Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación
Áreas: Xornalismo
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Estudo e análise da información en medios audiovisuais
2. Produción de formatos informativos e xornalísticos en medios dixitais, con especial atención ao audiovisual
3. Estudo e análise dos contidos audiovisuais na comunicación organizativa e nas redes sociais
4. Estudo e análise do xornalismo especializado en cultura e audiovisual
CONTIDOS TEÓRICOS
TEMA 1. A comunicación nas organizacións.
1.1. Modelos, perspectivas, escolas, fluxos
1.2. Tipos de comunicación: comercial, empresarial, institucional
1.3. O plan de comunicación: objetivos, indicadores e medición de resultados
1.4. Imaxe e identidade
1.5. As funcións dx dircom
TEMA 2. A comunicación en contornas virtuais
2.1. SEO e SEM
2.2. Redes sociais convencionais e alternativas
2.3 O empoderamento das/os usuarios: estratexias de interactividade e de co-creación
2.4. Oportunidades e condicionantes dos escenarios e das canles online
2.5. Os novos aliados da comunicación organizacional: xeolocalización, movilidad e datamining
2.6. As campañas en buscadores
TEMA 3. Tendencias na xestión da Comunicación Organizacional
3.1. O impacto da intelixencia artificial.
3.2. O metaverso: ferramentas, formatos e relación cos públicos
3.3. Stakeholders e comunidades
3.4. Formas e criterios de segmentación dos públicos
TEMA 4. As relacións informativas
4.1. Fundamentos de la información periodística
4.2. Comprensión de los valores informativos de la comunicación audiovisual
4.3. Conocer las técnicas para analizar y producir información para los medios audiovisuales
4.4. Conocimientos básicos de las técnicas de producción y redacción de información
TEMA 5. A comunicación das organizacións a través dos medios propios e alleos
5.1. Rutinas produtivas dos gabinetes e dos medios no Free press ou publicity
5.2. Planificación estratéxica e elaboración das notas de prensa e dos vidocomunicados
5.3. O video como producto na comunicación organizacional
5.4. Autopromoción televisiva como estratexia de creación de imagen
TEMA 6. O audiovisual como produto nas estratexias de comunicación
6.1. Visibilidade e posta en valor de productos audiovisuais.
6.2. Identificación e análise de casos de éxito
TEMA 7. Formatos audiovisuais para a xestión da comunicación corporativa
CONTIDOS PRÁCTICOS
Plantéxase unha parte práctica da materia dividida en dúas fases diferenciadas.
Parte individual: o alumnado resolverá diferentes exercicios específicos vencellados aos contidos teóricos da materia nos que trasladará esas nocións a situacións reais de xestión da comunicación:
Redacción xornalística
Nota de prensa
Videocomunicado
Exploración de casos de éxito
-Parte grupal: na segunda parte da materia o alumnado seleccionará unha marca, entidade, organización ou proxecto do catálogo ofrecido polo profesorado para esbozar un plan estratéxico de xestión de comunicación. Tamén se recibirán propostas temáticas por parte do alumnado.
-Obradoiros formativos: ao longo do curso ofreceranse formacións específicas co obxectivo de dotar ao alumnado de ferramentas e coñecementos para a resolución de tarefas específicas da profesión:
Taller de ferramentas de IA para a opimización da xestión de comunicación e fluxos internos de traballo.
Taller de Metaverso, Spatial e entornos virtuais.
BIBLOGRAFÍA BÁSICA
Costa-Sánchez, C., & Martínez Costa, S. (2018). Comunicación corporativa audiovisual y online: innovación y tendencias.
García Santamaría, José Vicente (2020). Las nuevas fronteras de la comunicación corporativa. UOC Comunicación 2020
Kotler, p et al. (2018) Marketing 4.0. Transforma tu estrategia para atraer al consumidor digital. Editorial LID
Kreps, G.L. Organizational communication, Northern Illinois University, 1990.
Lorán Herrero, M. D. (2016). La comunicación corporativa audiovisual: propuesta metodológica de estudio.
Túñez-López, J. M (2021). Tendencias e impacto de la inteligencia artificial en comunicación: Cobotización, gig economy, co-creación y gobernanza. Fonseca, Journal of Communication, 22, 2021, pp. 5-22
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Camacho, M. M., & Segarra, S. M. (2019). La narrativa transmedia aplicada a la comunicación corporativa. Revista de Comunicación, 18(2), 225-244.
Capdevila, A. (2022). Reflexiones en torno a la comunicación organizacional, la publicidad y el audiovisual desde una perspectiva multidisciplinar. aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, (27), 274-277.
Carral, U., & Tuñón-Navarro, J. (2020). Estrategia de comunicación organizacional en redes sociales: análisis electoral de la extrema derecha francesa en Twitter. Profesional de la información/Information Professional, 29(6).
De Castro, A. (2017). Manual práctico de comunicación organizacional. Editorial Verbum.
Elías Zambrano, R., & Jiménez-Marín, G. (2021). Reflexiones en torno a la comunicación organizacional, la publicidad y el audiovisual desde una perspectiva multidisciplinar.
Grunig J. & Hunt, T. Dirección de relaciones públicas. Gestión 2000. Barcelona, 2003
García-Orosa, B. (2019). 25 años de investigación en comunicación organizacional digital. Artículo de revisión. Profesional de la información/Information Professional, 28(5).
Henao, A. E. P. (2020). La comunicación organizacional en la gestión empresarial: retos y oportunidades en el escenario digital. Revista GEON: Gestión-Organización-Negocios., 7(1), 9-25.
Hidalgo, R. P., Quichimbo, J. Y., & Altamirano, V. (2020). Nuevas tendencias en la comunicación organizacional. Fonseca, Journal of Communication, (20), 7-11.
Kotler, P. Kartajaya H. & Setiawan I. Marketing 3.0. Madrid: Colección Acción Editorial (LID). Madrid 2011.
Lucas Marín, A. La comunicación en la empresa y en las organizaciones. Bosch comunicación. Barcelona,1997.
Martínez-Sanz, R. y Durántez-Stolle, P. (2020). Comunicación corporativa y educación en valores en el aula universitaria. Un proyecto de Aprendizaje servicio (APS). OBETS. Revista de Ciencias Sociales, 15(2), 563-588.
Romero-Rodríguez, Luis M (2020) Manual de Gestión de la Comunicación Corporativa. Madrid: Tecnos
Sichacá Beltrán, K. J. (2020). JANO, Narrativas transmediales aplicadas a la comunicación organizacional.
Trak, Y. (2023). Comunicación no verbal: una asignatura pendiente en la formación del comunicador social. Apuntes para el estudio del subsistema paraverbal de la comunicación. Temas de Comunicación, (47), 20-49.
Túñez, M. La gestión de la comunicación en las organizaciones. Editorial Comunicación Social. Zamora/Sevilla. 2012
Valdés, A. T. B., Pérez, Z. C., & Condel, A. A. D. V. (2017). Comunicación audiovisual, nuevos paradigmas y tendencias. Alcance, 6(12), 26-55.
Valle, M. (2003). La comunicación organizacional de cara al siglo XXI. Razón y palabra, 32.
CON.3 - Coñecer a transformación e evolución histórica das linguaxes e medios audiovisuais
CON.7 - Coñecer as distintas metodoloxías de análise de calquera produto radiofónico, cinematográfico, televisivo ou multimedia
HAB.1 - Transmitir idealmente contidos audiovisuais destinados a públicos especializados e non especializada
HAB.2 - Manexar documentación audiovisual e técnicas de escritura
HAB.3 - Dominar os instrumentos, as técnicas e as rutinas profesionais da cadea de creación e produción. audiovisuais
HAB.5 - Analizar, utilizando diversas metodoloxías, calquera radio, cine, televisión ou multimedia
COM.1 - Deseñar e implantar estratexias eficaces de comunicación audiovisual en diferentes soportes, soportes e contextos
COM.3 - Recoñecer, exercitar e contextualizar as rutinas de produción, produción, dirección, montaxe e postprodución audiovisual
COM.7 - Aplicar de forma profesional e ética os coñecementos e habilidades adquiridos no ámbito da Comunicación, tomando como referencia os principios e valores democráticos e os Obxectivos de Desenvolvemento Sostible
Clase maxistral
Exposición na aula con exposicións baseadas no estudo dun caso, problema ou situación contextualizados
Casos prácticos para a análise e presentación de medios, produtos, estratexias ou proxectos referencia no contexto da materia
Flipped classroom, como modalidade que combina a aprendizaxe autónoma mediante materiais e actividades que permitan unha preparación previa coa docencia presencial na aula, como espazo destinado á discusión, resolución de dúbidas e profundización
Design thinking e opcións de gamificación na aula
Probas de coñecemento 50%
Prácticas experimentais 50%
O sistema de avaliación contempla que é imprescindible ter aprobada a parte teórica e a parte práctica para superar a materia.
• No caso de plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
• De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de ‘Non Presentado’.
Nesta materia non se pode eximir a asistencia ás aulas expositivas nin interactivas porque a explicación da teoría está directamente vencellada cos exercicios prácticos programados. Incluso é posible que, nalgún caso, nas clases expositivas sexa necesario explicar as características e o funcionamento dos exercicios prácticos.
• _Docencia teórica: 24 horas
• _Docencia interactiva: 24 horas
• _Titorización en grupo reducido: 3 horas
• _Probas de avaliación: 3 horas
• _Traballo persoal do alumnado: 96 horas
Seguemento constante da actividade na aula
Jose Miguel Tuñez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816547
- Correo electrónico
- miguel.tunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carlos Garcia-Verdugo Peralta
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Correo electrónico
- carlos.garcia-verdugo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
César Fieiras Ceide
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- cesar.fieiras.ceide [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Juan Manuel Prieto Arosa
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- juanma.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Martes | |||
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09:00-10:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 7 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 7 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Expositivo 1 | Galego | Aula 7 |
20.01.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 3 |
20.01.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 4 |
19.06.2025 10:00-14:00 | Expositivo 1 | Aula 1 |