Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar esta materia o/o alumno/a será capaz de:
• Comprender os principais elementos que conforman o sistema financeiro (activos, institucións, mercados) e os cambios derivados da integración das novas tecnoloxías.
• Interpretar a empresa como un conxunto de relacións contractuais que afectan as decisións financeiras e que esixen actuar de modo ético e responsable para contribuír á creación de valor.
• Manexar as relacións e conceptos matemáticos aplicados convencionalmente na análise das operacións financeiras considerando o valor do diñeiro no tempo.
• Comprender a relación entre rendibilidade, risco e valor e valorar distintos tipos de activos financeiros (bonos, accións, derivados).
• Utilizar programas de folla de cálculo para resolver problemas financeiros e fontes de información na web para a obtención de datos fiables.
1º Finanzas e sistema financeiro. Dixitalización do sector financeiro.
2º Activos, intermediarios e mercados financeiros. Tipos de interese.
3º Papel e obxectivo da dirección financeira. Goberno Corporativo, ética e responsabilidade social. Principios básicos das finanzas.
4º Fundamentos de matemática financeira.
5º Rendibilidade, risco e valor. Valoración de activos financeiros.
ARIZA, A. Y RUIZ, I., Finanzas para todos, ESIC, 1999
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES, El Sistema Financiero Español, AFI, 2008.
BAQUERO, M.J., MAESTRO, M.L. (2003): Problemas resueltos de matemática de las operaciones financieras, Thomson.
BREALEY, MYERS y MARCUS (2007): Fundamentos de Finanzas Corporativas, 5ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España. Libro básico para los contenidos teóricos de la materia.
BREALEY, MYERS y ALLEN (2015): Principios de Finanzas Corporativas, 11ª edición, Mc-Graw Hill-Interamericana de España.
BROWN, R.L., KOPP, S., ZIMA, P. (2011): Mathematics of Finance, 7th Edición, McGraw-Hill.
FABOZZI, F, MODIGLIANI, F. e FERRI, M., Mercados e Instituciones Financieras, Ed. Prentice Hall, 1996.
MARTIN MARIN, José Luis; TRUJILLO PONCE, Antonio (2004): Manual de Mercados Financieros. Thomson, Madrid.
PALOMO ZURDO, R. e MATEU GORDON, J., Productos, instrumentos y operaciones de inversión, ISTPB, 2004.
PINDADO, J. (Coord.) (2011): Dirección Financiera, Paraninfo, Madrid
RODRÍGUEZ, L.; PAREJO, J. A.; CUERVO, A. e CALVO, A., Manual del sistema financiero español, 20ª edic., Ariel, Barcelona, 2007.
SUÁREZ SUÁREZ, S.: Decisiones óptimas de inversión financiación en la empresa (15º edición); Ed. Pirámide.
GONZÁLEZ VELASCO, Mª del Carmen (2001): Análisis de las operaciones financieras: 150 supuestos resueltos, Civitas.
NAVARRO ARRIBAS, E. (2019): Matemáticas de las operaciones financieras. Pirámide.
VILLALOBOS, J.L. (2001): Matemáticas financieras, 2ª edición, Prentice Hall.
XIMÉNEZ RODRÍGUEZ, S.; FERNÁNDEZ LÓPEZ, S. y otros (2000): Análisis y cálculo de las operaciones financieras, Tórculo, Santiago.
Básicas e xerais
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG2. Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG4. Desenvolver un pensamento e razoamento crítico, incluíndo reflexións éticas sobre temas fundamentais de carácter empresarial e económico na era dixital, e comunicalos de maneira efectiva, tanto nas linguas propias como en inglés
CG5. Capacidade de análise do comportamento dos axentes económicos e do funcionamento dos mercados e o seu papel nos procesos de transformación dixital.
Transversais
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
CT3. Utilizar e comunicar información en lingua estranxeira.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT8. Manter un compromiso ético e mostrar sensibilidade cara a temas sociais ou ambientais.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
Específicas
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
CE8. Deseñar e xestionar a estratexia financeira e coñecer novas formas de financiamento nun contexto socioeconómico dixital e globalizado.
CE13. Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
A docencia impartirase de forma semipresencial utilizando o Campus Virtual e MS Teams. A metodoloxía que se levará a cabo nesta asignatura apoiarase nas seguintes actividades:
1)O profesor indicará no Campus Virtual os libros, capitulos de libros e en xeral o material preciso que sea máis adecuado para o seguimento da materia, e explicará os aspectos máis relevantes de cada tema.
2)O alumnado realizará as actividades prácticas que serán preferentemente de caracter individual. Proporanse varios casos prácticos que deberán entregarse nas datas correspondentes dacordo co cronograma establecido.
3)Participación activa do alumnado en actividades colaborativas (principalmente foros de debate).
4) Sesións presenciais: realizarase unha revisión breve dos contidos de cada unidade temática, así como actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos. As sesións impartiranse na aula asignada e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming a través de MS Teams.
As tutorías terán como obxectivo orientar ó alumnado e levaranse a cabo a través de MS Teams.
Para unha correcta avaliación das competencias que o alumno debe adquirir cursando esta materia terase en conta o resultado obtido nunha proba final teórico práctica e a valoración continua do traballo do alumno materializado na súa participación activa nas actividades programadas e na realización de todos aqueles traballos, casos, cuestionarios, etc., propostos ao longo do curso. Por iso, o sistema de valoración en cada unha das oportunidades de exame engloba dous instrumentos:
1. Exame final teórico-práctico dos temas incluídos no programa da materia. Ponderación: 60% da cualificación final. Trátase dunha proba composta por unha banda de cuestións tipo test teórico-prácticas e outra parte, un ou varios exercicios prácticos.
2. Avaliación continua. Ponderación: 40% da cualificación final. Entre as actividades que se valorarán a través deste segundo instrumento figurarán a participación en clase, a resolución de exercicios propostos de contido relacionado coa temática da materia, a realización de traballos e probas, titorías e asistencia ás clases, etc. Todas estas actividades serán anunciadas na aula.
Calquera alumno poderá presentarse ao exame final haxa realizado ou non as actividades propostas na avaliación continua. En caso de non realizar as anteriores tarefas a súa cualificación provirá exclusivamente do exame final optando ao 60% da nota.
O sistema de avaliación dos alumnos será independente da súa condición de repetidor ou non e da convocatoria á que se presente. Aqueles alumnos exentos de asistencia por dispensa oficial realizarán o exame na data oficial optando ao 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións ”.
Sesiones presenciais para presentación de contidos básicos e prácticas: 12 horas
Tutorías en grupos reducidos (presencial ou por MS Teams): 6 horas
Examen presencial: 3 horas
Traballo persoal do alumno: 129 horas
É recomendable que o alumnado revise os materiais didácticos do tema correspondente antes de cada sesión presencial. É importante que participe activamente nas actividades e consulte a bibliografía e outo material recomendado.
Os alumnos que se dispoñen a estudar esta materia deberían ter coñecementos básicos de matemáticas, tales como despexar sistemas de ecuacións con dúas incógnitas e traballar con logaritmos, límites e sucesións. Así mesmo, o manexo de follas de cálculo permitiría ao alumno resolver rapidamente moitos dos exercicios que se traballan na aula.
Vanessa Miramontes Viña
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- vanessa.miramontes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Xoves | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Seminario 1 |
27.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
01.07.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |