Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Xornalismo
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Análise dos modelos de xestión, análise, difusión e control da comunicación interna e externa nas organizacións.
2. Estudo e análise do papel e funcións dos gabinetes de comunicación nas organizacións e a súa función na construción da imaxe, identidade corporativa e reputación corporativa.
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1. A comunicación nas organizacións.
1.1.Modelos, perspectivas, escolas, fluxos
1.2.Tipos de comunicación: comercial, empresarial, institucional
1.3.Comunicación formal e informal, directa ou mediada
1.4.O Plan de Comunicación: obxectivos, indicadores, e medición de resultados.
TEMA 2. A comunicación en contornas virtuais
2.1. SEO e SEM
2.2. Redes sociais convencionais e alternativas
2.3. O empoderamento das/os usuarios: estratexias de Interactividade e de co-creación
2.4. Oportunidades e condicionantes dos escenarios e das canles online
2.4. Os novos aliados da comunicación organizacional: xeolocalización, movilidad e datamining
2.5. As campañas en buscadores
TEMA 3. Tendencias na xestión da Comunicación Organizacional
3.1. O impacto da intelixencia artificial
3.2. O metaverso: ferramentas, formatos e relación cos públicos
3.3. Stakeholders e comunidades
3.4. Tipos de público: formas e criterios de segmentación
TEMA 4. Comunicación integral.
4.1. Imaxe e identidade
4.2. Reputación e responsabilidade social corporativa
4.3. Marqueting, publicidade, relacións públicas, información: definición, funcións e modelos
4.4. Departamentos, asesorías de comunicación, e gabinetes de prensa: modalidades, funcións, ubicación no organigrama.
4.5. A/0 dircom
TEMA 5. Comunicación interna
5.1. Teoría da cultura organizativa e da comunicación interna
5.2. Tipos de comunicación interna nas organizacións
5.3. O plan de comunicación interna
5.4. Ferramentas da comunicación interna
5.5. Avaliación da comunicación interna
TEMA 6. Comunicación externa.
6.1. O plan de comunicación externa.
6.2. Fluxos, accións, soportes.
6.3. Ferramentas de comunicación externa
TEMA 7. As relacións informativas
7.1. A comunicación das organizacións a través dos medios de comunicación social
7.2. Rutinas produtivas dos gabinetes e dos medios no Free press ou publicity
7.3. Planificación estratéxica e elaboración das notas de prensa
7.4. O video como producto na comunicación organizacional
7.5. Autopromoción televisiva como estrategia de creación de imagen.
CONTIDOS PRÁCTICOS
PRÁCTICA
Na parte práctica, o alumnado resolverá diferentes exercicios específicos nos que deberá relacionar os contidos teóricos da materia con casos e situacións reais. Proponse unha parte práctica dividida en dúas fases:
Parte individual: Ideación e elaboración das notas de prensa
Parte colectiva: o alumnado seleccionará unha entidade, institución ou organización que servirán como foco para dous obxectivos:
- Realizar unha análise profunda da xestión da súa comunicación
- Elaborar unha proposta básica de implementacións e accións comunicativas
Obradoiros formativos: ao longo do curso ofreceranse formacións prácticas específicas co obxectivo de dotar ao alumnado de ferramentas e coñecementos para a resolución de tarefas específicas da profesión:
- De xeito transversal á parte práctica colectiva, mediante análise de casos de éxito.
- Puntual, con sesións específicas: Comunicación de crise con sesións prácticas específicas de análises de casos de xestión da comunicación de crise.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Costa-Sánchez, C., & Martínez Costa, S. (2018). Comunicación corporativa audiovisual y online: innovación y tendencias.
García Santamaría, José Vicente (2020). Las nuevas fronteras de la comunicación corporativa. UOC Comunicación 2020
Romero-Rodríguez, Luis M (2020) Manual de Gestión de la Comunicación Corporativa. Madrid: Tecnos
Kreps, G.L. Organizational communication, Northern Illinois University, 1990.
Túñez, M. La gestión de la comunicación en las organizaciones. Editorial Comunicación Social. Zamora/Sevilla. 2012
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Camacho, M. M., & Segarra, S. M. (2019). La narrativa transmedia aplicada a la comunicación corporativa. Revista de Comunicación, 18(2), 225-244.
Capdevila, A. (2022). Reflexiones en torno a la comunicación organizacional, la publicidad y el audiovisual desde una perspectiva multidisciplinar. aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, (27), 274-277.
Carral, U., & Tuñón-Navarro, J. (2020). Estrategia de comunicación organizacional en redes sociales: análisis electoral de la extrema derecha francesa en Twitter. Profesional de la información/Information Professional, 29(6).
Chica, C., & Carmen, M. (2023). Comunicación corporativa con IA: Casos GAD Chone y Manta.
De Castro, A. (2017). Manual práctico de comunicación organizacional. Editorial Verbum.
Grunig J. & Hunt, T. Dirección de relaciones públicas. Gestión 2000. Barcelona, 2003
García-Orosa, B. (2019). 25 años de investigación en comunicación organizacional digital. Artículo de revisión. Profesional de la información/Information Professional, 28(5).
Henao, A. E. P. (2020). La comunicación organizacional en la gestión empresarial: retos y oportunidades en el escenario digital. Revista GEON: Gestión-Organización-Negocios., 7(1), 9-25.
Herrera, I. M. (2022). Comunicación corporativa en tiempos de pandemia. Simulación de un evento de prensa online con estudiantes de Periodismo. IROCAMM-International Review Of Communication And Marketing Mix, 5(2), 9-21.
Hidalgo, R. P., Quichimbo, J. Y., & Altamirano, V. (2020). Nuevas tendencias en la comunicación organizacional. Fonseca, Journal of Communication, (20), 7-11.
Kotler, p et al. (2018) Marketing 4.0. Transforma tu estrategia para atraer al consumidor digital. Editorial LID
Kotler, P. Kartajaya H. & Setiawan I. Marketing 3.0. Madrid: Colección Acción Editorial (LID). Madrid 2011.
Kreps, G.L. Organizational communication, Northern Illinois University, 1990.
Lorán Herrero, M. D. (2016). La comunicación corporativa audiovisual: propuesta metodológica de estudio.
Lucas Marín, A. La comunicación en la empresa y en las organizaciones. Bosch comunicación. Barcelona,1997.
Martínez-Sanz, R. y Durántez-Stolle, P. (2020). Comunicación corporativa y educación en valores en el aula universitaria. Un proyecto de Aprendizaje servicio (APS). OBETS. Revista de Ciencias Sociales, 15(2), 563-588.
Sichacá Beltrán, K. J. (2020). JANO, Narrativas transmediales aplicadas a la comunicación organizacional.
Trak, Y. (2023). Comunicación no verbal: una asignatura pendiente en la formación del comunicador social. Apuntes para el estudio del subsistema paraverbal de la comunicación. Temas de Comunicación, (47), 20-49.
Valdés, A. T. B., Pérez, Z. C., & Condel, A. A. D. V. (2017). Comunicación audiovisual, nuevos paradigmas y tendencias. Alcance, 6(12), 26-55.
Valle, M. (2003). La comunicación organizacional de cara al siglo XXI. Razón y palabra, 32.
CON.5 - Distinguir as distintas formas de xestionar a complexidade no contexto comunicativo
HAB.2 - Analizar o estado dos procesos de comunicación e das organizacións dos medios para tomar decisións
e propor solucións nos seus diferentes ámbitos
HAB.5 - Transmitir información eficiente a un público tanto especializado como non especializado.
COM.1 - Deseñar e implementar estratexias de comunicación para resolver problemas ou necesidades específicas en
o ámbito xornalístico
COM.4 - Xestionar o traballo colaborativo e dirixir proxectos e equipos profesionais no ámbito do xornalismo
COM.5 - Elixir e aplicar con criterio coñecementos e habilidades que alimentan o desenvolvemento das capacidades creativas, a iniciativa e o espírito emprendedor
Clase maxistral
Exposición na aula baseadas no estudo dun caso, problema ou situación contextualizados
Casos prácticos para a análise e presentación de medios, produtos, estratexias ou proxectos
referencia no contexto da materia
Flipped classroom, como modalidade que combina a aprendizaxe autónoma mediante
materiais e actividades que permitan unha preparación previa coa docencia presencial na aula, como espazo destinado a discusión, resolución de dúbidas e profundización
Design thinking e opcións de gamificación na aula
Probas de coñecemento 50%
Prácticas experimentais 50%
• O sistema de avaliación contempla que é imprescindible ter aprobada a parte teórica e a parte práctica para superar a materia.
• No caso de plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
• De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de ‘Non Presentado’.
Nesta materia non se pode eximir a asistencia ás aulas expositivas nin interactivas porque a explicación da teoría está directamente vencellada cos exercicios prácticos programados. Incluso é posible que, nalgún caso, nas clases expositivas sexa necesario explicar as características e o funcionamento dos exercicios prácticos.
• Docencia teórica: 24 horas
• Docencia interactiva: 24 horas
• Titorización en grupo reducido: 3 horas
• Probas de avaliación: 3 horas
• Traballo persoal do alumnado: 96 horas
Seguimento constante dos avances na aula.
Jose Miguel Tuñez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816547
- Correo electrónico
- miguel.tunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carlos Garcia-Verdugo Peralta
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Correo electrónico
- carlos.garcia-verdugo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
César Fieiras Ceide
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- cesar.fieiras.ceide [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Juan Manuel Prieto Arosa
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- juanma.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 3 |
Martes | |||
11:00-12:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 3 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 3 |
14.01.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 3 |
14.01.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 4 |
13.06.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 2 |