Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Coñecer e comprender os conceptos fundamentais básicos vinculados ao ciclo contable da Contabilidade de custos:
* Coñecer os principais sistemas de custos e as condicións en que resulta máis apropiada a utilización de cada un deles.
* Distinguir os distintos tipos de custos en función da súa relación coa actividade e co produto/servizo/proceso.
• Aprender a elaborar e presentar un informe acerca dos custos dun produto ou un proceso. Á súa vez,
isto supón:
* Coñecer e manexar as distintas fontes de datos ás que un contable de custos pode recorrer para elaborar un informe de custos.
* Coñecer os distintos tipos de fichas que se poden preparar para recoller os datos necesarios para elaborar un informe de custos.
* Coñecer e manexar os principais tipos/modelos de informes que se poden elaborar dependendo do obxectivo perseguido, do sistema de custos utilizado e do problema a resolver.
• Relacionar os distintos modelos de deseño do sistema de Contabilidade de custos coas características
organizativas e produtivas da empresa e cos obxectivos que se perseguen co devandito sistema, a fin
de determinar as condicións en que resulta máis apropiada a utilización de cada un deles.
• Coñecer as características do control organizativo e o papel da Contabilidade de custos como
instrumento de control.
• Introducir ao alumno nos obxectivos e características básicas da xestión orzamentaria e a estrutura de formación dos custos estándar
(1) O sistema de información contable. Insuficiencia da contabilidade xeral. A busca da complementariedade: a contabilidade de custos.
(2) Fundamentos teóricos da contabilidade de custos e proceso xeral de determinación de custos e resultados. Clasificación, localización e imputación dos custos.
(3) Diferenciación dos custos en función da súa variabilidade coa actividade e da súa relación co produto. Métodos para o cálculo e control dos custos indirectos. Imputación racional dos custos de estrutura.
(4) Elementos básicos de custos na función produtiva: materiais, man de obra e custo de utilización do activo non corrente.
(5) Sistemas de custos para a avaliación e o cálculo: ordes de fabricación e procesos.
(6) Información para a planificación e o control. Orzamentos e custos estándar.
Material depositado na fotocopiadora dá Facultade e dispoñible non Campus Virtual (transparencias utilizadas polos profesores como guion en clases e boletíns que conteñen exercicios relativos a cada tema).
Bibliografía básica:
AIBAR GUZMÁN, B. y AIBAR GUZMÁN, C. (2022): Contabilidad de Costes y Gestión: Teoría y Práctica. Editorial Garceta.
BLANCO DOPICO, Mª I. (1994): Contabilidad de costes. Análisis y control, Pirámide, Madrid.
BLANCO DOPICO, Mª I.; AIBAR GUZMÁN, B. y RÍOS BLANCO, S.L. (2001): Contabilidad de costes. Cuestiones, supuestos prácticos resueltos y propuestos, Prentice Hall, Madrid.
BUENDÍA CARRILLO, D y GARCÍA MECA, E. (coordinadores) (2016): Casos prácticos de contabilidad de gestión. Pirámide, Madrid.
RIPOLL, V.; ALCOY, P. y CRESPO, C: (2011): Casos prácticos resueltos de Contabilidad de Costes, Profit, Barcelona
SERRA SALVARDOR, V. (2003): Contabilidad de costes. Cálculo, análisis y control, Tirant lo Blanch, Valencia.
Bibliografía complementaria:
AECA: serie Principios de Contabilidad de Gestión.
ÁLVAREZ-DARDET, M.C. y GUTIÉRREZ, F. (coord.) (2009): Contabilidad de gestión. Cálculo de costes. Pirámide, Madrid.
DONOSO, R. y DONOSO. A. (2011): Sistemas de costes e información económica. Pirámide.
ESCOBAR, T. y CORTIJO, V. (2012): Fundamentos de Contabilidad de Gestión. Pearson Educación, Madrid.
HORGREN, C.T (2012): Contabilidad de costos. Un enfoque gerencial. Pearson Educación, México
REQUENA RODRÍGUEZ, J. Mª y VERA RÍOS, S. (2009): Contabilidad interna (Contabilidad de costes y de gestión). Cálculo, análisis y control de costes y resultados para la toma de decisiones (3ª edición). Ariel Economía, Barcelona. Madrid.
SÁEZ TORRECILLA, A.; GUITIÉRREZ DÍAZ, G. y FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, A. (2009): Contabilidad de Costes y Contabilidad de Gestión, Vol. I, McGraw-Hill.
SCHNEIDER, E. (1972): Contabilidad industrial, Aguilar, Madrid
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG4 - Saber comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e técnicas de representación de relacións e presentación de datos que se empregan na disciplina
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - -Análise e síntese
CT6 - -Resolución de problemas.
CT8 - -Razoamento crítico
CT9 - -Autonomía na aprendizaxe
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo
A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial, aínda que as titorías poderán realizarse tanto de forma presencial como virtual (mediante mensaxes ás profesoras polo correo electrónico institucional). No desenvolvemento da materia teñen un peso importante as actividades formativas na aula con presenza do profesor.
Ao longo do curso incidirase especialmente na resolución de problemas a través da aplicación dos coñecementos subministrados a distintos casos e problemas coa finalidade de que os alumnos aprendan a: identificar e resolver problemas non estruturados; buscar solucións creativas; integrar os coñecementos adquiridos e realizar análises críticas. Para lograr estes obxectivos, os alumnos dispoñerán coa debida antelación dos exercicios que se resolverán nas sesións de aula así como de solucións de exercicios e problemas "tipo" e de bibliografía de apoio á que acudir en caso de dúbidas.
Nas sesións expositivas (grupo grande) dedicadas a clases teórico - prácticas realizarase a exposición teórica dos contidos básicos de cada tema seguindo unha lóxica que permite aumentar progresivamente os coñecementos dos alumnos. Tras a exposición dos fundamentos teóricos do tema (ou, ás veces, de forma simultánea), realizarase a aplicación destes a "supostos" da realidade, cun dobre obxectivo: por un lado, ilustrar as explicacións teóricas e facilitar a comprensión e asimilación por parte dos alumnos dos coñecementos impartidos e, por outro lado, favorecer o achegamento do estudante ao ámbito empresarial real.
Nas sesións interactivas (grupos pequenos) formularanse aos alumnos cuestións teóricas a analizar e discutir ou exercicios curtos a resolver e presentar en clase coa finalidade de lograr unha maior implicación e a participación activa dos alumnos en clase.
Estas actividades compleméntanse co traballo persoal que o alumno deberá dedicar a cada unha delas.
Todo o material de apoio á docencia atópase na aula virtual da materia. Esta materia conta cunha Guía Docente na Aula Virtual na que se inclúe información detallada sobre: programa, profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico. PESO: 70%. Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB2, CB3, CG3, CT6
INSTRUMENTO: Avaliación continua. Participación en clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas de carácter presencial . PESO: 30%. Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CG4, CT1, CT6, CT8, CT9, D11
NOTAS XERALES:
O sistema de avaliación é o mesmo en ambas oportunidades de exame (decembro/xaneiro e xuño/xullo) e para todos os alumnos.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación
Traballo presencial na aula:
sesións expositivas: 17 horas
sesións interactivas: 31 horas
Titorías (grupos reducidos): 3 horas
Horas no presenciais (traballo persoal do alumno: 90 horas (incluidas as dedicadas á preparación do examen final)
Horas de avaliación: ata 8 (exámenes oficiais)
Total volume de traballo: 150 horas (6 créditos ECTS)
Considérase recomendable que, previo ao inicio do curso, o alumno repase as nocións básicas de Contabilidade Financeira adquiridas no curso anterior.
Antes de comezar o estudo de cada tema, recoméndase que o alumno realice a lectura do material correspondente ao mesmo que se lle entregará previamente (na fotocopiadora da Facultade e no Campus Virtual) así como dalgunhas lecturas recomendadas especificamente polas profesoras por considerarse particularmente ilustrativas dos aspectos que serán obxecto de análise. Con iso preténdese dinamizar o ensino e favorecer a asimilación dos conceptos por parte dos alumnos.
Despois da análise de cada tema en clase, recoméndase que o alumno resolva as cuestións de análise e os exercicios prácticos propostos polas profesoras, co fin de comprobar o grao en que comprendeu e asimilado os conceptos, e detectar as posibles dúbidas ou aspectos mal comprendidos e resolver os problemas que se formulen antes de seguir avanzando na materia.
Recoméndase participar nas discusións, debates e, en xeral, no desenvolvemento das clases e aproveitar dende o comezo do curso as titorías.
Farase uso do Campus virtual para facilitar o material de clase aos alumnos.
O idioma no que se imparte a materia é o español.
Este programa analizarase na guía docente que se entregará aos alumnos ao principio do curso
Cristina Aibar Guzman
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811609
- Correo electrónico
- cristina.aibar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Beatriz Aibar Guzman
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811612
- Correo electrónico
- beatriz.aibar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
15:00-16:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 07 |
Mércores | |||
10:30-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
11:30-12:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 22 |
15:00-16:00 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 07 |
Xoves | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 22 |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula A |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula B |
18.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula B |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula 09 |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
20.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |