Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Nesta materia preséntanse os fundamentos básicos da programación estruturada co obxectivo de que o alumnado partindo dun problema sinxelo sexa capaz de analizalo e descompoñelo en subproblemas máis simples e atopar as estruturas e algoritmos que permitan resolvelo de maneira eficiente. Esta é unha materia eminentemente práctica que focalizará os seus exemplos nunha linguaxe de programación amplamente empregada na actualidade como é Python pero, con todo, a comprensión das bases e os fundamentos da programación, comúns ás diferentes linguaxes de programación, permitirá ao alumnado enfrontarse con soltura e solvencia a novos problemas, independentemente do ámbito e da linguaxe empregada.
Durante o desenvolvemento da materia o alumno traballará cunha ampla variedade de exemplos que lle permitirán alcanzar as competencias transversais e específicas da materia.
En particular perséguese que o alumno, ao finalizar a materia, sexa capaz de:
- Comprender os diferentes sistemas de representación da información existentes nos computadores.
- Dominar os principios da programación procedural.
- Resolver problemas de programación básica aplicando adecuadamente os tipos de datos elementais, os tipos de datos estruturados e as estruturas de control.
- Asimilar o concepto programación modular e saber aplicalo na resolución de problemas.
- Comprender o concepto de ficheiro, Bases de Datos e saber utilizalos.
- Ser capaz de utilizar ferramentas de programación para editar, compilar, executar e verificar un programa. Capacidade para aplicar estratexias de depuración, proba e corrección de programas.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Representación e codificación da información. Introdución á Programación procedural: tipos de datos elementais, estruturas de control, programación modular, recursividade básica, tipos de datos estruturados. Entrada/Saída. Ficheiros. Bases de Datos. Ferramentas básicas de programación.
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
1. Introdución
* Codificación da información
* Programas e Linguaxes de programación
2. Linguaxe de programación Python
* Variables, expresións, asignación
* Tipos de datos.
* Funcións predefinidas.
* Módulos e importación de funcións e variables.
* Entrada/saída.
* Prácticas: Realización de algoritmos e programas básicos
3. Estruturas de control
* Sentenzas condicionais.
* Sentenzas iterativas.
* Captura e tratamento de excepcións.
* Prácticas: Realización de algoritmos e programas con estruturas de control
4. Funcións
* Definición e uso de funcións.
* Documentación do código.
* Prácticas: Realización de algoritmos e programas modulares
5. Tipos estruturados en Python
* Cadeas e Listas.
* Tuplas e Dicionarios
* Matrices
* Prácticas: Realización de algoritmos e programas con estruturas de datos
6. Introducion a xestión de datos en Python
* Introdución a Pandas
* Acceso a ficheiros e Bases de Datos desde Python
* Exemplos de programas para a xestión de datos desde Python
O programa de prácticas desenvolverase de forma intercalada xunto co programa teórico, tal e como se mostra na estrutura anterior.
Bibliografía Básica:
[1] Andrés Marzal Varó, Isabel Gracia Luengo, Pedro García Sevilla. - Introducción a la programación con Python 3. Universitat Jaume I (Creative Commons)
[2] Hunt, John. “A Beginners Guide to Python 3 Programming.”, Editorial Springer, 2019
[3] McKinney, Wes. “Python for data analysis: Data wrangling with Pandas, NumPy, and Ipython.”, Editorial O'Reilly Media, Inc., Segunda edición, 2017
Bibliografía Complementaria:
[4] Baltasar Garcia Perez-Schofield. - Introducción a la programación con Python (Creative Commons)
[5] Raúl González Duque. - Python para todos (Creative Commons)
[6] Guido Van Rossum. - El tutorial de Python. http://tutorial.python.org.ar/
[7] Eugenia Bahit. - Curso: Python para Principiantes. (Creative Commons)
[8] Franck EBEL - Sébastien ROHAUT. - Algoritmia - Técnicas fundamentales de programación (Ediciones ENI)
[9] Sébastien CHAZALLET. - Python 3: Los fundamentos del lenguaje (Ediciones ENI)
[10] De Miguel, Pedro. "Fundamentos de los computadores." Editorial Thomson Learning Paraninfo, 2004.)
[11] Ramalho, Luciano. "Fluent Python." Editorial O'Reilly, 2015.
Básicas e Xerais:
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG3. Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
Competencias transversais
CT5 Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT6 Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización
CT10 Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
Competencias específicas
CE18 - Coñecer o uso e programación de sistemas informáticos, bases de datos, criptografía e cadeas de bloques para a súa aplicación á xestión e análise da información empresarial e ao deseño e desenvolvemento de produtos, procesos e novos modelos de negocio
A realización de todas as actividades propostas é necesaria, do mesmo xeito que a asistencia a todas as clases para superar a materia.
Os contidos da materia impartiranse de forma semipresencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e Microsoft Teams.
Os recursos necesarios para a materia son os seguintes:
a) Dispoñer dun computador persoal
b) Copias dos apuntes da materia.
c) Acceso dos alumnos á bibliografía na Biblioteca ou por Internet.
d) Acceso á ferramenta de desenvolvemento de Microsoft Visual Studio Code e ao interprete de Python
f) Acceso o campus virtual da USC
g) Acceso a Microsoft Teams
Curso Virtual: Esta materia dispoñerá dun curso virtual desenvolto sobre a plataforma de Campus virtual da USC. Facilitaráselle ao alumnado todo o material necesario en formato dixital, ademais de distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia virtual como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros …
O estudo e aprendizaxe que se persegue dentro da materia apoiarase nos seguintes elementos:
- Actividades: Ao longo do semestre, o alumno deberá resolver problemas de programación adecuados aos contidos desenvolvidos ata o momento. A resolución e entrega destas actividades considéranse esenciais para alcanzar un resultado satisfactorio na materia. Estas actividades deberán ser entregados nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido e poderán ser defendidas polos estudantes en sesións de tutorías a través da plataforma Microsoft Teams
- Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática que o profesorado porá a disposición dos estudantes no Campus Virtual. Todos os contidos dixitais (exemplos de programas en Python, diapositivas dos temas en formato PDF, vídeos formativos, etc. ), serán previamente postos a disposición do alumnado no Campus virtual.
- Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos contidos da materia e os exercicios de prácticas propostos así como para guialos no seu estudo autónomo. Estas tutorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma Microsoft Teams pero poderán ser tanto presenciais como virtuais.
- Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. Nestas sesións levarse a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e desenvolveranse diferentes actividades orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo. As clases presenciais fundamentalmente terán lugar nunha aula de informática, na que se proporcionará un computador para cada estudante. Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado, antes de cada sesión presencial, revise previamente os materiais didácticos do tema correspondente de acordo co cronograma da materia. Por outra banda, é importante que participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
A asistencia ás clases é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatorio a asistencia polo menos ao 75% das sesións (salvo causas moi justificadas, segundo normativa da USC).
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías para a resolución das dúbidas relacionadas co contido da materia.
Para superar a asignatura, o alumno terá que realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Primeira oportunidade:
Para superar a asignatura, o alumno deberá asistir ás clases, entregar e superar as actividades propostas e terase en conta a asistencia ás tutorías para a resolución de dúbidas (50% da cualificación final) así como aprobar o exame final (50% de la nota). O exame final constará de duas partes que e necesario superar por separado: a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, e a parte práctica, que se realizará mediante a resolución de problemas de programación. As preguntas do exame test poderán referirse tanto aos contidos reflectidos nos apuntamentos da materia como aos contidos prácticos traballados polo estudante nas actividades entregadas. Estas probas poderán constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas de casos prácticos.
Exames parciais: Non se realizará ningún exame parcial.
Segunda oportunidade:
Mantense a nota conseguida nas prácticas durante o curso e tamén o seu peso na nota final. Os alumnos poderán entregar en data previa o exame final para a segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzasen a nota de corte na convocatoria anterior. Unha vez aprobadas ambas as partes por separado, o exame será o 50% da nota final e as prácticas o 50%. Como en primeira convocatoria a superación do exame final implica superar por separado tanto a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante a resolución de problemas de programación.
Dispensa de asistencia:
En caso de dispensa de asistencia os alumnos estarán exentos do cumprimento do deber de asistencia a clases presenciais, pero continuará sendo obrigatoria a realización e entrega das actividades propostas, así como superar o exame final.
Alumnos repetidores:
Os alumnos repetidores de anos anteriores estarán exentos do cumprimento do deber de asistencia ás clases presenciais. Para aprobar a materia é obrigatorio a realización e entrega das actividades propostas nas mesmas datas establecidas para o resto dos alumnos, así como superar o exame teórico-práctico.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
Non presentados:
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
Avaliación das competencias:
En xeral o desenvolvemento das actividades prácticas, así como a preparación dos temas teóricos permitirá ao alumnado traballar as competencias básicas, xerais e transversais da materia. En concreto, o desenvolvemento das prácticas, así como a proba final permitirá avaliar a competencia específica CE18
A materia ten fixada unha carga de traballo de 6 ECTS. Este dato conduce a unha carga de traballo para a materia situada entre as 150 (6x25) horas e as 180 (6x30) horas.
Na guía da materia pódese ver un estudo máis detallado sobre o tempo de estudo e traballo persoal necesario para superar a materia. A recomendación xeral sería empregar entre 10 e 12 horas por semana
Traballo presencial na aula
* Actividade presencial: presentación de contidos básicos e clases prácticas: 12 horas.
* Tutorías en grupos reducidos (presencial e virtual): 6 horas.
* Actividades de avaliación: 3 horas.
TOTAL 21 horas
Traballo persoal do alumnado
* Aprendizaxe Virtual. Estudo persoal. Resolución de casos prácticos/traballos: 77 horas.
* Preparación de traballos do curso: 20 horas.
* Preparación de probas de avaliación: 32 horas.
TOTAL 129 horas
Dado que se emprega unha metodoloxía sustentada na avaliación continua, é necesario un traballo continuado cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coas prácticas, xa que uns contidos vanse asentando sobre os anteriores, o que fai moi conveniente ter asimilados os temas anteriores antes de tentar comprender os novos. É a única forma de poder ir superando as distintas actividades de avaliación que se propoñen.
Para o estudo da materia, recoméndase realizar a totalidade dos exercicios das actividades, tanto os que se resolvan nas propias sesións interactivas, como os que queden propostos.
Idioma principal: A materia impartirase en castelán
Efren Arias Jordan
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- efren.arias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Beatriz Blanco Besteiro
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- beatriz.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3
29.05.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula Informática 5 |
04.07.2025 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula Informática 5 |