Ir o contido principal

Grao en Empresa e Tecnoloxía (semipresencial)

  • En extinción
Modalidade
Semipresencial
Rama de coñecemento
Ciencias Sociais e Xurídicas
Centro(s)
Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Avda. Alfonso X O Sabio, s/n, 27002
Lugo
982824430 (Conserxaría)
982824403 (Decanato)
ade.decanato [at] usc.gal
Campus
Lugo
Imaxe representativa do grao

O Grao en Empresa e Tecnoloxía é un título de recente implantación na USC, e concretamente, no campus de Lugo. Impártese na Facultade de Administración e Dirección de Empresas dende o curso 2020/2021 en modalidade presencial, e dende o curso 2021/2022 tamén en modalidade semipresencial. Ten como obxectivo formar profesionais capaces de xestionar a innovación tecnolóxica nas empresas, con amplos coñecementos na aplicación das solucións da tecnoloxía á xestión empresarial. Por iso, esta titulación imparte coñecementos específicos de materias empresariais e tecnolóxicas, promovendo dun xeito eminentemente práctico o desenvolvemento de habilidades directivas para la iniciativa empresarial.

Duración: 4 anos académicos
Código RUCT: 2504171
Número prazas: 10

Decano/a ou director/a do centro:
ROBERTO BANDE RAMUDO
roberto.bande [at] usc.es

Coordinador-a do título:
Ada Maria Perez Pico

Linguas de uso:
Castelán, Galego

Nivel MECES: 2

Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela

Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela

Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 16/06/2020 (DOG do 1/07/2020)

Data de publicación no BOE:
07/05/2021

Data da última acreditación:
18/05/2020

O Grao en Empresa e Tecnoloxía é un título de recente implantación na USC, e concretamente, no campus de Lugo. Impártese na Facultade de Administración e Dirección de Empresas dende o curso 2020/2021 en modalidade presencial, e dende o curso 2021/2022 tamén en modalidade semipresencial. 

Trátase dunha titulación singular que só se imparte noutras tres universidades españolas sitas en Madrid e Barcelona.

Ten como obxectivo formar profesionais capaces de xestionar a innovación tecnolóxica nas empresas, con amplos coñecementos na aplicación das solucións da tecnoloxía á xestión empresarial. Por iso, esta titulación imparte coñecementos específicos de materias empresariais e tecnolóxicas, promovendo dun xeito eminentemente práctico o desenvolvemento de habilidades directivas para la iniciativa empresarial.

Está  orientado á formación de profesionais cunha mentalidade flexible e con visión de futuro, cuns amplos coñecementos nas tecnoloxías da información e a comunicación (TIC), e o manexo e análise de información para poder adoptar decisións empresariais con maiores garantías de éxito. Estes profesionais acabarán os estudos cunha diversidade de competencias e habilidades no contexto do márketing dixital, dirección extratéxica e xestión da inovación, economía dixital, sistemas integrados de xestión, aplicacións web e móbiles, tecnoloxías para procesos en industrias intelixentes, ou xestión de proxectos entre outras. 

Nova economía e tecnoloxía

  • G3201101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Administración e dirección de empresas

  • G3201102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Ferramentas tecnolóxicas para a empresa

  • G3201103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas I: álxebra

  • G3201104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión comercial

  • G3201105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de contabilidade

  • G3201106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Ferramentas de análise económica

  • G3201107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de programación

  • G3201108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Inglés para a xestión empresarial I

  • G3201121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas II: cálculo

  • G3201122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Estatística empresarial

  • G3201201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de dereito

  • G3201202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Economía dixital

  • G3201221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dirección estratéxica e xestión da innovación

  • G3201222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas integrados de xestión

  • G3201223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Inglés para a xestión empresarial II

  • G3201224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Introdución ás finanzas

  • G3201225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Marketing dixital

  • G3201226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dirección de operacións

  • G3201227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Análise de estados financeiros

  • G3201228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fiscalidade da empresa

  • G3201229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Aplicacións web e aplicacións móbiles

  • G3201230
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Comunicación dixital

  • G3201321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión de persoas

  • G3201322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Minería de datos e intelixencia de negocios

  • G3201323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe automática para a empresa

  • G3201324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Modelos de toma de decisións

  • G3201325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dereito da contratación electrónica

  • G3201326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Comercio electrónico

  • G3201327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión financeira da empresa

  • G3201328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Investigación comercial

  • G3201329
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Habilidades directivas

  • G3201330
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxía para procesos en industrias intelixentes

  • G3201331
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Contabilidade de xestión

  • G3201332
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión da seguridade da información

  • G3201421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Prácticas externas

  • G3201422
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Prácticas en Empresas de Grao e Máster
  •  
  • 16,5 créditos

Traballo fin de grao

  • G3201423
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Traballos Fin de Grao e Máster
  •  
  • 6 créditos

Xestión de proxectos

  • G3201441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión de proxectos

  • G3201441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Desenvolvemento de novos produtos e marcas

  • G3201442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fiscalidade no contorno dixital

  • G3201443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Emprendemento e plan de negocio

  • G3201444
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fontes de financiamento para o emprendemento

  • G3201445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Análise da viabilidade financeira e o risco

  • G3201446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión internacional da empresa

  • G3201447
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de información para a contabilidade e finanzas

  • G3201448
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de información para a dirección

  • G3201449
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxía de soporte para novos modelos de negocio

  • G3201450
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Talleres tecnolóxicos

  • G3201451
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxías para Big Data

  • G3201452
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de apoio á toma de decisións

  • G3201453
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Nova economía e tecnoloxía

  • G3201101
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Administración e dirección de empresas

  • G3201102
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Ferramentas tecnolóxicas para a empresa

  • G3201103
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas I: álxebra

  • G3201104
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión comercial

  • G3201105
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de contabilidade

  • G3201106
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Ferramentas de análise económica

  • G3201107
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de programación

  • G3201108
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Estatística empresarial

  • G3201201
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Fundamentos de dereito

  • G3201202
  •  
  • Formación básica
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Inglés para a xestión empresarial I

  • G3201121
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Matemáticas II: cálculo

  • G3201122
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Economía dixital

  • G3201221
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dirección estratéxica e xestión da innovación

  • G3201222
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas integrados de xestión

  • G3201223
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Inglés para a xestión empresarial II

  • G3201224
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Introdución ás finanzas

  • G3201225
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Marketing dixital

  • G3201226
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dirección de operacións

  • G3201227
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Análise de estados financeiros

  • G3201228
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fiscalidade da empresa

  • G3201229
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Aplicacións web e aplicacións móbiles

  • G3201230
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Comunicación dixital

  • G3201321
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión de persoas

  • G3201322
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Minería de datos e intelixencia de negocios

  • G3201323
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 6 créditos

Aprendizaxe automática para a empresa

  • G3201324
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Modelos de toma de decisións

  • G3201325
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Dereito da contratación electrónica

  • G3201326
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Comercio electrónico

  • G3201327
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión financeira da empresa

  • G3201328
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Investigación comercial

  • G3201329
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Habilidades directivas

  • G3201330
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxía para procesos en industrias intelixentes

  • G3201331
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Contabilidade de xestión

  • G3201332
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión da seguridade da información

  • G3201421
  •  
  • Obrigatorio
  •  
  • Segundo semestre
  •  
  • 6 créditos

Xestión de proxectos

  • G3201441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Desenvolvemento de novos produtos e marcas

  • G3201442
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fiscalidade no contorno dixital

  • G3201443
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Emprendemento e plan de negocio

  • G3201444
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Fontes de financiamento para o emprendemento

  • G3201445
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Análise da viabilidade financeira e o risco

  • G3201446
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión internacional da empresa

  • G3201447
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Xestión de proxectos

  • G3201441
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de información para a contabilidade e finanzas

  • G3201448
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de información para a dirección

  • G3201449
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxía de soporte para novos modelos de negocio

  • G3201450
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Talleres tecnolóxicos

  • G3201451
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Tecnoloxías para Big Data

  • G3201452
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Sistemas de apoio á toma de decisións

  • G3201453
  •  
  • Optativo
  •  
  • Primeiro semestre
  •  
  • 4,5 créditos

Esta titulación contempla dúas mencións:

-Mención en Desenvolvemento Empresarial e Emprendemento
-Mención en Xestión da Información e da Tecnoloxía

O alumno pode optar por obter a titulación cunha mención, para o que deberá cursar os 31,5 créditos optativos do módulo de mención correspondente. Tamén pode optar por obter a titulación sen mención, podendo elixir materias optativas de calquera dos dous modulos de mención indiferentemente.

1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos.
Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.

A Facultade de Administración e Dirección de Empresas conta cun Plan de Acción Tutorial que comprende actividades de acollida e orientación dirixidas aos estudantes no momento da súa incorporación á universidade e tamén ao longo dos seus estudos. Realízase coa finalidade de favorecer a integración do estudante no contorno universitario, estimular a súa aprendizaxe e apoiar o deseño da súa carreira profesional e a procura de emprego.

A continuación, detállanse as liñas de actuación do Plan de Acción Tutorial da Facultade:

Orientación a estudantes de novo ingreso:

-Presentación da Facultade. O primeiro día lectivo do curso o equipo de goberno da Facultade organiza unha sesión informativa dirixida especialmente aos estudantes de primeiro curso coa finalidade de favorecer a súa integración. Nesta sesión realízase unha presentación dos órganos de goberno, dos servizos e infraestruturas dos que dispón o centro e das normativas máis importantes da USC en materia de estudantes.
-Presentación da Biblioteca Intercentros. O persoal da Biblioteca Intercentros do Campus de Lugo fai unha presentación na Facultade dos distintos servizos que ofrece ao alumnado.
-Xornada de benvida aos novos estudantes do Campus. O Vicerreitorado de Coordinación do Campus de Lugo organiza unha xornada de benvida dirixida aos alumnos/as de novo ingreso no Campus. Nesta xornada, entre outras actividades, os responsábeis dos distintos servizos con que conta a USC no Campus preséntanse e póñense a disposición dos alumnos/as.
-Conferencia na Facultade sobre o proceso de adaptación ao sistema de Boloña baixo a perspectiva do traballo do estudante.
-Acompañamento através do Programa de Alumnos Titores da USC. Este programa ten como obxectivo que os estudantes seleccionados asesoren e orienten os estudantes de novo ingreso. Para iso realizan previamente un curso de formación.
-Orientación ao longo dos estudos:
-Sesión informativa sobre programas de mobilidade.
-Sesión informativa sobre o Traballo de Fin de Grao.
-Sesión informativa sobre o programa de prácticas externas.
-Programa de Apoio Tutorial Extraordinario da USC para axudar aos estudantes a superar as materias que lles presentan especiais dificultades.
-Orientación para a toma de decisións ao finalizar os estudos:

-Conferencias sobre procura de emprego e emprendemento.
-Sesión informativa sobre oferta de formación de posgrao.

Complementario ao Plan de Acción Tutorial da Facultade, o Grado en Empresa e Tecnoloxía implementará a través da figura do Titor/a Persoal unha actuación específica consistente no acompañamento e seguimento do alumnado ao longo de todo o proceso formativo. Os principais obxectivos desta actuación son:

-Favorecer a educación integral dos alumnos.
-Potenciar unha educación o máis personalizada posíbel e que teña en conta as necesidades de cada alumno/a e recorrer aos apoios ou actividades axeitados.
-Promover o esforzo individual e o traballo en equipo.

Asignarase a cada Titor/a Persoal, que será un/a profesor/a de a titulación, un grupo de alumnos/as para que realice o seu seguimento. Para iso disporá da seguinte información, que lle facilitará o/a profesor/a de cada materia, para un mellor seguimento do alumno/a e ofrecerlle unha orientación adecuada:

-O acceso de cada usuario aos contidos teóricos do curso ademais do tempo de acceso.
-A utilización das ferramentas de comunicación da plataforma (chats, foros, grupos de discusión).
-Os resultados dos test e actividades enviadas a través do campus.

A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.

Información programa alumnos titores:

Programa alumnos titores

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:

• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Os xerais para as titulacións de grao.

Non se contemplan condicións nin probas de acceso especiais

A Facultade de Administración e Dirección de Empresas ten as súas aulas dotadas dos equipos precisos e conta coas ferramentas necesarias para a retransmisión da docencia de xeito síncrono, de modo que, o alumnado que curse a titulación semipresencial poderá seguir as clases fóra da aula.

Ademais, a Facultade ten a súa sede nun edificio moderno, funcional e adaptado ás persoas con discapacidade. 

Os espazos dedicados a docencia son 8 aulas de gran capacidade, 4 aulas de informática e 4 seminarios. Todos eles están equipados con ordenador, pizarra dixital e proxector de vídeo, e contan cos medios técnicos necesarios para impartir docencia en streaming. 

Entre os espazos para uso do alumnado destacan a sala de lectura e a sala de traballo en grupo, con capacidade para 40 estudantes cada unha. Sinalar tamén que a Biblioteca Intercentros do Campus de Lugo está situada a escasos metros da Facultade e conta con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.

Para a celebración de xornadas, conferencias, etc., o centro conta cunha aula magna e cun salón de graos con capacidade para 240 e 91 persoas respectivamente. Tamén dispón dunha sala de xuntas preparada para a realización de videoconferencias con capacidade para 30 persoas.

En todos os espazos do centro está garantido o acceso a internet de calidade, tanto por cable como por wifi.

Por último, destacar que a Facultade dispón de servizo de cafetería e comedor con prezos regulados.

O novo Grao de Empresa e Tecnoloxía está orientado á formación de profesionais cunha mentalidade flexíbel e con visión de futuro, cuns amplos coñecementos nas tecnoloxías de información e a comunicación (TIC), e no manexo e análise de información para poderen adoptar decisións empresariais con maiores garantías de éxito. A capacitación en competencias tecnolóxicas no sistema educativo maniféstase como un alicerce básico para aumentar a competitividade das empresas, co obxectivo final de mellorar o desenvolvemento económico e contribuír ao benestar social. Polo que o novo impartirá coñecementos específicos de materias empresariais e tecnolóxicas, promovendo dun xeito práctico o desenvolvemento de habilidades directivas para a iniciativa empresarial, como o liderado, a iniciativa, a creatividade, a toma de decisións, a comunicación e o traballo en equipo, entre outros.

Outro dos obxectivos fundamentais formulados para o Grao en Empresa e Tecnoloxía é a formación de profesionais que poidan exercer de ponte de comunicación entre as comunidades técnicas e de xestión das organizacións, proporcionando á xestión novas formas de utilizar a tecnoloxía e facilitando aos tecnólogos orientación sobre que crear ou como adaptar mellor as súas creacións ás necesidades reais do negocio.

- Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo

- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo

- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética

- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado

- Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía

- Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
- Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
- Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas.
- Desenvolver un pensamento e razoamento crítico, incluíndo reflexións éticas sobre temas fundamentais de carácter empresarial e económico na era dixital, e comunicalos de xeito efectivo, tanto en galego como en castelán e inglés.
- Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
- Capacidade de liderado e organización do traballo, tanto individual como colaborativo, e de adaptación a un contorno en constante cambio e evolución.
- Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.

- Deseñar e xestionar a estratexia de recursos humanos, integrando as novas formas de contratación e traballo, e desenvolvendo as habilidades directivas necesarias.
- Coñecer os fundamentos xurídicos do sistema económico e fiscal español e internacional que afectan á actividade empresarial e as particularidades en relación coa contratación electrónica e a xestión da información.
- Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar a dita información utilizando as técnicas de análise e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
- Coñecer e saber utilizar ferramentas e mecanismos de representación, almacenaxe, transformación, análise e comunicación da información de xeito fiábel e eficiente.
- Comprender as posibilidades do Big Data e a intelixencia artificial e de negocio para a mellora dos procesos empresariais e coñecer os requirimientos para a súa implantación.
- Entender os sistemas de información empresarial, tomando en consideración as súas tres dimensións específicas (informacional, tecnolóxica e organizativa) e tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implantación.
- Propoñer e codirixir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data.
- Coñecer o uso e programación de sistemas informáticos, bases de datos, criptografía e cadeas de bloques para a súa aplicación á xestión e análise da información empresarial e ao deseño e desenvolvemento de produtos, procesos e novos modelos de negocio.
- Coñecer as tecnoloxías e servizos Web, móbiles, distribuídos e na nube, e poder avaliar as súas capacidades e adecuación para crear novos servizos ou modelos de negocio empresarial ou industrial.
- Entender os aspectos fundamentais do contorno social e económico a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e á evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e a sociedade da información.
- Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
- Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
- Identificar, deseñar, xestionar e avaliar proxectos de creación ou transformación de produtos ou procesos, potenciando a innovación e o emprendemento.
- Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
- Desenvolver a análise estratéxica da empresa e o seu contorno para tomar decisións estratéxicas e tácticas nas distintas áreas funcionais, e ser capaz de formular unha estratexia tecnolóxica que dea soporte a un negocio
- Deseñar e xestionar a estratexia comercial e coñecer novas formas de comercialización nun contexto socioeconómico dixital e globalizado
- Deseñar e xestionar a estratexia financeira e coñecer novas formas de financiamento nun contexto socioeconómico dixital e globalizado
- Deseñar e xestionar a estratexia de comunicación nun contorno dixital e globalizado e ser capaz de empregar o idioma inglés con solvencia no ámbito da empresa e a tecnoloxía
- Deseñar e xestionar a estratexia de operacións e loxística integrando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas

- Pensar de forma integrada e crítica, e afrontar os problemas desde diferentes perspectivas.
- Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
- Utilizar e comunicar información en lingua estranxeira.
- Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñíbeis.
- Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
- Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e á organización.
- Comunicación oral e escrita adaptada ás necesidades dos destinatarios.
- Manter un compromiso ético e mostrar sensibilidade cara a temas sociais ou ambientais.
- Capacidade para a aprendizaxe autónoma e autoavaliación.
- Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
- Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor.
- Desenvolver habilidades de negociación, resolución de conflitos e intelixencia emocional.

Mobilidade

A planificación e xestión dos programas de mobilidade de estudantes desenvólvese por medio da actuación coordinada de varios actores: o Vicerreitorado competente en relacións exteriores e o Servizo de Relacións Exteriores da Universidade a nivel centralizado; o Responsábel Académico de Mobilidade (RAM); os Coordinadores Académicos dos distintos programas e a Unidade de Xestión de Centro e Departamentos (UGCD) a nivel de facultade. Cada un deles ten unhas determinadas funcións que veñen recollidas no “Regulamento dos Intercambios Interuniversitarios”.

A mobilidade dos estudantes propios realízase a partir do segundo ano de estudos na titulación, en períodos semestrais ou anuais. A selección e asignación de destinos aos candidatos lévase a cabo de acordo co establecido na convocatoria correspondente e no “Regulamento de Intercambios Interuniversitarios”.

A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):

Portal Internacional

Prácticas

O alumnado do Grao deberá cursar obrigatoriamente 16,5 créditos de prácticas realizadas en empresas relacionadas coa titulación. Esta materia ofértase no último semestre.

O obxectivo fundamental é que o alumnado desenvolva as competencias adquiridas nas materias do Grao através da súa inmersión nun contorno laboral representativo do seu contexto profesional futuro.

As prácticas organizaranse co fin de garantir a calidade, o recoñecemento académico e o aproveitamento máis axeitado por parte do alumnado. Para iso os estudantes terán un/a titor/a externo/a pertencente á institución en que se levan a cabo as prácticas, que se coordinará cun titor/a académico/a que realizará a avaliación en función da memoria que o estudante realizará e do informe emitido polo/a titor/a externo/a.

Poderán realizarse en organismos ou entidades colaboradoras, tais como empresas, entidades públicas e privadas, relacionadas co ámbito empresarial nun sentido amplo. Tamén poderán realizarse en instalacións da USC.

O alumnado deberá realizar un traballo fin de grao de 6 créditos ofertados no último semestre do título. A temática do TFG debería estar relacionada coas prácticas en empresas, as distintas mencións ou a dixitalización dunha área da empresa.

Ao completar a materia o/a alumno/a será capaz de:

-Realizar e presentar un traballo no cal demostre as competencias adquiridas ao longo dos seus estudos.
-Expoñer verbalmente e por escrito con claridade os aspectos fundamentais do seu traballo, facendo uso da terminoloxía propia empresarial e das tecnoloxías dixitais.

Profesorado
Antonio Alvarez Rodriguez
Santiago Argueso Armesto
Efren Arias Jordan
Roberto Bande Ramudo
Maria Belen Bande Vilela
Begoña Barreiro Fernandez
Alejo Becerra Diaz
Beatriz Blanco Besteiro
Modesta Campo Andión
Susana Casal Caldeiro
Sandra Castro Gonzalez
Jacobo Feas Vazquez
Diana Fernandez Mendez
Marcos Fernandez Pichel
Carlos Figueroa Herrero
María Paloma Fisac De Ron
Oscar Garcia Lorenzo
Fernando Garcia Novo
Francisco Javier Garcia Polo
María Gómez Barreiro
Juan Diego Gutiérrez Gallardo
Roberto Iglesias Rodriguez
Martin Liz Dominguez
Mª Angeles Lopez Cabarcos
Ignacio Lopez Lopez
M. Luisa Lopez Perez
Alba Lugilde Sanchez
Vanessa Miramontes Viña
Marta Nuñez Garcia
Cesar Perez Cruzado
Ada Maria Perez Pico
Marta Portela Maseda
Veronika Prokopova
Ignacio Raño Noal
Raul Rios Rodriguez
Sergio Rios Vazquez
Joel Rodriguez Ruiz
Jorge Taboada Villa
Javier Turienzo Riveiro
Juan Alberto Turnes Abelenda
José Francisco Vaamonde Longueira
Sonia Maria Valladares Rodriguez
Alvaro Vazquez Alvarez
Manuel Veiga Carballido
Guadalupe Vila Vazquez

Indicador

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Oferta

IN01
Prazas ofertadas

Número de prazas ofertadas para cada curso académico.

Info da escala: Número enteiro

45,0

45,0

45,0

Matrícula

IN02
Matrícula

Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Número enteiro

51,0

88,0

125,0

IN03
Matrícula de acceso

Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

51,0

51,0

56,0

IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición

Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.

Info da escala: Número enteiro

51,0

53,0

56,0

IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición

Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

3,92

-

Perfil de entrada

IN06
Nota media de acceso por preinscrición

Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.

Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).

8,771

9,4552

9,1973

IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

3,92

3,41

1,6

IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados

Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

5,88

9,09

8,0

Adecuación á demanda

IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas

Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

100,0

91,11

115,56

IN12
Taxa de ocupación

Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

113,33

117,78

124,44

Indicador

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Mobilidade allea

IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados

Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

0,0

0,0

0,0

Indicador

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Abandono

IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso

Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

-

27,08

Avaliación

IN36
Taxa de avaliación

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

85,77

88,4

92,46

Estudantes por grupo

IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva

Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.

Info da escala: Número racional con dous decimais

24,95

18,4444

17,1149

IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)

Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.

Info da escala: Número racional con dous decimais

49,9

31,125

26,5893

Éxito

IN35
Taxa de éxito

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

65,42

74,5

81,32

Rendemento

IN34
Taxa de rendemento

Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

56,11

65,86

75,18

Satisfacción

IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

3,92

3,66

3,54

IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida

Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.

Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00

4,2071

4,0087

4,2584

IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida

Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

68,6275

42,2222

37,037

Indicador

2020-2021

2021-2022

2022-2023

IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios

Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

-

31,25

45,0

IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

54,55

55,17

59,46

IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total

Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.

Info da escala: Porcentaxe con dous decimais

54,55

37,93

29,73

Os contidos desta páxina actualizáronse o 01.06.2024.