Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo da materia é proporcionar ao alumno os coñecementos relativos ás modernas técnicas de dirección e xestión financeira, baixo unha perspectiva empresarial e dun modo integrador, situando a área financeira no contexto global da xestión empresarial, e tratando ao mesmo tempo de contrastar a investigación científica coa realidade da práctica empresarial. Dentro do ámbito das decisións financeiras esta materia céntrase basicamente nas decisións de investimento. Ao concluír con aproveitamento a materia os alumnos saberán:
• Distinguir os distintos tipos de decisións que conforman a actividade financeira da empresa, así como as súas interrelacións e obxectivos.
• Valorar os activos financeiros básicos, obrigacións e accións, e determinar a súa rendibilidade.
• Estimar correctamente os fluxos de caixa dun proxecto de investimento e aplicar correctamente os métodos de avaliación e selección de proxectos de investimento.
• Identificar as variables estratéxicas das decisións de investimento e realizar unha análise do risco asumido.
• Estimar a rendibilidade e o resigo dos investimentos financeiros.
• Analizar as particularidades das finanzas operativas referidas á xestión do circulante da empresa.
• Utilizar programas de folla de cálculo para resolver problemas financeiros
Tal como recolle a ficha da materia no plano de estudos os seus contidos son os seguintes:
O obxectivo financeiro da empresa. As decisións financeiras e o valor da empresa. Evolución histórica das finanzas. Principios básicos da xestión financeira. Valoración de activos financeiros. O concepto de investimento: tipoloxía. O proceso de análise de viabilidade dun proxecto de investimento. A dimensión financeira do investimento. Estimación dos fluxos de caixa: fluxo de caixa do proxecto, do accionista e incremental. Modelos clásicos de avaliación e selección de investimentos. Investimentos en bens de equipo. Restricións de capital. Incerteza e flexibilidade na análise de proxectos. Risco e rendibilidade dos investimentos financeiros. Administración de efectivo e valores negociables. Administración do crédito
Tema 1. Introdución ás finanzas
Tema 2. Valoración de activos financeiros
Tema 3. O Valor Actual Neto e outros criterios de investimento
Tema 4. A determinación dos fluxos de caixa dun investimento
Tema 5. Aplicacións prácticas do VAN
Tema 6. A análise do risco na avaliación de proxectos
Tema 7. Introdución á relación entre rendibilidade e risco
Tema 8. Finanzas operativas: xestión do activo e pasivo circulante
BÁSICA:
BREALEY, MYERS y MARCUS (2007): Fundamentos de Finanzas Corporativas, 5ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
BREALEY, MYERS y ALLEN (2020): Principios de Finanzas Corporativas, 13ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
PINDADO, J. (Coord.) (2011): Dirección Financiera, Paraninfo, Madrid
ROSS, WESTERFIELD, JAFFE, JORDAN (2022): Finanzas Corporativas, 13ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
SESIÓNS INTERACTIVAS:
RODRÍGUEZ SANDIÁS, A. (2023): Dirección Financiera Aplicada: Inversiones, 5ª ed. Editorial Andavira.
COMPLEMENTARIA:
EMERY, D.R. y FINNERTY, J.D. (2001): Administración Financiera Corporativa, Pearson Educación.
KEOWN, A.J. y otros (1999): Introducción a las finanzas, Prentice Hall.
RODRÍGUEZ, A. (2013): Modelos de Análisis y Valoración de Proyectos, Ed. Andavira
Básicas e Xenerais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Posuír e comprender os coñecementos que definen á Administración e Dirección de Empresas como disciplina científica, incluíndo as súas teorías, historia, métodos, técnicas e áreas de aplicación, a un nivel que se apoia nas publicacións máis avanzadas e inclúe algúns dos aspectos máis relevantes que están na vangarda do coñecemento neste campo
CG6 - Abordar a súa actividade profesional desde o respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz
Transversais
CT1 - -Análise e síntese
CT2 - -Organización e planificación
CT5 - -Coñecementos de tecnoloxía da información relativos ao ámbito de estudo.
CT6 - -Resolución de problemas.
CT7 - -Toma de decisións.
CT8 - -Razoamento crítico
CT9 - -Autonomía na aprendizaxe
CT13 - -Sentido ético
CT21 - -Xestión de proxectos
Específicas
B4 - Selección de proxectos de investimento, modelos de carteira, estrutura de financiamento en canto a medios e políticas, custo do capital e combinación risco-rendibilidade
D2 - Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización e desempeñar con soltura calquera labor de xestión nela encomendada
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo
Sesións expositivas
As sesións dedicadas a clases expositivas (17 horas) teñen como obxectivo a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema proporcionando ao alumno a información adicional necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe. Nas mesmas explicaranse os conceptos básicos de cada tema así como as implicacións para a toma de decisións financeiras.
Para facilitar o seguimento das sesións úsanse proxeccións de diapositivas cos contidos fundamentais desenvoltos en cada clase.
As sesións expositivas levan a cabo con sesións 1 hora semanal excepto as dúas primeiras semanas do cuadrimestre nas que se imparten máis horas para axustar ata as 17 horas totais.
Sesións interactivas
As sesións interactivas (31 horas) están encamiñadas a resolver exercicios nos que o alumno se ten que enfrontar á toma de decisións financeiras. Trátase de poñer en práctica e en valor os coñecementos adquiridos nas sesións expositivas tratando de mostrar as diferentes alternativas ás que habitualmente ha de enfrontarse un decisor #ante calquera problema financeiro, e mostrando como abordar a súa resolución da forma máis adecuada. Nas sesións, e seguindo as instrucións e explicacións do profesor, os alumnos construirán os modelos financeiros en folla de cálculo necesarios para cada caso a partir de diferentes persoais postos á súa disposición. Tamén se pon ao dispor dos alumnos os diferentes exercicios adecuadamente resoltos. Este sistema de traballo permite reforzar as cuestións teóricas dos diferentes temas, previamente abordados nas sesións expositivas, necesarias para levar a cabo a resolución de cada caso, así como incidir na aplicabilidade dos devanditos coñecementos teóricos e a destreza do alumno na súa resolución.
As sesións interactivas levan a cabo en sesións de 2,5 horas semanais as 12 últimas semanas do cuadrimestre. Ademais, impártese unha hora adicional ao comezo do cuadrimestre na cal se explica aos alumnos o propósito das sesións interactivas, como abordalas e mellorar o seu aproveitamento.
Os alumnos recibirán o apoio do campus virtual da USC, a través da páxina do curso na que se ofrecerá a programación periódica das clases e o material de apoio correspondente, tanto para as sesións expositivas como interactivas. Cabe engadir, que dado o enfoque da materia é de aplicación a expresión de que “se aprende facendo”.
O sistema de avaliación terá duas posibles alternativas
Alternativa A
Esta alternativa de avaliación esixirá que o alumno acuda polo menos ao 80% das horas de clase, salvo alumnos con dispensa que poderán acollerse ao mesmo sen cumprir o requisito de asistencia. Estará formado polos seguintes dous elementos:
Exame Final (40%): proba escrita de enfoque teórico a realizar os días oficiais de exame da materia, tanto en primeira como segunda oportunidade. Dita proba consistirá en preguntas tipo test ou preguntas de resposta curta, podendo esixir a realización dalgún cálculo.
Avaliación Continua (60%): probas a realizar durante o curso. Ditas probas poderán ser escritas e/o en folla de cálculo. O resultado da avaliación continua terase en conta na cualificación tanto da primeira como da segunda oportunidade.
Para superar a materia será preciso obter polo menos un 5, e alcanzar polo menos o 40% da nota en cada unha das dúas partes (1,6 no exame final e 2,4 na avaliación continua).
Alternativa B
Aqueles alumnos que non opten pola alternativa A realizarán un exame teórico práctico sobre 8 puntos tanto na primeira como segunda oportunidade. Tamén poderán acollerse a esta modalidade aqueles alumnos que optando inicialmente pola alternativa A, non alcancen unha nota suficiente nas probas de Avaliación Continua.
O sistema de avaliación será o mesmo para todos os alumnos que cursen a materia, xa sexan de primeira ou ulterior matrícula, incluídos os alumnos con dispensa de asistencia a clase.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
En canto á avaliación de competencias:
a) nas probas teórico prácticas poderán avaliarse:
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG6, CT1, CT2, CT6, CT7, CT8, CT13, B4, D2, D11
b) nas probas con folla de cálculo poderán avaliarse:
CB1, CB2, CB3, CB5, CG1, CG6, CT2, CT5, CT6, CT7, CT9, CT21, B4, D2
de presentarse a proba en folla de cálculo.
Horas de docencia presencial (48)
Como xa foi indicado as horas presenciais en clase son 48 (17 expositivas e 31 interactivas)
Traballo individualizado do alumno (102)
O alumno debería dedicar de forma individual o seguinte número de horas para un adecuado aproveitamento da materia:
Lectura da bibliografía básica recomendada: 35 horas
Resolución autónoma dos casos prácticos desenvolvidos nas sesións interactivas: 25 horas
Titorías individuais: 2 horas
Preparación de probas: 37
Realización de probas (fora de horario de clase): 3
Total: 150 horas, 6 créditos ECTS
Recoméndase a asistencia e participación activa nas clases presenciais e utilización das titorías. Resulta importante ir fixando os coñecementos a medida que se vaian impartindo debido ao carácter continuo da materia e á estreita relación entre os distintos temas. Desta forma obterase un maior rendemento e proveito dos contidos teóricos e prácticos.
Para un mellor aproveitamento da materia é oportuno ter coñecementos de análises e cálculo financeiro e de contabilidade financeira, que se imparten en materias de primeiro e segundo curso no grao de ADE. Ademais, tamén é necesario ter un coñecemento suficiente do uso de programas de folla de cálculo en tanto que todas as sesións interactivas da materia desenvólvense a través da realización de modelos financeiros en folla de cálculo. Dada a importancia que o uso da folla de cálculo ten no desenvolvemento da materia elaborouse unha monografía, Fundamentos de Excel para Finanzas, a disposición dos alumnos a través do campus virtual.
Para garantir a identidade das comunicacións, todos os contactos entre o alumnado e o profesorado que se fagan con medios telemáticos deben realizarse mediante o correo electrónico asignado pola USC.
Sara Fernandez Lopez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811606
- Correo electrónico
- sara.fernandez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Alfonso Rodriguez Sandias
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811607
- Correo electrónico
- alfonso.rodriguez.sandias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ruben Lado Sestayo
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811672
- Correo electrónico
- ruben.lado.sestayo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:30-19:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 28 |
Mércores | |||
10:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 28 |
15:00-16:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 28 |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 28 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_6 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_3 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_5 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_2 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4b | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1b | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4a | Aula 01 |
13.01.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1a | Aula 01 |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_6 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_3 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_5 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_2 | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_4b | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_1b | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_4a | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_1a | Aula B |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_4a | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_1a | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_6 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_3 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_5 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_2 | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_4b | Aula C |
09.06.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIL_1b | Aula C |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_2 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4b | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1b | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4a | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1a | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_6 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_3 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_5 | Aula 09 |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_2 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4b | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1b | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_4a | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_1a | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_6 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_3 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
04.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIL_5 | Aula A |