Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Introducir ao estudantado nos aspectos básicos da configuración da Unión Europea e do funcionamento da economía española no nese contexto, proporcionando un coñecemento detallado das súas características e trazos definitorios. Para cumprir os anteriores obxectivos, pártese dos coñecementos xa adquiridos con anterioridade no Grao, fundamentalmente nas materias de economía mundial, análise económica, e historia económica de España.
Adóptase un enfoque de tipo estrutural, tratando de resumir nun mesmo marco explicativo global o conxunto de elementos e interdependencias que operan nas economías española e europea, e que permiten entender os cambios que, de xeito acelerado, veñen caracterizando a súa evolución recente.
- O proceso de integración europeo. Evolución, principais institucións e políticas comunitarias.
- A integración de España na UE. Balance da integración comercial e monetaria.
- Evolución da economía española en comparativa europea.
- As fontes do crecemento económico español: tendencias demográficas, capital humano, pensións, calidade de vida, territorio, capital físico e capital tecnolóxico.
- Os elementos estruturais e institucionais da economía española no marco da UE: mercado de traballo, sector público e sistema financeiro.
- Unha visión práctica e comparada cos países da UE dos principais indicadores macroeconómicos, dos sectores produtivos e da distribución da renda.
(a) Básica.
– Buitrago Esquinas, E.M.; Romero Landa, L.B. (2013): Economía de la UE: análisis económico del proceso de integración europeo. Pirámide.
- García Delgado, J.L.; Myro, R. (Dirs.) (2023): Lecciones de Economía Española. 16ª Edición. Cívitas.Thomson Reuters.
(b) Complementaria.
– Cabrillo, F. (2016): “El marco institucional de la economía española. Un análisis comparado”. Información Comercial Española (ICE), 889-890, 177-188.
– Cuadrado, J.R. (2016): “La terciarización de la economía española: algunos rasgos estilizados del período 1975-2014”. Información Comercial Española (ICE), 889-890, 121-138.
– Cuadrado-Roura, J.R.; Maroto, A. (2016): “Unbalanced regional resilience to the economic crisis in Spain: a tale of specialisation and productivity”. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society, 9(1), 153–178.
– Fundación COTEC (2018): Informe COTEC 2018. http://informecotec.es/
– Miquel, A.B.; Martínez, J.A. (2016): “La evolución del bienestar económico en España en el período 1975-2015”. Información Comercial Española (ICE), 889-890, 189-214
– Peña, A.R.; Jiménez, M.; Ruiz, J. (2016): “Capital humano, inversión educativa y crecimiento económico: Revisión y actualización de la asimetría económica regional en España (1980-2012)”. Revista de Estudios Regionales, 106, 2016, 21-53.
– Requeijo, J. (2016): “La incorporación de la economía española a los mercados mundiales”. Información Comercial Española (ICE), 889-890, 17-27.
– Requeijo, J. (2017): Economía Mundial. 4ª Edición. McGraw-Hill. Capítulo 2: “Integración Económica”.
– Serrano, L.; Pérez, F.; Mas, M.; Uriel, E. (Dirs.) (2017): Acumulación y productividad del capital en España y sus comunidades autónomas en el siglo XXI. Fundación BBVA e IVIE.
– Tamames, R.; Rueda, A. (2018): Comprender la economía española. La gran transformación. Ediciones 2010.
– Tamarit Escalona, C. (2019). Economía de la Unión Europea. 8ª Edición. Cívitas. Madrid.
– Torrero, A. (2016): “La crisis financiera 2007-2008. Reflexiones sobre el sistema bancario español”. Información Comercial Española (ICE), 889-890, 75-100.
– Vallés Ferrer, J. (Dir.) (2009): Economía Española. 2ª Edición. McGraw Hill. Capítulo 4: “Crecimiento Económico”.
(c) Páximas web.
Banco de España. Publicaciones: https://www.bde.es/bde/es/secciones/informes/
Banco Mundial: www.bancomundial.org
EUROSTAT: https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/home
Fondo Monetario Internacional: www.imf.org
Fundación BBVA: https://www.fbbva.es/
Fundación de las Cajas de Ahorro: www.funcas.es
Instituto de Comercio Exterior (ICEX): www.comercio.es
Instituto Nacional de Estadística (INE): www.ine.es
Instituto Universitario de Predicción Económica (I.R. Klein): https://www.uam.es/otroscentros/klein/
Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas: http://www.ivie.es/es_ES/
Ministerio de Economía y Hacienda: www.meh.es
Organización Mundial de Comercio: www.wto.org
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico: www.oecd.org
Servicio de Estudios de “la Caixa”: www.estudis.lacaixa.es
Unión Europea: www.europa.eu.int
Competencias da titulación ás que contribúe a materia:
• Coñecer e comprender o funcionamento da contorna económica no que se insire a economía española.
• Acceso e manexo das diferentes fontes de información económica.
• Capacidade crítica para xulgar os distintos aspectos que compoñen a realidade económica española e europea.
Competencias específicas da materia:
• Proporcionar un coñecemento detallado das características estruturais da economía española actual, no marco da economía internacional, e máis concretamente no contexto da UE.
• Coñecemento dos conceptos básicos de economía aplicada necesarios para a comprensión do contido da materia.
• Familiarizar ao estudantado coas principais fontes bibliográficas e estatísticas dispoñibles para o estudo das economías española e europea.
• Lectura e comprensión da prensa económica referida á economía española.
O ensino da materia levarase a cabo a través de actividades de docencia expositiva, e de docencia interactiva en grupos reducidos, todas elas de carácter presencial. Para isto un soporte esencial está constituído pola Aula Virtual da materia na que se irá subministrando a información relativa a cada tema. As titorías terán lugar esencialmente de modo presencial, complementadas coa resolución de dúbidas a través do correo electrónico institucional.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
A avaliación basearase principalmente nunha proba final escrita sobre o temario desenvolvido ó longo do curso académico, cun peso do 80% na nota final. Dito exame consistirá nunha serie de preguntas obxectivas, (test e/ou resposta curta). Esta nota compleméntase coa avaliación de actividades específicas relacionadas cos contidos da materia que serán realizadas nas clases interactivas e entregadas polos estudantes para a súa revisión (20% nota final).
A puntuación acadada ó longo do curso nestas actividades de avaliación continua manterase, no caso de suspender a oportunidade ordinaria, para a oportunidade extraordinaria da mesma convocatoria.
Os/as estudantes repetidores poderán elixir entre o sistema de avaliación descrito anteriormente, ou ben, presentarse directamente ao exame final. Neste último caso, a puntuación acadada no exame suporá o 100% da nota final.
No caso dos/das estudantes que teñan concedida a dispensa de docencia, serán avaliados exclusivamente a través dunha proba final que no seu caso suporá o 100% da nota final.
(a) traballo presencial na aula.
- clases de pìzarra en grupo grande: 30 H.
- clases de pizarrra en grupo reducido: 15 h.
- titórias en grupo moi reducido: 10h.
- avaliación grupo: 5 h.
- total horas: 60.
(b) traballo persoal do/da alumno/a.
- estudo autónomo individual ou en grupo: 65h.
- escritura de exercicios e traballos: 10h.
- lecturas recomendadas: 10 h.
- preparación de presentacións, debates, etc: 5h.
- Total horas: 90.
Recoméndase o seguimento continuado das clases presenciais, así como da bibliografía básica e complementaria sinalada a medida que se desenvolve o programa. Tamén se considera convinte consultar con regularidade as principais fontes estatísticas recomendadas, co obxecto de familiarizarse co seu uso, e poder aplicar as técnicas de análise necesarias para o coñecemento da realidade económica obxecto de estudo.
Recomendase tamén, a consulta do material complementario que se indique en cada momento, así como seguir puntualmente a actualidade económica española e europea a través da lectura da prensa diaria.
Por último, o uso das titorías debería suplir calquera tipo de problemas que xurdiran ó longo do proceso de ensinanza-aprendizaxe da materia.
Fidel Martinez Roget
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811651
- Correo electrónico
- fidel.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Beatriz Valcárcel Aguiar
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811558
- Correo electrónico
- beatriz.valcarcel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
11:30-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 24 |
17:00-18:30 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula 24 |
Mércores | |||
10:30-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 24 |
15:00-17:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula 24 |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
23.01.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
13.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |