Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao finalizar a materia, o alumnado será capaz de:
• Planificar, elaborar e desenvolver un plan de investigación de mercados, utilizando técnicas cuantitativas.
• Planificar, elaborar e desenvolver un plan de investigación de mercados, utilizando técnicas cualitativas.
• Identificar as técnicas de investigación comercial máis apropiadas para a toma de decisións.
• O proceso de investigación de mercados.
• A investigación cualitativa e a observación.
• A experimentación comercial.
• Investigación cuantitativa: recollida de información e análise de datos.
Bibliografía básica:
- Grande Esteban, I.; Abascal Fernández, E. (2017): “Fundamentos e técnicas de investigación comercial”, 13ª ed., ESIC editorial, Madrid.
- Pintado Blanco, T.; Sánchez Herrera, J.; Grande Esteban, I.; Estévez Muñoz, M. (2015): “Introdución á investigación de mercados”, 2ª ed., ESIC editorial, Madrid.
- Trespalacios, J.A.; Vázquez, R.; da Ballina, F. J.; Belo, L. (2016): Investigación de mercados. Paraninfo Editorial.
- Villaverde, S.; Monfort, A.; Merino Sanz; M. J. (2020): “Investigación de mercados en contornas dixitais e convencionais. Unha visión integradora”, ESIC Editorial
Bibliografía complementaria:
- Castañeda, M. B.; Cabrera, A. F.; Navarro, E.; De Vries, W. (2010): “Procesamento de datos e análises estatísticos utilizando SPSS”, EdiPUCRS
- Esteban, A.; Molina, A. ( coord.) (2014): “Investigación de mercados”. ESIC Editorial.
- Hair, J. F.e outros (2010): “Investigación de mercados”, 4ª ed., McGraw- Hill.
- Luque, T. (2012): “Técnicas de análises de datos en investigación de mercados (Economía e Empresa)”, Editorial Pirámide.
- Malhotra, N. (2008): “Investigación de mercados”, 5ª ed., Pearson Prentice Hall.
- Sarabia, F. J. ( coord.) (2013): “Métodos de Investigación social e da empresa”. Editorial Pirámide, Madrid.
- Visauta, B. (2007): “Análise estatística con SPSS 14, estatística básica”, McGraw- Hill editorial, Madrid.
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG2. Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG6. Capacidade de liderado e organización do traballo, tanto individual como colaborativo, e de adaptación a unha contorna en constante cambio e evolución.
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial
TRANSVERSAIS
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
CT4. Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT6. Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
ESPECÍFICAS
CE1. Entender os aspectos fundamentais da contorna social e económica a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e a evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e a sociedade da información.
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
CE13. Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
CE14. Coñecer e saber utilizar ferramentas e mecanismos de representación, almacenamento, transformación, análise e comunicación da información de maneira fiable e eficiente.
A docencia impartirase de forma semipresencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e MS Teams. O estudo e aprendizaxe desta materia apoiarase nas seguintes actividades:
(a) Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática, que o profesorado porá a disposición dos estudantes no Campus Virtual.
(b) Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Neste sentido, proporanse varios casos prácticos a desenvolver ao longo da materia e que deberán ser entregados nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido. A información e entrega destas actividades articularase a través do Campus Virtual.
(c) Participación activa dos estudantes en actividades colaborativas (por exemplo, foros de debate). Eses foros de debate permitirán aos estudantes manifestar os seus puntos de vista e opinións, buscando a interacción e o debate compartido.
(d) Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. En consecuencia, o alumnado poderá asistir a elas ben de forma física ou ben conectándose a través de MS Teams. Nestas sesións levará a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e desenvolveranse outras actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos e orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesorado nas horas destinadas a tutorías. Estas tutorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma MSTeams.
A avaliación desta materia terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado. Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade, terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación académica sexa superior.
-Primeira oportunidade ordinaria. Para a cualificación final terase en conta tanto a avaliación continua como unha proba final de contidos. A cualificación final a obter polo alumnado será o resultado de sumar as tres puntuacións seguintes:
a) Puntuación obtida no exame final de contido teórico, que supón un 50% da cualificación final. O exame final, de carácter obrigatorio, cubrirá todo o programa e incluirá todo o material exposto nas clases.
b) Puntuación obtida no traballo final de investigación de mercados realizado en grupo, que supón un 40% da cualificación final.
c) Valoración das prácticas, exercicios e actividades desenvoltos na aula e propostos pola profesora nas sesións interactivas, que supón un 10% da cualificación final.
Para poder sumar á nota obtida no exame a puntuación lograda na avaliación continua, o alumnado deberá alcanzar unha nota mínima de 2 puntos sobre 5 no exame final de contidos. Ademais, o alumnado deberá: a) superar, como mínimo, o 70% das prácticas propostas nas sesións interactivas; e b) obter unha cualificación mínima de 5 sobre 10 no traballo final de investigación de mercados.
-Segunda oportunidade extraordinaria. Aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a simple asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de Non Presentado.
Para os casos de REALIZACIÓN FRAUDULENTA DE EXERCICIOS Ou PROBAS será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións da USC.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota.
A materia é de 4,5 créditos. As 112,5 horas de traballo totais distribúense do seguinte modo:
a) Sesións presenciais para presentación de contidos básicos, actividades prácticas, etc: 9 horas
b) Tutorías en grupos reducidos (asistencia física ou por MS Teams): 4 horas
c) Exame presencial: 3 horas
d) Traballo autónomo do alumno: 96,5 horas.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás sesións presenciais, participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o alumnado debería empregar as veces que fose necesario. O acceso ao Campus Virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Maria Belen Bande Vilela
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 982824473
- Correo electrónico
- belen.bande [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
19:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Seminario 1 |
09.01.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
12.06.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |