Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer e comprender as diferenzas entre normalización e harmonización contable, asi como coñecer, comprender e aplicar as normas contables necesarias para a elaboración da información financeira, os principais estados contables e as características básicas dos mesmos.
Contidos
1.- Harmonización contable internacional.
2.- Normalización da contabilidade en España. Estrutura do PGC.
3.- Existencias.
4.- Acreedores e deudores por operacións comerciais. IVA.
5.- Activo non corrente.
6.- Financiamento alleo
7.- Arrendamentos.
8.-.Activos financeiros.
9.- O imposto sobre sociedades.
10.- Financiamento propio. Aplicación do resultado.
Bibliografía
CANTORNA AGRA, S.; MASIDE SANFIZ, J.M. E ALVAREZ DOMINGUEZ, Mª A. (2021): Contabilidad financiera. Fundamentos teóricos y casos prácticos. Garceta, grupo editorial.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD, R.D. 1514/2007 de 16 de noviembre, BOE 20-11-2007. Texto consolidado (última versión)
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG5 - Posuír os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, cun alto grao de autonomía.
TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese
CT6 - Resolución de problemas.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe
CT10 -Traballo en equipo
ESPECÍFICAS
A6 - Elementos básicos de Contabilidade
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido
D8 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais
Dada a localización da materia no segundo curso da titulación e as características da mesma, préstase especial atención ás actividades presenciais.
A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial. As titorías poderán realizarse de forma virtual.
As sesións na aula teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumnado a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
Tras as exposicións de cada un dos temas, expomos diferentes actividades e exercicios prácticos, que haberán de resolverse de forma individual e/ou en grupos reducidos.
Os materiais didácticos básicos utilizados no desenvolvemento da materia son o Plan Xeral de Contabilidade xunto coa manual e os supostos prácticos elaborados polo profesorado.
Todo o material de apoio á docencia atopase na aula virtual da materia: diapositivas, test de autoavaliación, casos prácticos, artigos, etc.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumnado alcanzar os obxectivos da materia.
A continuación, sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final.
Avaliación: Avaliación continua + proba final (obrigatoria)
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 70%. O exame teórico-práctico terá carácter presencial e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua.
PESO: 30%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polo alumnado durante o cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
Estas actividades terán carácter presencial.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumnado deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 7. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2,8 sobre 7 (debendo acadar un mínimo do 40% do valor asignado a cada unha das partes, teoría e práctica). A nota interactiva só se sumará cando se alcanzou o mínimo esixido de 2,8 sobre 7 no exame teórico-práctico.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todo o alumnado. Con todo, para aquel alumnado que acredite de forma oficial que lle foi concedida dispensa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumnado con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (mínimo de 2,5 puntos na parte teórica e 2,5 na parte práctica).
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación ( DOGA 21-07-2011)”.
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS:
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT6, CT9, CT10
Exame final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3·, CG5, CT6, CT9, A6, D6, D8
Actividades formativas en horas, metodoloxías de ensino-aprendizaxe e a súa relación coas competencias que debe adquirir o estudantado:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Aulas de pizarra en grupo grande 17h
Aulas de pizarra en grupo reducido 31h
Titorías 4h
Outras sesións co profesorado. Avaliación 8h
Total horas traballo presencial na aula: 60h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNADO
Estudo autónomo individual ou en grupo 64h
Escritura de exercicios, conclusións ou
outros traballos relacionados coa materia 20h
Lecturas recomendadas, actividades
en biblioteca ou similar 4h
Asistencia a charlas, exposicións ou
outras actividades recomendadas 2h
Total horas traballo persoal do alumnado 90h
Coñecer e entender os coñecementos recibidos na materia “Introdución á Contabilidade” (Primeiro curso), así como posuír coñecementos de análise e cálculo financeiro e de normativa fiscal.
Asistencia e participación activa na aula e titorías
Estudo continuado da materia dada a estreita ligazón entre os seus distintos contidos.
Consulta das referencias bibliográficas e resolución de casos prácticos alternativos aos resoltos na clase.
Consulta do campus virtual da materia.
Sara Cantorna Agra
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811614
- Correo electrónico
- sara.cantorna [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Maside Sanfiz
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811616
- Correo electrónico
- josemanuel.maside [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jesus Rodriguez Gulias
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Milagros Vivel Bua
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811621
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:30-11:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 08 |
Mércores | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
Xoves | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 08 |
15:30-17:00 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 07 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
15:30-16:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula 07 |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula A |
19.12.2024 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula A |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula C |
26.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula A |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1b | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_4 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_2 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5a | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_3 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_5b | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_6 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
08.07.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_1a | Aula C |