoque sistemático, comparado e topográfico. Deberá aprender os fundamentos da Anatomía Animal orientada ás aplicacións clínicas, de produción e de hixiene e industrialización alimentaria.
Ao rematar o curso o alumno debe ser capaz de (logros da aprendizaxe medibles e avaliables):
• Recoñecer a organización e constitución dos aparellos circulatorio, respiratorio, dixestivo, urinario, xenital e endócrino. É un obxectivo de aprendizaxe incluído nas “Competencias a Día 1” (CD-1.35).
• Transferir ao animal vivo os coñecementos anatómicos adquiridos, para identificar e localizar os constituíntes de cada un destes aparellos e sistemas. É un obxectivo de aprendizaxe incluído nas “Competencias a Día 1” (CD-1.35).
• Recoñecer a textura e consistencia dos tecidos e órganos: pel, fascias, músculos e tendóns, ósos e ligamentos, linfonodos, vasos e nervios, órganos ocos e parenquimatosos. É un obxectivo de aprendizaxe incluído nas “Competencias a Día 1” (CD-1.35).
• Manexar correctamente o instrumental cirúrxico básico -pinzas, tesoiras e bisturí- tras ter realizado unha disección fundamentada no acceso a cavidades corporais (CD1-1.4).
• Aplicar as medidas de bioseguridade precisas para traballar en diferentes ámbitos de traballo dun veterinario/a (CD1-1.4).
• Manexar adecuadamente a terminoloxía anatómica, así como os planos e termos de posición. É un obxectivo de aprendizaxe incluído nas “Competencias a Día 1” (CD1-1.5).
PROGRAMA TEÓRICO: desenvólvese en 37 sesións expositivas de 50 minutos e unha titoría grupal ao inicio do curso.
TEMA 1.- ESPLACNOLOXÍA. Introdución e xeralidades. Constitución e organización dos sistemas viscerais.
TEMA 2.- Cavidade torácica. Pleura.
TEMA 3.- Cavidades abdominal e pelviana. Peritoneo.
TEMA 4.- ANGIOLOXÍA. Introdución e xeralidades. Pericardio. Corazón: situación, forma e relacións.
TEMA 5.- Corazón: constitución. Vasos e nervios do corazón.
TEMA 6.- Sistema sanguíneo. Constitución e tipos de vasos. Principais troncos arteriais e venosos.
TEMA 7.- Sistema linfático. Principais vasos linfáticos. Órganos do sistema linfático: linfonodos.
TEMA 8.- Localización e topografía dos principais linfonodos.
TEMA 9.- Órganos do sistema linfático (continuación): baço, timo, medula ósea e tecido linfático difuso.
TEMA 10.- APARELLO RESPIRATORIO. Introdución e xeralidades. Constituíntes. Nariz e cavidade nasal. Senos paranasais.
TEMA 11.- Larinxe: músculos larínxeos e cavidade larínxea. Tráquea e bronquios.
TEMA 12.- Pulmóns. Morfoloxía e constitución. Vasos e nervios do aparello respiratorio.
TEMA 13.- APARELLO DIXESTIVO. Introdución e xeralidades. Constituínte. Cavidade oral: meixelas, beizos e padal. Glándulas salivares. Túnica mucosa.
TEMA 14.- Dentes: tipos, morfoloxía e constitución. Fórmula dentaria.
TEMA 15.- Lingua: morfoloxía e constitución. Músculos linguais. Vasos e nervios da cavidade oral.
TEMA 16.- Faringe: situación, forma e relacións. Musculatura e mucosa farínxea. Vasos e nervios da faringe.
TEMA 17.- Canal alimentario. Constituíntes. Esófago e estómago simple.
TEMA 18.- Estómago composto.
TEMA 19.- Intestino delgado.
TEMA 20.- Intestino groso. Constitución do canal alimentario.
TEMA 21.- Páncreas e fígado. Situación, forma e relacións. Constitución.
TEMA 22.- Vasos e nervios do canal alimentario.
TEMA 23.- APARELLO URINARIO. Introdución e xeralidades. Rins: situación, forma e relacións. Constitución.
TEMA 24.- Pelve renal, uréter e vexiga da urina.
TEMA 25.- Consideracións xerais da uretra. Uretra feminina. Vasos e nervios do aparello urinario.
TEMA 26.- APARELLO XENITAL. Introdución e xeralidades. Órganos xenitais masculinos. Testículo.
TEMA 27.- Órganos xenitais masculinos (continuación). Epidídimo, conduto deferente e cordón espermático. Escroto.
TEMA 28.- Pene e uretra masculina. Prepucio.
TEMA 29.- Glándulas xenitais accesorias. Vasos e nervios dos órganos xenitais masculinos.
TEMA 30.- Órganos xenitais femininos. Ovario, oviduto, útero e vaxina.
TEMA 31.- Órganos xenitais femininos (continuación). Vestíbulo vaxinal, vulva e clítoris. Vasos e nervios dos órganos xenitais femininos. Periné.
TEMA 32.- GLÁNDULAS SEN CONDUTO. Introdución e xeralidades. Tiroide, paratiroide, illotes pancreáticos, adrenais, hipófise e epífise.
TEMA 33.- Anatomía topográfica da cabeza e pescozo.
TEMA 34.- Anatomía topográfica da cavidade torácica.
TEMA 35.- Anatomía topográfica da cavidade abdominal.
TEMA 36.- Anatomía topográfica da cavidade pelviana.
PROGRAMA PRÁCTICO: desenvólvese en 12 sesións interactivas (10 sesións de 3 horas e 2 sesións de 3,5 horas), correspondentes á dissección de cabeza, pescozo e cavidades torácica, abdominal e pelviana, así como ao estudo dos órganos e vísceras correspondentes. Todas as prácticas teñen lugar na sala de dissección do pavillón 3, planta soto.
Prácticas CL1 a CL3: Dissección de cabeza e pescozo (3 sesións de 3 horas). O alumnado traballará sobre cabezas de can, cabalo, vaca e/ou pequeno ruminante realizando unha dissección regrada para descubrir as diferentes estruturas de interese nestas rexións. Tamén terá ao seu dispor material da osteoteca e preparacións anatómicas relacionadas coa temática das sesións.
Prácticas LB4 a LB10: Estudo das cavidades torácica, abdominal e pelviana xunto co exame de órganos e vísceras correspondentes e a angioloxía (7 sesións de 3 horas). O alumnado terá ao seu dispor as vísceras que se atopan aloxadas nas cavidades torácica, abdominal e pelviana, tanto de carnívoros como de ungulados domésticos, así como pezas anatómicas para o estudo da anatomía topográfica e comparada. Deste xeito analízanse os órganos que integran os aparellos dixestivo, circulatorio, respiratorio e xenitourinario realizando un estudo sistemático e topográfico de cada órgano/víscera.
Práctica LB11: Repaso de contidos e abordaxe para o estudo da anatomía topográfica (3,5 horas). Esta sesión está dedicada ao repaso dos contidos tratados en sesións anteriores e á dissección regrada de cadáveres de animais domésticos (carnívoros, súidos, équidos e/ou rumiantes), onde o alumno accederá ás cavidades corporais para o estudo in situ dos órganos que conteñen, logrando unha maior comprensión da anatomía topográfica.
Práctica LB12: Realización do exame final de prácticas (3,5 horas). Esta última sesión dedícase integramente á realización dun exame final sobre os contidos tratados nas sesións interactivas.
Bibliografía básica:
BALJIT S. (2017). Libro de texto de Anatomía Veterinaria de Dyce, Sack and Wensing. 5ª edición. Elsevier
CLAYTON H.M. & FLOOD P.F. (dezanove noventa e seis). Atlas de cor da gran anatomía aplicada a animais. Ed. Mosby-Wolfe.
EVANS H.E., DE LAHUNTA, A. (2013). Anatomía do can de Miller. 4ª ed. Ed. Saunders.
KÖNIG H.E. & LIEBICH H.G. (2009). Anatomía veterinaria dos mamíferos domésticos: libro de texto e atlas de cores. 4ª ed. Ed. Schattauer.
KÖNIG H.E. & LIEBICH H.G. (2004). Anatomía dos animais domésticos. Aparello locomotor, 2ª ed. Edición Médica Panamericana.
KÖNIG H.E. & LIEBICH H.G. (2005). Anatomía dos animais domésticos. Tomo 2. Órganos, sistema circulatorio e sistema nervioso. Edición Médica Panamericana.
NICKEL R., SCHUMMER A. e SEIFERLE E. (1986). As vísceras dos mamíferos domésticos. 2ª ed. Ed. Paul Parey.
NICKEL R., SCHUMMER A. e SEIFERLE E. (1986). A Anatomía dos Mamíferos Domésticos. Vol. 3: O sistema circulatorio, a pel e os órganos cutáneos dos mamíferos domésticos. Ed. Paul Parey.
POPESKO P. (1998). Atlas de Anatomía Topográfica de Animais Domésticos. 2ª ed. Volumes 1, 2 e 3. Ed. Masson.
RUBERTE J. & SAULET J. (1995, 1996, 1998). Atlas de Anatomía de cans e gatos. Tomo 1: Cabeza e pescozo. Tomo 2: Torax e extremidade torácica. Tomo 3: abdomen, pelve e membro pélvico. Ed. Multimédica.
RUBERTE J. & SAULET, J. (1996). Atlas de Anatomía de cans e gatos. Tomo 2: Torax e extremidade torácica. Ed. Multimédica.
RUBERTE J. &. SAULET, J. (1998). Atlas de Anatomía de cans e gatos. Tomo 3: abdomen, pelve e membro pélvico. Ed. Multimédica.
Bibliografía complementaria:
Acceso gratuíto aos libros electrónicos desde a plataforma McGraw-Hill Access Medicine (Nome de usuario: univsc, Contrasinal: Medicine2019): https://accessmedicine.mhmedical.com/
IVALA Aprende | Anatomía Veterinaria 3D e Aprendizaxe Clínica (reconstrucións 3D espectaculares, GRATIS para estudantes): https://www.ivalalearn.com/
Splanchnology - IMAIOS (splanchnology de diferentes especies): https://www.imaios.com/es/vet-Anatomy/Vet-Anatomical-Part/Splanchnology
Vídeos de sistemas viscerais da Universidade de Murcia: https://www.um.es/web/anatvet/docencia/recursos-docentes/videos-anatomia
Planar Anatomy (anatomía topográfica de seccións): http://vanat.cvm.umn.edu/cadavSlabs/index.html
Na presentación do tema realizarase un desglose detallado da bibliografía recomendada.
Recomendamos o uso de recursos básicos e complementarios de internet especificados na sección de bibliografía, así como esa bibliografía de acceso electrónico dispoñible na Biblioteca da USC A BUSC EN LIÑA (https://busconline.gal). Tamén, a través do portico (http://sfx.bugalicia.org/san/az) e EZproxy (https: ezbusc), xestionado por BUGalicia, será posible buscar revistas científicas e libros electrónicos (coas credenciais de a USC). Para temas específicos, os profesores poden proporcionar artigos de acceso aberto ou recomendar a busca a través de PubMed ou Google Schoolar.
Competencias xenéricas do Grado en Veterinaria:
Adquirir:
GVUSC01- Capacidade de aprendizaxe e adaptación.
GVUSC02- Capacidade de análise e síntese.
GVUSC05- Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
GVUSC06- Capacidade de traballar de forma autónoma e en equipo.
Competencias específicas disciplinares:
CEDVUSC 02- Adquirir o coñecemento sobre a estrutura e función dos animais sans.
Competencias específicas profesionais:
DIVUSC01- Realizar a historia e a exploración clínica dos animais. (Para esta competencia, a materia participa aportando coñecementos imprescindibles sobre as rexións do corpo, os termos de posición e a nomenclatura específica, así como a topografía dos aparellos e sistemas nas cavidades corporais).
DIVUSC12- Realizar a inspección dos animais ante e post mortem e dos alimentos destinados ao consumo humano. (Para esta competencia la materia participa aportando os coñecementos precisos en canto ao aspecto normal de órganos e vísceras).
Competencias específicas académicas:
CEAVUSC 08- Ser consciente da necesidade de manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes das competencias profesionais mediante un proceso de formación permanente.
Competencias transversais:
CTVUSC 02- Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada por distintas canles, como información bibliográfica e internet, e analiza-la dun xeito crítico.
CTVUSC 03- Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
• Sesións expositivas: 37 clases maxistrais de 50 minutos de duración na aula establecida no horario publicado polo centro (ver calendario académico para a cronoloxía exacta), con emprego sistemático do Campus Virtual como soporte da docencia e vía de comunicación directa co alumnado. Debe asistirse ás sesións expositivas de forma regular.
• Sesións interactivas: 37 horas de traballo práctico presencial divididas en 10 sesións de 3 horas de duración e 2 sesións de 3,5 horas. As sesións interactivas teñen lugar na sala de dissección, pavillón 3 planta soto, e son de asistencia obrigatoria para poder realizar o exame final da materia.
O traballo práctico presencial autónomo realizarase en grupos reducidos de alumnos baixo a supervisión dun profesor utilizando o material biolóxico e/ou os modelos anatómicos correspondentes a cada bloque temático. Durante as prácticas, usarase as notas tomadas nas clases expositivas, así como as guías de prácticas e os contidos relativos aos temas tratados nas clases, dispoñibles na aula virtual da materia. Os atlas impresos ou en formato electrónico son moi recomendables para axudar a resolver dúbidas concretas de modo que o estudante poida iniciarse no emprego de bibliografía especializada.
Durante todas as sesións interactivas traballarase nas Competencias a Día 1 da FVE:
CD1.1.4 Promover, vixiar e contribuír ao mantemento da saúde e da seguridade de un mesmo, dos pacientes, dos clientes, dos compañeiros e do medio ambiente no ámbito veterinario; demostrar coñecementos sobre os principios de garantía de calidade; aplicar os principios de xestión de riscos na práctica.
OA: Aplicar as medidas de bioseguridade para traballar en diferentes ámbitos de traballo dun veterinario.
(Como participa a asignatura nesta competencia: O alumnado debe ler as normas de seguridade para acceder e traballar na sala de prácticas; despois ten que superar un breve cuestionario sobre os conceptos básicos dispoñible no campus virtual, como actividade obrigatoria para poder acceder aos materiais de prácticas, así como aos test de avaliación en liña).
Trabállase en todas as prácticas: CL1 a CL3 e LB4 a LB12. OASNE: avalíase, pero non é eliminatorio.
CD1.1.5 Comunicarse de forma eficaz cos clientes, o público, os colegas profesionais e as autoridades responsables, utilizando unha linguaxe adecuada ao público en cuestión e respectando plenamente a confidencialidade e a privacidade.
OA: Manexo axeitado da terminoloxía anatómica, así como dos planos e termos de posición.
(Como participa a asignatura nesta competencia: durante as prácticas utilízase a linguaxe e terminoloxía propias da asignatura; durante os exames orais e escritos explórase e valórase o seu uso correcto).
Trabállase en todas as prácticas: CL1 a CL3 e LB4 a LB12. Avalíase nos exames orais e escritos realizados durante as prácticas e no exame teórico final. OASE: avalíase e é eliminatorio.
CD1.1.6 Aplicar principios de interacción interpersonal eficaz, incluíndo comunicación, liderado, xestión, traballo en equipo, respecto mutuo e outras habilidades transversais.
OA: Distribuír unha tarefa e xestionar o tempo dedicado a ela para un traballo en equipo eficaz.
(Como participa a asignatura nesta competencia: durante as prácticas os alumnos traballan en equipos reducidos, nos cales deben distribuír as tarefas a realizar en cada sesión xestionando o tempo dedicado a cada unha de cara ao logro final de prácticas, con respecto entre os membros e cara ao resto dos equipos e o profesorado).
Trabállase en todas as prácticas: CL1 a CL3 e LB4 a LB12. OASNE: avalíase, pero non é eliminatorio.
CD1.1.35 Realizar a inspección ante mortem dos animais produtores de alimentos, incluíndo a atención a aspectos de benestar, o exame post mortem macroscópico sistemático, o rexistro de observacións, e a toma de mostras de tecidos, o seu almacenamento e transporte.
OA: Recoñecer a organización e constitución dos aparellos circulatorio, respiratorio, dixestivo, urinario, xenital y endocrino.
(Como participa a asignatura nesta competencia: durante as prácticas o alumnado debe recoñecer a organización e constitución dos aparellos circulatorio, respiratorio, dixestivo, urinario, xenital e endócrino, sendo capaces de transferir ao animal vivo os coñecementos anatómicos adquiridos, para identificar e localizar os constituíntes de cada un destes aparellos e sistemas. Así mesmo, deben ser capaces de recoñecer a textura e consistencia dos tecidos e órganos: pel, fascias, músculos e tendóns, ósos e ligamentos, linfonodos, vasos e nervios, órganos ocos e parenquimatosos).
Trabállase en todas as prácticas: CL1 a CL3 e LB4 a LB12. Avalíase nos exames orais e escritos realizados durante as prácticas e no exame teórico final. OASE: avalíase e é eliminatorio.
Nos días previos a cada semana de prácticas poderá realizarse unha proba voluntaria de autoavaliación na aula virtual, relacionada cos contidos específicos que se van traballar durante a semana.
Tanto no Campus Virtual como na entrada da sala de dissección figuran as normas básicas de seguridade que o alumnado debe observar no recinto; calquera dúbida ao respecto será resolta polo profesorado presente en cada sesión práctica. Ademais das medidas de hixiene que poidan ser establecidas polas autoridades, é necesario observar as NORMAS ESPECÍFICAS DA MATERIA:
• para acceder á sala de prácticas é obrigatorio o uso de bata branca de laboratorio, luvas desbotables e botas de goma, dadas as características do traballo que se vai desenvolver.
• É moi recomendable usar lentes de seguridade e máscara hixiénica de protección facial.
• Para o traballo individual é imprescindible ter un material básico de dissección composto por bisturí, pinzas e tesoiras.
• Así mesmo, será de aplicación calquera outra instrución que o profesorado indique sobre normativa de seguridade e equipos de protección individual.
• Titorías: No actual plan de estudos existen dous tipos de titoría: grupal e individual. A grupal, onde se explican as normas xerais que rexerán para a materia, só é unha e terá lugar para todo o alumnado na aula ao comezo do semestre. A segunda é o modelo tradicional, moi recomendable para aclarar cantas dúbidas e dificultades poidan xurdir durante o desenvolvemento da docencia. É necesario fixar unha data antes de acudir a esta titoría que terá lugar no despacho do profesor, ou se así se acorda, de forma virtual a través da plataforma oficial MS Teams.
• É OBRIGATORIA a asistencia ás actividades prácticas programadas, onde se realizará unha avaliación continua do traballo desempeñado e dos coñecementos adquiridos. Non asistir ás sesións prácticas —agás causa de forza maior que terá que ser debidamente xustificada documentalmente e non poderá ser nunca superior a 5 prácticas— ten como consecuencia non poder superar a materia en ningunha das oportunidades de exame final.
• Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos mediante avaliación continua durante o desenvolvemento das prácticas: 50% da cualificación global. Durante a avaliación continua das prácticas terase en conta a implicación e a actitude de cada alumno, a destreza adquirida co traballo manual e os coñecementos que se demostren durante as sesións. Doutra banda, realizaranse probas periódicas de recoñecemento e identificación sobre as pezas anatómicas, ademais dun exame final de coñecementos prácticos. Durante ditas probas resulta absolutamente imprescindible o emprego correcto da nomenclatura anatómica e o coñecemento dos termos de posición para superar a materia (CD1-1.5).
• Dominio dos coñecementos globais mediante exame final da asignatura completa, obrigatorio e complementario á avaliación continua: 50% da cualificación global. O exame será presencial e constará dunha combinación de preguntas tipo test, preguntas curtas, figuras e imaxes para completar/identificar e preguntas de desenvolvemento. Para superar este exame final o alumno dispón de dúas oportunidades cuxas datas oficiais están fixadas no calendario académico de cada ano.
Para os alumnos repetidores, a nota de prácticas será conservada para cursos posteriores, agás que voluntariamente manifesten o desexo de repetir as prácticas, o cal implica renunciar á puntuación obtida.
Non procede a dispensa de asistencia a esta asignatura.
En caso de plaxio, fraude ou uso indebido das tecnoloxías durante a realización das probas telemáticas, será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Das Competencias a Día 1 da FVE que se traballan durante as sesións interactivas, só se avalían de forma eliminatoria os obxectivos de aprendizaxe: “Manexo axeitado da terminoloxía anatómica, así como dos planos e termos de posición”, correspondente á CD1.1.5: Comunicarse de forma eficaz cos clientes, o público, os colegas profesionais e as autoridades responsables, utilizando unha linguaxe adecuada ao público en cuestión e respectando plenamente a confidencialidade e a privacidade, e os relacionados co “recoñecemento da organización e constitución dos aparellos circulatorio, respiratorio, dixestivo, urinario, xenital e endócrino, xunto coa capacidade de transferir ao animal vivo os coñecementos anatómicos adquiridos, para identificar e localizar os constituíntes de cada un destes aparellos e sistemas; e recoñecemento da textura e consistencia dos tecidos e órganos: pel, fascias, músculos e tendóns, ósos e ligamentos, linfonodos, vasos e nervios, órganos ocos e parenquimatosos”. Estes obxectivos avalíanse nos exames orais e escritos realizados ao longo de todas as prácticas, así como nos exames finais escritos, e son eliminatorios.
Os obxectivos de aprendizaxe das CD1-1.4 e CD1-1.6 avalíanse, pero non son eliminatorios.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA:
- Clases maxistrais: 37 horas
- Prácticas de laboratorio: 37 horas
- Titorías: 1 hora
Total horas de traballo presencial: 75 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO:
- Estudo individual: 55 horas
- Revisión bibliográfica, biblioteca: 7 horas
- Realización de exames: 4 horas
- Outras tarefas propostas polo profesor: 9 horas
Total horas de traballo persoal do alumno: 75 horas
TOTAL HORAS DO ALUMNO: 150
A asistencia ás clases teóricas e recomendable para entender e asimilar a materia. A asistencia ás sesións interactivas (prácticas) é obrigatoria para aprobar a materia.
Resolver as dúbidas a través de titorías é de gran valor para prepararse para os exames e posibles tarefas.
Patricia Fernandez Troconiz Revuelta
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Correo electrónico
- patricia.troconiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pablo Sanchez Quinteiro
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Correo electrónico
- pablo.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Nuria Vicenta Alemañ Posadas
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Correo electrónico
- nuria.alemany [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Roberto Bermudez Pose
Coordinador/a- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Teléfono
- 982822341
- Correo electrónico
- roberto.bermudez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Manuela De Azevedo Gomes
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Correo electrónico
- anamanuelade.azevedo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Irene Ortiz Leal
- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Anatomía e Anatomía Patolóxica Comparadas
- Correo electrónico
- irene.ortiz.leal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS10 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS13 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS04 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS12 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS09 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS11 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS02 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS08 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS07 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS05 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS03 | Castelán | Aula 1 |
09:00-10:00 | Grupo /TI-ECTS06 | Castelán | Aula 1 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
25.05.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
25.05.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
25.05.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
19.06.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
19.06.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |