Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Comunicación Audiovisual e Publicidade
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Estudo e análise das características e contexto do autor cinematográfico.
2. Estudo e análise de propostas intelectuais, concepción estética, crítica de arte e debate social.
3. Estudo dos principais directores-autores de cinema.
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1. O CONCEPTO DE AUTORÍA NO CINE
1.1.EVOLUCIÓN HISTÓRICA DUN COMPLEXO DEBATE: UNHA VISIÓN PANORÁMICA (O DIRECTOR-AUTOR NO CINE MUDO;
VANGARDAS HISTÓRICAS E AUTORÍA; O AUTOR EN HOLLYWOOD; A CAMÉRA-STYLO, A POLÍTICA DE AUTORES E
A NOUVELLE VAGUE; O AUTOR-DIRECTOR HOXE; OS FESTIVAIS DE CINE)
1.2. A AUTORÍA COMO PEGADA NO DISCURSO FÍLMICO: CUESTIÓNS DE FORMA E ESTILO
TEMA 2. CHARLES CHAPLIN: AUTOR TOTAL. INTERPRETE, DIRECTOR, GUIONISTA, MÚSICO
TEMA 3. LUIS BUÑUEL E O SURREALISMO. JEAN EPSTEIN E O IMPRESIONISMO FRANCÉS.
FRITZ LANG EN ALEMAÑA E ESTADOS UNIDOS.
TEMA 4. ALFRED HITCHCOCK: DE GRAN BRETAÑA A HOLLYWOOD. A AUTORÍA E OS LÍMITES DO SISTEMA DE
ESTUDOS. ¿UN AUTOR NA TELEVISIÓN DOS ANOS 50?: FORMA E FÓRMULA.
TEMA 5. ROBERTO ROSSELLINI E O NEORREALISMO ITALIANO.
TEMA 6. FRANÇOIS TRUFFAUT, JEAN-LUC GODARD E A NOUVELLE VAGUE. A CREACIÓN DO HITCHCOCK
“FRANCÉS”.
TEMA 7. YASUJIRO OZU E A AUTORÍA NO CINEMA XAPONÉS.
TEMA 8. O CASO ESPAÑOL:LUIS GARCÍA BERLANGA. CARLOS SAURA. VICTOR ERICE. PEDRO ALMODÓVAR.
TEMA 9. A AUTORÍA CINEMATOGRÁFICA NAS DECÁDAS FINAIS DO SÉCULO XX E A PRINCIPIOS DO XXI
CONTIDOS PRÁCTICOS
MODELOS DE FILMES PARA ANALIZAR
TEMA 2
Kid Auto Races at Venice (1914)
The Inmmigrant, (1917)
Luces de la ciudad (City Lights, 1931)
El gran dictador (The Great Dictator, 1940)
TEMA 3
Un perro andaluz (Un chien andalou, Luis Buñuel, 1929)
Viridiana (Luis Buñuel, 1961)
Cœur fidèle (Jean Epstein, 1923)
M, el vampiro de Düsseldorf, (M, Fritz Lang, 1931)
Furia (Fury, Fritz Lang, 1936)
TEMA 4
Inocencia y juventud (Young and Innocent, 1937)
Encadenados (Notorious, 1946)
Colapso (Breakdown, 1955, TV)
Psicosis (Psycho, 1960)
TEMA 5
Roma, ciudad abierta (Roma città aperta, 1945)
Paisà (1946)
Te querré siempre (Viaggio in Italia, 1954
TEMA 6
Los cuatrocientos golpes (Les quatre cents coups, François Truffaut, 1959)
La habitación verde (La chambre verte, François Truffaut, 1978)
Dos o tres cosas que se de ella (2 ou 3 choses que je sais d'elle, J.-L. Godard, 1967)
Historia(s) del cine (Histoire[s] du cinéma, J.-L. Godard, 1988-1998)
TEMA 7
Primavera tardía (Banshun, 1949)
Historias de Tokio (Tokio monogatari, 1953)
TEMA 8
Los jueves, milagro (L. G. Berlanga, 1958)
La caza (Carlos Saura, 1965)
El espíritu de la colmena (Víctor Erice, 1973)
Los abrazos rotos (Pedro Almodóvar, 2009)
TEMA 9
Yi-Yi (Edward Yang, 2000)
Mulholland Drive (David Lynch, 2001)
Spider (David Cronenberg, 2002)
Annette (Leox Carax, 2021)
Titane (Julia Ducournau, 2021)
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Aumont, Jacques. (2002). Las teorías de los Cineastas. Paidós.
Bazin, André. (1996). ¿Qué es el cine? Rialp.
Baecque, Antoine de (comp.). (2003). La política de los autores. Paidós.
Casetti, Francesco. (2000). Teorías del cine 1945-1990. Cátedra.
Elsaessser, Thomas & Hageber, Malte (2015) Introducción a la Teoría del Cine. UAM.
Garnies, René (ed.). (2024). Comprender el cine y las imágenes. La Marca.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Bazin, André. (2002). Charlie Chaplin. Paidós.
Bogdanovich, Peter, (2004). ¿Quién diablos la hizo? Entrevistas con directores legendarios. T&B.
Balázs, Bela (1978). El Film. Evolución y esencia de un arte nuevo. Gustavo Gili.
Castro de Paz, José Luis, (2000). Alfred Hitchcock. Cátedra.
Castro de Paz, José Luis (2010). Fernando Fernán Gómez. Cátedra.
Castro de Paz, J. L. y Zunzunegui, S. (dirs.) (2021). Vida, obra, opiniones y milagros de Luis García Berlanga, cineasta (1921-2010). Filmoteca Española y Filmoteca Valenciana, 2021.
Deleuze, Gilles. (1984). La imagen-movimiento. Estudios sobre cine 1. Paidós.
Deleuze, Gilles. (1987). La imagen-tiempo. Estudios sobre cine 2. Paidós.
Guarner, José Luis. (2006). Roberto Rossellini. Fundamentos.
Hovald, Patrice G. (1962). El neorrealismo y sus creadores. Rialp.
Lagny, Michele. (1997). Cine e historia. Problemas y métodos en la investigación cinematografíca. Bosch
Comunicación.
Ledo, Margarita. (2020). El cuerpo y la cámara. Cátedra.
Stam, Robert (2001). Teorías del cine. Una introducción. Paidós.
Truffaut, François (1974). El cine según Hitchcock. Alianza.
Viota, Paulino. (2022), Jean-Luc Godard. 60 años insumiso. Athenaica..
Zunzunegui, Santos. (2001). Robert Bresson. Cátedra.
CON.3 - Coñecer a transformación e evolución histórica das linguaxes e medios audiovisuais.
CON.7 - Coñecer as distintas metodoloxías de análises de calquera produto radiofónico, cinematográfico, televisivo ou multimedia.
HAB.5 - Analizar, mediante diversas metodoloxías, calquera produto radiofónico, cinematográfico, televisivo ou multimedia.
COM.4 - Aplicar diversas metodoloxías á análise, á crítica e á historiografía de calquera obra audiovisual ou multimedia.
COM.7 - Aplicar os coñecementos e as habilidades adquiridas dunha forma profesional e ética no ámbito da Comunicación, tendo como referente os principios e valores democráticos e os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible.
Clase maxistral (sesión expositiva impartida polo/a docente).
Resolución de problemas (realización de actividades dirixidas, xeralmente dirixidas a obter
un resultado concreto [solución ou análise].
Presentación en aula (exposición baseada no estudo dun caso, problema ou situación
contextualizada).
Estudos de casos (análises e exposición de medios, produtos, estratexias ou proxectos
de referencia no contexto da materia).
Debate (discusión organizada sobre un tema ou pregunta).
Seminario (sesión interactiva e grupal para o traballo guiado polo/a docente,
especialmente enfocado na resolución de exercicios, análises de textos
e casos, así como o deseño de estratexias e proxectos).
Metodoloxía baseada na investigación (modalidade que sitúa ao estudantado no rol de investigador,
executando un proceso de procura, avaliación, síntese e análise).
Probas de coñecementos: 50 %
Prácticas experimentais: 50%
• O sistema de avaliación contempla que é imprescindible ter aprobada a parte teórica e a parte práctica para superar a materia.
• No caso de plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
• De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de “Non Presentado”.
En caso de dispensa de asistencia a clase, establecerase un plan de traballo personalizado co profesor da materia. que
consitirá na realización dos traballos e a lectura obrigatoria dalgún libro máis da bibliografía. A avaliuación será similar a do resto de alumnos/alumnas.
• Docencia teórica: 24 horas
• Docencia interactiva: 24 horas
• Titorización en grupo reducido: 3 horas
• Probas de avaliación: 3 horas
• Traballo persoal do alumnado: 96 horas
O alumno deberá levar a cabo un seguimento regular e unestudio cotián da materia a medida que esta vai siendoabordada na aula, sesión a sesión. Recoméndase tambiéndesarrollar con asiduidade os exercicios de análises de losfi lmes visionados, así como emprender pausada yregularmente as lecturas obrigatorias e recomendadas.
Jose Luis Castro De Paz
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816546
- Correo electrónico
- joseluis.castro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Expositivo 1 | Castelán | Aula 7 |
19:00-20:00 | Expositivo 1 | Castelán | Aula 7 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Expositivo 1 | Aula 5 |
20.05.2025 16:00-20:00 | Expositivo 1 | Aula 6 |
01.07.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 3 |