Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia o/o alumno/para será capaz de:
• Planificar e orzar as decisións de investimento, financiamento e operativas nun proxecto de investimento.
• Estimar correctamente os fluxos de fondos e aplicar os métodos de avaliación e selección de proxectos e comprender as súas interaccións.
• Identificar os distintos riscos que poden afectar o proxecto ou a empresa e distintas técnicas e produtos para a súa xestión e analizar e cuantificar o risco a través de diversos métodos.
• Identificar, analizar e valorar distintos tipos de opcións reais.
• Utilizar programas de folla de cálculo para analizar e resolver problemas financeiros.
Planificación e orzamentación en proxectos de investimento.
Estimación de fluxos de fondos e taxas de desconto.
Avaliación de proxectos en condicións de certeza e incerteza.
Tipoloxía de riscos empresariais e fundamentos de xestión do risco.
Valoración de opcións reais.
Bibliografía básica
BREALEY, MYERS y MARCUS (2007): Fundamentos de Finanzas Corporativas, 5ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España. Libro básico para los contenidos teóricos de la materia.
BREALEY, MYERS y ALLEN (2020): Principios de Finanzas Corporativas, 13ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
PINDADO, J. (Coord.) (2012): Finanzas Empresariales, Paraninfo, Madrid
ROSS, WESTERFIELD, JAFFE, JORDAN (2022): Finanzas Corporativas, 13ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
SESIONES INTERACTIVAS:
RODRÍGUEZ SANDIÁS, A. (2018): Dirección Financiera Aplicada: Inversiones, 4ª ed. Editorial Andavira.
COMPLEMENTARIA:
EMERY, D.R. y FINNERTY, J.D. (2001): Administración Financiera Corporativa, Pearson Educación.
KEOWN, A.J. y otros (1999): Introducción a las finanzas, Prentice Hall.
RODRÍGUEZ, A. (2013): Modelos de Análisis y Valoración de Proyectos, Ed. Andavira
Nota: Hay ediciones más recientes en inglés de los siguientes textos:
BREALEY, MYERS y MARCUS (2020): Fundamentals of Corporate Finance, 10ª edición, Mc-Graw Hill.
ROSS, WESTERFIELD, JAFFE, JORDAN (2019): Corporate Finance, 12ª edición, Mc-Graw Hill.
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
CG2. Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG4. Desenvolver un pensamento e razoamento crítico, incluíndo reflexións éticas sobre temas fundamentais de carácter empresarial e económico na era dixital, e comunicalos de maneira efectiva, tanto nas linguas propias como en inglés.
TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS
CT1. Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CE3. Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE4. Identificar, deseñar, xestionar e avaliar proxectos de creación ou transformación de produtos ou procesos, potenciando a innovación e o emprendemento.
CE8 - Deseñar e xestionar a estratexia financeira e coñecer novas formas de financiamento nun contexto socioeconómico dixital e globalizado.
CE13 - Identificar fontes de información fiables, elaborar e interpretar dita información mediante técnicas de análise e
ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas adecuadas para apoiar a toma de decisións
As clases presenciais combinarán a explicación dos contidos necesarios e a súa posta en práctica por parte do alumnado. Así mesmo, nas sesións tamén se poden relacionar os contidos coa actualidade a través do debate de lecturas de textos e artigos relevantes; traballar a dinámica da creatividade; simulacións, etc. Todas as sesións están dirixidas á participación activa do alumnado.
As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a realización das actividades sinaladas polo profesorado.
As sesións desenvolveranse no horario oficial publicado polo centro e serán presenciais.
O profesorado poderá facer un seguimento da asistencia e participación do alumnado nas sesións.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesor durante as horas destinadas ás titorías.
Para unha correcta avaliación das competencias que o alumno debe adquirir cursando esta materia terase en conta o resultado obtido nunha proba final teórico práctica e a valoración continua do traballo do alumno materializado na súa participación activa nas actividades programadas e na realización de todos aqueles traballos, casos, cuestionarios, etc., propostos ao longo do curso. Por iso, o sistema de valoración en cada unha das oportunidades de exame engloba dous instrumentos:
1. Exame final teórico-práctico dos temas incluídos no programa da materia. Ponderación: 60% da cualificación final. Trátase dunha proba composta por unha banda de cuestións tipo test teórico-prácticas e outra parte, un ou varios exercicios prácticos.
2. Avaliación continua. Ponderación: 40% da cualificación final. Entre as actividades que se valorarán a través deste segundo instrumento figurarán a resolución de exercicios propostos de contido relacionado coa temática da materia, a realización de traballos e probas,e titorías, etc. Todas estas actividades serán anunciadas na aula.
Calquera alumno poderá presentarse ao exame final haxa realizado ou non as actividades propostas na avaliación continua. En caso de non realizar as anteriores tarefas a súa cualificación provirá exclusivamente do exame final optando ao 60% da nota.
O sistema de avaliación dos alumnos será independente da súa condición de repetidor ou non e da convocatoria á que se presente. Aqueles alumnos exentos de asistencia por dispensa oficial realizarán o exame na data oficial optando ao 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións ”.
A materia é de 4,5 créditos.
As horas de traballo totais distribúense do seguinte modo: Horas de clase expositiva e interactiva, titorías e avaliación na modalidade que se determine: 41.
Traballo persoal do alumno: 71,5.
Para maximizar a aprendizaxe, recoméndase que os alumnos asistan regularmente ás sesións de aula, participen activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulten a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o alumnado debe utilizar tantas veces como sexa necesario. O acceso ao campus virtual e ao correo electrónico institucional para coñecer diferentes cuestións que se van xurdindo ao longo do curso e poder dispor e revisar material complementario antes das clases, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquisición de coñecementos.