Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 95 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 35 Clase Interactiva: 15 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito Penal
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da materia "Introdución á criminología" é, principalmente, que os alumnos tomen coñecemento dos conceptos fundamentais da Criminología, así como dos métodos e técnicas necesarios para a práctica criminológica. O ámbito da Criminología, polo seu carácter multidisciplinar e a súa atención aos dous principais protagonistas do delito, é moi propicio para reflexionar sobre o significado global dos fenómenos delituosos, superando as visións parciais e simplistas, así como sobre os factores e causas que son as responsables da súa aparición.
1. Concepto e funcións da Criminología.
2. Relacións da Criminología con outras disciplinas (Psicología, Sociología, Educación e Dereito). Criminoloxía e criminalística.
3. Delito, delincuente e vítima.
4. Concepto criminolóxico e xurídico-penal de delito.
5. As causas e control do delito.
6. Principio de reacción social e teoría da pena.
7. Prevención e respostas non punitivas.
8. O delincuente.
9. A vítima.
10. Victimología, política criminal e sistema legal.
11. Control social
GARCÍA-PABLOS DE MOLINA: Criminología. Unha Introdución aos seus fundamentos teóricos, Tirant o Blanch, Valencia, 2013 (7ª ed.).
GARCÍA-PABLOS DE MOLINA: Tratado de Criminología, Tirant o Blanch, Valencia, 2014 (5ª ed.).
GARRIDO GENOVÉS, STANGELAND, REDONDO ILLESCAS: Principios de Criminología, Tirant o Blanch, Valencia, 2013 (4ª ed.).
HASSEMER, MUÑOZ CONDE: Introdución á Criminología e á política criminal, Tirant o Blanch, Valencia, 2012.
Capacidade para utilizar os coñecementos que conforman a Criminología como disciplina científica e para identificar e desenvolver un conxunto de estratexias de investigación de metodoloxía cuantitativa e cualitativa, tanto nos ámbitos básicos, como nos aplicados.
Capacidade para reunir, interpretar e sintetizar datos e informacións (en particular a través da rede informática), dentro da súa área de estudo.
Capacidade para transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, utilizando unha linguaxe (xurídico, médico, psicolóxico, sociolóxico e técnico) correcto.
Capacidade de análise e de síntese, para adquirir unha visión global dos problemas e para aplicar os coñecementos á práctica.
Capacidade para tomar decisións e de adaptación a novas situacións.
Capacidade para colaborar cos demais e relacionarse, tanto con profesionais das diversas facetas da actividade criminológica, como dentro de equipos interdisciplinares e multiculturales.
Capacidade para reflexionar de xeito crítico e constructiva e para argumentar e expresarse organizada e razonadamente.
Recoñecemento da diversidad e da multiculturalidad.
Adaptación a novas situacións
Liderado
Motivación pola calidade e a excelencia profesional
Sensibilidade cara a temas da realidade social, económica e ambiental
Espírito de superación
Capacidade para identificar e comprender cuestións relativas aos dereitos fundamentais de quen son obxecto dun procedemento penal, así como, en xeral, de quen se ven afectados polas respostas ante o delito e a desviación
Comprensión básica da organización, estrutura e funcionamento do sistema de ejecución penitenciaria e das medidas alternativas, así como dos métodos e estratexias necesarios para a consecución da reinserción social dos penados e a redución dos efectos perniciosos da prisión
Competencia para proporcionarlle ao xuíz coñecementos científicos sobre os sucesos delituosos enjuiciados, a personalidade do autor, os factores criminógenos existentes e o tipo de resposta aplicable, todo iso da man dun correcto emprego dos conceptos e as teorías criminológicas, así como para efectuar tarefas de asesoramiento en relación coa interpretación dos informes forenses
Adquirir os coñecementos necesarios para solicitar, interpretar e abordar con rigor científico os diversos tipos de informes ou pericias médico-legais
A aprendizaxe desta lévase a cabo por medio da comprensión e asimilación dos seus conceptos básicos, tal e como aparecen desgranados no programa. Para iso, optarase por unha explicación áxil e participativa. As clases prácticas revisten unha especial importancia. Nelas poñeranse numerosos casos e exemplos, que facilitarán o desenvolvemento da capacidade argumentativa e de crítica dos alumnos e permitiranlles evaluar, por si mesmos, o grado de comprensión do contido que van alcanzando. Empregaranse medios audiovisuales e recomendaranse lecturas especializadas.
Para poder presentarse ao exame da parte teórica, os alumnos deben asistir polo menos ao 80% das clases teóricas nas que o profesor decida controlar a asistencia.
O exame, que suporá un 90% da nota final, consistirá nunha proba obxectiva (tipo test ou con preguntas de desenvolvemento) sobre temas ou cuestións pertencentes ao programa da asignatura. Para superalo, o alumno deberá obter, como mínimo, unha nota de 4,5 puntos sobre 9 puntos, é dicir, un 5 sobre 10. É preciso, por tanto, aprobar o exame para que sexa posible sumar a nota da parte interactiva. Nas probas tipo test, o profesor poderá introducir un índice de corrección da puntuación final relacionado co número de respostas incorrectas.
As actividades prácticas, que se realizarán ao longo do curso nas clases interactivas, suporán un 10% da nota final. Para calificalas, teranse en conta os seguintes criterios: a) asistencia do alumno e participación activa en clase; e traballos orais e escritos encargados polo profesor. Ditas actividades só poderán ser presentadas si se asiste a clase de xeito regular. En caso contrario, non serán avaliadas nin tidas en conta para a calificación da materia.
PERMANENCIA E EXENCIÓN DE DOCENCIA
A efectos da normativa de permanencia na USC enténdese que a única actividade evaluable é o exame. O réxime para o alumnado con exención de docencia consistirá na realización dun traballo académico, sobre un tema que será encargado polos profesores, que substituirá as actividades que esixen a presenza física no aula e representará un 10 % da nota final.
- Docencia expositiva: 35 horas (presencialidad 100%)
- Docencia interactiva: 15 horas (presencialidad 100%)
- Tutorías en grupo reducido: 5 horas (presencialidad 100%)
-Actividades individuais e/ou grupales de estudo e traballo (guiadas e non guiadas): 85 horas (presencialidad 50%)
- Asistencia a conferencias: 10 horas (presencialidad 100%)
Recoméndase, para a asimilación da materia, un estudo diario da disciplina, o uso das tutorías e o emprego dos materiais didácticos complementarios.
O calendario de titorías se fixará ao comezo de curso.
Gumersindo Guinarte Cabada
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Penal
- Teléfono
- 881814684
- Correo electrónico
- gumersindo.guinarte [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Castro Corredoira
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Penal
- Correo electrónico
- maria.castro.corredoira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 17 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo clases expositivas | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo clases expositivas | Aula 5 |
23.06.2025 10:00-12:00 | Grupo clases expositivas | Aula 5 |